Een forse correctie bestaat voor mij uit zijn kop vastpakken en vragen of ie belazerd is..dat even ter verduidelijking!Mark-fryslan schreef:Ik heb hier toch wel wat moeite mee omdat je eigenlijk veel te laat ingrijpt. Voordat de aanval ingezet wordt gaat er eerst nog een fixeren aan vooraf en worden er stress signalen o.i.d. afgegeven. Ik vind dat je bij het eerste signaal gelijk al moet ingrijpen en dan is een forse correctie nog niet eerlijk.
En voor mij is fixeren reden genoeg hem dat te vertellen. Ik wil namelijk uberhaupt geen agressiemotivatie en hij stopt zijn kop maar onder het zand om provoceren te vermijden.
Overigens, dit geldt echt alleen als mijn hond aanstichter is bij een hond die geen enkele aanleiding geeft. Als er een reu gelijk kaliber Nelson op Nelson afloopt gelden er weer hele andere regels.
Ik reageer vrij primitief, maar wel met mijn hersens. Als er spanning voelbaar is tussen twee honden doe ik dus niets. Is mijn hond aan het donderen en ruziezoeken mag dat niet. Ik grijp dan inderdaad in op het eerste signaal van fixeren.