Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie heeft er hier allemaal een boxer???
Moderator: moderatorteam
- *Linda*
- Zeer actief
- Elanor
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Waarom wil je dat zo graag weten?Angel-eyes schreef:Elanor schreef:Ik haar als pupje van 10 weken bij een fokker gekocht.
Welke fokker?
Want om heel eerlijk te zijn weet ik dat niet zo meteen.Mijn vader heeft haar eigenlijk voor mij gekocht.Ik was toen 12 jaar en panisch voor honden. Ik kan het wel even voor je opzoeken,hoor!!
Groetjes van
Lana
Likjes van Twinkel(malteser)
en Sacha( boxer)

Lana
en Sacha( boxer)

-
lies
- Zeer actief
-
Rob*
- Zeer actief
Elanor schreef:Waarom wil je dat zo graag weten?Angel-eyes schreef:Elanor schreef:Ik haar als pupje van 10 weken bij een fokker gekocht.
Welke fokker?
Want om heel eerlijk te zijn weet ik dat niet zo meteen.Mijn vader heeft haar eigenlijk voor mij gekocht.Ik was toen 12 jaar en panisch voor honden. Ik kan het wel even voor je opzoeken,hoor!!
Is gewoon leuk om te weten, misschien dat boxers van hier wel dezelfde vader of moeder hebben of dat ze van dezelfde fokker afkomen, is juist leuk om te weten.
- Elanor
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Heb het opgezocht en ze komt van 't Biezenhof.Angel-eyes schreef:Elanor schreef:Waarom wil je dat zo graag weten?Angel-eyes schreef:Elanor schreef:Ik haar als pupje van 10 weken bij een fokker gekocht.
Welke fokker?
Is gewoon leuk om te weten, misschien dat boxers van hier wel dezelfde vader of moeder hebben of dat ze van dezelfde fokker afkomen, is juist leuk om te weten.
Groetjes van
Lana
en Sacha( boxer)

Lana
en Sacha( boxer)

-
Rob*
- Zeer actief
Elanor schreef:Heb het opgezocht en ze komt van 't Biezenhof.Angel-eyes schreef:Elanor schreef:Waarom wil je dat zo graag weten?Angel-eyes schreef:
Welke fokker?
Is dat deze 't Biezenhof?
http://www.biezenhof.be/Site/Default.as ... 14&T=Groot
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
de boxer is niet mijn ras
maar er woont er nu 1 bij ons in de buurt daar ben ik spontaan verliefd op geworden
wat een bloed mooi beest is dat zeg een rooie met wit & alles erop en eraan
ze mag van mij alleen een kilo of 4 af vallen
maar met over gewicht is ze ook super
ook is amy helemaal boxer gek
o wat kan zij leuk spelen met boxers zeg
en gewoon met elke boxer reu & teef maakt haar geen hol uit & hun ook niet
er is gelijk een klik & dan is het rennen, vliegen, stokjes trekken, balletjes trekken ze zijn in ieder geval allebij net zo mongolisch bezig
en ik heb ook een boxer hater monky kan ze niet luchten of zien
en ook dat is wederzijds 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
estelle
-
Rob*
- Zeer actief
estelle schreef:Het karakter van een boxer spreekt me wel heel erg aan maar ik vind ze zooo lelijk...kan er echt niks aan doen, en sorry voor de fans hiero....
Ik hou totaal niet van honden met van die gestompte snuiten e.d.
Maar zoals gezegd, het karakter lijkt me perfect!
Maar dat is traditie dat herdermensjes boxers lelijk vinden
- Elanor
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ja ik denk het wel.Al lijkt het nu wel erg groot geworden.Angel-eyes schreef:Elanor schreef:Heb het opgezocht en ze komt van 't Biezenhof.Angel-eyes schreef:Elanor schreef: Waarom wil je dat zo graag weten?
Is dat deze 't Biezenhof?
http://www.biezenhof.be/Site/Default.as ... 14&T=Groot
Groetjes van
Lana
en Sacha( boxer)

Lana
en Sacha( boxer)

- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
- Aantal honden: 2
-
estelle
Hmmmm Inge heeft ook herders hoor....Angel-eyes schreef:estelle schreef:Het karakter van een boxer spreekt me wel heel erg aan maar ik vind ze zooo lelijk...kan er echt niks aan doen, en sorry voor de fans hiero....
Maar dat is traditie dat herdermensjes boxers lelijk vinden
-
Rob*
- Zeer actief
estelle schreef:Hmmmm Inge heeft ook herders hoor....Angel-eyes schreef:estelle schreef:Het karakter van een boxer spreekt me wel heel erg aan maar ik vind ze zooo lelijk...kan er echt niks aan doen, en sorry voor de fans hiero....
Maar dat is traditie dat herdermensjes boxers lelijk vinden![]()
Tsja, uitzonderingen zijn er helaas altijd
Ik vind de studiohond ook heel leuk hoor, en dat is ook een herder, terwijl ik herders helemaal niks vind, maar die hond is wel leuk
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Hihihihih.....en ik "ken" iemand die een echte boxerliefhebber is en die zich nu aan het oriënteren is op een......estelle schreef:Hmmmm Inge heeft ook herders hoor....Angel-eyes schreef:estelle schreef:Het karakter van een boxer spreekt me wel heel erg aan maar ik vind ze zooo lelijk...kan er echt niks aan doen, en sorry voor de fans hiero....
Hollandse Herder
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Rob*
- Zeer actief
Inge schreef:Hihihihih.....en ik "ken" iemand die een echte boxerliefhebber is en die zich nu aan het oriënteren is op een......estelle schreef:Hmmmm Inge heeft ook herders hoor....Angel-eyes schreef:estelle schreef:Het karakter van een boxer spreekt me wel heel erg aan maar ik vind ze zooo lelijk...kan er echt niks aan doen, en sorry voor de fans hiero....
Hollandse Herder
Dus geen echte boxieliefhebber
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Jawel....een echte zelfs!
Heeft haar huidige hond zelfs in Duitsland gehaald omdat daar iets meer op gezondheid lijkt te worden gelet.
Je kent haar wel.....Joke van Emma
http://queenemma.web-log.nl/
Heeft haar huidige hond zelfs in Duitsland gehaald omdat daar iets meer op gezondheid lijkt te worden gelet.
Groetjes Inge

-
Rob*
- Zeer actief
Inge schreef:Jawel....een echte zelfs!
Dus idd geen liefhebber
- *Linda*
- Zeer actief
Ik moet eerlijk bekennen dat ik boxers ook helemaal niets vond :N: Vond er echt 3x niks aan. Ik ben dus radicaal om
Wat een karakter en wat en geweldige sterke en blije honden zijn het
En zoooooooooooooooooo lief en die liefde voor kinderen, lijkt wel of dat er gewoon ingefokt is, als Sun kindertjes ziet dan begint ie al helemaal te snuiven en te kwispelen zo van hooooeeeeiiii kindertjes mag ik er heen
mag ik er heen
Zo lief gewoon 

-
Rob*
- Zeer actief
Sunnybunny schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ik boxers ook helemaal niets vond :N: Vond er echt 3x niks aan. Ik ben dus radicaal omWat een karakter en wat en geweldige sterke en blije honden zijn het
En zoooooooooooooooooo lief en die liefde voor kinderen, lijkt wel of dat er gewoon ingefokt is, als Sun kindertjes ziet dan begint ie al helemaal te snuiven en te kwispelen zo van hooooeeeeiiii kindertjes mag ik er heen
mag ik er heen
Zo lief gewoon
Ja kindjes dan staat Blisje ook helemaal strak om erheen te gaan, en dan die ogen als een kindje om zijn nek hangt....echt super, en altijd met zijn dikke snoet tegen die handjes aanduwen en zachtjes aanstoten zodat ze hem moeten aaien
Het verbaast me wel altijd hoe teder hij is met kindjes, hij is normaal zo wild als een volwassene hem wilt aaien dan kijkt ie maar druk om zich heen en valt dan plots tegen die gene uit om te spelen, maar met kindjes is ie heel zacht
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is met Danco en Nika ook zo.
Danco is er absoluut niet mee opgegroeid maar als er kinderen bij mijn ouders thuis zijn komt moeder overste in hem boven.
Hij sjouwt er continu achteraan en probeert als ie de kans krijgt snel een lebber te geven.
Toen de tweeling nog in de box lag en nu met het zoontje van mijn broer, ligt hij in de buurt van de box, goed in de gaten houdend of alles goed gaat.
Nika is iets wilder met kinderen, zeker als ze er net zijn. Maar ook zij is er dol op. Tot het extreme toe, want als ze losloopt en ze ziet kinderen of een kinderwagen, is ze weg, ff begroeten :N: Niet alle ouders vinden dat een succes, maar ik heb het haar nooit kunnen afleren.
Danco is er absoluut niet mee opgegroeid maar als er kinderen bij mijn ouders thuis zijn komt moeder overste in hem boven.
Toen de tweeling nog in de box lag en nu met het zoontje van mijn broer, ligt hij in de buurt van de box, goed in de gaten houdend of alles goed gaat.
Nika is iets wilder met kinderen, zeker als ze er net zijn. Maar ook zij is er dol op. Tot het extreme toe, want als ze losloopt en ze ziet kinderen of een kinderwagen, is ze weg, ff begroeten :N: Niet alle ouders vinden dat een succes, maar ik heb het haar nooit kunnen afleren.
Groetjes Inge

-
boxersien
Hier nog een boxer!!! Ik vind het ook geweldige honden en ook de mijne kan het heel goed vinden met kinderen en is ontzettend speels. Ik ben me ook aan het orienteren op een ander ras (helaas, veel ideeen, maar ik kan gewoon geen keus maken) door alle gezondheidsproblemen. Ik denk dat de volgende huishond weer een boxer wordt, maar dan zodra ik hem uit het asiel heb wordt hij nagekeken en gerontgend. niet goed dan terug voordat ik eraan gehecht ben, niet nog eens deze ellende graag!!!! Geen tijd hier om een pup op te voeden.
-
Rob*
- Zeer actief
- *Linda*
- Zeer actief
Lief heAngel-eyes schreef:Sunnybunny schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ik boxers ook helemaal niets vond :N: Vond er echt 3x niks aan. Ik ben dus radicaal omWat een karakter en wat en geweldige sterke en blije honden zijn het
mag ik er heen
Zo lief gewoon
Ja kindjes dan staat Blisje ook helemaal strak om erheen te gaan, en dan die ogen als een kindje om zijn nek hangt....echt super, en altijd met zijn dikke snoet tegen die handjes aanduwen en zachtjes aanstoten zodat ze hem moeten aaien![]()
Het verbaast me wel altijd hoe teder hij is met kindjes, hij is normaal zo wild als een volwassene hem wilt aaien dan kijkt ie maar druk om zich heen en valt dan plots tegen die gene uit om te spelen, maar met kindjes is ie heel zacht

- *Linda*
- Zeer actief
-
Alpha
- Vaste gebruiker
Het klopt dat de Boxer net als vele andere rassen te lijden heeft gehad door zijn eigen populariteit en onverantwoorde lijnteeld.
Het is in iedergeval niet zo dat je voor een goede en gezonde Boxer naar het buitenland moet, er zijn in Nederland ook zeer goede en verantwoorde Boxer Fokkers die intensief samen werken met fokkers in het buitenland (vers bloed bijde kanten op).
Verder tellen in mijn beleving stamboomloze en witte Boxers niet mee, dat is geen verantwoord fok produkt wat mee gerekend mag worden in de gezondheids bepaling van de Boxer.
Als je bereid bent er genoeg geld aan uit te geven en mischien een tijdje te wachten kan je hier in Nederland bij een behoorlijk aantal verantwoorde Boxer fokkers terecht waarvan enkele top fokkers.
-
Rob*
- Zeer actief
Alpha schreef:ik wil toch even wat recht zetten betreffend de gezondheid van de hedendaagse Boxer.
Het klopt dat de Boxer net als vele andere rassen te lijden heeft gehad door zijn eigen populariteit en onverantwoorde lijnteeld.
Het is in iedergeval niet zo dat je voor een goede en gezonde Boxer naar het buitenland moet, er zijn in Nederland ook zeer goede en verantwoorde Boxer Fokkers die intensief samen werken met fokkers in het buitenland (vers bloed bijde kanten op).
Verder tellen in mijn beleving stamboomloze en witte Boxers niet mee, dat is geen verantwoord fok produkt wat mee gerekend mag worden in de gezondheids bepaling van de Boxer.
Als je bereid bent er genoeg geld aan uit te geven en mischien een tijdje te wachten kan je hier in Nederland bij een behoorlijk aantal verantwoorde Boxer fokkers terecht waarvan enkele top fokkers.
En waarom zijn die fokkers dan wel goed volgens jou?
-
Alpha
- Vaste gebruiker
Daar wil ik best op in gaan alhoewel de belangrijkste reden al in mijn voorgaande post stond, de samenwerking met buitenlandse fokkers voor vers bloed, verder gebeurt dit via Boxer fokkers die in Nederland en de buitenlandse fokker in eigenland fokken en aangesloten zijn bij hun eigen nationale Boxerclub en ras standaard.
Dus waarom een Boxer gaan halen in het buitenland als er goede Nederlandse Boxer fokkers zijn die dat al voor je doen, ik vraag me af of de gemiddelde Boxer liefhebber wel in staat is om in het buitenland een betere keus voor een Boxerpup te maken dan een goede Ned. fokker, verder help je de Boxer fok er niet echt mee om je Boxer in het buitenland te gaan halen, de enigste reden voor het buitenland is volgens mij de staart!
Verder wou ik alleen maar een lans breken voor de verantwoorde Boxer fokkers in Nederland waarvan ik er meerdere heb bezocht, en bij 1 van die fokkers zit ik er redelijk boven op en volg alles met eventuele eigen fok aspiraties en ik ben zeer onder de indruk van wat er allemaal bij komt kijken aan tijd, geld, liefde voor het ras, etc.
Maar mischien kan je met feiten komen waarom de Boxer van goede kom af met stamboom beter in het buitenland gekocht kan worden, en misschien met statistieken die aantonen dat een Boxer uit Nederland van een goede fokker een grote kans op gezondheids problemen heeft.
Dus waarom een Boxer gaan halen in het buitenland als er goede Nederlandse Boxer fokkers zijn die dat al voor je doen, ik vraag me af of de gemiddelde Boxer liefhebber wel in staat is om in het buitenland een betere keus voor een Boxerpup te maken dan een goede Ned. fokker, verder help je de Boxer fok er niet echt mee om je Boxer in het buitenland te gaan halen, de enigste reden voor het buitenland is volgens mij de staart!
Verder wou ik alleen maar een lans breken voor de verantwoorde Boxer fokkers in Nederland waarvan ik er meerdere heb bezocht, en bij 1 van die fokkers zit ik er redelijk boven op en volg alles met eventuele eigen fok aspiraties en ik ben zeer onder de indruk van wat er allemaal bij komt kijken aan tijd, geld, liefde voor het ras, etc.
Maar mischien kan je met feiten komen waarom de Boxer van goede kom af met stamboom beter in het buitenland gekocht kan worden, en misschien met statistieken die aantonen dat een Boxer uit Nederland van een goede fokker een grote kans op gezondheids problemen heeft.
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Mocht ik ooit weer een boxer halen, komt die inderdaad waarschijnlijk uit het buitenland.Alpha schreef:Daar wil ik best op in gaan alhoewel de belangrijkste reden al in mijn voorgaande post stond, de samenwerking met buitenlandse fokkers voor vers bloed, verder gebeurt dit via Boxer fokkers die in Nederland en de buitenlandse fokker in eigenland fokken en aangesloten zijn bij hun eigen nationale Boxerclub en ras standaard.
Niet vanwege de staart, maar vanwege het werkkarakter waar in een aantal landen nog op gefokt wordt.
Ik vind namelijk de boxer van nu nauwelijks nog werkkwaliteiten hebben, de meeste boxers van nu zijn tevreden met een uurtje rennen per dag en hangen de rest van de dag lui in hun mand.
En dat is in mijn ogen niet hoe de boxer hoort te zijn.
De boxer is een werkhond en de nadruk ligt in Nederland teveel op schoonheid in mijn beleving.
Groetjes Inge

-
Rob*
- Zeer actief
Alpha schreef:Daar wil ik best op in gaan alhoewel de belangrijkste reden al in mijn voorgaande post stond, de samenwerking met buitenlandse fokkers voor vers bloed, verder gebeurt dit via Boxer fokkers die in Nederland en de buitenlandse fokker in eigenland fokken en aangesloten zijn bij hun eigen nationale Boxerclub en ras standaard.
Ik heb geen feiten of de nederlandse boxer ongezonder is, misschien dat de duitsers nu beter bezig zijn met die Korung waar ook gedragstesten worden gedaan en ook wat pakwerk waardopor er automatisch ook naar het karakter wordt gekeken, als je fokt dan fok je ook op karakter en gezondheid en dat daarbij ook naar uiterlijk wordt gekeken prima, maar niet ten koste van natuurlijk.
In nederland zijn de verplichte tests volgens de RV niet echt om te gillen, als er ooit nog een verplichte test bijkomt die het ras verbeterd dan kan de helft wel inpakken.
Ik vroeg me dus alleen af wat die fokkers die jij kent nu zoveel meer doen, want er is niet veel verplicht volgens de RV dus was benieuwd wat die fokkers meer doen.
En welke fokker is dat dan als ik vragen mag?Via pb mag ook hoor
-
Rob*
- Zeer actief
Inge schreef:Mocht ik ooit weer een boxer halen, komt die inderdaad waarschijnlijk uit het buitenland.Alpha schreef:Daar wil ik best op in gaan alhoewel de belangrijkste reden al in mijn voorgaande post stond, de samenwerking met buitenlandse fokkers voor vers bloed, verder gebeurt dit via Boxer fokkers die in Nederland en de buitenlandse fokker in eigenland fokken en aangesloten zijn bij hun eigen nationale Boxerclub en ras standaard.
Niet vanwege de staart, maar vanwege het werkkarakter waar in een aantal landen nog op gefokt wordt.
Ik vind namelijk de boxer van nu nauwelijks nog werkkwaliteiten hebben, de meeste boxers van nu zijn tevreden met een uurtje rennen per dag en hangen de rest van de dag lui in hun mand.
En dat is in mijn ogen niet hoe de boxer hoort te zijn.![]()
De boxer is een werkhond en de nadruk ligt in Nederland teveel op schoonheid in mijn beleving.
Precies....in nederland is schoonheid belangrijk en de rest kijken ze amper naar, in duitsland heb je de Korung waar ook een gedragstest bij zit en pakwerk om het karakter aan te tonen, waardoor je ook kijkt naar het oorspronkelijke karakter en niet alleen uiterlijke schijn van boxers die mooi zijn maar wel heel ongezond kunnen zijn, een werkhond hoord gewoon daarop gekeurd te worden, een boxerlijn waarin er alleen maar IPO3 boxers zitten kun je van aannemen dat ze gewoon goed zitten qua gezondheid en karakter, al moeten de tests wel verplicht blijven.
Ik wou dat ik met Blisje kon werken, dat lijkt me prachtig, als je ziet hoe hij graag wil, maar het gewoon niet kan omdat hij verrotte knietjes heeft, zou je verplichte examens hebben bij reutjes/teefjes dan komt het wel omhoog als een dier problemen heeft met knietjes, en dan kunnen ze gelijk uitgesloten worden voor de fok.