Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer hoeveelheid KVV aanpassen van pup naar volwassen?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Wanneer hoeveelheid KVV aanpassen van pup naar volwassen?

Ongelezen bericht door Tamara. »

Vanaf wanneer moet je de hoeveelheden KVV aanpassen van pup hoeveelheden naar volwassen hoeveelheden?

Bowie is bijna 6 maanden en krijgt nu ongeveer een kilo Carnibest op een dag en weegt 30 kilo. Hier is ze absoluut niet te dik van, maar wanneer moet je de hoeveelheden aanpassen? Ze groeit nog wel even door, maar de echte groeispurt is er nou wel uit denk ik?
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Gewoon op het oog. Kijk of je haar te dik vindt worden. Zo ja, dan iets minderen. Je merkt vanzelf dat ze wat dikker wordt of niet. En andersom natuurlijk, wordt ze weer iets te dun, dan meer geven. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Roelfien schreef:Gewoon op het oog. Kijk of je haar te dik vindt worden. Zo ja, dan iets minderen. Je merkt vanzelf dat ze wat dikker wordt of niet. En andersom natuurlijk, wordt ze weer iets te dun, dan meer geven. :ok:
Ik kan nog goed haar ribben voelen dus ze is nog niet te dik, maar hou het uiteraard wel in de gaten! En ook dat ze niet te dun wordt. Maar heb liever dat ze wat schraler is dan te dik.

Als je teveel geeft, op wat voor termijn wordt een hond dan te dik? Kun je dat al binnen een paar dagen merken?
bea leyba
Zeer actief

Ongelezen bericht door bea leyba »

Bij carnibest staat ongeveer 20 gr per kilo lichaamsgewicht.
Bij mij krijgen ze ongeveer 400 gr per keer.
Kjourney weegt 40 kilo en Duchi 35 kilo.
Af en toe krijgen ze minder want dan krijgen ze `s middags een kalfsstaart. :wink:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Je ziet dat niet in een paar dagen, maar wel met een paar weken.
Maar zolang je haar ribben nog voelt, zit het wel goed.
Onder het jaar zijn veel honden nog lang mager ondanks dat ze flink te eten krijgen. Naast het groeien, gebruiken ze ook heel veel energie omdat ze alles nog prachtig vinden en overal mee bezig zijn.
Ik denk dat je met een jaar wel het meer in de gaten moet gaan houden.
Maar het valt je vanzelf wel op, hoor, opeens denk je: gut, die ribben...ik voel ze niet meer. :denken: :mrgreen: En dan ga je gewoon minderen.
Bouw je eerst af naar 800 gram voor een paar weken. En als je dan nog vindt dat ze te dik blijft, ga je naar 700 gram, etc.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”