Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke Bach voor vuurwerkangst?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Marie-José schreef:Jij geeft dus advocaat? Maxi weegt bijna 20 kilo . Hoeveel zou je die dan geven?
Ik voer ze de hele dag(alléén oudejaarsdag!) de hele dag kleine beetjes zodat ze 's avonds echt dronken zijn.
Hier wordt ook al vanaf eind november-begin december geknald dus ik heb het zelfde probleem jij en duizenden anderen en probeer een vooral voor de honden werkbare op lossing te vinden :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian*
Erelid
Contacteer:

elisavanmaarsseveen schreef:als je je hond zo nauwkeurig wil omschrijven kan ik kijken welke bloesem erbij past
is hij voor meerdere dingen bang, is het een rustige of juist drukke hond
is hij vriendelijk, onzeker, slecht gehumeurd
als ik er dan nog niet helemaal uit ben kan ik nog wel het een en ander vragen aan je om de juiste keuze te maken
groetjes helga
Ik heb je een PB gestuurd :mrgreen:
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Toe we Maxi ophaalden uit het asiel,3 jaar geleden eind oktober waren we natuurlijk niet op de hoogte van dit probleem. Zelfde als vuur bijv.....hij was pleite! Dat gaat nu ietsjes beter,bijv BBQ-en kunnen we nu zomers...érrug prettig :mrgreen:
Het is dat hij te jong is(hij is ong 4 jaar,geschatte leeftijd,zwervertje) anders had ik gedacht dat hij bij die vuurwerkramp in Enschede is geweest! :N:
Ik had natuurlijk snel door eind november dat hij zo bang was dus was ik begonnen met homeopatische tabletjes. Daarmee ging hij dus bijna door de glazen deur. :N: Hielp dus niet echt.
Oudjaarsdag toen dus in allerijl die tabletten gehaald bij DA. En vorig jaar dat ook zo gedaan.
Helemaal fout dus! :N:
Wat ben ik toch blij met dit forum. Kl*te is dat dat je iets compleets fouts doet terwijl je zó het goede voor hebt!
Maar die resque zou ik dus kunnen proberen....please laat het helpen.
Ga jij dat ook halen,Marian?
marian*
Erelid
Contacteer:

Marie-José schreef:Toe we Maxi ophaalden uit het asiel,3 jaar geleden eind oktober waren we natuurlijk niet op de hoogte van dit probleem. Zelfde als vuur bijv.....hij was pleite! Dat gaat nu ietsjes beter,bijv BBQ-en kunnen we nu zomers...érrug prettig :mrgreen:
Het is dat hij te jong is(hij is ong 4 jaar,geschatte leeftijd,zwervertje) anders had ik gedacht dat hij bij die vuurwerkramp in Enschede is geweest! :N:
Ik had natuurlijk snel door eind november dat hij zo bang was dus was ik begonnen met homeopatische tabletjes. Daarmee ging hij dus bijna door de glazen deur. :N: Hielp dus niet echt.
Oudjaarsdag toen dus in allerijl die tabletten gehaald bij DA. En vorig jaar dat ook zo gedaan.
Helemaal fout dus! :N:
Wat ben ik toch blij met dit forum. Kl*te is dat dat je iets compleets fouts doet terwijl je zó het goede voor hebt!
Maar die resque zou ik dus kunnen proberen....please laat het helpen.
Ga jij dat ook halen,Marian?
Ik heb elisavanmaarsseveen een PB gestuurd om eerst maar eens te weten te komen wat een per hond samengestelde mix gaat kosten.
Als dat betaalbaar is wil ik het zeker wel proberen,want het is doodzielig als je hond zo'n angst heeft.
Vorig jaar heb ik op aanraden van iemand Passieflora o.i.d. geprobeerd i.c.m. aandacht vragen enz maar je komt er gewoon niet doorheen bij Max :jank:
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

1 klein flesje van een bach ingrediënt kost een 10 euro
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
elisavanmaarsseveen
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door elisavanmaarsseveen »

ik heb wat terruggestuurd marian, wel voor ik de berichten na mij heb gelezen
over de cd, niet ieder hond zal er baat bij hebben maar in combinatie met de bloesems haal je eerder resultaat
verder heb ik mensen gesproken die ermee bezig zijn en daar gaat het goed mee
verder de rescue remedy is niet speciaal een bloesem voor vuurwerkangst
dit geef je na een eenmalige schrik bv als de hond is aangereden of ergens heel erg van schrikt
dit geef je dan 1x of een paar keer maar geen weken van te voren
de bloesems die ik voor je hond uitkies hoort bij het type hond dat je hebt
dus je twee honden kunnen misschien wel beide een verschillende bloesem voorgeschreven krijgen
wanneer je het moet geven en hoeveel laat ik wel weten als ik weet welk middel je moet kopen
groetjes helga
marian*
Erelid
Contacteer:

elisavanmaarsseveen schreef:ik heb wat terruggestuurd marian, wel voor ik de berichten na mij heb gelezen
over de cd, niet ieder hond zal er baat bij hebben maar in combinatie met de bloesems haal je eerder resultaat
verder heb ik mensen gesproken die ermee bezig zijn en daar gaat het goed mee
verder de rescue remedy is niet speciaal een bloesem voor vuurwerkangst
dit geef je na een eenmalige schrik bv als de hond is aangereden of ergens heel erg van schrikt
dit geef je dan 1x of een paar keer maar geen weken van te voren
de bloesems die ik voor je hond uitkies hoort bij het type hond dat je hebt
dus je twee honden kunnen misschien wel beide een verschillende bloesem voorgeschreven krijgen
wanneer je het moet geven en hoeveel laat ik wel weten als ik weet welk middel je moet kopen
groetjes helga
Ik heb je een berichtje terug gestuurd met de karakterbeschrijvingen.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Ik ben daarnet bij de dierenarts geweest voor de entingen,en heb het met de dierenarts ook gehad over oud en nieuw.
Behalve Bachbloesems en tranquilizers werkt ook Borax(niet de gootsteenontstopper!) bij een aantal honden erg goed.Niet bij alle,maar bij een aantal.
Van mijn advocaatmethode wist ie nog niet maar die houdt hij erin omdat hij niet zo kapot is van de werking van tranquillizers :mrgreen:
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Wat is dat...Borax??? :19:
marian*
Erelid
Contacteer:

Marie-José schreef:Wat is dat...Borax??? :19:
"Homeopathie / Kruidengeneeskunde

Honden en katten, die schrikken van plotselinge harde geluiden worden vaak een stuk rustiger op het homeopathische middel MacSamuel® Schrikken (3 x daags 10 – 20 druppels). Op tijd beginnen, bijvoorbeeld vanaf 1 december, de juiste dosering en ononderbroken geven tot na Oud en Nieuw zijn voorwaarden voor een goede werking. Het middel heeft geen bijwerkingen en maakt niet suf. Het is samengesteld uit 2 homeopathische middelen (Borax veneta, Rhododendron chrysanthum) en 2 kruiden (Avena sativa, Passiflora incarnata).

Voor honden of katten die verschrikkelijk bang zijn en niet reageren op MacSamuel® Schrikken is het verstandig om een keer een afspraak met ons te maken om te bekijken of het best passende, individuele middel voor uw hond of kat gevonden kan worden.

Is er bijvoorbeeld sprake van vluchten in hevige blinde paniek na plotselinge schrik, niet meer bereikbaar voor de commando’s van het baasje, dan past Aconitum napellus D200, 1 x per week 2 granules.
Een hond of kat, die hysterisch wegkruipt, bijt of krabt als men het arme dier wil benaderen, de plas en soms de ontlasting laat lopen van angst, zou bij Hyoscyamus niger D30, 1 x daags 2 granules, kunnen passen.
De ogenschijnlijk rustige hond of kat die zonder dat je het in de gaten hebt zich stilletjes verstopt, de plas en de ontlasting eindeloos ophoudt van angst, past meer bij Ignatia amara D30, 1 x daags 2 granules.

Op de avond zelf, waarop het echte geweld los barst, schieten de homeopathische middelen dikwijls tekort. Dan zullen er toch sterkere middelen gebruikt moeten worden.

Reguliere middelen

Het meest bekende middel en in principe ook het beste middel is Acepromazine dat onder de handelsnaam Vetranquil® of Sedalin® te verkrijgen is.
Het is een krachtig middel en het werkt 6 – 13 uur. Het moet niet gegeven worden aan dieren met epilepsie; ook niet aan oude en / of verzwakte dieren. Het moet toegediend worden op een moment dat het dier nog rustig is; dus op oudejaarsavond om circa 20.00 uur. Het middel moet rustig de tijd hebben om in te werken. Als dit middel gegeven wordt tijdens een paniekaanval, werkt het onvoldoende of later.
De dosering van Acepromazine, ingegeven als tablet is 1–3 mg per kg lichaamsgewicht. Aan te raden is zoveel mogelijk de laagste dosering aan te houden. Honden kunnen heel verschillend reageren. Soms worden ze erg sloom, kunnen nauwelijks lopen en hebben afhangende onderoogleden. Als de tablet is uitgewerkt komt dat wel weer helemaal in orde.

In plaats van Acepromazine wordt bij honden en katten regelmatig Diazepam® voorgeschreven. De dosering is 0.5 – 2 mg per kg lichaamsgewicht. Het middel maakt minder suf en werkt korter. Bij dit middel adviseren wij juist wat hoger te doseren. Het is een zeer veilig middel en dus kan dat ook. Ook voor Diazepam geldt toediening tijdens een rustig moment. Een goed advies is om bijvoorbeeld om op oudejaarsavond om 18.00 uur een dosis te geven van 1 mg per kg lichaamsgewicht en die om circa 11.00 uur te herhalen.

Extra tips van een gedragsdeskundige (*)

Allereerst moet benadrukt worden, dat als honden schrikken, de beste reactie is: “geen reactieâ€
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Wat lief van je! :wink:

Waar kun je dat Aconitum Napellus D200 halen? Gewoon bij DA?
En dan hoort Mac Samuel er waarschijnlijk voor te staan,hè?
marian*
Erelid
Contacteer:

Marie-José schreef:Wat lief van je! :wink:

Waar kun je dat Aconitum Napellus D200 halen? Gewoon bij DA?
En dan hoort Mac Samuel er waarschijnlijk voor te staan,hè?
Bij de reformwinkel.
Mac Samuel hoeft er niet persé voor te staan;kan best zijn dat een andere fabrikant het ook maakt en levert.

Even geGoogled:
https://secure.is.nl/mijnapotheek/shop7 ... ?ID=298083

http://www.kwaliteitsapotheek.nl/produc ... 7d39207077
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Thanks!!! :ok:
Ellen
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ellen »

Hallo allemaal,

Voor Finn (is net 1 jaar geworden) wordt dit zijn eerste vuurwerk. De fokker woont in de polder en heeft hier geen last van.

Hebben jullie tips hoe ik het beste hier mee om kan gaan ? Ze hebben hier pas geknald (heel even maar) en toen was hijn niet bang maar liep wel blaffend naar het raam.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij bij voorbaat al niet angstig wordt ??
hebben jullie tips ?
Wil Finn graag door deze tijd "heen loodsen" :wink:

ps wij hadden thuis een labrador en die was totaal niet bang, die wilde zelfs mee naar buiten en dan ging hij (wel bij de deur zodat hij evt. niet geraakt kon worden of weg kon lopen) op zijn gemakkie zitten kijken naar alles wat er in de lucht gebeurde.
Dat was echt heel fijn !!

groet
ellen
marian*
Erelid
Contacteer:

Ellen schreef:Hallo allemaal,

Voor Finn (is net 1 jaar geworden) wordt dit zijn eerste vuurwerk. De fokker woont in de polder en heeft hier geen last van.

Hebben jullie tips hoe ik het beste hier mee om kan gaan ? Ze hebben hier pas geknald (heel even maar) en toen was hijn niet bang maar liep wel blaffend naar het raam.

hebben jullie tips ?

ps wij hadden thuis een labrador en die was totaal niet bang, die wilde zelfs mee naar buiten en dan ging hij (wel bij de deur zodat hij evt. niet geraakt kon worden of weg kon lopen) op zijn gemakkie zitten kijken naar alles wat er in de lucht gebeurde.

groet
ellen
Tjaaaaaa,ik zou zeggen dat zolang Finn niet bang is je ook niks hoeft te doen.Dus óók niet reageren op knallen.
Wat je wél kunt doen is iets in huis halen voor als de nood aan de man komt.
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

hebben jullie tips ?

groet
ellen
Begin nu maar met het volledig negeren van zijn gedrag op vuurwerk. Hoe minder aandacht hoe minder je jouw hond de kans geeft om na te gaan denken over hoe hij aandacht kan verdienen door zich angstig te gaan gedragen. Die truc hebben ze zichzelf zo geleerd.

Dus als jij nu angstig gaat doen zo van “Oh jee straks wordt mijn hond bang, oh gut daar begint het geknal al!â€
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
marian*
Erelid
Contacteer:

[quote="Mark-fryslan"]Begin nu maar met het volledig negeren van zijn gedrag op vuurwerk. Hoe minder aandacht hoe minder je jouw hond de kans geeft om na te gaan denken over hoe hij aandacht kan verdienen door zich angstig te gaan gedragen. Die truc hebben ze zichzelf zo geleerd.

Dus als jij nu angstig gaat doen zo van “Oh jee straks wordt mijn hond bang, oh gut daar begint het geknal al!â€
Afbeelding
elisavanmaarsseveen
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door elisavanmaarsseveen »

marian
ik heb je een berichtje gestuurd voor je bloesems
groetjes helga
marian*
Erelid
Contacteer:

elisavanmaarsseveen schreef:marian
ik heb je een berichtje gestuurd voor je bloesems
groetjes helga
Ik heb het gelezen.
Bedankt :ok:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hm, wat zou je kunnen geven als je hond niet bang maar juist heel opgewonden en agressief van het vuurwerk wordt? Zou advocaat dan ook kunnen helpen? Toby was altijd al fel op knallen, maar sinds er vorig jaar een miljoenenklapper voor mijn deur is afgestoken en Toby zijn best gedaan heeft om zich een weg dwars door de deur naar buiten te vreten om die knallen te stoppen, ben ik toch wat huiverig voor dit jaar. :denken:
Overigens was ie er wel heel erg van slag van, dus het is geen gewone woede, het is echt toppunt van adrenaline. Hij heeft echt lopen zweten en was echt van slag.
Maar hij kruipt er niet voor weg, hij gaat het aanvallen.
En we waren juist zo op de goede weg vorig jaar om hem gewend te krijgen aan het vuurwerk. Die miljoenenklapper heeft in 1 keer alles te niet gedaan. :jank:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Mark-fryslan
Zeer actief

Roelfien schreef:Hm, wat zou je kunnen geven als je hond niet bang maar juist heel opgewonden en agressief van het vuurwerk wordt? Zou advocaat dan ook kunnen helpen? Toby was altijd al fel op knallen, maar sinds er vorig jaar een miljoenenklapper voor mijn deur is afgestoken en Toby zijn best gedaan heeft om zich een weg dwars door de deur naar buiten te vreten om die knallen te stoppen, ben ik toch wat huiverig voor dit jaar. :denken:
Overigens was ie er wel heel erg van slag van, dus het is geen gewone woede, het is echt toppunt van adrenaline. Hij heeft echt lopen zweten en was echt van slag.
Maar hij kruipt er niet voor weg, hij gaat het aanvallen.
En we waren juist zo op de goede weg vorig jaar om hem gewend te krijgen aan het vuurwerk. Die miljoenenklapper heeft in 1 keer alles te niet gedaan. :jank:
Dat is ook zo klote met vuurwerk en angst voor onweer en luchtballonnen. Je kunt de prikkels niet sturen. Je kunt niet langzaam iets opbouwen zodat je hond de tijd heeft om te wennen. Een forse knal, een grote luchtballon erg dichtbij en je hond schiet weer veel te ver door in zijn angst. Weg weken van opbouw. Het is gewoon heel moeilijk. Angst voor mensen, andere honden enz kun je veel beter trainen. Je kunt de situaties veel meer naar je hand zetten.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

hebben jullie tips ?

groet
ellen
Wij hebben Harrie vanaf het begin altijd laten merken dat vuurwerk leuk is. Nu vinden wij het ook echt leuk en gaan altijd enthousiast voor het raam kijken en roepen, oh das een mooie, Harrie kom kijken!
Hetzelfde met onweer, vinden wij ook mooi. Wij kunnen ook rustig buiten lopen tijdens het onweer en hij doet gewoon de dingen die hij normaal doet.
Mijn idee is nog altijd voor een aantal honden (niet alle honden) dat hoe nerveuser de baas is hoe nerveuser de hond. Wij hadden een oma met een klein hondje die ging altijd om 12 uur samen met het hondje op de wc zitten. Dat beestje was panisch (gemaakt dus).
Hieronder een foto van oud en nieuw 2003-2004 dat Harrie naar ons zit te kijken voor het raam tijdens het vuurwerk om 12.00 uur.
Wij blijven altijd thuis en als wij naar buiten gaan, blijft er óf eentje binnen of we staan voor het raam zodat hij ons ziet en wij hem.
De kat zit trouwens ook altijd heel dom in de kamer te kijken (niet bang dus).

Wat wij ook hebben gedaan in de eerste 3 jaar, is een maand van te voren rotjes afsteken in het park. Wel eerst gekeken of er verder geen honden waren. Een liep met Har voorop en de ander liep een stukje erachter en die stak een rotje af (van vorig jaar). En dan gewoon doorlopen en lullen met elkaar alsof er helemaal niets gebeurt.

Afbeelding
Afbeelding
Ellen
Vaste gebruiker

Hoi Femia,

Dat klinkt geweldig !! Fijn dat het zo bij jullie gaat.

Ik ga idd ook proberen het leuk te maken en op internet kun je op een site ook al vuurwerk "uitproberen" Dit ga ik ook maar eens doen en dan de computer heel hard zetten.

groetjes
ellen
Mark-fryslan
Zeer actief

Ellen schreef:Hoi Femia,

Dat klinkt geweldig !! Fijn dat het zo bij jullie gaat.

Ik ga idd ook proberen het leuk te maken en op internet kun je op een site ook al vuurwerk "uitproberen" Dit ga ik ook maar eens doen en dan de computer heel hard zetten.

groetjes
ellen
Oke, welke site is dat? zet hier even een link neer joh. Hebben wel meer mensen wat aan.

Groetjes Mark

Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Hier kan je ook wel wat vindenhttp://www.findsounds.com/types.html
Als je klikt op "Need examples" is het zoeken makkelijker.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Nou, ik ben totaal niet bang voor vuurwerk, vind het zelfs heel erg leuk.
En Beertje stond er wel voor open om te leren dat het niks ergs was, maar iets waar je gewoon lekker tegen mag blaffen zonder overstuur te raken. Bij Jackie hebben we alleen voor elkaar gekregen dat ie niet meer zo intens bang was, het trillen / beven was minder en toen ie ouder werd en dover lag ie braaf te slapen. Yentie vind het ook niks, maar niet heel onoverkomelijk, daar werkt gewoon negeren het beste bij.
Maar Toby niet. Die hebben we van jongs af aan geprobeerd te leren dat knallen en vuurwerk heel normaal zijn. Iets wat niks ernstig is.
En dat wil toch niet erg lukken. Hij is van jongs af aan altijd heel gefixeerd geweest op harde geluiden. En zeker op scherpe knallen. Hij wordt dan heel fanatiek en boos.
Met dus als hoogtepunt van narigheid die miljoenenklapper in ons kleine straatje op 2 meter van mijn voordeur.
Kunnen we allemaal wel roepen dat het een opvoedkwestie is en iets wat de baas zelf overbrengt op zijn hond. Maar dat gaat dus in dit geval absoluut niet op.
Roelfien
Zeer actief

Oh, kan dat ook nog? Dat ze eerst helemaal niet zo bang zijn en later alsnog wel bang worden? Dat is helemaal waardeloos.
Gelukkig hebben mijn oudjes door hun dovigheid daar gelukkig geen last van.
Ellen
Vaste gebruiker

De site met voorbeelden van vuurwerk heet:

http://www.vuurwerkreus.nl/mainframe.html

Dan ga je naar proline en dan "bekijk onze proline filmbeelden". Dan zie en hoor je allemaal stukjes van vuurwerk.

ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

wij kunnen het geluid goed hard en dan staat hij echt met een schuin koppie te kijken van": "wat is dit ??"..

succes !

groet
ellen
sabrinasj
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sabrinasj »

Mijn hond is ook bang ik geef hem rescue remedie en heb een paar weken van te voren een DAP verdamper en de DAP spray.
verder doe ik de gordijnen dicht en de muziek aan
en dan hoop ik dat het meevalt
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”