Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verlaten hondjes

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Verlaten hondjes

Ongelezen bericht door Carmen »

Zouden hondjes met die achtergelaten zijn (asielhondjes of buitenlandertjes), zich sterker aan een baas binden als ze een nieuw tehuis krijgen?
Het duurde even voor we met Basco echt een binding hadden, vooral van zijn kant. Maar nu begint hij echt aan mij te hangen. Hij zit 'smorgens op de trap op mij te wachten tot ik uit bed kom, als ik sta te koken ligt hij aan mijn voeten en met wandelen verliest hij me geen moment uit het oog. Heel aandoenlijk hoor, maar het moet niet te erg worden natuurlijk want dan kan hij helemaal niet meer alleen zijn.
Het lijkt net of hij besloten heeft dat wij leuke baasjes zijn en dat niet meer wil kwijtraken. Het is wel heeeeeeeel lief :I:
Carmen
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Ik kan natuurlijk alleen vanuit mijn eigen ervaring vertellen maar als ik naar Tip kijk, zie ik dat hij ongelofelijk snel en erg aan mij is gehecht. Hij is aan 'n boompje vastgebonden gevonden. Daarvoor heeft iemand wel veel tijd in hem gestoken, want hij kende gewoon veel (of hij is gewoon superslim natuurlijk :idea: ).
Toen ik hem kreeg, vonden we elkaar gelijk vanaf de eerste minuut lief. Na anderhalve dag was het al zo erg dat als ik even naar de wc ging, hij voor de deur stond te piepen. Gelukkig heeft dat zich verder niet ontwikkeld tot verlatingsangst (volgens mij puur geluk en niet te danken aan mijn opvoedingskunsten).
In ieder geval; Tip is alleen achtergelaten en heeft zich daarna ongelofelijk snel aan mij gehecht en is heel snel mijn schaduw geworden.
Het is dat er geen honden mee mogen naar het college anders was hij daar waarschijnlijk ook meegegaan :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”