Dat vind ik iets anders. Dan heb je een probleem met het feit dat je hond alles opvreet als je even je gat omdraait. Maar als je je hond gaat opsluiten omdat je kind wel los mag lopen door het huis mis ik iets geloof ik.Mark-fryslan schreef:Dan hoeft het ook niet nee. Ik heb het toen met Malou gedaan tijdend de onderzoekende fase dat ze overal op kauwde. En later met het waken en balffen had ik haar ook een vaste slaapplek gegeven.Eline* schreef:Ik ben even de draad kwijt. Mijn honden weten niet eens wat een bench is. Ze lopen altijd los in huis, liggen waar ze zin hebben en spelen als ze zin hebben. Is dat onveilig, raar of vreemd?
Waarom moet een hond worden weggesloten in een andere ruimte of in een hok als er geen probleem is?
Groetjes mark
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
blaffen; wat moeten we?
Moderator: moderatorteam
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Mark-fryslan
- Zeer actief
Nu draaf jij weer door en heb ik er even geen zin meer in.Martijn schreef:Ik vind dat eerlijk gezegd helemaal niet zo andersEline* schreef:Dat vind ik iets anders. Dan heb je een probleem met het feit dat je hond alles opvreet als je even je gat omdraait. Maar als je je hond gaat opsluiten omdat je kind wel los mag lopen door het huis mis ik iets geloof ik.Mark-fryslan schreef:Dan hoeft het ook niet nee. Ik heb het toen met Malou gedaan tijdend de onderzoekende fase dat ze overal op kauwde. En later met het waken en balffen had ik haar ook een vaste slaapplek gegeven.Eline* schreef:Ik ben even de draad kwijt. Mijn honden weten niet eens wat een bench is. Ze lopen altijd los in huis, liggen waar ze zin hebben en spelen als ze zin hebben. Is dat onveilig, raar of vreemd?
Waarom moet een hond worden weggesloten in een andere ruimte of in een hok als er geen probleem is?
Groetjes mark
Wat kan die hond er aan doen dat hij het inzicht mist van wat er kapot mag en wat niet?
Het zijn maar spullen hoor..aan sommige dingen ben je misschien gehecht..die moet je dan buiten bereik houden maar als je je huis in prachtige staat wil houden moet je gewoon geen hond nemen. Waarom moet je nou weer wél een hond én een mooi huis terwijl dat bij voorbaat met elkaar in strijd is? Waarom moet die hond leven met het gevolg van het conflict tussen jouw keuzes?
Groetjes mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
-
@idoo
- Zeer actief
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Ik zie dat niet zo maar ik praat voor mezelf,Martijn schreef:
Ik begrijp dat je het bovenstaande misschien confronterend en onprettig vind maar ik draaf zeker niet door.
Waarom is het altijd de hond die in moet leveren?
Je kunt een hond prima leren wat van hem is en wat niet. Ik zie dat gewoon als een onderdeel van een normale opvoeding. Voorkomen is het beste. Voorkomen doe je door je huis op te ruimen en je hond alternatieven te geven. Pakt je hond wel een keer een schoen dan ruil je gewoon voor een speeltje en is het klaar. Hooguit een keer Nee zeggen en dat is het dan. Malou had dat allemaal erg snel door.
Ik heb er geen moeite mee om een jonge hond een korte periode in een aparte kamer of hal te hebben waar hij even zichzelf geen dingen kan aanleren die ik niet wenselijk vind. Hij moet dan wel andere dingen te doen hebben waarmee de hond zichzelf kan vermaken. Een kong of een bot. Daarin sta ik niet alleen. Ik heb er zelf nooit zoveel last van ondervonden. Malou heeft wat schoenen kapot gebeten, een mobiele telefoon en tal val flessen. Bij een bezine pomp wou ze achter me aan en dat heeft me de bekleding gekost van de autoportier. Ik ben daar nu heel blij mee en glimlach daar nog regelmatig om.
Dus van die dingen heb ik nooit een punt van gemaakt. Mijn eigen schuld. Dus ik heb Malou daar ook nooit voor gestraft.
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Feit is in mijn ogen wel dat een hond geen missers kan maken als je iets van hem vraagt wat hij beheerst en daarbij zelf alert bent dat je inderdaad iets aanbiedt waarmee de hond zich kan vermaken en kostbare spulletjes uit de buurt houdt.
Pas als je overvraagt heb je een bench nodig. Daarom hou ik dus niet van benches.
Pas als je overvraagt heb je een bench nodig. Daarom hou ik dus niet van benches.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Mark-fryslan
- Zeer actief
Tja, ik denk dat Martijn wel het ideaal beeld is vanuit de hond gezien. Zo zal een Martin Gaus het met zijn eigen hond misschien ook wel doen. Maar het is gewoon een feit dat er mensen zijn die een hond kopen en er eigenlijk geen tijd voor hebben om dat goed te begeleiden. Dan is een bench de beste oplossing van twee slechte mogelijkheden. De ander optie is dat de hond zichzelf allerlei dingen gaat aanleren die er dan later uit getraind moeten worden door dezelfde mensen met te weinig tijd. Dat wordt dus niks en dat draait uit op straffen en asiels. Om dat laatste te voorkomen is denk ik de bench ontstaan. Accepteren dat iets er nu eenmaal is, dat de mensen toch een hond kopen en er geen tijd in willen stoppen. Met deze gegevens er daar dan maar het beste van maken voor de hond.
Ik heb zelf geen bench willen gebruiken maar heb wel een aparte deel van de woning als bench gebruikt. Dat was dan haar eigen vaste slaapplek.
Groetjes Mark
Ik heb zelf geen bench willen gebruiken maar heb wel een aparte deel van de woning als bench gebruikt. Dat was dan haar eigen vaste slaapplek.
Groetjes Mark
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb korte tijd een bench gebruikt voor Kaya.
Voor 's nachts, achteraf zou ik dat denk ik niet meer doen, want de bench stond gewoon op de slaapkamer dus we hadden ook gewoon de slaapkamerdeur dicht kunnen doen.
En voor als ik even snel een boodschapje moest doen. Dit zou ik wel weer zo doen: de gedachte dat de pup niet even snel iets opvreet waar hij halfdood van gaat, vond ik toch wel zo rustgevend als ik even de deur uit moest.
Verder zat ze er nooit in en toen ze ca. 15 a 16 weken was is het ding naar de schuur verhuisd.
In die tijd had ik haar allang geleerd wat ze wel of niet in haar bekkie mocht nemen en vond ik het veilig genoeg om haar eventjes alleen te laten.
Voor 's nachts, achteraf zou ik dat denk ik niet meer doen, want de bench stond gewoon op de slaapkamer dus we hadden ook gewoon de slaapkamerdeur dicht kunnen doen.
En voor als ik even snel een boodschapje moest doen. Dit zou ik wel weer zo doen: de gedachte dat de pup niet even snel iets opvreet waar hij halfdood van gaat, vond ik toch wel zo rustgevend als ik even de deur uit moest.
Verder zat ze er nooit in en toen ze ca. 15 a 16 weken was is het ding naar de schuur verhuisd.
In die tijd had ik haar allang geleerd wat ze wel of niet in haar bekkie mocht nemen en vond ik het veilig genoeg om haar eventjes alleen te laten.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Zoooo, ben weer omgelogd
Ik vind het zelf ook belangrijk dat je hond de zekerheid heeft jou te kunnen bereiken in huis. Als wij slapen staan alle deuren open, de honden mogen zelf weten waar ze lopen en slapen. Als er een ziek is worden we dus ook gewoon wakker gepiept en gaan we snel naar buiten.
In mijn belevingswereld heeft een hond recht op contact als je thuis bent. Dat hebben ze denk ik persoonlijk echt nodig. Als je een zelfverzekerd type in huis hebt dat graag buiten slaapt, prima, maar wel op eigen keuze. Een bench is dus iets wat totaal tegen mijn gevoel van veiligheid en eerlijkheid tov je hond gaat.
Ik vind het zelf ook belangrijk dat je hond de zekerheid heeft jou te kunnen bereiken in huis. Als wij slapen staan alle deuren open, de honden mogen zelf weten waar ze lopen en slapen. Als er een ziek is worden we dus ook gewoon wakker gepiept en gaan we snel naar buiten.
In mijn belevingswereld heeft een hond recht op contact als je thuis bent. Dat hebben ze denk ik persoonlijk echt nodig. Als je een zelfverzekerd type in huis hebt dat graag buiten slaapt, prima, maar wel op eigen keuze. Een bench is dus iets wat totaal tegen mijn gevoel van veiligheid en eerlijkheid tov je hond gaat.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
De combinatie werk en bench is natuurlijk van de zotte.Martijn schreef:PS, ik ben Marc! onder de verkeerde inlognaam![]()
Ik hou ook niet van benches en wel omdat ik dus persoonlijk doodsbang ben dat de hond ziek wordt in de bench.
Wuilus werd zo 2 keer per jaar heel ziek, hondengriep oid, spuitpoep en spugen tot ze niet meer kon.
Moet je voorstellen dat je je hond volledig ondergescheten en gespuugd in een bench aantreft als je uit je werk komt :N:![]()
Ze rende altijd piepend door de kamer om dan in uiterste nood in een klein hoekje totaal overstuur te spugen. Ze vond het afschuwelijk om binnen te spugen of te poepen. Als ze 8 uur in de stront had moeten zitten was ze gekankt en had ze echt een trauma opgelopen.
Klinkt overdreven dramatisch maar als ze binnen gepoept had als ik gewerkt had vertelde mijn huisgenoten dat ze de hele dag gehuild had en als ik dan thuis kwam was ze totaal doorgedraaid van stress. Voor een teef is poep en kost in haar hol dus schijnbaar een waar drama.![]()
De hond van mijn neef kreeg trouwens eens bij ons een zware 1e epileptische aanval. Daarna was ze tijdelijk totaal van de wereld en blind (schijnt te kunnen) Ze liep en liep en liep en gooide alles om. Als ze in een bench had gezeten was dat ook een drama geweest.
Zo ken ik nog tig voorbeelden waarbij ik dus echt niet met een gerust hart aan het werk was als de hond in een bench zou zitten.
Je kan een hond niet de hele dag opsluiten in een kooitje. Vreselijk
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Ik kan me hier heel goed in vinden. Maar als je in een ruitjes huis woont en je wilt je hond niet de hele dag aan het traplopen hebben dan heb je wel een probleem. Met grote rassen is dat gewoon niet aan te raden. Daarbij is 50kg hond op je bed wel veel hoorMARC_S schreef:Zoooo, ben weer omgelogd![]()
Groetjes Mark
-
laeken
- Zeer actief
Gebeurd non-stop omdat de bench als "normaal" wordt beschouwd en in alle boekjes als wondermiddel staat aangeprezen.Stang schreef:De combinatie werk en bench is natuurlijk van de zotte.
Hoe lang en wanneer is dan een kwestie van interpretatie van de baasjes. Honden die goede benchtraining hebben gehad zouden dan blij zijn in een bench dus waarom niet gaan werken zullen veel mensen denken
Een hond moet gewoon zelf kunnen lopen en snuffelen door het huis als hij dat wil. Dat is wel het minste wat je hem kan bieden toch?
Kennels zijn natuurlijk helemaal erg. Pups in kennels houden vind ik om te kotsen want dan dat is gewoon hetzelfde als de hele dag wegzijn en de pup in de bijkeuken zetten. Dan flipt elke hondenliefhebber ook.
- Milou85
- Zeer actief
Vinden jullie dan wel dat je een bench kan of mag gebruiken als (extra) mand/slaap plaats. Onze hond heeft namelijk ook zijn eigen kamer met daar in zijn bench, open! Aan zijn bench dicht hebben we niks want hij breek toch uit. Hij vind zijn bench totaal geen probleem, zijn vorige eigenaren hebben hem hierin gehouden (is mij verteld). En hier heeft hij hem als slaapplaats voor 's nachts (met zijn kamerdeur open) en overdag ook als slaap plaats maar dan is de kamer dicht. Hij sloopt namelijk alles als hij alleen is!!! Als ik van huis ga dan weet hij niet hoe snel hij in zijn bench moet duiken, omdat hij daar wat lekkers krijgt en dan gaat de deur dicht. Hij heeft hier totaal geen problemen mee.
-
laeken
- Zeer actief
Ik woon ook in een rijtjeshuis en ik heb het opgelost door beneden te slapen bij Wuilus.Mark-fryslan schreef:Ik kan me hier heel goed in vinden. Maar als je in een ruitjes huis woont en je wilt je hond niet de hele dag aan het traplopen hebben dan heb je wel een probleem. Met grote rassen is dat gewoon niet aan te raden. Daarbij is 50kg hond op je bed wel veel hoorMARC_S schreef:Zoooo, ben weer omgelogd![]()
In mijn belevingswereld heeft een hond recht op contact als je thuis bent. Dat hebben ze denk ik persoonlijk echt nodig. Als je een zelfverzekerd type in huis hebt dat graag buiten slaapt, prima, maar wel op eigen keuze. Een bench is dus iets wat totaal tegen mijn gevoel van veiligheid en eerlijkheid tov je hond gaat.Maar ik heb het wel gedaan hoor met malou. Zeker toen ik een periode alleen was. Dan tilde ik haar de trap op en af. Was ook link hoor. Dus daar ben ik toch weer mee op gehouden.
Groetjes Mark
Gaat misschien wel heel erg ver maar ik kon het echt niet anders zonder een enorm rotgevoel te krijgen. Ik weet ook zeker dat de hond daar echt heel veel waarde aan heeft gehecht en geestelijk gezonder door bleef. Ze kon op mij rekenen, ik liet haar nooit in de steek en dat wist ze.
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Als ik een kleine bench had gekocht voor Malou en ik had de bodemplaat er niet in gedaan dat had zo ook nog vrij door het hele huis kunnen lopen bedenk ik me nu. bench op haar rug.MARC_S schreef:Gebeurd non-stop omdat de bench als "normaal" wordt beschouwd en in alle boekjes als wondermiddel staat aangeprezen.Stang schreef:De combinatie werk en bench is natuurlijk van de zotte.
Hoe lang en wanneer is dan een kwestie van interpretatie van de baasjes. Honden die goede benchtraining hebben gehad zouden dan blij zijn in een bench dus waarom niet gaan werken zullen veel mensen denkenEr staat bij veel herplaatsers dat ze prima alleen kunnen zijn in een bench.
Een hond moet gewoon zelf kunnen lopen en snuffelen door het huis als hij dat wil. Dat is wel het minste wat je hem kan bieden toch?![]()
Kennels zijn natuurlijk helemaal erg. Pups in kennels houden vind ik om te kotsen want dan dat is gewoon hetzelfde als de hele dag wegzijn en de pup in de bijkeuken zetten. Dan flipt elke hondenliefhebber ook.
- Milou85
- Zeer actief
o ja. en ik ben zeker een honden liefhebber. En ben verschrikkelijk blij met pasja. Maar wij hebben het ook wel zonder zijn eigen kamer geprobeerd maar iedere keer was het weer mis. En het is niet zo dat ik geen rommel in mijn huis wil maar hij vreet alles aan stukken schoenen jassen tassen prullebakken planten alles. Hij weet ook simpel deuren open te maken, dus ik kan niks voor hem zo weg leggen dat hij er niet bij kan.
Als iemand dus wat anders weet ipv. zijn eigen kamer, tips zijn meer dan welkom hoor!!!!!
Als iemand dus wat anders weet ipv. zijn eigen kamer, tips zijn meer dan welkom hoor!!!!!
-
laeken
- Zeer actief
Een eigen kamer als je weg bent is toch geen probleem? Als je hond zich daar gemakkelijk bij voelt en relaxed is is het toch goed.pasja85 schreef:o ja. en ik ben zeker een honden liefhebber. En ben verschrikkelijk blij met pasja. Maar wij hebben het ook wel zonder zijn eigen kamer geprobeerd maar iedere keer was het weer mis. En het is niet zo dat ik geen rommel in mijn huis wil maar hij vreet alles aan stukken schoenen jassen tassen prullebakken planten alles. Hij weet ook simpel deuren open te maken, dus ik kan niks voor hem zo weg leggen dat hij er niet bij kan.
Een bench is meer als vastgebonden op bed en een kamer is meer zoals bij kinderen de speelkamer.
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Dan had je een speciale reden neem ik aan? Zeer angstige hond? Of doe je dat altijd bij alle honden? Dat vind ik erg ver gaan ja. Dat kan ik niet van mezelf zeggen.MARC_S schreef:
Ik woon ook in een rijtjeshuis en ik heb het opgelost door beneden te slapen bij Wuilus.Ik heb dus een jaar lang elke avond een matras naar beneden gedragen als ik ergens was waar Wuil niet mee naar boven kon. Ook in mijn huidige huis heb ik dat zo gedaan. Bij vrienden sliep ik zelfs in de garage omdat ik niet bij hun honden wilde slapen maar ook Wuilus niet alleen beneden wilde laten.
Gaat misschien wel heel erg ver maar ik kon het echt niet anders zonder een enorm rotgevoel te krijgen. Ik weet ook zeker dat de hond daar echt heel veel waarde aan heeft gehecht en geestelijk gezonder door bleef. Ze kon op mij rekenen, ik liet haar nooit in de steek en dat wist ze.
Groetjes Mark
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Gelukkig ben je het dus niet altijd met martijn eensMARC_S schreef:Een eigen kamer als je weg bent is toch geen probleem? Als je hond zich daar gemakkelijk bij voelt en relaxed is is het toch goed.pasja85 schreef:o ja. en ik ben zeker een honden liefhebber. En ben verschrikkelijk blij met pasja. Maar wij hebben het ook wel zonder zijn eigen kamer geprobeerd maar iedere keer was het weer mis. En het is niet zo dat ik geen rommel in mijn huis wil maar hij vreet alles aan stukken schoenen jassen tassen prullebakken planten alles. Hij weet ook simpel deuren open te maken, dus ik kan niks voor hem zo weg leggen dat hij er niet bij kan.
Een bench is meer als vastgebonden op bed en een kamer is meer zoals bij kinderen de speelkamer.
Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 25 nov 2005 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Milou85
- Zeer actief
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Zijn hier al meerdere topics over geweest dacht ik. Moet je even goed zoeken hier.pasja85 schreef:maar toch zou ik ook dat graag anders zien. Ik zou hem ook het liefst gewoon in huis los kunnen laten lopen, maar omdat hij echt alles sloopt en ik niks buiten zijn bereik kan leggen heb ik geen flauw idee hoe. Ik zal er maar even een topic over starten, want dit heeft niks meer met blaffen te maken
Groetjes Mark
- Milou85
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
Dat doe ik altijd. Ze was niet angstig oid maar hield er gewoon van altijd bij me te zijn. Ze kon makkelijk 10 uur alleen blijven als het moest maar als ik thuis was wilde ze naast me liggen en alles in de gaten houden. Kon dat niet dan was ze daar gestressed over. Ze waakte dan en dat was haar taak in het leven. Mocht ze dus. Als ik weg ging zei ik ook altijd "goed op het huisje passen!" en volgens mij nam ze dat erg serieus.Mark-fryslan schreef:Dan had je een speciale reden neem ik aan? Zeer angstige hond? Of doe je dat altijd bij alle honden? Dat vind ik erg ver gaan ja. Dat kan ik niet van mezelf zeggen.MARC_S schreef:
Ik woon ook in een rijtjeshuis en ik heb het opgelost door beneden te slapen bij Wuilus.Ik heb dus een jaar lang elke avond een matras naar beneden gedragen als ik ergens was waar Wuil niet mee naar boven kon. Ook in mijn huidige huis heb ik dat zo gedaan. Bij vrienden sliep ik zelfs in de garage omdat ik niet bij hun honden wilde slapen maar ook Wuilus niet alleen beneden wilde laten.
Groetjes Mark
-
laeken
- Zeer actief
Volgens mij is Martijn het hier wel mee eens hoor.Mark-fryslan schreef:Gelukkig ben je het dus niet altijd met martijn eensMARC_S schreef:Een eigen kamer als je weg bent is toch geen probleem? Als je hond zich daar gemakkelijk bij voelt en relaxed is is het toch goed.pasja85 schreef:o ja. en ik ben zeker een honden liefhebber. En ben verschrikkelijk blij met pasja. Maar wij hebben het ook wel zonder zijn eigen kamer geprobeerd maar iedere keer was het weer mis. En het is niet zo dat ik geen rommel in mijn huis wil maar hij vreet alles aan stukken schoenen jassen tassen prullebakken planten alles. Hij weet ook simpel deuren open te maken, dus ik kan niks voor hem zo weg leggen dat hij er niet bij kan.
Een bench is meer als vastgebonden op bed en een kamer is meer zoals bij kinderen de speelkamer.Is heel gezond hoor houden zo
Wij discussieren flink dus eens zijn we het zeker niet altijd
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik begrijp dat slopen nooit zo.pasja85 schreef:maar toch zou ik ook dat graag anders zien. Ik zou hem ook het liefst gewoon in huis los kunnen laten lopen, maar omdat hij echt alles sloopt en ik niks buiten zijn bereik kan leggen heb ik geen flauw idee hoe. Ik zal er maar even een topic over starten, want dit heeft niks meer met blaffen te maken
Op een hele enkeling uitgezonderd, is sloopgedrag volgens mij gewoon frustratie.
Dus of de hond is niet goed aangeleerd alleen te zijn, of niet aangeleerd wat hij wel en niet in zijn bek mag pakken of hij verveeld zich te pletter en krijgt dus niet genoeg beweging en hersenactiviteiten.
Als mijn honden iets wilden pakken wat ze niet mochten, dan zei ik heel rustig 'nee', haalde ze weg bij die plaats en gaf ze iets van de grond wat ze wel mogen.
Wat op tafel ligt, mogen ze niet hebben
Ik heb hier zelfs een speelgoedknuffel op een stoel liggen en soms mogen de honden dat hebben. Ze weten dat ze het niet zomaar mogen pakken (want het ligt niet op de grond), dus gaan ze voor de stoel zitten en piepend 'vragen' of ze het mogen. Ze pakken het dus echt niet zelf.
Ga eens na of je bovenstaande zaken allemaal goed hebt toegepast, want bijna altijd ligt de fout toch ergens in de opvoeding.
Een hond moet het wel allemaal aangeleerd worden.
Laatst gewijzigd door Caro. op 25 nov 2005 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Deurknop kan je omzetten zodat de hendel naar boven staat. Zo kan de hond geen deur openen.pasja85 schreef:o ja. en ik ben zeker een honden liefhebber. En ben verschrikkelijk blij met pasja. Maar wij hebben het ook wel zonder zijn eigen kamer geprobeerd maar iedere keer was het weer mis. En het is niet zo dat ik geen rommel in mijn huis wil maar hij vreet alles aan stukken schoenen jassen tassen prullebakken planten alles. Hij weet ook simpel deuren open te maken, dus ik kan niks voor hem zo weg leggen dat hij er niet bij kan.
Een eigen kamer kan je sloop-proof maken natuurlijk.
-
@idoo
- Zeer actief
- Milou85
- Zeer actief
pasja krijgt iedere deur open (behalve als die op slot gedraait is) maar dus ook met een gedraaide klink krijgt hij open. Als wij thuis zijn pakt hij ook niks van ons zelf. dan pakt hij alleen zijn eigen spullen uit z'n speelgoed mand of van de grond. Maar niks zelf!!! Dus dat snapt hij wel. Wij hebben hem overgens uit het asiel gehald toen hij 1 was dus wij hebben een heel groot belangrijk stuk van zijn opvoeding niet zelf meegemaakt. Zijn kamer die hij dus al heeft is sloop proof, dat gaat ook goed. Maar ik zou hem graag door het hele huis los laten als ik weg ben 
- Mark-fryslan
- Zeer actief
het is niet mijn mening. Maar gewoon een constatering. Mensen verbieden om een hond te nemen kun je vergeten in dit land.@idoo schreef:Mark-fryslan schreef: Maar het is gewoon een feit dat er mensen zijn die een hond kopen en er eigenlijk geen tijd voor hebben om dat goed te begeleiden. Dan is een bench de beste oplossing van twee slechte mogelijkheden. Groetjes Mark
De beste oplossing is dat mensen die er de tijd niet voor hebben geen hond nemen
![]()
Mark
- starfleet
- Erelid
Is hij dan zoveel alleen? Want dan zou het heel goed verveling of stress kunnen zijn als hij alles sloopt. Als hij niet zo lang alleen is, vind ik niet dat er wat tegen is als hij een paar uur in zijn eigen kamer is. Wat al gezegd is, een kamer is toch wel van andere orde dan een bench waar de hond amper uitgestrekt in kan liggen.pasja85 schreef:. Zijn kamer die hij dus al heeft is sloop proof, dat gaat ook goed. Maar ik zou hem graag door het hele huis los laten als ik weg ben
Anne
- Moos
- Zeer actief
Tja, ik weet het niet. Moos heeft rond 8 maanden tot zo'n 1.5 jaar gesloopt, en Saar is ook rond 8 maanden begonnen. En ik heb ze dus heeeel langzaam het alleen zijn aangeleerd, heb ze ook geleerd wat wel en niet mag, en ik ga er ook niet vanuit dat ik ze te weinig beweging of hersenactiviteit geef.Stang schreef: Ik begrijp dat slopen nooit zo.
Op een hele enkeling uitgezonderd, is sloopgedrag volgens mij gewoon frustratie.
Dus of de hond is niet goed aangeleerd alleen te zijn, of niet aangeleerd wat hij wel en niet in zijn bek mag pakken of hij verveeld zich te pletter en krijgt dus niet genoeg beweging en hersenactiviteiten.
Als mijn honden iets wilden pakken wat ze niet mochten, dan zei ik heel rustig 'nee', haalde ze weg bij die plaats en gaf ze iets van de grond wat ze wel mogen.
Wat op tafel ligt, mogen ze niet hebbenDat weten ze, dat heb ik ze geleerd. Er ligt hier dus rustig van alles en nog wat op de tafel, ook als ik er niet ben.
Ik heb hier zelfs een speelgoedknuffel op een stoel liggen en soms mogen de honden dat hebben. Ze weten dat ze het niet zomaar mogen pakken (want het ligt niet op de grond), dus gaan ze voor de stoel zitten en piepend 'vragen' of ze het mogen. Ze pakken het dus echt niet zelf.
Ga eens na of je bovenstaande zaken allemaal goed hebt toegepast, want bijna altijd ligt de fout toch ergens in de opvoeding.
Een hond moet het wel allemaal aangeleerd worden.
Als ik thuis ben ging Moos en gaat Saar trouwens ook vrolijk verder met wat ze aan het slopen waren toen ik weg was. Of ze begint als ik thuis ben en gaat door als ik weg ben.
Ik moet alleen wel erbij zeggen dat ik dingen die wel gesloopt mogen worden ook gewoon laat liggen, en dan weet ik dus dat ze stuk gaan. Zou ik echt alles opruimen dan sloopt Saar niet. Ze begint namelijk niet aan de bank, of het kleed, of de houten knopjes van de kast, of het dekbed, schoenen, of de knuffels bijvoorbeeld. Ze sloopt alleen maar papier en karton e.d, want dat vindt ze leuk.
En ach, die kartonnen doos mag van mij stuk als ze daar lol in heeft, dus laat ik die ook staan als ik wegga. Met als gevolg dat ik bij thuiskomst twee honden sjorrend aan een stuk karton aantref. Of als ik even geen aandacht aan ze geef als ik wel thuis ben, dat ze dan samen op bed even verder met het karton gaan sjorren.
Wat dat betreft doe ik dus ook geen moeite om ze dat echt af te leren, omdat ze het dan dus reuze naar hun zin hebben met die kartonnen doos, en dat dus mag. Vooral als ik naar mijn werk moet (3.5 uur weg is dat) en het stortregent en ze dus niet lang hebben kunnen wandelen van te voren (dat vertikken ze in de regen). Dan mogen ze zich van mij uitleven op een doos.
Soms laat ze die doos ook gewoon met rust, weken achter elkaar, en soms krijgt ze opeens weer de riedel.