Maar die zijn zelden rood hoor. Meestal wit, zwart of blauw. Ik heb nog nooit een rood Iertje gezien zelf. Maargoed, zoveel lopen er hier ook niet rond natuurlijkandre schreef:waarschijnlijk is 't een irish staffordshire bullterrier , of deze heeft daar wat bloed van in zich
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
is dit nu een stafford of pitbull
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- andre
- Vaste gebruiker
ben ik helemaal met je eens , daarvoor schrijf ik ook maar waarschijnlijk , de kleur blauw en rood zijn toch wel wat zeldzamer dan de kleuren wit en zwart bij dit ras .MARC_S schreef:Maar die zijn zelden rood hoor. Meestal wit, zwart of blauw. Ik heb nog nooit een rood Iertje gezien zelf. Maargoed, zoveel lopen er hier ook niet rond natuurlijkandre schreef:waarschijnlijk is 't een irish staffordshire bullterrier , of deze heeft daar wat bloed van in zich
maar de kans dat je tegenwoordig een zuivere ier tegen komt , is in nederland vrij klein .
zelfs in de uk zal je de weg moeten weten , in de jaren 70 en 80 zijn er wel een aantal goede honden geexporteerd naar de v.s , helaas zijn deze honden daar gebruikt om als vers bloed in bepaalde pitbull lijnen te dienen .
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
Ik zal je binnenkort een pb sturenWil de hond schreef:Op zich een hele eer natuurlijk, er zijn maar weinig honden die iets bij te dragen hebben aan de Pit Bull. Weet je ook om welke lijnen het ging, of om welke fokkers?helaas zijn deze honden daar gebruikt om als vers bloed in bepaalde pitbull lijnen te dienen
-
laeken
- Zeer actief
Ken jij Iertjes in NL? Kun je me een pb sturen als je er weet te zittenandre schreef:ben ik helemaal met je eens , daarvoor schrijf ik ook maar waarschijnlijk , de kleur blauw en rood zijn toch wel wat zeldzamer dan de kleuren wit en zwart bij dit ras .MARC_S schreef:Maar die zijn zelden rood hoor. Meestal wit, zwart of blauw. Ik heb nog nooit een rood Iertje gezien zelf. Maargoed, zoveel lopen er hier ook niet rond natuurlijkandre schreef:waarschijnlijk is 't een irish staffordshire bullterrier , of deze heeft daar wat bloed van in zich
maar de kans dat je tegenwoordig een zuivere ier tegen komt , is in nederland vrij klein .
zelfs in de uk zal je de weg moeten weten , in de jaren 70 en 80 zijn er wel een aantal goede honden geexporteerd naar de v.s , helaas zijn deze honden daar gebruikt om als vers bloed in bepaalde pitbull lijnen te dienen .
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- andre
- Vaste gebruiker
Wil de hond schreef:Op zich een hele eer natuurlijk, er zijn maar weinig honden die iets bij te dragen hebben aan de Pit Bull. Weet je ook om welke lijnen het ging, of om welke fokkers?helaas zijn deze honden daar gebruikt om als vers bloed in bepaalde pitbull lijnen te dienen
als je de geschiedenis van de pitbull en de irish staff ken , zal je tot de conclusie moeten komen dat er wel degelijk een band is tussen deze 2 .
en dat daardoor de ier best wel vanuit het standpunt van deze fokkers een bruikbare hond was .
denk maar eens aan ability , iets wat in nederland een totaal onbelangrijk gedeelte van de pitbull fokkerij is geworden .
jaja men moest zonodig grote koppen op de hond , hij moest schuimbekkende als een hondsdolle hond de baas voortrekkend over straat , als ie gewoon argressief was noemde men dat al game , gebruikte men deze pit als fokteef of als dekreu dan was deze hond al snel deadgame.
en geloof mij nou maar dat er in nederland heel weinig country boys, patrick , mayfield en meer van dergelijke honden afkomstig uit die lijnen waren , maarja als er toendertijd iemand patricks tegenkwam in de stamboom werd dit al snel gebruikt om te zeggen , kijk eens hahaha !!
ik heb een patrick, en dan nog de eigengereide denkwijze van de gemiddelde pitbullbezitter werd het ras al snel in nederland een shitbull ipv een pitbull !!!!!
-
Rob*
- Zeer actief
andre schreef:Wil de hond schreef:Op zich een hele eer natuurlijk, er zijn maar weinig honden die iets bij te dragen hebben aan de Pit Bull. Weet je ook om welke lijnen het ging, of om welke fokkers?helaas zijn deze honden daar gebruikt om als vers bloed in bepaalde pitbull lijnen te dienen
als je de geschiedenis van de pitbull en de irish staff ken , zal je tot de conclusie moeten komen dat er wel degelijk een band is tussen deze 2 .
en dat daardoor de ier best wel vanuit het standpunt van deze fokkers een bruikbare hond was .
denk maar eens aan ability , iets wat in nederland een totaal onbelangrijk gedeelte van de pitbull fokkerij is geworden .
jaja men moest zonodig grote koppen op de hond , hij moest schuimbekkende als een hondsdolle hond de baas voortrekkend over straat , als ie gewoon argressief was noemde men dat al game , gebruikte men deze pit als fokteef of als dekreu dan was deze hond al snel deadgame.
en geloof mij nou maar dat er in nederland heel weinig country boys, patrick , mayfield en meer van dergelijke honden afkomstig uit die lijnen waren , maarja als er toendertijd iemand patricks tegenkwam in de stamboom werd dit al snel gebruikt om te zeggen , kijk eens hahaha !!
ik heb een patrick, en dan nog de eigengereide denkwijze van de gemiddelde pitbullbezitter werd het ras al snel in nederland een shitbull ipv een pitbull !!!!!
Een Shitbull is een kruising hoor tussen Shit-zu en Bulldog
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Feitelijk waren het twee broers die elkaar weer tegenkwamen daar in de states.
En het klopt helemaal wat je zegt, degenen die echt wisten wat een goede Pit was zijn altijd ver in de minderheid geweest bij al die zgn. Pit Bull-kenners die zich blind staarden op de verkeerde dingen. It´s not all in a name. De meeste echte pitjes die ik heb gekend vielen voor de leek helemaal niet op, terwijl het hele bijzondere en unieke honden waren, maar al die "misbaksels" waren het helemaal.
En het klopt helemaal wat je zegt, degenen die echt wisten wat een goede Pit was zijn altijd ver in de minderheid geweest bij al die zgn. Pit Bull-kenners die zich blind staarden op de verkeerde dingen. It´s not all in a name. De meeste echte pitjes die ik heb gekend vielen voor de leek helemaal niet op, terwijl het hele bijzondere en unieke honden waren, maar al die "misbaksels" waren het helemaal.
-
laeken
- Zeer actief
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mastho
- Actief
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
het kan wel, maar dat zijn uitzonderingen. het zijn ongewenste kleuren.johan1969 schreef:Elke, waarom zou er bij Amstaffs of SBT's geen rednose voorkomen ?
Dat kan wel ,en het gebeurt ook (het is een recessieve kleur).
Deze hond is echter overduidelijk een Pit, wegens de hoofdvorm (vrij lange voorsnuit en geen geaccentueerde stop).
je ziet ze niet vaak.
-
Alpha
- Vaste gebruiker