Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ongewenst gedrag als ik weg ga.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

ongewenst gedrag als ik weg ga.

Ongelezen bericht door marye »

Ik heb een vraagje hoe het volgende probleem op te lossen is.

Ik heb een buurhondje een jack russel reu. Ik ga regelmatig met hem wandelen of hardlopen. Hij had meer ongewenst gedrag als uitvallen aan de lijn maar ik kan hem inmiddels om aandacht vragen en vaak vergeet hij dan dat er een hond was. Nu is er nog een probleem wat lastiger op te lossen blijkt. Als ik bij de buren weg ga gaat de jack helemaal uit zijn dak. Zodra ik zeg dat ik ga of op sta dan begint hij al te piepen, blaffen en schiet hij in de stress. Soms probeert hij in mijn broekspijpen te bijten als ik wegloop. Het enige wat hier soms tegen helpt is een koekje neerleggen en zeggen dat hij moet blijven. Als ik bij de deur ben zeg ik dan toe maar en ga ik gauw weg als hij naar het koekje rent. Dit vind ik niet echt een oplossing. Hebben mensen hier nog een idee om het probleem af te laten nemen of op te lossen.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Blijft de hond ook piepen en jammeren als je wegbent? Belet de hond je om weg te gaan? Je zegt dat het je buurhondje is, hoe doet de hond dan bij de baasjes?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
marye
Zeer actief
Contacteer:

Als ik weg ben blijf hij nog even blaffen en houdt dan op. Als hij de kans krijg dat glipt hij voor me de deur uit en probeert naar mijn huis te rennen, als dat niet lukt dan probeert hij me daar te houden door in mijn broek te bijten als hij de kans krijgt. Als hij bij mij thuis is en ik ga weg dan is er geen probleem. Als zij baasjes weggaan doet hij het minder erg dan bij mij. Hij doet het ook bij sommige andere visitie als die bij de buren weg gaat.
Afbeelding
marye
Zeer actief
Contacteer:

Niemand een idee hoe het probleem opgelost kan worden?
Ik wil graag leuke dingen met de hond blijven doen zonder die
ellende als ik weg ga.
Afbeelding
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Ik zou hem in ieder geval niet mer dat koekje geven als hij zo doet.

Misschien moet je hem iets lekkers geven voordat je weg gaat, zodat hij bezig is als je weggaat. En hem dan eventjes opsluiten bij je buren in de keuken. Dan kan de buurvrouw hem weer loslaten zodra je weg bent.
Afbeelding
marye
Zeer actief
Contacteer:

Dibbes schreef:Ik zou hem in ieder geval niet mer dat koekje geven als hij zo doet.
Hij krijgt het koekje niet als hij zo doet, het koekje zorgt ervoor dat hij het gedrag niet vertoont omdat hij dan op het koekje gericht is.
Ik heb alleen niet altijd wat lekkers op zak en lekkers werkt niet altijd als afleiding. Hem opsluiten in een kamer doe ik soms ook wel maar dat laat hij niet zomaar gebeuren en begint hij nog erger te piepen blaffen. (ik vraag dan altijd of ze hem pas loslaten als hij weer helemaal rustig is. Maar ik zou het gedrag zo graag afleren zodat opsluiten en lekkers niet nodig is. Ik vind het zo jammer dat hij steeds in de stress schiet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”