Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

peper helpt niet

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Speedy Devil
Vaste gebruiker

peper helpt niet

Ongelezen bericht door Speedy Devil »

Hallo ik zit met een vraagje ( eerder een probleem ) Beemer die sloopt het behang van de muur af echt over hij maar kan komen (door het hele huis en ik vind het zielig om hem in zijn bench te doen want dan gaat hij janken bij het leven.Mensen hadden al gezecht van je moet peper strooien op iedere plek waar hij het doet maar ben nu door al me peper heen en hij doet het nog.
Hoe kan ik dit nou op een lieve manier oplossen???

Groetjes Miranda & Beemer
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: peper helpt niet

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Speedy Devil schreef:Hallo ik zit met een vraagje ( eerder een probleem ) Beemer die sloopt het behang van de muur af echt over hij maar kan komen (door het hele huis en ik vind het zielig om hem in zijn bench te doen want dan gaat hij janken bij het leven.Mensen hadden al gezecht van je moet peper strooien op iedere plek waar hij het doet maar ben nu door al me peper heen en hij doet het nog.
Hoe kan ik dit nou op een lieve manier oplossen???

Sloopt hij snachts of overdag ?
Als hij niet graag in de bench zit kan je overwegen een eigen plekje te maken met een mandje, in de keuken of ergens anders waar je een plekje kan afzetten met een hekje of zo.
Laatst gewijzigd door Mama Sanneke op 13 nov 2005 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

Lastig probleem, maar je verhaal is niet compleet genoeg om een antwoord te geven. Hoe oud is Beemer, ben je de eerste eigenaar, hoe lang is hij alleen, hoe is 'm dat alleenzijn geleerd, waarom laat je 'm door het hele huis, hoe lang vernielt hij al, wat doe je als je ontdekt dat hij het behang van de muur heeft afgetrokken, enz?
Blijkbaar raakt Beemer enorm in paniek als hij alleen is en is het vernielen een afleiding voor hem. Door hem daarvoor te straffen of door het te proberen te voorkomen los je het werkelijke probleem niet op.
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

Dat is zeker vervelend!
Het is echter geen probleem, maar een symptoom. Hij sloopt niet omdat hij zo graag wil slopen maar omdat er iets anders aan de hand is. Waarschijnlijk verveelt hij zich of mist hij jou.
Doet hij het alleen als hij alleen thuis is?
Ik zou zorgen voor voldoende afleiding in de vorm van een kong, verstopte lekkere hapjes, etc.
Wat voor ras is Beemer? Kan het zijn dat hij meer energie heeft dan hij kwijt kan? En dat kan je zowel lichamelijk als geestelijk zien.
Honden die niet hun energie kwijt kunnen worden vervelend, net als honden die willen "werken" maar dat niet kunnen.
Trucjes om hem sec van het slopen af te krijgen kan ik je niet geven, behalve een lambrizering door het hele huis :wink: Je zal het onderliggende probleem (met hulp van hier misschien) uit moeten vinden en dan kan je vanzelf werken aan een oplossing,
Speedy Devil
Vaste gebruiker

Beemer is een Jack Russel en nu 3 maanden oud dus vrij jong nog hij is alleen de ochtend tot 12:00 alleen thuis en dan kom ik of me vriend tussen door naar huis een uur lang en daarna is hij tot 16:30 alleen thuis.
Wij lopen altijd veel met hem buiten zodat hij lekker kan spelen en rennen eenmaal thuis speelt hij ook nog verder tot hij uitgeteld ligt.
Beemer die sloopt overdag en s'nachts zodra hij alleen is.
We hebben Beemer geleert alleen te zijn door middel van hem iedere keer iets langer alleen te laten thuis( eerst een half uurtje )en dat op te bouwen.We hadden ook voor genoeg speelgoed gezorgt en al van de 1e dag dat we hem hadden een lekkere grote warme mand gekocht en die staat op een vaste plek in de woonkamer.Dus iedere keer als we thuis kwamen even kijken of dat hij inderdaad gespeeld had enz.
Nou dat was zeker het geval want al zijn speelgoed lag door het hele huis heen bezaaid.Hij heeft ruimte tot het hele huis omdat zijn kranten voor de deur liggen in huis omdat hij nog niet echt altijd zijn behoefte kan ophouden en dan moet hij het toch kwijt.Als ik de deuren sluit van de beneden verdieping dan kan Beemer niet meer naar zijn krantje.
En ik wil hem zeker niet in de gang opsluiten ( ik heb tenslotte ook me ruimte )

amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

Ik vond het erg lang alleen zijn voor een pup van zijn leeftijd, en ook wel erg snel opgebouwd...
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik vind dat hij echt veel te lang alleen is voor een puppie van drie maanden. Hij verveelt zich waarschijnlijk en daarnaast voelt hij zich alleen. Dat slopen leer je hem niet af zolang je niet een oplossing zoekt voor het alleen zijn, oppas of hondencreche o.i.d. in ieder geval voor de middag. 3 of vier uurtjes in de ochtend óf de middag alleen voor zo'n pup van die leeftijd vind ik echt het maximum en jij zit al gauw aan de 6-7 uur. Dat trekt mijn hond van een jaar al niet, is echt veel te lang. Ik vind het ook hartstikke sneu dat hij gedwongen wordt zijn behoefte in huis te doen. Het is geen speelgoed zo'n puppie, je kan hem niet aan- en uitzetten.

Anne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik sluit me helemaal bij Anne aan. Je pupje zit veel te lang alleen, en het alleen zijn is ook te snel opgebouwd, wat ook blijkt uit het slopen.

Puppies bruizen van de energie en die moet hij kwijt, als dat niet kan door met de baas of hondenvriendjes te spelen zoekt hij een andere uitlaatklep. Daarnaast zal hij wel wat verlatingsangst hebben waardoor hij gespannend wordt en die spanning verlicht door te slopen.

Je kan een pupje niet goed opvoeden als hij elke dag vrijwel een volle werkdag alleen zit, dat kan niet. Hij heeft jullie full-time aandacht nodig, of anders die van een goede oppas, of van mensen van een goede hondendagopvang.
Dat slopen kan je hem namelijk niet afleren als je er niet bij bent. Als je nu geen goede oplossing zoekt zal dat alleen maar erger worden denk ik, en dat is voornamelijk heel naar voor het hondje, niet voor jullie. Je hondje voelt zich namelijk naar zo alleen.
Afbeelding
Speedy Devil
Vaste gebruiker

Bedankt voor jullie reactie,s

Ik vind het idd heel erg om naar hem alleen te laten en ik zat idd te denken om hem s'mddags naar een creche te brengen iedere dinsdag en donderdag gaat hij met mijn vriend mee naar zijn werk.

En hij word helemaal niet gedwongen om zijn behoefte binnen te doen het is voor zijn best wil ik vond het namelijk helemaal niet zo leuk iets om hem te straffen als hij het binnen doet en aangezien dat hij het soms gewoon niet kan op houden heb ik hem een krant voor gelegt zodat hij toch een plekje heeft om het te kunnen doen het is wel zo als ik thuis ben en hij doet het op de krant dan gaan we gelijk nar buiten.

Maar neem aan dat als jullie net naar buiten zijn gegaan met jullie kindje en het is geen 10 minuten later dat hij of zij het gewoonweg in huis mag doen.

Dus ik heb voor zijn bestwil dus die krant neer gelegd en niet om hem te verplichten zijn behoefte binnen in huis te doen
Moos
Zeer actief

Speedy Devil schreef:Bedankt voor jullie reactie,s

Ik vind het idd heel erg om naar hem alleen te laten en ik zat idd te denken om hem s'mddags naar een creche te brengen iedere dinsdag en donderdag gaat hij met mijn vriend mee naar zijn werk.
Lijkt me een heel goed plan die creche! Gewoon doen.
Maar neem aan dat als jullie net naar buiten zijn gegaan met jullie kindje en het is geen 10 minuten later dat hij of zij het gewoonweg in huis mag doen.
Als er een ongelukje gebeurt mag dat van mij bij mijn pupje ja; niks aan de hand, pupje negeren en een doekje eroverheen.
Maar ik stond met mijn beide pupjes ook wel met regelmaat elke 10-15 minuten buiten; kan ook.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Speedy Devil schreef:

Dus ik heb voor zijn bestwil dus die krant neer gelegd en niet om hem te verplichten zijn behoefte binnen in huis te doen
Nou nee, als ik zie dat een pup aangeeft dat hij moet plassen loop ik snel naar buiten, zo werkt dat met zindelijk worden. Je dwingt hem wel zijn behoefte binnen te doen, want hij is uren en uren alleen en zal zo niet leren dat hij buiten zijn behoefte moet doen, wel is hij krantzindelijk. Straffen voor binnen plassen is sowieso not done.

Naar de creche brengen in de middag is sowieso een goed idee en eventueel in het begin ook de ochtenden dat hij niet meekan naar het werk van je vriend. Of 's ochtends naar de creche en 's middags ophalen en thuis laten op den duur? Dan heb je kans dat hij helemaal voor pampus ligt na de drukke ochtend op de chreche.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 13 nov 2005 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Speedy Devil
Vaste gebruiker

Ik straf hem helemaal niet als hij het binnen doet en ja je hond moet het wel aangeven als hij nodig moet als hij net buiten is geweest en nee dat doet hij nou niet was het maar waar zou een stuk makelijker zijn .Denk je soms dat ik het lekker vind ruiken in me huis ofzo als hij dat net gedaan heeft nou nee.

Maar ik ga op zoek naar een creche en voor de rest blijft die krant gewoon liggen tot hij het zelf kan aangeven en zindelijk is
starfleet
Erelid

Speedy Devil schreef:
Maar ik ga op zoek naar een creche en voor de rest blijft die krant gewoon liggen tot hij het zelf kan aangeven en zindelijk is
Als hij altijd op de krant plast geeft hij al aan en is gewoon zindelijk :wink: Als je niet thuis bent is zo'n krant prima als noodoplodssing, daar niet van, maar als je thuis bent en hij loopt naar het krantje kan je hem ook snel buiten zetten. Of heb je geen tuin of balkon voor nood?

Anne
Speedy Devil
Vaste gebruiker

Nee dat is het nou net.

En ja ik kan geen 24 uur oog contact hebben met wat hij doet.OOk niet als ik thuis ben.maar ik zal es kijken wat hij doet zonder krant.
Moos
Zeer actief

Speedy Devil schreef:Nee dat is het nou net.

En ja ik kan geen 24 uur oog contact hebben met wat hij doet.OOk niet als ik thuis ben.maar ik zal es kijken wat hij doet zonder krant.
Jawel hoor, kan best. Ik heb zonder tuin twee pupjes zindelijk gemaakt, waarvan eentje ook zonder balkon op 4 hoog. Zonder krant. Als hij wakker was lette ik altijd op hem, ik verloor hem nooit uit het oog. Ook dan gebeuren er trouwens ongelukjes hoor, hoort erbij.
Maar ik stond dus als hij wakker was vaak elke 10 min. buiten, want als hij een beetje ging draaien nam ik het zekere voor het onzekere. Ik zeg niet dat ik het bijster leuk vond, steeds al die trappen op en af, maar het kan prima.

Wat Anne zei over 's ochtends de creche lijkt me ook een slim plan, dan is hij 's middags uitgeput en gaat hij lekker slapen :wink:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

:19: ,je doet je naam wel eer aan. Een pup van 12 weken is normaal gesproken net de omgeving wat aan het ontdekken onder de veilige vleugels van de moeder vandaan. Je snapt de enorme schrik en angst waarin de pup zich moet bevinden als hij helemaal alleen op de wereld is, want in zijn primitieve beleving betekent dat zijn dood.
Alleen zijn moet een pupje leren en als je nu niet heel erg snel de boel terugdraait ben je de hond voor de rest van zijn leven een trauma met betrekking tot het alleen zijn aan het bezorgen. Hij linkt al zijn wanhopge angstgevoelens aan het alleen zijn en dat gaat niet meer over.
Oppas zoeken voor elke minuut alleen zijn en vanuit die situatie kun je heel langzaam proberen het vertrouwen te herstellen.
Ik vind het erg zielig voor de pup dat het zo gelopen is en ik hoop dat je er alles aan gaat doen je pup toch nog een stabiele basis mee te geven. Hij moet er de komende 15 jaar mee verder, ook als jij hem straks wegdoet omdat hij onmogelijk meer alleen kan blijven.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Speedy Devil schreef:Ik straf hem helemaal niet als hij het binnen doet en ja je hond moet het wel aangeven als hij nodig moet als hij net buiten is geweest en nee dat doet hij nou niet was het maar waar zou een stuk makelijker zijn .Denk je soms dat ik het lekker vind ruiken in me huis ofzo als hij dat net gedaan heeft nou nee.

misschien geeft hij wel signalen maar zie jij die niet als zodanig.
mijn pup is inmiddels 8 maanden maar toen ik hem met 2 maanden kreeg heeft het zeker wel even geduurd voordat hij zelf echt duidelijk aangaf dat hij moest door middel van piepen als ik dan vroeg of hij moest plassen of poepen draaide hij met zijn kop wat hij nu nog doet overigens.
daarvoor moest ik er goed opletten als hij langdurig bleef drentelen of op een plek bleef staan dralen tilde ik hem op (en ik heb een groot ras) dus een jackrussel is kwa gewicht makkelijk op te tillen en zette hem buiten en soms wat dat inderdaad elke 10 minuten maar dat is nu eenmaal zo met een pup.
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Moos schreef:
Speedy Devil schreef:Nee dat is het nou net.

Jawel hoor, kan best. Ik heb zonder tuin twee pupjes zindelijk gemaakt, waarvan eentje ook zonder balkon op 4 hoog. Zonder krant. Als hij wakker was lette ik altijd op hem, ik verloor hem nooit uit het oog. Ook dan gebeuren er trouwens ongelukjes hoor, hoort erbij.
Maar ik stond dus als hij wakker was vaak elke 10 min. buiten, want als hij een beetje ging draaien nam ik het zekere voor het onzekere. Ik zeg niet dat ik het bijster leuk vond, steeds al die trappen op en af, maar het kan prima.

Wat Anne zei over 's ochtends de creche lijkt me ook een slim plan, dan is hij 's middags uitgeput en gaat hij lekker slapen :wink:
wat er hierboven gezegd word klopt ook hier iemand die woont op een flat 4 hoog met balkon maar ferrero wilde het al snel niet meer op het balkon.
dus als de lift het niet deed en dat gebeurt regelmatig kon ik acht trappen af, het was geen pretje maar je weet dat het er bij hoort.
maar ik neem aan dat als je een kind zou hebben of misschien wel hebt, je dat kindje als het nog heel jong is ook nauwlettend in de gaten houd wanneer je beide thuis bent.
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Als je ziet dat je pup aanstalten maakt om te plassen en te gaan poepen, (rondjes draaien, snuffelen, onrustig heen en weer lopen), dan kun je hem eventjes snel optillen en mee naar buiten nemen.

Zolang als je hem optilt zullen de meeste pupjes niet plassen. Dat schijnt een automatisch iets te zijn, wat een pup heeft als zijn moeder hem optilt om hem in veiligheid te brengen voor gevaar. Zodat ze geen spoor achter laten.

Ik weet niet tot hoe oud een pup zoiets heeft, maar als je hem dus naar de krant ziet lopen zou je hem snel eventjes op kunnen tillen. :wink: en dan snel naar buiten.

Ik vind ook dat de pup wel erg in het diepe is gegooid, zowel met zindelijk maken als met alleen blijven, en je zult ongetwijfeld gek zijn op je pupje, maar iets meer verdiepen in hoe het voor de pup moet zijn is wel goed denk ik. :wink:

Ook moet je een pup eerst iets aanleren voordat je hem wat dat betreft kunt corrigeren. Dus niet straffen voor plassen in huis.

En dat het stinkt, dat zal best. Ik neem aan dat jij ook geen parfumfabriek bent als je naar toilet gaat. Wat dat betreft vind ik die opmerking erg onredelijk en heb ik eigenlijk langzamerhand medelijden met de pup
Moos
Zeer actief

Baily schreef:

En dat het stinkt, dat zal best. Ik neem aan dat jij ook geen parfumfabriek bent als je naar toilet gaat. Wat dat betreft vind ik die opmerking erg onredelijk en heb ik eigenlijk langzamerhand medelijden met de pup
Ja, die opmerking vond ik ook wat vreemd...

Trouwens, puppyplasjes vind ik helemaal niet stinken, tenminste ik rook dat nooit.

Als ze in huis poepen zal je dat wel ruiken, maar Moos en Saar hebben als pupje misschien 3-5 keer in huis gepoept. Juist daarin zijn ze heel snel zindelijk als je goed oplet en het regelmaat van de pup doorhebt.
De puppy-poepjes van Saar rook je trouwens ook bijna niet, maar die kreeg ook met 8 weken meteen vers, dat scheelt wel.

Ik kan me trouwens ook wel heel goed voorstellen dat zo'n eerste pupje ontzettend overweldigend is, en dat je soms even niet meer weet wat je moet doen. Maar hoe langer de pup alleen zit hoe minder tijd je ook hebt om aan de pup te wennen, en hun goed te begeleiden.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Moos schreef:
Ik kan me trouwens ook wel heel goed voorstellen dat zo'n eerste pupje ontzettend overweldigend is, en dat je soms even niet meer weet wat je moet doen. Maar hoe langer de pup alleen zit hoe minder tijd je ook hebt om aan de pup te wennen, en hun goed te begeleiden.
Je hoort het ook best veel (helaas) dat mensen oprecht denken dat een pup al heel snel alleen kan blijven, maar meestal werkt het niet zo. Ook als ze niet janken of slopen is het gewoon niet goed voor een pup om zoveel alleen te blijven. Te weinig prikkels en te eenzaam voor pup die meestal een patroon nog heeft van niet al te lang wakker en daarna niet al te lang slapen. Het lang wakker en lang slapen patroon komt meestal pas op oudere leeftijd, dan is het voor een hond ook veel gemakkelijker om de tijd alleen door te komen. Buffy gaat ook gewoon liggen pitten een paar uurtjes.

Anne
Moos
Zeer actief

starfleet schreef:
Moos schreef:
Je hoort het ook best veel (helaas) dat mensen oprecht denken dat een pup al heel snel alleen kan blijven, maar meestal werkt het niet zo. Ook als ze niet janken of slopen is het gewoon niet goed voor een pup om zoveel alleen te blijven. Te weinig prikkels en te eenzaam voor pup die meestal een patroon nog heeft van niet al te lang wakker en daarna niet al te lang slapen. Het lang wakker en lang slapen patroon komt meestal pas op oudere leeftijd, dan is het voor een hond ook veel gemakkelijker om de tijd alleen door te komen. Buffy gaat ook gewoon liggen pitten een paar uurtjes.

Anne
Nou, het stomme is dat in heel veel standaard puppy-boekjes ook gewoon staat dat een pup best met 12 weken een paar uurtjes alleen kan zijn. In de boekjes die uit het Amerikaans Engels vertaald zijn staat zelfs rustig dat het na een paar weken wel een hele dag kan.
Ik dacht er met Moos ook te makkelijk over. Ook eerste pupje, en ik had al die boekjes gelezen, maar zag door de bomen soms het bos niet meer. Alleen ik kwam er wel na 2 of 3 keer achter dat ik hem dus niet zo snel alleen kon laten, en heb toen ook oppas geregeld. En ben met Kong hem langzaamaan het alleen zijn aan gaan leren.

Ik kan me dus ook wel voorstellen dat je denkt dat een pupje best alleen kan zijn (alhoewel ik met Moos meer dacht aan 2 uur, niet de hele dag). Alleen als je er dus achter komt dat dat niet kan moet je je plannen wijzigen, en betere info gaan zoeken dan die je tot dan toe gevonden had. Ik kwam toen ook hier terecht, en ben daar nog steeds ontzettend blij om (en Moos en Saar vast ook :wink: )
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Alles kan zolang je je niet druk maakt om het gemoed van je pup. Huilende pup..een duidelijker signaal van wanhoop kan een puppekind niet geven. Als je dat moet negeren om een pup mee te kunnen laten draaien in jouw leven ben je mijns inziens niet goed bezig.
Ik heb juist vanwege dit soort ontwikkelingen een hekel aan bv de bench.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Eline* schreef:Alles kan zolang je je niet druk maakt om het gemoed van je pup. Huilende pup..een duidelijker signaal van wanhoop kan een puppekind niet geven. Als je dat moet negeren om een pup mee te kunnen laten draaien in jouw leven ben je mijns inziens niet goed bezig.
Ik heb juist vanwege dit soort ontwikkelingen een hekel aan bv de bench.
Ja, precies, dan kan het ja. Als je het niet erg vindt dat je pupje na 1 uur klaarwakker is en begint te huilen, of te slopen. Dan kan het. In heel veel puppyboekjes wordt dat er alleen niet bijvermeld.
En een beetje zelf nadenken en andere info gaan zoeken als de ingeslagen weg je niet bevalt scheelt ook al een hoop.

En ik hoop dus dat de topicstarter ook wat met alle adviezen doet. :wink:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Eline* schreef: Ik heb juist vanwege dit soort ontwikkelingen een hekel aan bv de bench.
Mee eens, hoewel het vroeger vaak genoeg voorkwam dat puppies in de schuur werden opgesloten of vastgebonden werden aan de keukentafel. Mensen vinden altijd wel wat :roll:

Anne
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Of een hond alleen kan blijven (en dan heb ik het niet over stilltje liggen te kreperen maar gewoon, relaxed alleen blijven) heeft geen hol met leeftijd te maken maar met het feit dat de hond het wel of niet geleerd heeft.
Met een goede begeleiding kan een pup van twaalf weken dat eventueel al geleerd hebben..als het tenminste een zelfstandig tiepje is.
.
Ben ik niet met je eens hoor. Een pup heeft ook doodleuk gewoon zijn fases in de ontwikkeling waar hij doorheen moet en daarbij wordt hij langzaamaan onafhankelijker. Puur zelfstandig uren alleen kunnen zijn vraagt zoveel vertrouwen, dat is iets wat je normaal gesproken van een pup van 12 weken niet kan en mag vragen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
starfleet
Erelid

Martijn schreef: Met een goede begeleiding kan een pup van twaalf weken dat eventueel al geleerd hebben..als het tenminste een zelfstandig tiepje is.
Zo'n 7 uur per dag en de nachten daar nog bij in zijn uppie? Dat geloof ik niet zo, of het is een grote uitzondering.

Anne
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Nog even mosterd na de maaltijd. Als je een opvang voor een dagdeel wilt inschakelen, doe het dan voor de ochtend! Je pup zal het daar erg leuk hebben en 's middags lekker gaan slapen.

Snel wat gaan regelen want zo kan het niet!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

:eek: Ik zou er niet eens aan willen denken om Jamey 6 a 7 uur per dag alleen te laten zitten (naast de nachten)... Overigens is zij wel gewoon rustig in de bench... ook overdag... even wat piepen (zo van ik wil aaaaandaaaacht, maar daarna stil...

Was zelfs voor mij een voorwaarde, een hond moet wel kans hebben te leren alleen te zijn...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Speedy Devil
Vaste gebruiker

Mensen .

Begrijp me niet verkeerd hoor maar ik kwam hier juist met dit verhaal om naar een oplossing te zoeken die ook voor Beemer prettig is want ik vind het zelf ook niks dat hij alleen thuis zit.En ik heb Beemer nog nooit gestraft voor een ongelukje zelfs niet voor het slopeng, de bench die staat gewoon open in de woonkamer wil hij er in gaat hij erin wil hij eruit dan gaat hij eruit.
Vanavond zijn we even de deur uit geweest om eventueel oppas te regelen voor de ochtende en dat is nu geregeld.Kwam thuis en hij had niks gedaan niet eens een ongelukje.!

Ik wil niets liever dat mijn kindje gelukkig is dat wil ik tenslotte ook zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”