Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

20 pups...

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

20 pups...

Ongelezen bericht door amelie »

In dit klik! topic kwam ik het volgende tegen:
Je krijgt voor net zoveel nesten stambomen als je fokt alleen wordt je bij meer dan 20 pups per jaar niet meer gezien als hobbyfokker en moet je aan bepaalde eisen voldoen qua 'inrichting' van huis en kennels.
Nou ben ik wel heel benieuwd hoe dat in de praktijk uitwerkt.
Want 20 pups lijkt heel veel, maar voor bepaalde rassen zijn een stuk of tien pups geen uitzondering. Dat zou betekenen dat deze fokker twee nesten kan fokken, en fokker van een klein ras misschien wel zes of zeven...
En wat zijn de dingen die moeten veranderen als je ineens (per ongeluk) meer dan 20 pups hebt?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Volgens mij ben je dan verplicht om te voldoen aan de bepalingen van het honden-en kattenbesluit.
Maar dat weet ik niet zeker.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

je bent dan idd verplicht om je kk1 te hebben.... en/of je valt onder het honden en katten belsuit met die regels vandien.. ( en ik vind het dus werkelijk belachelijK), als of het aantal pups of een aantal nesten een maatstaf kan zijn voor bepaalde regels...
@idoo
Zeer actief

Re: 20 pups...

Ongelezen bericht door @idoo »

:slaap:
Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

best een kromme regel dan. Prima trouwen als er regels zijn omtrend het aantal nesten wat gefokt mag worden, maar niet op deze manier.
En tsja, je zal altijd sjoemelaars houden die dan maar geen stambomen aanvragen voor hun honden. Maar valt dat echt te stoppen?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

amelie schreef:best een kromme regel dan. Prima trouwen als er regels zijn omtrend het aantal nesten wat gefokt mag worden, maar niet op deze manier.
En tsja, je zal altijd sjoemelaars houden die dan maar geen stambomen aanvragen voor hun honden. Maar valt dat echt te stoppen?
nee niet op deze manier, er moeten hoge boetes staan op het zomaar fokken, er moeten strengere regels komen in het stamboom fokken...
@idoo
Zeer actief

Ongelezen bericht door @idoo »

:slaap:
Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Er zouden eigenlijk andere regels moeten komen om de broodfokkers tegen te gaan. Want als je kijkt idd naar grote rassen waar grote nesten geen uitzondering is.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Het is niet zo dat je dan meteen belasting moet gaan betalen hoor !!

Het gaat er om dat je dan aan de eisen van het honden en kattenbesluit moet voldoen. en dus KK1 moet hebben of een andere gelijkwaardige opleiding/cursus hebben gehad.

De belasting komt pas om de hoek als je echt veel fokt en er duidelijk geld aan over lijkt te houden. En de meesten onder ons weten dat dat vaak pas gaat gebeuren als je ECHT HEEL VEEl fokt.........

Ook is het natuurlijk niet zo dat wanneer een fokker toevallig dit jaar 2 grote nesten van 12 pups heeft dat hij dan daar op 'afgerekent' wordt want het is 2 nesten of 20 pups als limiet. iemand die dus bijvoorbeeld een klein ras fokt kan wat meer nestjes fokken alvorens hij/zij aan die limiet zit. Heb je als fokker die 2 grote nesten gehad en het jaar daar voor geen pup of maar 5 dan zal niemand zich daar druk om maken !!

Het wordt pas anders als je elk jaar tig pups op de wereld zet.

Ik vermoed dus dat dit meestal als smoes of uit onwetendheid wordt gezegd.

groetjes,
Sandra
Sandra
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Zo had ik het niet begrepen maar dan is er niets aan de hand, een limiet vind ik oké op het aantal puppies wat je mag fokken.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”