Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
High Five
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
High Five
Hoort niet echt hier, maar ik weet niet waar het anders moet.
Wat is precies een High Five bij een hond (wat doet een hond dan precies) en hoe kun je dat aanleren?
Wat is precies een High Five bij een hond (wat doet een hond dan precies) en hoe kun je dat aanleren?

Linda, Izzie en Bram
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
wat: je steekt je hand in de lucht en je hond tikt daar met zijn poot (zijn zoolkussentjes
) tegen. kan vanuit de zitpositie en vanuit het staan, waarbij hij dus springt.
leren: ik doe dat door eerst zelf zijn poot tegen je hand te zetten en daarop te belonen en het commando te geven. daarna probeer je door enkel het commando te geven, tilt hij zijn poot zelfs maar licht op, direct belonen en dan zo het gedrag wat gaan 'shapen' tot hi het volledig goed doet
leren: ik doe dat door eerst zelf zijn poot tegen je hand te zetten en daarop te belonen en het commando te geven. daarna probeer je door enkel het commando te geven, tilt hij zijn poot zelfs maar licht op, direct belonen en dan zo het gedrag wat gaan 'shapen' tot hi het volledig goed doet
- Zoek stok!
- Zeer actief
Kan dus zittend en staand? Ik ga ermee aan de slag, leuk!maart schreef:wat: je steekt je hand in de lucht en je hond tikt daar met zijn poot (zijn zoolkussentjes) tegen. kan vanuit de zitpositie en vanuit het staan, waarbij hij dus springt.

Linda, Izzie en Bram
-
maart
- Zeer actief
is ook heel leuk om te doen en iedereen vind dit plezantZoek stok! schreef:Kan dus zittend en staand? Ik ga ermee aan de slag, leuk!maart schreef:wat: je steekt je hand in de lucht en je hond tikt daar met zijn poot (zijn zoolkussentjes) tegen. kan vanuit de zitpositie en vanuit het staan, waarbij hij dus springt.
kan ook staand inderdaad, hangt af van waar je je hand zet (ik kan mijn hand boven mijn hoofd houden, dan springt ze er gewoon naar toe
-
Daan
Ik kreeg het als extra opdracht voor de leuk bij de training.
Ga zitten bij je hond.
Neem een brokje (kaas/worst wat je ook gebruikt bij de training) in je gesloten hand en laat je hond eraan ruiken. Leg je hand op de grond voor hem.
Op een bepaald moment krijgt bram het idee 'KOM OP MET DAT LEKKERS' en zet zijn poot op je hand. TIK= KLIK ( met clicker)en brokje.
Dat doe je een paar keer... Als hij het goed doet geef je het commando tijdens het geven van de beloning.
Jouw hand gaat steeds hoger. Dat gaat heel snel...
Totdat je het brokje tussen twee vingers in een platte hand hebt en roept high five...
Deze truc heb je echt razendsnel aangeleerd.
En nu mag iemand ,mij vertellen hoe ik dat ga doen bij puck zonder brokje
Ga zitten bij je hond.
Neem een brokje (kaas/worst wat je ook gebruikt bij de training) in je gesloten hand en laat je hond eraan ruiken. Leg je hand op de grond voor hem.
Op een bepaald moment krijgt bram het idee 'KOM OP MET DAT LEKKERS' en zet zijn poot op je hand. TIK= KLIK ( met clicker)en brokje.
Dat doe je een paar keer... Als hij het goed doet geef je het commando tijdens het geven van de beloning.
Totdat je het brokje tussen twee vingers in een platte hand hebt en roept high five...
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
- Dylan
- Actief
- Contacteer:
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Zwaaiende hond
haha, ik vind het geweldig
Een hond die zwaait. Ik heb het mijn hond afgeleerd om iets met de poten te doen. Ze maaide wel eens met haar poot in de lucht om aandacht. Ze heeft daarbij een keer het gezicht van een kindje bekrast die een appeltje aan het eten was. Maar ja ik heb dan ook een grote hond met enorme poten. Maar gecontroleerd op commando moet het geen kwaad kunnen lijkt me.
Een hond die zwaait. Ik heb het mijn hond afgeleerd om iets met de poten te doen. Ze maaide wel eens met haar poot in de lucht om aandacht. Ze heeft daarbij een keer het gezicht van een kindje bekrast die een appeltje aan het eten was. Maar ja ik heb dan ook een grote hond met enorme poten. Maar gecontroleerd op commando moet het geen kwaad kunnen lijkt me.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
- Zoek stok!
- Zeer actief
Wat leuk!!!Dylan schreef:Ik heb mijn Golden geleerd om te zwaaien. Is ook erg leuk, en de visite vind het na 3 jaar nog steeds geweldig om te zien hoe ze uitgezwaaid worden door Daisy als ze weggaan![]()
Ze gaat dan zitten, en dan zeg ik': "zeg maar baaibaai" en dan begint ze met haar rechterpoot in de lucht te zwaaien

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Hmmm, het werkt nog niet echt. Bram denkt aldoor dat hij moet gaan liggen. Daar wordt hij altijd erg voor beloond, dus dat zal wel goed zijn. Vanavond weer een nieuwe poging.maart schreef:wat: je steekt je hand in de lucht en je hond tikt daar met zijn poot (zijn zoolkussentjes) tegen. kan vanuit de zitpositie en vanuit het staan, waarbij hij dus springt.

Linda, Izzie en Bram
-
maart
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Hmmm, het werkt nog niet echt. Bram denkt aldoor dat hij moet gaan liggen. Daar wordt hij altijd erg voor beloond, dus dat zal wel goed zijn. Vanavond weer een nieuwe poging.maart schreef:wat: je steekt je hand in de lucht en je hond tikt daar met zijn poot (zijn zoolkussentjes) tegen. kan vanuit de zitpositie en vanuit het staan, waarbij hij dus springt.
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Terwijl de buurvrouw hier s'morgens een bakkie thee kwam drinken heeft ze dat Beau geleerd, hij kende het heel snel. Je houd je hand omhoog met de vingers naar boven, en de hond legt dan zijn poot met de kussentjes tegen je hand aan. Ik vind het een geweldig gezicht als hij dat doet. Ook heeft ze hem nu geleerd dat hij allebei zijn voorpoten moet geven, hij gaat dan rechtop op zijn kontje zitten, en legt in elke hand een poot. 

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- casper
- Actief
Hier ook op die manier geleerd, maar wat misschien wel scheelde, hij kende het commando "poot" al. Dit eerst een paar keer gedaan vóór de oefening "high five". Vervolgens met verschillende handen (mijn rechter hand omhoog = zijn linker poot omhoog en andersom) en vervolgens beide handen de lucht in.Daan schreef:Ik kreeg het als extra opdracht voor de leuk bij de training.
Ga zitten bij je hond.
Aangezien we bij Cas ook met gebaren werken, hebben we daarna het commando "poot" en "high five" weggelaten. Een platte hand ophouden is dus "poot", een hand in de lucht is "high five". En zo hebben we voor "zit", "af", "om", "wacht", "vooruit" etc. ook een gebaar. Hoef je nooit te schreeuwen
Groetjes,
Ellen
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Hier ook, eerst poot geven, ik weet nog wel dat ik dat met de clicker heb aangeleerd maar pff lang geleden...
Fangio doet High5 Low5
Fangio doet High5 Low5

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- naikel
- Vaste gebruiker
Hoi,
Ik las dit allemaal en denk leuk kunstje ,dat wil ik ook wel eens proberen. Dus meteen gaan oefenen en na een paar keer doet chiko het al goed
Terwijl ze bepaalde basis dingen helemaal niet wil doen bv. Niet trekken aan de riem , in de mand blijven als ik dat zeg, de bal terug brengen als ze hem is gaan halen.
Maar nu ik zie hoe snel ze high-five geleerd heeft
. Ze is waarschijnlijk best inteligent. Maar hoe kan het dan dat ze dat andere vertikt 
Ik las dit allemaal en denk leuk kunstje ,dat wil ik ook wel eens proberen. Dus meteen gaan oefenen en na een paar keer doet chiko het al goed
Maar nu ik zie hoe snel ze high-five geleerd heeft

- Mark-fryslan
- Zeer actief
Dat andere moet je haar net zo leren als dat je haar High-five heb geleerd. Dus beloon je hond als ze iets goed doet en negeer het andere gedrag. Je hond kan dat best alleen je moet het je hond wel duidelijk maken wat de bedoeling is. Dat het kan heb je zelf al bewezen. Dus ga zo door!naikel schreef:Hoi,
Ik las dit allemaal en denk leuk kunstje ,dat wil ik ook wel eens proberen. Dus meteen gaan oefenen en na een paar keer doet chiko het al goedTerwijl ze bepaalde basis dingen helemaal niet wil doen bv. Niet trekken aan de riem , in de mand blijven als ik dat zeg, de bal terug brengen als ze hem is gaan halen.
Maar nu ik zie hoe snel ze high-five geleerd heeft. Ze is waarschijnlijk best inteligent. Maar hoe kan het dan dat ze dat andere vertikt
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
- sam1987
- Vaste gebruiker
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
Daan
-
Daan
Puck kan niet strak voor me zitten, en strak naast me.naikel schreef:Hoi,
Ik las dit allemaal en denk leuk kunstje ,dat wil ik ook wel eens proberen. Dus meteen gaan oefenen en na een paar keer doet chiko het al goedTerwijl ze bepaalde basis dingen helemaal niet wil doen bv. Niet trekken aan de riem , in de mand blijven als ik dat zeg, de bal terug brengen als ze hem is gaan halen.
Maar nu ik zie hoe snel ze high-five geleerd heeft. Ze is waarschijnlijk best inteligent. Maar hoe kan het dan dat ze dat andere vertikt
Ze stapt altijd eerst achteruit, of ver opzij.
Of dat door haar formaat komt?
-
MastiffStorm
- Actief
- Contacteer: