Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help mijn schoonouders A.U.B
Moderator: moderatorteam
-
gavin23
- nieuw lid
Help mijn schoonouders A.U.B
Hallo mensen
ik probeer het probleem van mij schoonouders op te lossen.
Hun hebben drie whippets honden harstikke lieve honden, het probleem is als hun weg van huis gaan dan gaan ze blaffen/huilen als een wolf lijkt het wel.
De buren komen dan later aan de deur en die zeuren als echte zeurpieten.
Sindsdien komen ze hun huis niet meer uit zeg maar, er moet altijd eentje thuis blijven. .Er was een tijd dat dit probleem er niet was toen was alles oke.
Hebben jullie oplossing voor mij schoonouders
Hebben jullie TIPS voor me..A.U.B
Thanks Gavin
ik probeer het probleem van mij schoonouders op te lossen.
Hun hebben drie whippets honden harstikke lieve honden, het probleem is als hun weg van huis gaan dan gaan ze blaffen/huilen als een wolf lijkt het wel.
De buren komen dan later aan de deur en die zeuren als echte zeurpieten.
Sindsdien komen ze hun huis niet meer uit zeg maar, er moet altijd eentje thuis blijven. .Er was een tijd dat dit probleem er niet was toen was alles oke.
Hebben jullie oplossing voor mij schoonouders
Hebben jullie TIPS voor me..A.U.B
Thanks Gavin
Laatst gewijzigd door gavin23 op 15 nov 2005 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Baily
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Wat vind je nou eigenlijk vervelend?
1. Dat je ouders niet weggaan zonder de honden?
2. Dat de buren klagen?
3. Of dat de honden het ontzettend niet naar hun zin hebben als ze alleen zijn?
Volgens mij zit het probleem in punt 3 en moeten ze het alleen zijn gewoon opnieuw op gaan bouwen. Als ik mijn hond direct 3 uur alleen had gelaten zonder training, had hij ook de hele buurt bij elkaar gegild.
Tot die tijd honden meenemen?
2. Dat de buren klagen?
Volgens mij zit het probleem in punt 3 en moeten ze het alleen zijn gewoon opnieuw op gaan bouwen. Als ik mijn hond direct 3 uur alleen had gelaten zonder training, had hij ook de hele buurt bij elkaar gegild.

Linda, Izzie en Bram
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Ik zou ook zeuren als er naast me drie wolven voortdurend gillen
Enig idee waarom ze dat zijn gaan doen, is het een ingeslopen gewoonte geworden?
Ik vrees dat er niets anders opzit dan de hele bups weer van voren af te gaan trainen in het alleen blijven.
Verder; zorgen dat ze buiten niet te veel zien wat hun opwindt, radio aan ed en leuke nieuwe speeltjes geven waar ze een tijdje zoet mee zijn.
Enig idee waarom ze dat zijn gaan doen, is het een ingeslopen gewoonte geworden?
Ik vrees dat er niets anders opzit dan de hele bups weer van voren af te gaan trainen in het alleen blijven.
Verder; zorgen dat ze buiten niet te veel zien wat hun opwindt, radio aan ed en leuke nieuwe speeltjes geven waar ze een tijdje zoet mee zijn.
-
gavin23
- nieuw lid
bedankt voor je tip.Baily schreef:Laat ze de honden meenemen als ze bij jou op bezoek komen. Dan hebben ze alvast 1 plek waar ze samen naar toe kunnen.
alleen ik zoek eigenlijk een oplossing zodat mijn schoonouders weer normaal kunnen leven.Want om even naar de stad te gaan of om boodschappen kunnen te doen moet toch ook gewoon met zijn tween kunnen.Wij kunnen niet altijd op die honden passen.
gr gavin
- starfleet
- Erelid
Vaak is er maar een de aanstichter, als je er eens een webcam opzet kun je zien hoe e.e.a. in zijn werk gaat als ze de deur verlaten.gavin23 schreef:
bedankt voor je tip.
alleen ik zoek eigenlijk een oplossing zodat mijn schoonouders weer normaal kunnen leven.Want om even naar de stad te gaan of om boodschappen kunnen te doen moet toch ook gewoon met zijn tween kunnen.Wij kunnen niet altijd op die honden passen.
gr gavin
Anne
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Eigenlijk had ik meer inzicht/kennis verwacht van iemand die een uitlaatservice runt
Ze zouden kunnen beginnen met helemaal opnieuw beginnen en het alleen-zijn weer van voren af aan proberen op te bouwen.Kleine stapjes nemen dus.
Ze zouden kunnen beginnen met helemaal opnieuw beginnen en het alleen-zijn weer van voren af aan proberen op te bouwen.Kleine stapjes nemen dus.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
gavin23
- nieuw lid
Nou dat de buren klagen begrijp ik ook wel, alleen wij kunnen die honden nog geen misschien 10 min alleen laten en ze staan al voor de deur.Ze kunnen niet eens meer boodschappen doen met zijn tweeen enz.Zoek stok! schreef:Wat vind je nou eigenlijk vervelend?
2. Dat de buren klagen?
Hoe moeten wij die honden nu opnew trainen?
Kun je dat misschien voor me uitleggen als je wilt.
thanks
gr gavin
-
gavin23
- nieuw lid
ik zelf run geen hondenuitlaatservice dus daarom heb het probleem erop gezet om te kijken of erook oplossingen zijn.marian* schreef:Eigenlijk had ik meer inzicht/kennis verwacht van iemand die een uitlaatservice runt![]()
mijn schoonouders weten niet eens dat ik probleem op het forum heb gezet.Ze komen hier gewoon niet uit, ze zijn gewoon echt tegoed voor de 8 katten en de honden zijn erg verwend waar niks mis mee is.
gr gavin
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
gavin23 schreef: ik zelf run geen hondenuitlaatservice dus daarom heb het probleem erop gezet om te kijken of erook oplossingen zijn.
Ik bedoel je schoonouders ook
Ze moeten echt weer van voren af aan beginnen met het alleen laten.
Misschien is er maar één van het stel die begint en de rest gaat dan wel gezellig meedoen
Als het er één is die begint zouden ze met die ene weer moeten gaan trainen,dus stapje voor stapje (eerst een paar seconden de kamer uit en de hemel in prijzen als het goed gaat,dan misschien een half minuutje,daarna een minuutje enzovoort) weer helemaal opbouwen én consequent zijn.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Nou die buren zijn echt geen zeurpieten hoor. Ik heb het zelf mee gemaakt met twee verschillende buren, en die hadden maar één hond die de godsganselijke dag zat te blaffen, laat staan als er zo drie naast je wonen. IK heb er toen ook wat van gezegt, ik werd er bloednerveus van, en liep in mijn eigen huis te janken van de zenuwen, dus noem die buren alsjeblief geen zeurpieten.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Als ik naar Bram kijk, dan ben ik begonnen met het opbouwen van minuten. Dus eerst een minuut weg. Ik vond dat ik al ver gevorderd was toen ik eenmaal op 10 minuten zatgavin23 schreef:Nou dat de buren klagen begrijp ik ook wel, alleen wij kunnen die honden nog geen misschien 10 min alleen laten en ze staan al voor de deur.Ze kunnen niet eens meer boodschappen doen met zijn tweeen enz.Zoek stok! schreef:Wat vind je nou eigenlijk vervelend?
2. Dat de buren klagen?
thanks
gr gavin
Overigens heb ik ook weleens begrepen dat sommige honden gewoon niet alleen kunnen zijn, klopt dat beste forummers?

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Inderdaad opbouwen per minuten, en vaak zelfs per secondes in het begin.Zoek stok! schreef:Als ik naar Bram kijk, dan ben ik begonnen met het opbouwen van minuten. Dus eerst een minuut weg. Ik vond dat ik al ver gevorderd was toen ik eenmaal op 10 minuten zatgavin23 schreef:Nou dat de buren klagen begrijp ik ook wel, alleen wij kunnen die honden nog geen misschien 10 min alleen laten en ze staan al voor de deur.Ze kunnen niet eens meer boodschappen doen met zijn tweeen enz.Zoek stok! schreef:Wat vind je nou eigenlijk vervelend?
2. Dat de buren klagen?
thanks
gr gavin![]()
Overigens heb ik ook weleens begrepen dat sommige honden gewoon niet alleen kunnen zijn, klopt dat beste forummers?
Er zijn ook wel honden die gewoon echt niet alleen kunnen zijn, maar het overgrote deel kan dat prima leren, en kan niet alleen zijn doordat het nooit goed aangeleerd is volgens mij.
Als je dus geen 10 min weg kan ga je eerst 30 sec. weg, kijken hoe dat gaat en dan heel langzaam uitbouwen.
Daarnaast zoek je dan oppas als je langer wegmoet, omdat je anders de hele training weer teniet doet

- Hanneke2
- Zeer actief
Ik denk dat je elke hond (misschien tenzij stokoud of blind) wel kan leren om een bepaalde tijd alleen te zijn. Alleen kost het bij sommige honden ontzettend veel tijd, en die moet je wel *hebben*. Ik zou eens na moeten lezen wanneer wij nou echt zijn begonnen met Jack 'trainen' in alleen zijn (in eerste instantie hebben we er simpelweg voor gezorgd dat hij nooit alleen was), maar ik denk dat we vanaf een minuutje tot aan vijf uur zeker anderhalf tot twee jaar bezig zijn geweest.Zoek stok! schreef:Als ik naar Bram kijk, dan ben ik begonnen met het opbouwen van minuten. Dus eerst een minuut weg. Ik vond dat ik al ver gevorderd was toen ik eenmaal op 10 minuten zatgavin23 schreef:Nou dat de buren klagen begrijp ik ook wel, alleen wij kunnen die honden nog geen misschien 10 min alleen laten en ze staan al voor de deur.Ze kunnen niet eens meer boodschappen doen met zijn tweeen enz.Zoek stok! schreef:Wat vind je nou eigenlijk vervelend?
2. Dat de buren klagen?
thanks
gr gavin![]()
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
M&M