Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaring gevraagd: Twee teefjes!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Dog-out
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dog-out »

Hier 2 doggenteven die nog geen jaar in leeftijd schelen. Zijn niet van begin af aan bij elkaar geweest maar gaat hartstikke goed tussen de twee dames. Zijn met 'vechten' nog nooit verder gegaan dan een grauw en een snauw. Echter ik, als alfateef, bepaal wanneer en waar er gestoeid wordt en wanneer het afgelopen is. Ik denk dat als die rangorde gewoon duidelijk is, er een heleboel combinaties mogelijk zijn.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dog-out schreef:Hier 2 doggenteven die nog geen jaar in leeftijd schelen. Zijn niet van begin af aan bij elkaar geweest maar gaat hartstikke goed tussen de twee dames. Zijn met 'vechten' nog nooit verder gegaan dan een grauw en een snauw. Echter ik, als alfateef, bepaal wanneer en waar er gestoeid wordt en wanneer het afgelopen is. Ik denk dat als die rangorde gewoon duidelijk is, er een heleboel combinaties mogelijk zijn.
In mijn ogen is jouw gezag toch echt alleen geldig als je dat uit. De honden onderling hebben ook gewoon een rangorde en daar heb je niks over te zeggen als je niet thuis bent of niet oplet. :19:

Ik denk eerder dat je gewoon geluk hebt en dat je honden het goed met elkaar kunnen vinden. Inderdaad is het dan goed om streng te zijn maar als het fout gaat kan je daar toch weinig mee aangezien je niet non-stop bovenop je honden kan blijven zitten :wink:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Twee dames hier. Zelfde ras, zelfde moeder. Twee jaar verschil.

Wij hebben heel bewust voor een teefje gekozen, naast Saar. Saar is een vreselijke moederkloek, die bovendien niet al teveel moet hebben van hitsige reuen.

Wij hebben achteraf de enig juiste keuze gemaakt, het is 8 poten op 1 buik hier. Maar dat is dus puur door het karakter van de eerste teef, en de inschatting van de fokster (die de oudste hond heel goed kende) die daar het juiste pupje bij heeft gezet.
Wij hebben hier iedere dag feest, en de honden hoeven niet zo nodig andere honden tegen te komen. Ze hebben genoeg lol met elkaar.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

En hier 3 teven. 1 Boxer van 6 jaar, 1 Hollandse Herder van 3 jaar en 1 Mechelse Herder van 16 weken.
Tussen Nika en Marouck is het altijd prima gegaan. Hoogstens eens een snauw, meer niet.
2 maanden geleden is het wel een keer misgegaan. Nika gaat erg hard achteruit (kapotte heupen) en reageerde door de pijn niet goed op Maroucks correctie. Dit keer gaf ze zich niet over maar vocht ze terug. Het duurde slechts een halve minuut maar in die tijd was Nika's oor (die al beschadigd was door een aanvaring met waarschijnlijk Danco, de reu van mijn ouders, een ruime week daarvoor) flink gescheurd.
Sindsdien krijgt Nika dagelijks pijnstilling en is de relatie tussen Marouck en Nika weer bijna als vanouds. Ze zitten nu wel gescheiden als ik niet thuis ben, gewoon voor de zekerheid.
Biène zit overdag buiten in de kennel, 's avonds is ze binnen.
Tot nu toe gaat het prima met de andere 2 dames, met name met Marouck. Dat is haar speel en stoeimaatje. Nika speelt niet meer, die wordt alleen afgelebberd door Biène.
Of het goed blijft gaan zal de toekomst uit gaan wijzen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

ik heb hier ook twee teefjes een cairnterrier en een spaniel :ok:
hier gaat dat uitstekend ,de terrier is 1,5 jaar ouder dan de spaniel en ook de baas,een heel enkele keer hebben ze een paar seconden maar kibbel en dan is het weer over (gebeurd heel weinig).
dus ik heb alleen maar positieve ervaringen maar ik geloof zeker wat eerder al gezegt is dat het ook verschil maakt welke rassen je bij elkaar hebt :roll: een spaniel is nou eenmaal erg makkelijk naar andere honden toe dat is mijn terrier minder :wink:
Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Twee JRT teven en een JRT reu samen gehad. Dat is de eerste NEGEN jaar goed gegaan tussen de teven totdat ineens (om een onduidelijk reden) de vlam in de pan sloeg en het iedere dag knokken was, tot bloedens toe! :N: Hoe vaak we niet bij de DA zijn geweest voor hechtingen etc.! Elke reden werd aangegrepen tot vechten: mensen op bezoek, de een eerder begroeten dan de ander, mensen met honden die langs ons huis liepen, elkaar alleen maar zien enz. enz. Op een gegeven moment zaten we er allemaal doorheen: iedere dag op onze tenen lopen, steeds die teven uitelkaar halen (dat ging nog maar op een manier .... kopje onder in een emmer water, dan moesten ze wel los laten). Een keer hebben ze 't kunnen uitvechten omdat we niet thuis waren, maar zelfs dat heeft niets opgelost. Toen we op 't punt van emigreren kwamen, hebben we een teef afgestaan aan onze schoonouders, waar ze erg dol op is, dus gelukkig is dat goed gekomen. Ik zal ook nooit meer twee terrierteven nemen!
Groetjes, Monique

Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Dog-out schreef:Hier 2 doggenteven die nog geen jaar in leeftijd schelen. Zijn niet van begin af aan bij elkaar geweest maar gaat hartstikke goed tussen de twee dames. Zijn met 'vechten' nog nooit verder gegaan dan een grauw en een snauw. Echter ik, als alfateef, bepaal wanneer en waar er gestoeid wordt en wanneer het afgelopen is. Ik denk dat als die rangorde gewoon duidelijk is, er een heleboel combinaties mogelijk zijn.
Neem van mij aan dat als ze het eenmaal op elkaar gemunt hebben dan kun je het bijna niet voorkomen. Niks geen duidelijke signalen vooraf, licht gegrom wat erger word ofzo. Dat is elkaar zien en klap er op.
En hier schelen ze ook 2 jaar en hebben 6 jaar in vrede met elkaar geleefd voor het misging. En gelukkig gaat het nu al weer een jaar of 6 goed.
Daarom word ik altijd een beetje moe van de verhalen van hier gaat het al jaren goed.
Ja soms gaat het ook goed.
Alleen ALS het mis gaat is het ook goed mis.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Hier 5 teven en 1 reu(tje) Allemaal Golden Retrievers. De teven in de leeftijd: 13 jr, 7jr, 4 jr, 3 jr en 1 jr. Tussen Bubbles (4jr) en Nono (3 jr) heeft het een keer flink geknalt toen Nono zo rond de leeftijd van 15mnd was, daarna was de rangorde duidelijk en hebben we geen problemen meer. Ons reutje is bijna 12 weken
olgaw37
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door olgaw37 »

Hier 2 teven, en regelmatig heb ik nog een 3de teef erbij (mechelse herder), een oppashond. Geen problemen, ze hebben hun eigen rangorde, ik heb me daar zo weinig mogelijk mee bemoeid.
Ik denk dat het wel scheelt of je teven van hetzelfde ras hebt of verschillende rassen. En kijken naar het karakter van de honden.
Het blijft natuurlijk altijd een gok, maar ik zou het zelf zo weer doen. Komt misschien omdat ik meer een "tevenmens" ben.
groetjes van Olga, en een lebbertje van Rivka

Afbeelding
In liefdevolle herinnering.... Bo 5 juli 1998 - 11 december 2005.....Does 14 maart 1997 - 27 januari 2011
mijn pleeghondje Toet 10 mei 1996 - 28 februari 2011...Scarlet 3 juli 2004 - 15 maart 2013.....
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

M@ri@nne schreef:
Neem van mij aan dat als ze het eenmaal op elkaar gemunt hebben dan kun je het bijna niet voorkomen. Niks geen duidelijke signalen vooraf, licht gegrom wat erger word ofzo. Dat is elkaar zien en klap er op.
En hier schelen ze ook 2 jaar en hebben 6 jaar in vrede met elkaar geleefd voor het misging. En gelukkig gaat het nu al weer een jaar of 6 goed.
Daarom word ik altijd een beetje moe van de verhalen van hier gaat het al jaren goed.
Ik wordt ook altijd erg moe als er gezegd wordt dat als je maar goed baas bent over je honden en de rangorde maar duidelijk is het dan wel goed gaat............De rangorde hier hier heel erg duidelijk, ik ben de baas, en dan beide teven. Geen van beide wil het leiderschap opgeven. Heb ook teven gehad die het prima samen konden vinden, nooit een grauw of snauw. Toen een goede baas nu een mindere?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Hutsje schreef:
M@ri@nne schreef:
Ik wordt ook altijd erg moe als er gezegd wordt dat als je maar goed baas bent over je honden en de rangorde maar duidelijk is het dan wel goed gaat............De rangorde hier hier heel erg duidelijk, ik ben de baas, en dan beide teven. Geen van beide wil het leiderschap opgeven. Heb ook teven gehad die het prima samen konden vinden, nooit een grauw of snauw. Toen een goede baas nu een mindere?
Ik zal me ook achter jullie verhaal scharen dan :mrgreen: Ik wordt nl ook moe van verhalen dat het wel goed gaat en dan praten mensen soms nog over teven waarvan er een geen jaar oud is. Dat zegt niks inderdaad en of je wel of niet de baas over ze bent zegt al helemaal niks omdat het echt niet zo is dat je meerdere honden in huis kan hebben die niks met mekaar te maken hebben maar allemaal alleen met jou te maken hebben. Die honden gaan allemaal voor de 2e en 3e rang in huis dus die rangen ontstaan hoe dan ook.

Bij Wuilus had de eerste 1,5 jaar ook makkelijk een andere teef gezet kunnen worden. Dat zou prima gegaan zijn tot....??? Het was nl hoe dan ook geknald terwijl ik echt wel de baas was over haar.
Ik weet zeker dat ze een andere teef naar het leven was gaan staan op den duur en ik denk zelfs dat er een dooie was gevallen. Op straat accepteerde ze niet eens een teef in een straal van 5 meter terwijl het een heel sociale hond was vantevoren en met reuen is ze altijd heel sociaal gebleven. :19:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Sluit me helemaal bij Hutsje, Marc en Marianne aan.
Ik ben hier in huis toch echt wel de baas maar ook mijn 2 teven willen nog weleens de strijd met elkaar aan gaan. Gelukkig kunnen ze hier wel gewoon samen in huis maar ik moet wel op bepaalde dingen letten, buiten net zo. Heel simpel, als ik een balletje gooi dan moeten Ghaya en Hera niet tegelijk bij de bal aankomen, als er beozek komt dan moeten ze daar ook niet met zijn 2én tegelijk heen.....

En idd, als ze knokken , dan knokken ze.
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

maar wat ik me afvraag :denken: als het tussen teefjes zo vaak mis gaat (wat ik best geloof hoor) hoe doen fokkers dat dan :19: die hebben bijna altijd meerdere teefjes in huis ,stacey haar fokster heeft er zelfs 5 in huis lopen en de fokster van zoe 3 zonder problemen :19:
wie dat weet mag het me vertellen :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

magda schreef:maar wat ik me afvraag :denken: als het tussen teefjes zo vaak mis gaat (wat ik best geloof hoor) hoe doen fokkers dat dan :19: die hebben bijna altijd meerdere teefjes in huis ,stacey haar fokster heeft er zelfs 5 in huis lopen en de fokster van zoe 3 zonder problemen :19:
Veel fokkers hebben kennels waar de honden om en om inzitten. Ik heb naast een Westie-fokker gewoont en die had gewoon kattenbenches waar de hondjes inzaten :jank:
De honden waartussen het wel goed gaat kan je dus bij elkaar laten en als het mis gaat is het herplaatsen van de uitgefokte teven ook een optie die veel fokkers gebruiken. Er zijn best wel veel teven die na de fok geplaatst worden als huisdier elders.

Maargoed, het gaat lang niet altijd mis dus er zijn genoeg mensen die 2 of meer teven altijd samen hebben zitten. Niks mis mee alleen mag je er niet vanuit gaan dat dat altijd en eeuwig goed gaat :ok:
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

magda schreef:maar wat ik me afvraag :denken: als het tussen teefjes zo vaak mis gaat (wat ik best geloof hoor) hoe doen fokkers dat dan :19: die hebben bijna altijd meerdere teefjes in huis ,stacey haar fokster heeft er zelfs 5 in huis lopen en de fokster van zoe 3 zonder problemen :19:
Hier zo eentje, we hebben altijd teven in huis lopen en dat gaat altijd goed, en ja, we hebben ook kennels, maar als ze hier in huis zijn gaan ze 's nachts niet naar de kennel. In huis is in huis en dan zoeken ze het samen maar mooi uit. Gevochten wordt er nooit.

Maar ik zal het nog een keertje zeggen: Karakter is erfelijk. En ik fok honden dus ik weet wie/welk karakter heeft. Ik heb ook een teef die absoluut niks van andere teven moet hebben. Haar dochter heeft dat ook. Die komen ook gewoon binnen in huis en die moet je dan wel eventjes waarschuwen dat er niet gevochten mag worden. Ze gaan dan de andere teven 'gedogen' en passen zich aan.

Maar die leg ik wel in een aparte ruimte als we boodschappen gaan doen, want als het mis gaat, gaat het bij zulke ook mis!

Met de andere teven hier in huis gaat het gewoon goed.
@idoo
Zeer actief

Ongelezen bericht door @idoo »

:slaap:
Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

@idoo schreef:
bulletjebe schreef:Maar ik zal het nog een keertje zeggen: Karakter is erfelijk.

Karakter is niet erfelijk hoor :smile:
Want als het wel zo was wiens karakter vererft dan, dat van de vader of de moeder :denken:

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

Ja, je bent fokker of je bent het niet :denken:
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

@idoo schreef:
bulletjebe schreef:Ja, je bent fokker of je bent het niet :denken:

Nou ik ben dus geen fokker :smile: :smile: :smile:
Klopt, vermeerderaars houden zich over het algemeen niet bezig met genetica. Je hebt helemaal gelijk!
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

@idoo schreef:
bulletjebe schreef:Maar ik zal het nog een keertje zeggen: Karakter is erfelijk.

Want als het wel zo was wiens karakter vererft dan, dat van de vader of de moeder :denken:
Huh :eek:
Karakter krijg je volgens mij mee bij je geboorte en is toch zeker wel erfelijk hoor. :denken:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

@idoo schreef:

Dus ik heb voor niks een jaar gewacht op mn pup omdat ik perse een hond uit die combinatie wou , vanwege het mooie karakter van beide ouderdieren???
Wat een onzin en dan noem jij jezelf een fokker....
Karakter is wel degelijk erfelijk, je kunt t een beetje sturen, maar wat er niet inzit, kun jij er met opvoeding niet instoppen.... :wink:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Karakter is inderdaad gewoon erfelijk. Wordt in de fok ook wel degelijk gebruik van gemaakt, bv. bij werkhonden heel duidelijk.
Ook bij mensen is het erfelijk trouwens, ik zie in mijn eigen karakter heel wat dingen terug die ik ook bij mijn ouders zie. :wink: En dat zijn niet per definitie de trekjes die ik prettig vind. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ook hier lees ik het weer. 'je bent de baas dus jij bepaalt'.
Ja... right. Zo werkt het dus gewoon echt niet.
Je kan nog zoveel willen, maar als de honden het onderling anders willen doe je daar niets aan.
Tuuuurlijk kun je je mond opendoen, en dan stoppen ze zeker als het goed is???... Maar het werkt niet in mijn ogen.
Ok, tuurlijk kan het, zeker als je ruimte, tijd en meerder honden hebt. Wat Huts schrijft, niet één hond komt wat tekort. Ze hebben hun eigen maatjes en ruimten. Maar niet iedereen heeft die mogelijkheid.
Ik vind dat in m'n eigen miniroedeltje ook rust moet zijn. Is toch wel prettig. Dat er duidelijk is wie de baas is, van de honden dan hé.

Ik kan wel willen dat Spike de baas wordt of Birdy :mrgreen: , maar zo werkt het niet, dat zoeken ze zelf uit.

Hier hebben we wel twee teven. Bewust voor een klein teefje erbij gekozen. En een goede keuze geweest. Natuurlijk wel door eerst te weten wat voor karakter het kleintje had. Onderdanig dus. En dat gaat prima. Een onderdanig reutje had niet eens goed gegaan bij Spike. Hij had meer moeite met die kleine teef erbij dan Daisy. Daisy heeft haar één keer verteld dat zij de baas is toen die kleine te ver ging in haar ogen. En sindsdien is er tussen die 2 teven niets aan de hand. Het ligt er toch echt aan wat voor karakter de teven hebben. Ik zou bij Daisy absoluut never nooit een zelfde soort hond willen en kunnen hebben. Of ik moet ze constant scheiden etc. En Daisy is niet eens een knokker, nog nooit gedaan. Maar ik denk dat ik dan constant gegrom en gegrauw om me heen zou hebben. Het is een keuze, maar het zou mijn keuze niet zijn.
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
@idoo
Zeer actief

@idoo
Zeer actief

laeken
Zeer actief

Weet je wat het is, je hebt mazzel of je hebt het niet. Bij een randdebiel leven 2 staff-reuen in huis en bij de ander gaat het al mis tussen een golden van 11 en een JR van 2 jaar.

Ik blijf erbij dat je niet meer kan doen dan bovenop je honden zitten en in jouw aanwezigheid een soort van gewapende vrede laten onstaan als 2 teven de pik op mekaar hebben gekregen. Ik garandeer je dat je met de beste wil van de wereld geen teef bij Wuilus kon zetten of je moest haar drillen en dan greep ze de teef wel als je naar de plee gaat. :mrgreen:
Scheiden als je weggaat etc.

Hebben 2 teven nooit gevochten of alleen milde conflictjes gehad dan heb je twee fijne teven die goed samengaan op dat moment. Heel fijn maar dat is iets wat de honden zelf besloten hebben. Met 50 GVD KAPPEN NOU!!! en een paar flinke lellen op hun kop maak je van 2 honden nog steeds geen vriendinnen nl :wink: Het gaat dan gewoon redelijk zolang het duurt. Dat kan een heel hondenleven zijn maar ook nog 2 dagen.

Als je ruimte hebt en de honden goed bezighoudt, rangorde bevestigt, de honden goed onder appel hebt en echt altijd goed oplet zal het inderdaad een kleinere kans geven dat het mis gaat. Maar echt heel veel scheelt dat niet verwacht ik.
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Weet je wat het is, je hebt mazzel of je hebt het niet. Bij een randdebiel leven 2 staff-reuen in huis en bij de ander gaat het al mis tussen een golden van 11 en een JR van 2 jaar.

Ik blijf erbij dat je niet meer kan doen dan bovenop je honden zitten en in jouw aanwezigheid een soort van gewapende vrede laten onstaan als 2 teven de pik op mekaar hebben gekregen. Ik garandeer je dat je met de beste wil van de wereld geen teef bij Wuilus kon zetten of je moest haar drillen en dan greep ze de teef wel als je naar de plee gaat. :mrgreen:
Scheiden als je weggaat etc.

Hebben 2 teven nooit gevochten of alleen milde conflictjes gehad dan heb je twee fijne teven die goed samengaan op dat moment. Heel fijn maar dat is iets wat de honden zelf besloten hebben. Met 50 GVD KAPPEN NOU!!! en een paar flinke lellen op hun kop maak je van 2 honden nog steeds geen vriendinnen nl :wink: Het gaat dan gewoon redelijk zolang het duurt. Dat kan een heel hondenleven zijn maar ook nog 2 dagen.

Als je ruimte hebt en de honden goed bezighoudt, rangorde bevestigt, de honden goed onder appel hebt en echt altijd goed oplet zal het inderdaad een kleinere kans geven dat het mis gaat. Maar echt heel veel scheelt dat niet verwacht ik.
Hier sluit ik me bij aan! Als twee honden een hekel aan elkaar hebben, dan hebben ze dat en daar verander je als baas niks aan. Ze kunnen idd een soort wapenstilstand laten zien als je in hun buurt bent, maar zodra ze een gelegenheid zien, zullen ze elkaar grijpen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik ben het met je eens dat je veel kunt sturen. Maar ook dat dat niet altijd helpt. Ook weet ik dat ikzelf de grootste oorzaak ben dat Pien en Huts niet (meer) met elkaar kunnen. Natuurlijk hebben we Pien toen ze kwam onderaan gezet. Dat ging goed tot ze 10 maanden was. Toen vond Huts dat ze wel de bak van Pien mocht leegeten en Pien dacht daar anders over. In geval van stress, (losgebroken paarden, spanning op het erf door stoeiende varkens ed) ging het steeds vaker mis. Daarbij hangen beide teven heel zwaar op mij, hetgeen een groot concurrentiepunt was tussen die twee. Dit zou ik anders aangepakt kunnen hebben door Pien vanaf begin af aan veel te negeren en de band niet zo intens te laten worden. Maar dat wordt erg lastig als je degene bent die de dagelijkse zorg voor de honden hebt en daar dus ook mee traint, shows loopt ed. . Ik heb er van te voren rekening meegehouden, het is niet altijd leuk, soms is het gewoon kut, maar ben nog steeds erg blij met allebei de meiden.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Inge O schreef:
maar dan even praktisch (en nee, nu bedoel ik niét even aan te geven 'hoe goed ik toch wel niet met mijn honden ben :blah: '), zou het dan echt puur toeval zijn dat ik gedurende nu ongeveer zo'n 20 jaar meer dan 2 honden bij elkaar heb, behorende tot verschillende rassen waaronder natuurlijk steeds een aantal wartjes, maar ook een terriër, herder enz., steeds teven (op kwiebus na nu), en dat er nog nooit iets fout is gegaan? vind je het vreemd dat ik dan denk dat je het wél wat bij kan sturen?
is een serieuze vraag hoor, geen ironisch geformuleerd gepronk. statistisch gezien betekent mijn groepje honden natuurlijk helemaal niks, maar ik vertel hier ook alleen maar wat mijn eigen ervaringen zijn.
Ja ik ga hier voor een gedeelte met je in mee ,als twee honden echt de pik op elkaar hebben zeker twee teven dan doe je daar niet veel zo veel meer aan,maar sturen moet toch wel enigzins mogelijk zijn.
Ook ik heb al 24 jaar combi's van honden die op papier niet zo goed zijn en die in de realiteit perfect gewerkt hebben met oa een mastinoreu,bordeaxdogreu en een dwergkeesje erbij.
Zou ik dan echt altijd maar geluk hebben gehad .
Dit is ook absoluut geen aanval op de mensen bij wie het niet gegaan is hoor gewoon een constatering hoe het bij ons gegaan is tot nu toe.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”