Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
reu dekt niet
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
reu dekt niet
Wanneer de reu (3jaar en onervaren...), dient te dekken bij een loopse teef en daarvoor geen interesse toont...wat kan de oorzaak zijn?
Is het verstandig maar vooral gezond om hem een injectie te laten zetten met een bepaald hormoon,zodat hij wat 'hitsiger' wordt??
Komt dat vaak voor ?
Is het verstandig maar vooral gezond om hem een injectie te laten zetten met een bepaald hormoon,zodat hij wat 'hitsiger' wordt??
Komt dat vaak voor ?
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
-
- nieuw lid
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Mol
- Zeer actief
-
- nieuw lid
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ook een onervaren reu met voldoende dek/voortplantings driften dekt gewoon,bobster schreef:Tja, hij werd door de fokker uitgekozen...zou het niet kunnen dat hij té onervaren is? Misschien een teefje er enkele dagen bijzetten ?
idd moet ik hier met Mol mee gaan dat een reu die de driften mist in mijn ogen beter niet ingezet kan worden voor de fok omdat hij dit ook door kan geven...........
-
- Zeer actief
-
- nieuw lid
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Het kan zijn dat ondanks de progesteronbepaling het juiste dektijdstip er toch nog niet was (ik heb dat vaker gehoord en zelf meegemaakt dat zo'n test er ook wel eens naast kan zitten), of dat de combinatie gewoon niet goed was.
De natuur laat zich niet dwingen, je zou het een of twee dagen later nog eens kunnen proberen, of een andere reu opzoeken.
De natuur laat zich niet dwingen, je zou het een of twee dagen later nog eens kunnen proberen, of een andere reu opzoeken.
-
- Zeer actief
- fransoos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 10
- Contacteer:
heb dit ook gehad, teefje volgens progesteron op haar topbobster schreef:Tja,er kwam eigenlijk geen reactie van de teef ook niet....telkens hij wou snuffelen ging ze zitten of kroop ze weg...'t was de moeite
hup naar de reu, nou echt niks
3 dagen later ,en drie autoritjes later, waren ze beiden niet te houden
voor mij nooit meer een progesterontest

gewoon de teef los laten bij de reu, en ze hun eigen spel laten spelen, desnoods achter laten als de reu eigenaar hier ruimte voor heeft

groetjes Ida en de fransoosjes

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb het precies andersom gehad. Dag 10, progesteronwaarde die aangaf dat de dekking pas over een dag of 7 plaats zou moeten vinden (waarde was 4) en mijn gevoel dat zei dat ze wel dekrijp was. Gelukkig kon ik een testreutje lenen van een vriend van me, die duidelijk zeer welkom was bij mijn teefje. De volgende dag 800 kilometer naar Denemarken gereden met als resultaat 5 gezonde pups!fransoos schreef:heb dit ook gehad, teefje volgens progesteron op haar topbobster schreef:Tja,er kwam eigenlijk geen reactie van de teef ook niet....telkens hij wou snuffelen ging ze zitten of kroop ze weg...'t was de moeite
hup naar de reu, nou echt niks
3 dagen later ,en drie autoritjes later, waren ze beiden niet te houden
voor mij nooit meer een progesterontest![]()
gewoon de teef los laten bij de reu, en ze hun eigen spel laten spelen, desnoods achter laten als de reu eigenaar hier ruimte voor heeft
Ik test zelf dus ook liever met een (test)reu dan op de progesterontest te vertrouwen. Het schijnt er wel aan te liggen op welke manier deze test gedaan wordt.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Staffstyle
- nieuw lid
- Contacteer:
Volgens de test was de teef die door onze reu gedekt zou worden ook niet op haar topdag maar ze gaf zelf wel aan dat het kon, dus die dag was het ook snel raak, maar de dag erna en daarna wilde hij haar niet meer dekken terwijl het teefje wel nog wilde.
Hij trok zijn hoofd weg en had geen interresse.
Maar hij had haar waarschijnlijk op haar vruchtbaarst gedekt en dan hoefde het niet meer voor hem en er kwamen 8 gezonde pups op de wereld dus laat je niet misleiden door een test en kijk naar de honden.
Groetjes Wendy
Hij trok zijn hoofd weg en had geen interresse.
Maar hij had haar waarschijnlijk op haar vruchtbaarst gedekt en dan hoefde het niet meer voor hem en er kwamen 8 gezonde pups op de wereld dus laat je niet misleiden door een test en kijk naar de honden.
Groetjes Wendy

- Joy C
- Zeer actief
-
- nieuw lid
- Joy C
- Zeer actief
Volgens mij heb je de vorige reacties niet goed gelezen, maar enfin.bobster schreef:Bedankt vor de reacties !!![]()
De fokker sprak van eventueel een injectie te geven om 'de drift' op te wekken...Heeft iemand daar al ervaring mee?
Kan dat gezond zijn?
Waarom zou je dit willen?
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
zou ik dus niet doen, t is of gewoon niet de juiste tijd geweest, of de combinatie is niet goed, of de reu (en/of de teef) missen gewoon de driften die nodig zijn om zich voort te kunnen planten en die is grotendeels erfelijk waardoor je door nu integrijpen dit gemis aan driften doorgeeft aan de volgende generatie............bobster schreef:Bedankt vor de reacties !!![]()
De fokker sprak van eventueel een injectie te geven om 'de drift' op te wekken...Heeft iemand daar al ervaring mee?
Kan dat gezond zijn?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
even heelLongFields schreef:Ik heb het precies andersom gehad. Dag 10, progesteronwaarde die aangaf dat de dekking pas over een dag of 7 plaats zou moeten vinden (waarde was 4) en mijn gevoel dat zei dat ze wel dekrijp was. Gelukkig kon ik een testreutje lenen van een vriend van me, die duidelijk zeer welkom was bij mijn teefje. De volgende dag 800 kilometer naar Denemarken gereden met als resultaat 5 gezonde pups!
Ik test zelf dus ook liever met een (test)reu dan op de progesterontest te vertrouwen. Het schijnt er wel aan te liggen op welke manier deze test gedaan wordt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Mee eens, op dit moment heb ik net loopse teef en al mijn reuen lopen te g**len..crutz schreef:zou ik dus niet doen, t is of gewoon niet de juiste tijd geweest, of de combinatie is niet goed, of de reu (en/of de teef) missen gewoon de driften die nodig zijn om zich voort te kunnen planten en die is grotendeels erfelijk waardoor je door nu integrijpen dit gemis aan driften doorgeeft aan de volgende generatie............bobster schreef:Bedankt vor de reacties !!![]()
Kan dat gezond zijn?
Mevr. blijft met haar kont draaien, maar ze mogen er niet op.. de heren likken wel maar gaan er niet op omdat het haar dekrijpe dagen niet zijn. (komt overigens geen dekking, want haar pups zijn bijna 5 mnd..volgende loopsheid weer).
Ik blijf erbij (net zoals velen anderen) dat OF de teef niet in haar rijpe dagen was OF dat de reu en/of teef gewoon drift te kort komt.. dan dus ook geen dekking

Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Ik heb totaal geen verstand van fokken. Wat is/doet een testreu?LongFields schreef:
Ik heb het precies andersom gehad. Dag 10, progesteronwaarde die aangaf dat de dekking pas over een dag of 7 plaats zou moeten vinden (waarde was 4) en mijn gevoel dat zei dat ze wel dekrijp was. Gelukkig kon ik een testreutje lenen van een vriend van me, die duidelijk zeer welkom was bij mijn teefje. De volgende dag 800 kilometer naar Denemarken gereden met als resultaat 5 gezonde pups!
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Cleo schreef:Ik heb totaal geen verstand van fokken. Wat is/doet een testreu?LongFields schreef:
Ik heb het precies andersom gehad. Dag 10, progesteronwaarde die aangaf dat de dekking pas over een dag of 7 plaats zou moeten vinden (waarde was 4) en mijn gevoel dat zei dat ze wel dekrijp was. Gelukkig kon ik een testreutje lenen van een vriend van me, die duidelijk zeer welkom was bij mijn teefje. De volgende dag 800 kilometer naar Denemarken gereden met als resultaat 5 gezonde pups!

- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aha, zoiets als het schouwen van een hengstige merrie bij een gewillige hengst?yamie schreef:Cleo schreef:Ik heb totaal geen verstand van fokken. Wat is/doet een testreu?LongFields schreef:
Ik test zelf dus ook liever met een (test)reu dan op de progesterontest te vertrouwen. Het schijnt er wel aan te liggen op welke manier deze test gedaan wordt.wanneer je bv wat verder moet voor een dekking, of echt op de juiste dag naar de reu toe moet, is het soms wel een handig om de reactie van een reu te zien... een "testreu"dus... uiteraard wel belangrijk om te weten of die reu idd goed aangeeft wanneer een teef er klaar voor is....

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
jaaa preciesCleo schreef:Aha, zoiets als het schouwen van een hengstige merrie bij een gewillige hengst?yamie schreef:Cleo schreef:Ik heb totaal geen verstand van fokken. Wat is/doet een testreu?LongFields schreef:
Ik test zelf dus ook liever met een (test)reu dan op de progesterontest te vertrouwen. Het schijnt er wel aan te liggen op welke manier deze test gedaan wordt.wanneer je bv wat verder moet voor een dekking, of echt op de juiste dag naar de reu toe moet, is het soms wel een handig om de reactie van een reu te zien... een "testreu"dus... uiteraard wel belangrijk om te weten of die reu idd goed aangeeft wanneer een teef er klaar voor is....

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Doggen
- Contacteer:
Die zogenaamde "testreu " hé
Moet dat een reu zijn die al eens eerder gedekt heeft, eentje die zeg maar " het klappen van de zweep al kent"??
Ik heb natuurlijk ook een reu in huis en het zo t.z.t. natuurlijk erg handig zijn als hij het aan zou geven. Dekken zit er voor hem absoluut niet in dus vandaar mijn vraag.
Moet dat een reu zijn die al eens eerder gedekt heeft, eentje die zeg maar " het klappen van de zweep al kent"??
Ik heb natuurlijk ook een reu in huis en het zo t.z.t. natuurlijk erg handig zijn als hij het aan zou geven. Dekken zit er voor hem absoluut niet in dus vandaar mijn vraag.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
het hoeft niet persee...maar het is wel handig dat je wel weet dat die reu echt alleen reageert op het hoogtepunt, dus reuen die vanaf dag 1 van de loopsheid van de teef al reageren en "erop"willen, die zijn niet echt geschikt als testreu...dus een wat ervaren hond is wel handig... 1tje die het al bewezen heeft dat hij dus het juiste punt aangeeft...Diana schreef:Die zogenaamde "testreu " hé