Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Veel poepen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Goldenfan
Vaste gebruiker

Veel poepen

Ongelezen bericht door Goldenfan »

Mijn vriend en ik zijn druk bezig met het zindelijkheidsproces van onze 5 maande oude pup Quincy. Het ging heel erg goed. Er gebeurde alleen af en toe nog een klein ongelukje (plasje) in geval van veel opwinding. Helaas is de situatie sinds een maand heel anders. Quincy poept heel veel en doet dit dus ook gewoon in huis. Aangezien we eerst dachten dat hij een beetje laks met de zindelijkheidsregels werd, hebben we ons allereerst daar nog meer op geconcentreerd. We hebben hem o.a. actief beloond als hij buiten poepte en plaste en hebben de uitlaatrondes verdubbelt. Dit heeft helaas nog geen resultaat gehad. Hij poept soms wel 8 tot 10 keer op een dag. :jank: De poep zelfs ziet er wel goed uit en is geen diarree.

Nu bedacht ik mij opeens dat de ommezwaai ongeveer gelijk begon met het overstappen op gewone brokken in plaats van puppenbrokken. Ik weet helaas het merk niet dat wij gebruiken, want mijn vriend heeft de zak al weggegooid.

Kan het zo zijn dat een hond veel gaat poepen door verkeerd voer? Weten jullie misschien goed voer waardoor dit probleem misschien vermindert kan worden?

Alvast bedankt!
M@ri@nne
Zeer actief

Re: Veel poepen

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Goldenfan schreef:Kan het zo zijn dat een hond veel gaat poepen door verkeerd voer?
Zeker!
Wat krijgt hij nu?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Goldenfan
Vaste gebruiker

Heb ff rondgegoogled en ik ben er inmiddels achter dat we Quincy Greenheart-brokken (normal use) hebben voorgeschoteld. Het zijn net grote pepernoten (althans, ik neem aan dat ze niet zo smaken :wink: )Deze brokken heeft mijn vriend bij de Diebo gekocht.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Volgens mij is de hoeveelheid poepen ook afhankelijk van de hond.
Bente heeft altijd maar 1 of hooguit twee keer per dag gepoept, bij Beetle is dat minimaal 3 keer, maar toen ze jong was volgens mij vaak nog veel vaker. Zelf houd ik het op een snelle verwerking in haar darmen, zolang de ontlasting goed is, zou ik mij niet te veel zorgen maken. Het zou inderdaad prima kunnen dat met een ander type voer het aantal keren poepen per dag minder wordt.
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Ik denk zeker dat het aan het voer ligt
Afbeelding
Goldenfan
Vaste gebruiker

Bedankt voor jullie reacties! Ik wil nu zeker wat anders gaan proberen, maar ben een beetje onwetend op dat gebied. Ik heb me er nooit in hoeven verdiepen, omdat Boomer zo makkelijk is. Nu dit voor Quincy niet zo blijkt te zijn wil ik gaan onderzoeken wat voor hem het beste is. Hebben jullie suggesties?
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”