Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Abel moet vetter worden!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Abel moet vetter worden!

Ongelezen bericht door Joyce »

En Carnibest en Farmfood helpen niet echt, hij is hier nu bijna twee maanden maar naar mijn idee nog net zo mager als toen hij hier kwam. Nu heb ik begrepen dat Cavom een vette brok is, zou het helpen als ik hem daarop zet?
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Ja :ok: Cavom is daar echt heel geschikt voor!
Denk er alleen om dat hij niet te dik gaat worden :mrgreen:
Groetjes Rob
Joyce
Zeer actief

Haha, nee dat wil ik ook niet hoor! Maar hij is nu echt te mager, vooral met de winter die er aan komt, hij heeft echt geen grammetje vet. Daarnaast rent hij ook nog elke dag bij de waterplas met de jonkies mee, dus wat hij al aankomt verbrandt hij meteen daar weer.
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Cavom/Prins/ Barca kan, zijn allemaal geperste brokken die aanzetten.

Wat je ook kan doen is hem (tijdelijk) 3x per dag voeren en dan wat meer dan de aangegeven portie en/of koolhydraten (restje droge macaroni o.i.d.) extra geven. Wat extra schapenvet wil soms ook nog wel eens helpen.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Van Cavom werd Buffy in ieder geval veel te dik :wink:

Anne
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

Als ik Saar de juiste hoeveelheid Cavom voer groeit ze binnen no-time dicht, lijkt me een prima voer om een hond op een goede manier wat dikker te krijgen. Beter dan snel vetmesten d.m.v. macaroni o.i.d.
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Mijn ervaring is dat Barca (vergelijkbaar met Cavom en Prins)eerder aanzet dan macaroni :wink:
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Als je CB met Cavom blijft geven zou ik niet teveel graan ernaast gaan geven. Heeft totaal geen functie en zit al volop in de brok. Macaroni e.d. zou ik dan ook laten schieten, levert vaak alleen maar verteringsproblemen en stofwisselingsreacties op. Extra aanzetters zijn verse runderpens/lamspens (gecombineerd met groentemix) en vette vis. Veel succes hoor.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Kom ik weer hoor, maar laat hem lekker zo. Veel en echt goed eten en hoe de hond er dan uitziet is altijd ok mits hij gezond is.
Ik zou hooguit meer vlees gaan geven maar niet overstappen op vette brokken of op een andere manier een heftige vetshot gaan geven.

Hij rent elke dag met de jonge honden, is meen ik 11 jaar en dus gaat het juist uitstekend met hem :ok: Hoe schraler hoe beter zijn botten hem zullen dragen en hoe minders snel hij last krijgt. Jij houdt hem niet schraal dus de voedingsstoffen krijgt hij allemaal ruim binnen.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik ga met Marc mee. Hoe minder een oude hond te dragen heeft, des te langer houdt ie het vol. Uit het verhaal begrijp ik dat ie energiek is. Een hond die ondervoed is, is niet energiek. Dus maak je geen zorgen over mager zijn. Is voor een oudere hond juist goed.
Tenzij hij echt te mager is, dus totaal ingevallen op zijn kont en schouders.
Dan zou ik doen wat Golden Stanley schreef.
Volle yoghurt werkt dan ook goed. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Welke variant van Carnibest geef je hem?
Sandro zit nu op de actief versie en is al een beetje aangekomen.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Joyce
Zeer actief

Maar je hebt mager en je hebt mager en ik vind Abel nu echt te mager, je voelt niet alleen z'n ribben, je ziet ze ook echt en z'n heupen en middel zijn echt ingevallen, zal proberen er morgen een foto van te maken. Ik ben dus ook bang dat hij het in de winter te koud gaat krijgen. Op zich is hij wel energiek, maar na een uurtje rennen heeft hij het ook wel echt gehad. Of hij alle voedingsstoffen binnenhoudt... af en toe heeft hij nog wel diarree, maar z'n lichaampje is al dat goede eten ook niet gewend natuurlijk. Er hoeft ook geen 10 kilo aan hoor, maar met een paar kilo zou ik al heel blij zijn.
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

In dat geval zou ik in ieder geval eens kijken hoe hij het op Cavom doet. Niet om hem vet te mesten maar wel om hem een extra "boost" te geven. Ik vind een slanke hond prachtig en wat in mijn ogen mooi is, is in veel ogen mager. Maar er is mager en máger... :wink:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Afgelopen weekend heb ik met Joyce en haar honden gewandeld en Abel is echt TE mager. En dat zeg ik dus vrijwel nooit omdat ik ook een hond liever iets te mager zie als ook maar een gram te dik maar Abel is echt te mager, alles steekt uit dat kan niet goed zijn.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Probeer gewoon in de middag wat extra's te geven zoals koolvis met wat droog brood erdoorheen, een hond kun je wel vet maken maken maar wat heeft dat vet voor nut??Voor mensen heeft vet ook geen nut op het lichaam, je kan dan beter spiermassa opbouwen bij je hond en dan gewoon dus extra eiwitten geven zoals koolvis en evt wat brood, maar niet gaan vetmesten, dat heeft totaal geen nut.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Misschien heb je het al gedaan, maar is hij al een keer ontwormd?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

estelle schreef:Afgelopen weekend heb ik met Joyce en haar honden gewandeld en Abel is echt TE mager. En dat zeg ik dus vrijwel nooit omdat ik ook een hond liever iets te mager zie als ook maar een gram te dik maar Abel is echt te mager, alles steekt uit dat kan niet goed zijn.
Inderdaad! Ik houd ook van slanke honden maar Abel is echt erg mager.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Wat knudde joh, ik had gehoopt dat hij er kwa gewicht op vooruit zou gaan met goed en lekker voer. Als hij nog net zo mager is als toen hij hier vertrok kan ik me indenken dat je dat niet lekker zit. Daar moeten inderdaad enkele kilootjes bijkomen.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ik denk ook dat wat Abel in Kimba in een maand liep hij nu in één dag loopt, zou dat ook niet mee kunnen spelen.
Joyce
Zeer actief

Wil de hond schreef:Ik denk ook dat wat Abel in Kimba in een maand liep hij nu in één dag loopt, zou dat ook niet mee kunnen spelen.
Ja, Wil! Dat zeker, hij krijgt veel meer beweging. Zou ik hem dan gewoon meer Farmfood moeten geven? Hij krijgt nu al 1,5 x zoveel als Molli en nog steeds wil het maar niet. Daarnaast stop ik hem ook heel vaak wat extra's toe, maar echt zoden aan de dijk zet het nog niet.

Eline, nee ik heb hem nog niet ontwormd sinds hij hier was en heb net even poep gecontroleerd kan zo niks vinden. Hij is toch voordat hij vertrok ook ontwormd, of zou dat zo snel gaan?
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Nou, ik heb hem niet ontwormd, hij is rechtstreeks vanuit Kimba op transport gezet, en ik denk niet dat ze hem in Kimba ontwormd hebben voor zijn vertrek.

Wormen zie je normaal gesproken niet in de ontlasting trouwens.

Lijkt me op zich dus niet verkeerd om hem eens te ontwormen, je weet maar nooit.
Joyce
Zeer actief

Wil de hond schreef:Nou, ik heb hem niet ontwormd, hij is rechtstreeks vanuit Kimba op transport gezet, en ik denk niet dat ze hem in Kimba ontwormd hebben voor zijn vertrek.

Lijkt me op zich dus niet verkeerd om hem eens te ontwormen, je weet maar nooit.
Oke, gaan we dat even doen! Kan ie meteen op de weegschaal bij de dierenarts. Dom, ik dacht altijd dat honden ontwormd moesten worden voordat ze de grens over mochten. :denken:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Chatterbox schreef:
Wil de hond schreef:Nou, ik heb hem niet ontwormd, hij is rechtstreeks vanuit Kimba op transport gezet, en ik denk niet dat ze hem in Kimba ontwormd hebben voor zijn vertrek.

Oke, gaan we dat even doen! Kan ie meteen op de weegschaal bij de dierenarts. Dom, ik dacht altijd dat honden ontwormd moesten worden voordat ze de grens over mochten. :denken:
Nee, dat controleren ze niet bij de douane! :mrgreen: :wink: Spoelwormen en wormen die in de maag zitten zie je i.p. niet in de ontlasting terug, maar honden kunnen er wel sterk van vermageren.
Ik zou dat dus inderdaad eerst doen, wie weet wat het oplevert! :ok:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Daarnaast zou ik hem dan vlees gaan geven om de voedingsstoffen te maximaliseren en ook te zorgen dat hij ze optimaal kan opnemen. Niet nog meer brokken zou ik zeggen want dat kan niet goed zijn.
Ik zou eerder 4 rodischijven compleet toevoegen en dat dan verspreid naast zijn normale eten geven.

Spieren bouw je toch op door hoogwaardige eiwitten te eten, kip, vis en spiervlees bv. :wink:
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Je kan ook satinballs proberen (als hij na het ontwormen niet aankomt)

Hier staat het recept:

http://www.barfplaats.nl/yabbse/index.p ... #msg375374
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”