Hallo,
Toch maar weer een vraagje:
Wij hebben 2 honden van nog geen jaar! Gaat allemaal heel goed...dus daar wil ik het niet over hebben. Maar de jongste is nog al een sloperd...echt alles wat ze vind bijt ze kapot! De oudste doet dat dus helemaalniet (heeft dat ook nooit gedaan!) Als wij weg zijn en ook 's nachts gaan ze beide in hun eigen bench. Maar eigenlijk kan de oudste best los door het huis...maar de jongste dus niet. Zou het eenbezwaar zijn om er eentje los inhuis te laten en de andere in de bench? Gaat de hond in de bench dat niet piepen en/of blaffen?
Heeft iemand daar ervaring mee?
Oh ja...de benches staat in een niet af te sluiten keuken! (ik heb ook nergens in huis een plek om ze samen los te laten!!)
groetjes Sonja
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
2 honden allen...eentje in een bench??
Moderator: moderatorteam
-
ajnos
- Vaste gebruiker
-
miekmiek
Ik zou eerst andere dingen proberen; zo kun je ze misschien allebei een lekkere kong geven wanneer je weggaat. Slopen komt vaak door verveling en zowel voor jou als voor je hondjes is het leuker wanneer ze los kunnen lopen. Mocht dit voor jullie niet de oplossing zijn, dan is het misschien het beste om het slopertje inderdaad in de bench te doen wanneer je weggaat. Maar alleen als het om echt sloopgedrag gaat wat gevaarlijk is voor de hond. En zo kort mogelijk natuurlijk; in een bench zitten is voor een hond strontsaai en vervelend.
-
swoeky
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 2
wij hebben er ook 2 in de bench zitten en 1 hebben er gewoon rondlopen.
die van ons gaan er uit zichzelf al in. dus zo erg vinden ze het niet volgens mij. nu doe ik ook leuke dingen met de bench overdag, zoals ze daar een koekje in geven of iets lekkers om te kluiven. verder geef ik de 2 dames in de bench ook hun eten. dus ze zien het echt ales een veilige en leuke plek.
overdag heb ik de bench gewoon openstaan en zelfs dan gaan ze er in liggen, maar even antwoord op je vraag ik denk dat dit best wel kan en natuurlijk heb je kans dat ie even jankt of piept maar daar moet je niet meteen aan toegeven, zorg ervoor dat hij de bench leuk gaat vinden.
die van ons gaan er uit zichzelf al in. dus zo erg vinden ze het niet volgens mij. nu doe ik ook leuke dingen met de bench overdag, zoals ze daar een koekje in geven of iets lekkers om te kluiven. verder geef ik de 2 dames in de bench ook hun eten. dus ze zien het echt ales een veilige en leuke plek.
overdag heb ik de bench gewoon openstaan en zelfs dan gaan ze er in liggen, maar even antwoord op je vraag ik denk dat dit best wel kan en natuurlijk heb je kans dat ie even jankt of piept maar daar moet je niet meteen aan toegeven, zorg ervoor dat hij de bench leuk gaat vinden.
-
ajnos
- Vaste gebruiker
dank je voor je antwoord! Ik heb ook niet het idee dat zehier de bench vervelend vinden, hoor! Ook hier gaan ze er regelmatig overdag zelf in liggen en zien het als een veilige plek. Eten krijgen ze er niet in...maar wel af en toe iets lekkers. Ze gaanhier ook uit zichzelf in de bench als wij zeggen dat we weggaan of gaan slapen. Maar ja...ik vind een ebch een hulpmiddel en als het niet hoeft, vind ik het fijner en leukeer voor de hond als het niet hoeft! Vandaar mijn vraag!
Bedankt!
Sonja
Bedankt!
Sonja