Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

HELPEN WIJ OOK ONZE DA`s ??? en onze hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

@idoo
Zeer actief

Ongelezen bericht door @idoo »

:slaap:
Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

sacajawea schreef:zie je wel melanie zo snel gaat het dus,

bedankt ridgebackfan,

balen he :devil: nou nog op de een of andere manier een mail schrijven en die dan zoveel mogelijk doorsturen met namen en die naar :19: wie ? sturen

teken jij ook protest aan hoe gaat dat bij jullie in zijn werk, wil zo veel mogelijk weten zodat ik ook verder kan bvd
hier wachten we even af hoe v Herpen het wil aan pakken dat komt dan in de plaatselijke krant heeft hij al door gegeven en als er handtekeningen actie komt zijn we erbij
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
sacajawea
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sacajawea »

aidoo, ben het met je eens, geen "echte " dierenliefhebbers,

ik heb al veel kitens van, om me nabij, 5/ 6 wkn van de straat gehaald of na lang lokken uit een boom geplukt, door weekt en vol vlooien en teken :jank: :jank: zo klein en dan al alles alleen moeten doen, :devil:
tig jaar geleden had ik een nestje { bewust } van gewone HTK katten, omdat ik er zelf veel plezier aan beleef, toen ik naar een open dag van mijn diervoederhandelaar ging, was daar ook een fotograaf aanwezig, dus ik met kitten bende, waren toen als rond de 8 wkn, dus kon ze ook mooi showen voor verkoop. was er een man die erg veel interessen had, toen ik verder vroeg zei die dat hij er 1 direct wilde mee nemen en haar/ hem dan op de boerderij los zou laten om muizen enz te vangen, ik heb hem moeten teleur stellen :N: kitten van 8wkn en dan moederziel alleen en zoek het maar uit ??? echt niet :devil: ik heb toen tegen hem gezegt dat die maar is naar het asiel moest daar zaten volwassen katten die dat wel gewent waren, :neenee: mijn HUISdieren !!! man was nog verontwaardigd ook, of ik mijn lieve mooie kittens niet kwijt zou raken ??
voor dat ze 12 wkn waren was ik ze al { schriftelijk } kwijt, daarna mochten ze, ze om de paar dagen ophalen. om het ook voorzichtig af te bouwen voor de moeder. ze hebben allemaal een heerlijk adres, waar ze vertroeteld en geknuffeld worden. :cheer:

ik moest vanmiddag weer eens naar DA om randy te laten hechten :(:
en toen vroeg ik aan de ass. of ze mij dan ff een belletje willen geven, als z`n inspecteur is langs geweest, kan ik me er al vast op voor bereiden { financeel :N: } misschien heb ik wel een beetje mazzel omdat ik een DA heb die niet in mij woonplaats is. :ok:

ook rade ze me aan om daar te komen wonen :mrgreen: daar word namelijk geen HB geheven. :cheer:

ik zal eens vaker in onze lokale krant kijken, weet echt niet wat ze hier gaan doen, maar mij zegt het al genoeg dat ik nu voor het eerst sinds jaren ineens HB moet betalen, { voor 2de hond } :19:
Afbeelding

mensen blaffen, honden communiceren

groetjes van RANDY-RUNO-RINGO
Sacajawea
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

@idoo schreef:
sacajawea schreef:ja ik ben het in zoverre met je eens over katten, ik heb er 14 gehad, maar BINNEN !!!! nu heb ik er nog 5 ook BINNEN met een buitenren, mensen die niet goed op hun dieren letten en niet de moeite nemen om ze op te voeden, en daar bedoel ik mensen mee; idem met katten die buiten lopen, :devil: :devil: :devil:
dat katttengejank is niet om aan te horen. over de last die andere hebben met hun gepis en gepoep, maar niet te spreken

als ik met andere kattenmensen het er over heb dat het HUISdieren zijn!!, blijven ze bij hoog en laag beweren dat een kat buiten moet kunnen zijn, ik ben met sommige katten van laagbouw naar flat en weer terug verhuist, waar elke keer jaren overheen ging en mij katten hebben zich altijd aangepast. maar het is tegen dovemans oren :blah: ook al zeg ik dat een kat net zo gedominiseerd is als de hond.

dus dan zou je eerst eens die mensen op moeten voeden, liefst hersenspoelen, een kat is net zo gelukkig binnen als buiten { en binnen nog veiliger ook } maar ja die discusie ben ik al zovaak aan gegaan het helpt toch niet, en als ze heffing op katten gaan zetten, heb je nog meer overlast, want dan gooit iedereen zijn kat op straat, behalve die mensen die wel van hun dier houden, en/ of raskatten hebben, { euhu al hoe wel } er ook "cattery`s" zijn waar de katten ook gewoon buiten lopen ??? :U:

:ok: :ok: :ok:
Mensen die hun kat buiten laten, accepteren het risico dat hun kat aangereden wordt. Voor een kat een veel groter gevaar dan voor een hond, omdat een kat bij gevaar geneigd is terug te vluchten. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat een kat vlak voor een naderende auto nog even terug de weg oversteekt. Wie een dier zulk een risico laat lopen is m.i. geen echte dierenvriend :boos:
ach ja het is maar net hoe je het ziet... uiteraard zal ik een kat niet buiten laten lopen als er voor de deur een drukke weg is... dat is wel een beetje de "kat op het spek binden"... maar ik vind het unfair om te zeggen dat men die de kat buiten heeft lopen geen dierenvriend is.... mijn katten hebben buiten de tijd van hun leven...ik zou ze onrecht aandoen om ze binnen te houden... maar ach als dat mij een mindere dierenvriend maakt? so be it :ok:
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
sacajawea
Vaste gebruiker

sluit ik me volledig bij aan, @idoo JE BENT ER NIET MINDER OM alleen ik zou geen oog dicht doen als 1 van mijn cats ontsnapt, misschien ook wel omdat het raskatten zijn die iedereen graag wil hebben, heb al te vaak gehoort dat er mensen ze van de straat oppakken en mee nemen, en dan word het zoeken en zoeken ???? :jank:

gelukkig dat mijn katten zich ook niet zo gauw laten vangen, maar bijvoorbaat toch maar eerst rond kijken voor ik de voordeur open doe, dan moeten ze maar even wachten voor ik open doe, ik wil het risico niet lopen dat ik ze kwijt ben
Afbeelding

Sacajawea
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Dit onderwerp is al eens besproken op het forum hier. Ik betaal al jaren en jaren hondenbelasting. Een paar dorpen die ongeveer 3 kilometer van Eindhoven af liggen hoeven geen HB te betalen. Dat ze deze maatregel willen gaan nemen om via de DA er achter te komen wie wel of niet belasting betaald, is al enkele maanden bekend, het is ook op tv geweest.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
sacajawea
Vaste gebruiker

jammer dat ik het programma dan gemist heb vinkje, ik had het graag gezien. ik wist niet dat dit onderwerp al te spraken is geweest, dat heb ik vanaf het begin gezegt,

10 min rijden van mijn woonplaats hoeven ze ook niets te betalen,

het verschilt van gemeente, ik :denken: dat de gemeente Veenendaal zich "vergist " heeft hoeveel budget ze hadden voor sommige plannen, die nu ook blijven liggen omdat ze het niet meer hebben en het nu van; "zelfs die burgers die altijd vrijgesteld waren';
terug willen krijgen ter aanvulling van de gemeente kas. :19:

en dat noemen de ambtenaren dan een "foutje in hun boekhouding", :pffff: misrekening !!!!!!

als een gewoon mens zulke fouten maakt, hang je echt,
maar hun noemen het zo, lekker makkelijk om er op zo`n manier onderuit te komen :boos:
Afbeelding

Sacajawea
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”