Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

terug op oude voer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Daan

terug op oude voer

Ongelezen bericht door Daan »

Ik heb diesel weer terug op de nutro-choice.
Hij eet al een tijd mee met Puck met de Prins Super maar hij zit onder de uitslag en korsten. Ik gaf de schuld eerder aan vies water... Dat gaat niet meer, want ik houd hem al een tijd weg bij vieze slootjes.
Hij heeft een kuurtje prednison mee om hem even door die jeuk heen te helpen.
Als dit niet het gewenste effect heeft gaan we op zoek naar een voer waar hij het wel goed op doet.
Wat een gedoe zeg.
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

heb je al eens versvlees geprobeerd?
Afbeelding
Daan

magda schreef:heb je al eens versvlees geprobeerd?
dat krijgt hij ook, en daar ga ik ook gewoon mee door.
Ik ben mijn vraag vergeten :mrgreen:

Hoelang duurt het ongeveeer voor je resultaat ziet van zo'n omschakeling ?
Daan

Inge O schreef:om iets te kunnen zeggen over de allergie na verandering van voeding : minimaal 3 weken - maar resultaat zien : daar kan je in dit geval niks met zekerheid meer over zeggen, omdat diesel ook cortico's heeft gehad, en die zullen sowieso de problemen tijdelijk sterk doen verbeteren.
Nou, dan ga ik gewoon uit van een week of....6.
Met dit voer heeft hij nooit problemen gehad, dus dat durf ik wel aan.
Hij heeft tabletjes voor een dag of 12, eerst hoge dosis en dan afbouwen.
Daan

Inge O schreef:
Daan schreef:
Inge O schreef:om iets te kunnen zeggen over de allergie na verandering van voeding : minimaal 3 weken - maar resultaat zien : daar kan je in dit geval niks met zekerheid meer over zeggen, omdat diesel ook cortico's heeft gehad, en die zullen sowieso de problemen tijdelijk sterk doen verbeteren.
Nou, dan ga ik gewoon uit van een week of....6.
Met dit voer heeft hij nooit problemen gehad, dus dat durf ik wel aan.
Hij heeft tabletjes voor een dag of 12, eerst hoge dosis en dan afbouwen.
hopelijk voelt hij zich idd weer lekker op z'n 'oude' voer. zou dat geen goede resultaten geven, dan zou je toch eens voor een drietal weken hypo-allergeen voer moeten proberen. dat hypo-allergeen slaat er overigens niet op dat die eiwitten die daarin zitten minder snel allergieën uitlokken, maar dat zijn eiwitten waar de doorsnee hond nog weinig of geen contact mee heeft gehad ; ei-eiwit, of zalm.
het vervelende met allergieën is dat ze juíst worden opgebouwd tegen bekende dingen : zó hebben ze geen problemen met een bepaald soort voer, zó reageren ze er allergisch op.

maar hopelijk is het bij diesel dus te wijten aan een reactie tov. een stof die wel in de prinsbrokken, maar niet in zijn nutro-choice zat.
Mijn da adviseerde om voor over te stappen op hypoallergeen voer wat te gaan experimenteren met andere merken voer.
Ik ben overgeschakeld van nutro op prins omdat ik handiger vond allebei de honden hetzelfde te kunnen voeren.
Hij zit na twee dagen prednison al veel minder rood in zijn velletje.
jan
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door jan »

Inge O schreef:
Daan schreef:Hij zit na twee dagen prednison al veel minder rood in zijn velletje.
zo hard er vaak op prednison en aanverwante wordt gefoeterd, zo blij mogen we vaak zijn dat het überhaupt bestaat... :wink: .
Daar ben ik het volkomen mee eens, maar je mag ook nooit met een kalashnikov op een houtduif schieten , tenminste niet als je een verstandig jager of wildbeheerder bent :wink:

jan
Daan

jan schreef:
Inge O schreef:
Daan schreef:Hij zit na twee dagen prednison al veel minder rood in zijn velletje.
zo hard er vaak op prednison en aanverwante wordt gefoeterd, zo blij mogen we vaak zijn dat het überhaupt bestaat... :wink: .
Daar ben ik het volkomen mee eens, maar je mag ook nooit met een kalashnikov op een houtduif schieten , tenminste niet als je een verstandig jager of wildbeheerder bent :wink:

jan
geen jager loopt met een kalashnikov .....

Diesel zijn huid was er ineens best heel erg aan toe. Het begon met wat plekjes, die ik zalfde.
Dat ging even goed, maar toen werd het teveel, en een hele hond smeren is geen optie.
Dan maar even een paardenmiddel.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik heb ook zo vaak lopen veranderen dat ik er zelf gestoord van werd :roll: nu heb ik Magic op de Carcroc en Duck en Alano en Tank op de Nutro en Duck en dat laat ik maar zo. Kan wel aan de gang blijven nietwaar en hier doen ze het goed op dus ik laat het maar zo.
rianneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door rianneke »

Brigitte schreef:Ik heb ook zo vaak lopen veranderen dat ik er zelf gestoord van werd :roll: nu heb ik Magic op de Carcroc en Duck en Alano en Tank op de Nutro en Duck en dat laat ik maar zo. Kan wel aan de gang blijven nietwaar en hier doen ze het goed op dus ik laat het maar zo.

Wij gaven layka ook prins.. of het aan het voer ligt weten wij nog niet.. maar nu geven wij hills.. zowieso kwam ze van prins meer en meer aan.. nu is ze van 6,6 kg naar 6,1 en heeft ze weer goed gewicht. Ook zij heeft veel last van jeuk en uitslag. Van de DA een spuit gekregen.. die werkt een maand...tegelijkertijd dus hills gaan geven.. spannend als de maand voorbij is of de allergie nog terugkomt. Maar omdat jouw hond er ook al last van heeft.. kan het misschien best aan een bepaalde stof in het prins voer liggen. Wie weet? Hopen maar.

Succes met het vinden van het probleem.. :ok:
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

jan schreef:
Inge O schreef:

jan
en het heeft ook geen zin om te proberen een beest dood te kietelen met een veer omdat schieten zielig is.
weg gehaald zit een virus in
Daan

Ik ben het zat.
Hij staat weer op zijn oude brokjes, gaat best goed, maar hij is niet jeukvrij, dus ik vind het niet goed genoeg.
Hij gaat over op geheel versvlees, gelukkig had ik ook maar een klein zakje brokjes gekocht. Ik ga met hem niet verder brokken. Ik ben het gewoon zat.
Puck doet het prima op de prins, dus dat laat ik even zo met dat verschil dat ze er 's ochtends en 's avonds een plak vlees bij krijgt omdat ik het anders zielig vind.
Verder ben ik weer veel aan het lezen over barf, als hij het goed doet op vers,ga ik daar ook mee aan de gang.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”