Mijn vriend en ik zijn druk bezig met het zindelijkheidsproces van onze 5 maande oude pup Quincy. Het ging heel erg goed. Er gebeurde alleen af en toe nog een klein ongelukje (plasje) in geval van veel opwinding. Helaas is de situatie sinds een maand heel anders. Quincy poept heel veel en doet dit dus ook gewoon in huis. Aangezien we eerst dachten dat hij een beetje laks met de zindelijkheidsregels werd, hebben we ons allereerst daar nog meer op geconcentreerd. We hebben hem o.a. actief beloond als hij buiten poepte en plaste en hebben de uitlaatrondes verdubbelt. Dit heeft helaas nog geen resultaat gehad. Hij poept soms wel 8 tot 10 keer op een dag.

De poep zelfs ziet er wel goed uit en is geen diarree.
Nu bedacht ik mij opeens dat de ommezwaai ongeveer gelijk begon met het overstappen op gewone brokken in plaats van puppenbrokken. Ik weet helaas het merk niet dat wij gebruiken, want mijn vriend heeft de zak al weggegooid.
Kan het zo zijn dat een hond veel gaat poepen door verkeerd voer? Weten jullie misschien goed voer waardoor dit probleem misschien vermindert kan worden?
Alvast bedankt!