yamie schreef:
schokkend? te gek voor woorden? waar staat dat dan? ik vroeg me af of het een geintje was of dat het serieus bedoeld was, Jan heeft die vraag dus beantwoord... en nee het zijn geen juiste middelen, buiten het feit dat het er juist voor kan zorgen dat de hond in kwestie zich tegen jou keert, iig in het geval van in de ballen knijpen... je moet in een gevecht zorgen dat je de boel afbreekt, dat je het zo maakt dat de hond niet meer kan vechten (ademnood veroorzaken bv..) en wanneer je met meerdere mensen bent, de honden op het juiste moment uit elkaar halen, dan kan de aan de achterbenen techniek wel degelijk werken, maar uiteraard niet als een dolle gaan rukken..
stel dat ik met mijn hond ergens loop en er komt een gevecht , en een of andere idioot gooit bv zand in de ogen van mijn hond, of pepperspray? ik denk dat die persoon niet blij met mij is daarna... je probeert schade te beperken, je gaat niet juist nog meer schade aanrichten....hoewel ik heus wel snap dat in het geval van paniek men rare sprongen kan maken....
Je weet zelf ook wel dat jouw reactie: "ik neem aan dat dit een "geintje"van je is jan?

", overkomt alsof je het dus te gek voor woorden vindt wat hij zegt. Je vraagt niet of hij het serieus bedoelt, je neemt aan dat het een geintje is compleet met

smiley erachter. Maakt mij verder niet uit hoor, maar met zo'n zin impliceer je iig dat je het dus niet vindt kunnen, niet dat je gewoon een vraag stelt.
En tuurlijk, als er een gevecht is moet je ook geen pepperspray gaan sprayen o.i.d. Maar je hond kan ook gewoon echt gegrepen worden, zonder zelf te vechten. Dat is dan dus geen gevecht meer, maar een aanval. En als er dan geen baas in de buurt is, of de baas staat in paniek te gillen terwijl mijn hondje wordt doodgeschud, dan zie ik niks verkeerds aan het gebruiken van pepperspray, of in de ballen knijpen (als dat dus wel zou helpen). Niet dat ik dat dus zo snel zou doen, maar ik zie geen verschil daartussen en tussen de andere hond een giga mep op zijn kop geven of iets in die trant.