Saar en haar beste vriend schelen 6 weken en kennen elkaar al vanaf dat haar vriendje 8 weken was. Ze zijn dol op elkaar en spelen praktisch elke dag ruim een uur in het bos (Moos doet vaak ook een deel mee). Dolle pret is dat, sjeezen en over elkaar heenrollen. Saar speelt alleen zo met hem en met Moos.
Alleen haar vriend is gaat de laatste tijd soms op Saar rijden als ze met een andere hond aan het spelen is.
Doet hij dat om aan te geven dat Saar zijn teef is? (hij doet het namelijk ook als Saar met andere teefjes wat gaat rennen en doen). Of wil hij zo aan Saar aangeven "jij bent van mij!!!"
En hoe gaan we (ik en de baas van haar vriendje) hier nu het beste mee om? Ze zien elkaar dus bijna elke dag, en hebben wel een rangorde-relatie samen waar ik me niet mee wil bemoeien. Ik vind ook deels dat Saar hem maar van zich af moet snauwen als ze het niet wil, dat doet ze bij Moos ook als hij te langdurig op haar wil rijden. Saar laat zich een seconde of 20 berijden, om vervolgens speels naar haar vriend te happen en snel onder hem vandaan te rennen. Ik heb tot nog toe dus niet het idee dat Saar er last van heeft (dan zou ik het ook meteen afkappen).
Wat zouden jullie doen?
p.s. Moos laat dit gebeuren, en kijkt verder niet op of om.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rijdende 'puppen' vriend.
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Hmm, bedenk me nu wel dat als Moos dit zo doen ik het absoluut niet zou tolereren
Maar tja, die zien elkaar thuis ook nog. Saar en haar vriend zien elkaar eigenlijk alleen maar in het bos, dus als er iets aan de rangorde gesleuteld moet worden, moet het ook daar gebeuren...
Bovendien zou Saar bij Moos direct aangeven dat ie op moest hoepelen; bij haar vriend kijkt ze echt zo van "wat voel ik nou opeens?"
Maar tja, die zien elkaar thuis ook nog. Saar en haar vriend zien elkaar eigenlijk alleen maar in het bos, dus als er iets aan de rangorde gesleuteld moet worden, moet het ook daar gebeuren...
Bovendien zou Saar bij Moos direct aangeven dat ie op moest hoepelen; bij haar vriend kijkt ze echt zo van "wat voel ik nou opeens?"
Laatst gewijzigd door Moos op 18 nov 2005 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.

- Zoie
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
De baas zal dat ook doen als ik dat vraag, dat scheelt. We kunnen het heel goed vinden, en zij zal direct ingrijpen als ik dat vraag.Zoie schreef:ik denk niet dat je nu de rangorde ontzettend gaat verstoren als je ingrijpt, dus ik zou hem er rustig afhalen als je je er zelf niet prettig bij voelt, en zeker als Saar zich er niet prettig bij voelt.
Ik vind het niet zo heel erg, ik vind namelijk dat Saar gewoon aan kan geven als ze het niet wil. Haar vriend kent ze door en door, vertrouwt ze, en hij is ook niet 10 keer zo zwaar ofzo. Als een geheel vreemde Golden ofzo dat doet dan sjor ik hem er direct af, ook omdat Saar het dan duidelijk heel naar vindt. Maar ik heb nu dus absoluut niet het idee dat Saar zich er niet prettig bij zou voelen. Ze houdt gewoon de oortjes recht, staart ook, kijkt echt een beetje zo van "huh, wat is dit nou?" En als ze doorheeft wat het is hapt ze speels en rent onder hem vandaan. Alleen dat duurt eventjes voordat ze op dat punt is.
En misschien ook wel om Saar een lesje in 'voor jezelf opkomen' te geven. Ik moet haar al zo ontzettend beschermen, altijd, dat ik me afvraag of ze in deze vertrouwde situatie niet eens haar eigen boontjes zou kunnen doppen.
Of klinkt dit erg dom?
Laatst gewijzigd door Moos op 18 nov 2005 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.

- Zoie
- Zeer actief
Nou, als Saar er geen probleem van maakt en zichzelf kan bevrijden, dan zou ik het w.s. ook laten. Idd misschien is het wel goed voor haar om haar eigen boontjes te laten doppen in dit vertrouwde geval.Moos schreef:De baas zal dat ook doen als ik dat vraag, dat scheelt. We kunnen het heel goed vinden, en zij zal direct ingrijpen als ik dat vraag. Ze twijfelt nu (ook) heel erg wat ze moet doen.Zoie schreef:ik denk niet dat je nu de rangorde ontzettend gaat verstoren als je ingrijpt, dus ik zou hem er rustig afhalen als je je er zelf niet prettig bij voelt, en zeker als Saar zich er niet prettig bij voelt.
Ik vind het niet zo heel erg, ik vind namelijk dat Saar gewoon aan kan geven als ze het niet wil. De Westie kent ze door en door, vertrouwt ze, en hij is ook niet 10 keer zo zwaar ofzo. Als een geheel vreemde Golden ofzo dat doet dan sjor ik hem er direct af, ook omdat Saar het dan duidelijk heel naar vindt. Maar ik heb nu dus absoluut niet het idee dat Saar zich er niet prettig bij zou voelen. Ze houdt gewoon de oortjes recht, staart ook, kijkt echt een beetje zo van "huh, wat is dit nou?" En als ze doorheeft wat het is hapt ze speels en rent onder hem vandaan. Alleen dat duurt eventjes voordat ze op dat punt is.
En ik twijfel dus in hoeverre ik de baas van de Westie in laat grijpen of dat ik afwacht totdat Saar hem er vanzelf afschudt. In de hoop ook dat de Westie de boodschap van Saar een stuk duidelijker begrijpt dan als de baas aan hem gaat staan sjorren.
En misschien ook wel om Saar een lesje in 'voor jezelf opkomen' te geven. Ik moet haar al zo ontzettend beschermen, altijd, dat ik me afvraag of ze in deze vertrouwde situatie niet eens haar eigen boontjes zou kunnen doppen.
Of klinkt dit erg dom?
Hoewel
Spok was toen ik hem pas had ook nogal een rijder. Ik kijk het altijd even aan, als die andere hond het zelf oplost laat ik het gaan, en anders haal ik hem eraf, ook als die andere hond het toelaat. Gewoon omdat ik het niet wil hebben.
Laatst speelde hij trouwens met een mathezer reu intakt, die voortdurend op hem probeerde te rijden. De baas vond dit niet goed, maar het maakte Spok niet uit, en hij bevrijdde zich telkens met gemak, en ze hebben leuk gespeeld.
Dus, tsja .. hahaha ... ik zou het eigenlijk moeten zien om te weten hoe ik zou handelen.

- Moos
- Zeer actief
Ja, haha, het verschilt ook nogal per situatie. Want, zoals ik al zei, als een(onbekende) hond van 10 keer Saars gewicht op Saar gaat rijden moet de baas heeeeeeel snel ingrijpen anders sjor ik hem eraf. Ten eerste omdat Saar het echt heel naar vindt, dat zie je aan haar hele houding, en ten tweede omdat 40 kilo hond op 4 kilo hond nooit goed voor de rug kan zijn.Zoie schreef:
Nou, als Saar er geen probleem van maakt en zichzelf kan bevrijden, dan zou ik het w.s. ook laten. Idd misschien is het wel goed voor haar om haar eigen boontjes te laten doppen in dit vertrouwde geval.
Hoewel![]()
Spok was toen ik hem pas had ook nogal een rijder. Ik kijk het altijd even aan, als die andere hond het zelf oplost laat ik het gaan, en anders haal ik hem eraf, ook als die andere hond het toelaat. Gewoon omdat ik het niet wil hebben.
Laatst speelde hij trouwens met een mathezer reu intakt, die voortdurend op hem probeerde te rijden. De baas vond dit niet goed, maar het maakte Spok niet uit, en hij bevrijdde zich telkens met gemak, en ze hebben leuk gespeeld.
Dus, tsja .. hahaha ... ik zou het eigenlijk moeten zien om te weten hoe ik zou handelen.
In dit geval vindt Saar het dus niet vervelend, echt niet, en ze bevrijdt zichzelf prima. Dus tja....omdat ik altijd al alles voor haar op moet lossen heb ik nu een beetje zoiets van red jezelf maar even.
En, zoals jij wel weet, denk ik dat niet snel
Maar in dit geval twijfel ik dus heel erg, omdat ze al zo'n vreselijke moeite heeft met ook maar een heeeeel klein beetje voor zichzelf opkomen.