Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
BARF slager
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
-
- geregistreerd lid
Re: BARF slager
't zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp em niet goed !Brigitte schreef:http://www.slagerijstefanhaak.nl/
Waar staat BARF eigenlijk voor ?
Jan
- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- amelie
- Zeer actief
Biologically Appropriate Raw Foodjan schreef:'t zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp em niet goed !Brigitte schreef:http://www.slagerijstefanhaak.nl/
Waar staat BARF eigenlijk voor ?
Jan
Bones And Raw Flesh
Oftewel, in het heel simpel: zelf samen te stellen voedsel voor je hond of kat, voornamelijk bestaand uit rauw vlees, botten, wat groenvoer.
Deze slager mengt het blijkbaar zelf, wat een hoop gedoe zou kunnen schelen. Ik ben benieuwd of mensen er ervaring mee hebben, ik mis persoonlijk juist dátgene wat ik zo waardeer in BARF: de botten en de afwisseling. Dán weer eens vis, dám weer eens vlees. Soms wat meer groen, soms helemaal niet.
-
- Erelid
- Contacteer:
WAT verkoopt die??Brigitte schreef:http://www.slagerijstefanhaak.nl/
barfmateriaal kan ik mij wel voorstellen maar BARF kant en klaar

- cane corso
- Zeer actief
-
- geregistreerd lid
amelie schreef:[
Biologically Appropriate Raw Food
Bones And Raw Flesh
Oftewel, in het heel simpel: zelf samen te stellen voedsel voor je hond of kat, voornamelijk bestaand uit rauw vlees, botten, wat groenvoer.
Deze slager mengt het blijkbaar zelf, wat een hoop gedoe zou kunnen schelen. Ik ben benieuwd of mensen er ervaring mee hebben, ik mis persoonlijk juist dátgene wat ik zo waardeer in BARF: de botten en de afwisseling. Dán weer eens vis, dám weer eens vlees. Soms wat meer groen, soms helemaal niet.
Biologically Appropriate staat dus vrij vertaald voor "Soortgericht geschikt" ? of "Soorteigene , geschikte rauwe voeding" ?
Of zie ik hier Biologically verkeerd ?

Bij alle schrijvers over natuurlijke hondenvoeding lees ik dat vlees , orgaan , botten, dus onderdelen van dieren, in zo groot mogelijke stukken dienen te worden gevoerd , omwille van het optimaal benutten van het komplete gebit, massage van het tandvlees en een zo optimaal mogelijke werking van maag-darmkanaal .
Tenzij al die schrijvers in hun boeken verkeerd zijn en deze slager het bij het juiste eind heeft, kan ook !

Heeft dan malen eigenlijk wel zin ?

Of verdoezelen ze iets door te malen ?

Echt mager rundsvlees en écht mager lamsvlees, spiervlees dus , wat toch een behoorlijk deel moet uitmaken van het ganse pakket, en dan op een prijs van 3 euro per kilo

Jan.
-
- Zeer actief
Dit is voor mensen die pas beginnen en het dus nog 'eng' vinden om hun hond van alles te gaan geven.
Hij stelt het samen voor je hond.
Jammer dat er toch nog veel mensen zo reageren, lijkt mij alleen maar positief als ook een slager het wat promoot, wordt het misschien ook steeds meer een stuk makkelijker en goedkoper om eraan te komen.
Jammer dat er toch nog veel mensen zo reageren, lijkt mij alleen maar positief als ook een slager het wat promoot, wordt het misschien ook steeds meer een stuk makkelijker en goedkoper om eraan te komen.
-
- Zeer actief
Staat op de site wat hij verkoopt.ien schreef:WAT verkoopt die??Brigitte schreef:http://www.slagerijstefanhaak.nl/
barfmateriaal kan ik mij wel voorstellen maar BARF kant en klaar![]()
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Joy C
- Zeer actief
Vind het wel een beetje duur, eerlijk gezegd. :N:
En inderdaad, waar zijn de botten.
Als hij nu ook nog runderstrot en lamsstaart, lamsstrot en kippenekken en karkassen verkoopt, zou het weer kunnen kloppen, maar die zie ik nergens.
Ik ben misschien ook van plan in de toekomst wat meerdere vriezers aan te schaffen, zodat geïnteresseerden kunnen afhalen, maar uitgangspunt blijft dan wel in principe: zelf samenstellen. De onderdelen liggen bij mij dan ingevroren.
En inderdaad, waar zijn de botten.

Ik ben misschien ook van plan in de toekomst wat meerdere vriezers aan te schaffen, zodat geïnteresseerden kunnen afhalen, maar uitgangspunt blijft dan wel in principe: zelf samenstellen. De onderdelen liggen bij mij dan ingevroren.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

-
- geregistreerd lid
Brigitte schreef:.
Dat is geen kwestie van zo reageren of wat dan ook, dat is gewoon een correcte weergave van de feiten wat mij betreft..
Biologically Appropriate staat voor een concept van een zo goed mogelijke manier van voeren , die het optimale benaderd en nastreeft, voor de gezondheid van je hond of kat, kortweg vleeseters.
Gemalen vlees, gemalen dierlijke producten zoals bot en orgaan hoort niet thuis in het rijtje van het optimale benaderen e/o nastreven.
En dit los van het feit dat je sowieso niet echt weet wat hij maalt , je denkt toch niet dat daar mager lamsvlees en mager rundsvlees in zit ?
Optimale vleesvoedering is hele lompen , blokken orgaan of vlezige botten daar staat BARF voor , dus die slager verkoopt een gemalen product (en alleen God en hijzelf weet wat erin zit) en kleeft daar het predikaat barf voer op.
Wanneer hij hele vlezige botten van runderen, lammeren met de nadruk op vlezige, en hele lappen pens , hele lamsharten , hele nieren, hele .......enz. dan volgt ie een voeding die voor een carnivoor soortgeschikt is. Dan pas verkoopt hij BARF materiaal en BARF onderdelen voor een BARF manier van voeren.
Dat is hetzelfde als wanneer een autoverkoper een fiets in zijn showroom zou zetten en die zou catalogeren als een auto.
Wedden dat ie nooit hele , geschikte stukken zal verkopen ? En weet je waarom niet ?
Jan.
- Joy C
- Zeer actief
Helaas heb ik dat vermoeden dus ook.jan schreef:Brigitte schreef:.
Dat is geen kwestie van zo reageren of wat dan ook, dat is gewoon een correcte weergave van de feiten wat mij betreft..
Biologically Appropriate staat voor een concept van een zo goed mogelijke manier van voeren , die het optimale benaderd en nastreeft, voor de gezondheid van je hond of kat, kortweg vleeseters.
Gemalen vlees, gemalen dierlijke producten zoals bot en orgaan hoort niet thuis in het rijtje van het optimale benaderen e/o nastreven.
En dit los van het feit dat je sowieso niet echt weet wat hij maalt , je denkt toch niet dat daar mager lamsvlees en mager rundsvlees in zit ?
Optimale vleesvoedering is hele lompen , blokken orgaan of vlezige botten daar staat BARF voor , dus die slager verkoopt een gemalen product (en alleen God en hijzelf weet wat erin zit) en kleeft daar het predikaat barf voer op.
Wanneer hij hele vlezige botten van runderen, lammeren met de nadruk op vlezige, en hele lappen pens , hele lamsharten , hele nieren, hele .......enz. dan volgt ie een voeding die voor een carnivoor soortgeschikt is. Dan pas verkoopt hij BARF materiaal en BARF onderdelen voor een BARF manier van voeren.
Dat is hetzelfde als wanneer een autoverkoper een fiets in zijn showroom zou zetten en die zou catalogeren als een auto.
Wedden dat ie nooit hele , geschikte stukken zal verkopen ? En weet je waarom niet ?
Jan.
Groetjes Joyce

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ik ga gewoon eens checken
Hele hompen moet ik die van mij ook niet geven, dan blijft hij erin, de penslappen moet ik ook in kleine stukjes knippen
Kwa prijs is het niet echt aantrekkelijk moet ik zeggen

Hele hompen moet ik die van mij ook niet geven, dan blijft hij erin, de penslappen moet ik ook in kleine stukjes knippen

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Joy C
- Zeer actief
Laat even weten?cloris schreef:Ik ga gewoon eens checken![]()
Hele hompen moet ik die van mij ook niet geven, dan blijft hij erin, de penslappen moet ik ook in kleine stukjes knippen![]()

In stukken snijden vind ik nog altijd wel een verschil met echt gemalen.

Groetjes Joyce

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
hij verkoopt ook hele stukken hoor,jan schreef: Wedden dat ie nooit hele , geschikte stukken zal verkopen ? En weet je waarom niet ?
Jan.
pas nog heel erg mooi, goed en veel kopvlees, vuile pens en botten bij hem gehaald
heb vandeweek ook zn kvv geprobeerd en idd mis de calcium bron en vind er wat veel groeten en rijst door zitten, maar voor tussendoor is t prima,
blijf alleen bij hem komen voor de pens, t kopvlees en de botten omdat dat hier meer gewaardeert wordt......
-
- Erelid
- Contacteer:
hoi Brigitte.Brigitte schreef:Dit is voor mensen die pas beginnen en het dus nog 'eng' vinden om hun hond van alles te gaan geven.
een noot van kritiek kan hier echt geen kwaad want zoals hij adverteert is het geen goede zaak om zijn maaltijden barf te noemen
hij maakt basismixen maar het belangrijkste deel ontbreekt in zijn zelfklaargemaakte voeding..de botten.schrijven andere ook
Dat hij dit als BARF wil gaan verkopen klopt dus gewoon niet!!
hij verkoopt pens ,hart,lever,kopvlees enz en dit voor 2 euro de kilo maar wat botten betreft weet die niet veel.
Hij zal zich moeten gaan verdiepen wat BARF betekent en dan zal het een prima slager kunnen zijn om daar aan materiaal te kunnen komen.
gemalen,ongemalen maar wel compleet..met de botten erbij!
dus geef je slager wat leesvoer over BARF

[Overigens is er geen slager die botten maalt..ze weten donders goed dat dit hun machine's kost..]

-
- Erelid
- Contacteer:
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
idd, dat bedoelde ik ook eigenlijk,ien schreef:dus is het geen kvvcrutz schreef: heb vandeweek ook zn kvv geprobeerd en idd mis de calcium bron ......
![]()
het is vv![]()
en dat is het hem dus..daar ga je op de duur de fout mee in
maar zo zie je maar hoe snel je de fout maakt,
t is gewoon versvlees,
heb overigens een mailtje gestuurd met de vraag hoe en wat over zijn gemalen verse vlees.......... en t missen van de calcium bron
- Joy C
- Zeer actief
Zet je het hier neer?crutz schreef:idd, dat bedoelde ik ook eigenlijk,ien schreef:dus is het geen kvvcrutz schreef: heb vandeweek ook zn kvv geprobeerd en idd mis de calcium bron ......
![]()
het is vv![]()
t is gewoon versvlees,
heb overigens een mailtje gestuurd met de vraag hoe en wat over zijn gemalen verse vlees.......... en t missen van de calcium bron

Groetjes Joyce

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
ja hoor, maar zal vanavond denk ik pas antwoord krijgen (net pas gestuurd........)Joy C schreef:Zet je het hier neer?crutz schreef:idd, dat bedoelde ik ook eigenlijk,ien schreef:dus is het geen kvvcrutz schreef: heb vandeweek ook zn kvv geprobeerd en idd mis de calcium bron ......
![]()
het is vv![]()
t is gewoon versvlees,
- Joy C
- Zeer actief
Ik zie het vanzelf wel.crutz schreef:ja hoor, maar zal vanavond denk ik pas antwoord krijgen (net pas gestuurd........)Joy C schreef:Zet je het hier neer?crutz schreef:idd, dat bedoelde ik ook eigenlijk,ien schreef: dus is het geen kvv
![]()
het is vv![]()
t is gewoon versvlees,

Groetjes Joyce

-
- Erelid
- Contacteer:
- Joy C
- Zeer actief
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
als calcium bron zit er Calcit in en hij is nog (waarschijnlijk op advies) bezig met wijzigingenJoy C schreef:Ik zie het vanzelf wel.crutz schreef:ja hoor, maar zal vanavond denk ik pas antwoord krijgen (net pas gestuurd........)Joy C schreef:Zet je het hier neer?crutz schreef: idd, dat bedoelde ik ook eigenlijk,
t is gewoon versvlees,
verder las ik ergens anders dat er ook lamskraakbeen in zit
- Joy C
- Zeer actief
-
- Erelid
- Contacteer:
- Joy C
- Zeer actief
Bedoel je hiermee bijv. lamsstaart en runderstrot?ien schreef:Maar wat ik als BARFer nodig zou hebben daar kan hij mij dus niet aan helpen.
kijk kale botten is geen probleem.
organen ook niet.
maar botten met vlees zoals ik die wil hebben voor mijn honden heeft hij niet.
Groetjes Joyce

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
In kraakbeen zit maar heel weinig calcium. Calcit ken ik niet, maar dat zal een kunstmatige toevoeging zijn, waarmee het product gelijk komt te staan aan Smuldier en AHV ed.crutz schreef: als calcium bron zit er Calcit in en hij is nog (waarschijnlijk op advies) bezig met wijzigingen
verder las ik ergens anders dat er ook lamskraakbeen in zit