Wie geeft er Fokker large aan zijn honden ?
Ik heb gisteren een proefzakje gekregen en ben benieuwd op jullie reacties.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie voert FOKKER LARGE
Moderator: moderatorteam
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
- Aantal honden: 2
Wie voert FOKKER LARGE
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
- sanne
- Vaste gebruiker
lees deze brief maar eens van fokker op mijn vraag wat voor antioxidanten ze gebruiken.
Geachte mw. van der Graft
Hartelijk dank voor uw interesse in de voeding van Fokker.
Wij gebruiken als anti-oxidanten BHA + BHT (E320 + E321), echter in geringe hoeveelheden.
BHA en BHT zijn anti-oxidanten die de voeding volledig beschermen tegen de zgn. vrije radicalen. Deze zorgen voor het bederven (oxideren) van vetten in de hondenvoeding. Het risico op schade bij de hond door bedorven voedsel is vele malen groter dan bij het vermeende schadelijke gebruik van BHA of BHT.
In het verleden hebben wij diverse natuurlijke anti-oxidanten toegepast o.a. vit. E (toceferol) en vitamine C (acscorbinezuur), of combinaties en cocktails van deze producten. Nadeel hiervan is echter dat deze pas bescherming bieden tegen oxidatie in het dier (na consumptie) . M.a.w. het kwaad kan dan al geschied zijn.
Wij hebben, evenals de consument, geen volledig zicht op het traject dat de voeding aflegt (warmte, opslag) alvorens door de hond te worden gebruikt. Vandaar deze keuze voor veilige voeding.
In tegenstelling tot wat vermeld staat op sommige internetsites worden BHA en BHT gewoon in humane voeding toegepast (dit geldt niet voor ethoxiquine, dat wij echter niet gebruiken). Van belang is dat de hoeveelheden minimaal zijn. Iedere voedingsstof kan echter bij overdosering schadelijke effecten hebben.
Meer informatie over toepassingen en effecten van BHA/BHT en ook over het gebruik in menselijke voeding vindt u op de volgende website van het europese voedingsinstituut Eufic:
http://www.eufic.org/gb/food/pag/food44/food443.htm
Wij rekenen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Heeft u nog aanvullende vragen dan vernemen wij dat graag.
Verder wens ik u en uw hond(en) een goede gezondheid toe.
Met vriendelijke groet,
Fokker diervoeders
Wim Beelen
afd. consumentenzaken.
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: sandra [mailto:san-bert@freeler.nl]
Verzonden: maandag 7 november 2005 9:22
Aan: info@fokker-diervoeders.nl
Onderwerp: anti-oxidanten
Beste medewerker van Fokker,
Kunt u mij vertellen welke antioxidanten Fokker gebruikt. Ik ben nl geen voorstander van BHA en/of BHT en etoxiquine.
M.vr.gr.
S.van der graft
Geachte mw. van der Graft
Hartelijk dank voor uw interesse in de voeding van Fokker.
Wij gebruiken als anti-oxidanten BHA + BHT (E320 + E321), echter in geringe hoeveelheden.
BHA en BHT zijn anti-oxidanten die de voeding volledig beschermen tegen de zgn. vrije radicalen. Deze zorgen voor het bederven (oxideren) van vetten in de hondenvoeding. Het risico op schade bij de hond door bedorven voedsel is vele malen groter dan bij het vermeende schadelijke gebruik van BHA of BHT.
In het verleden hebben wij diverse natuurlijke anti-oxidanten toegepast o.a. vit. E (toceferol) en vitamine C (acscorbinezuur), of combinaties en cocktails van deze producten. Nadeel hiervan is echter dat deze pas bescherming bieden tegen oxidatie in het dier (na consumptie) . M.a.w. het kwaad kan dan al geschied zijn.
Wij hebben, evenals de consument, geen volledig zicht op het traject dat de voeding aflegt (warmte, opslag) alvorens door de hond te worden gebruikt. Vandaar deze keuze voor veilige voeding.
In tegenstelling tot wat vermeld staat op sommige internetsites worden BHA en BHT gewoon in humane voeding toegepast (dit geldt niet voor ethoxiquine, dat wij echter niet gebruiken). Van belang is dat de hoeveelheden minimaal zijn. Iedere voedingsstof kan echter bij overdosering schadelijke effecten hebben.
Meer informatie over toepassingen en effecten van BHA/BHT en ook over het gebruik in menselijke voeding vindt u op de volgende website van het europese voedingsinstituut Eufic:
http://www.eufic.org/gb/food/pag/food44/food443.htm
Wij rekenen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Heeft u nog aanvullende vragen dan vernemen wij dat graag.
Verder wens ik u en uw hond(en) een goede gezondheid toe.
Met vriendelijke groet,
Fokker diervoeders
Wim Beelen
afd. consumentenzaken.
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: sandra [mailto:san-bert@freeler.nl]
Verzonden: maandag 7 november 2005 9:22
Aan: info@fokker-diervoeders.nl
Onderwerp: anti-oxidanten
Beste medewerker van Fokker,
Kunt u mij vertellen welke antioxidanten Fokker gebruikt. Ik ben nl geen voorstander van BHA en/of BHT en etoxiquine.
M.vr.gr.
S.van der graft