De laatste jaren hadden wij alleen katten en een kitten is natuurlijk erg makkelijk op te voeden.
Ik heb al wat ervaring met honden opvoeden alleen nog nooit met een pup die nog zo jong is.
Wil alleen ff weten of ik zo op de goede weg ben, aangezien de cursus pas weer in januari begint.
Hij kan nu zitten en komen op commando en gaat in de bench als ik het zeg. Vindt ik al erg knap voor zo'n klein kereltje!
Maar zindelijk maken en alleen thuis blijven is nu prio 1. Heb wat info van internet gehaald en doe nu als volgt:
binnen plassen/poepen roep ik alleen NEE als het heterdaad is, als ik het niet heb gezien, jammer..zeg ik er niets van. (meestel doet ie het op de krant)
zodra hij buiten iets doet prijs ik hem uitvoerig en wordt ie beloond. Helaas is dit nog maar 1x voorgekomen. ....
Mijn vraag is: is dit de juiste manier?
het alleen thuis blijven: hij speelt nu in de bench en krijgt daar eten/snoepjes. Volgens mijn info moet ie eerst in de bench blijven slapen voordat ik begin met deurtje dicht en weglopen, maar meneer slaapt er dus niet in. 's Nachts slaapt hij riant in ons bed
Ik probeer om hem alleen in de kamer te laten en hoewel het steeds een klein stukje beter gaat, gaat hij echt heel hard janken zodra ik uit het zicht ben. Hoe moet ik hiermee omgaan? Nu negeer ik dit gejank, maar is er nog iets dat ik kan doen?
Ik weet dat hij nog erg klein is maar ik weet ook dat als ik hem nu niet op de juiste manier iets aanleer (of afleer) ik het er straks niet meer uit krijg.
Wil het gewoon goed doen
Thanks!