Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wanneer is iemand een broodfokker

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
monique en sparky schreef:ja hier kan je lang over door zeuren iedereen heeft een eigen mening,maar nog niemand heeft gezegt iets over de vier jarige hond die gedumd wordt.
is dat die netjes geplaatst wordt in een gezin en daar een lekkere oude dag krijgt?

Volgens mij is dat toch juist heerlijk voor dat hondje dat ie dan gewoon normaal in een gezinnetje blijft?
Een fokker verplicht niet tot het nemen van een pup op fokkersvoorwaarden dacht ik?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Angel-eyes schreef:
monique en sparky schreef:dan ben je oorstom als je dit doet.

dan vul je de fokker zijn zak.Het het hondje die naar vier gedumpd wordt ik krijg het niet klaar hoor om haar naar vier jaar te dumpen...........

Ik weet niet wat je bedoelt met dat dumpen hoor :denken:

En wat the fuck is nou weer oorstom?Is dat een ander woord voor doofheid?
nee voor dat hondje is het beter om gewoon als zoveelste hondje bij de fokker te blijven lopen want het is zielig om die te herplaatsen in een leuk gezinnetje
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
monique en sparky
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door monique en sparky »

Nee in fokken heb ik geen ervaring.
Wel is me gevraagd geworden of ik met onze toekomstige pup teefje om hier mee te gaan fokken.

Ik kan alleen nu zeggen dat ik hier nog niet aan toe ben.erkomt hier veel bij kijken dan nog.Als ik het zou doen.
Moet ik hier nog veel over leren,lezen.
wel is me aangeboden om hierin begeleid te worden.

Ik ga niet zomaar beginnen met een teefje te dekken.Hier komt veel meer bij kijken.
Op dit moment doe ik het niet.
als erdan puppies komen worden het zeker geen gastgezin puppies.............
Ik ben hier vel op tegen.........
[b]http://www.ubben.nl/images/IMG_0071.JPG[b/]
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
monique en sparky schreef:ja hier kan je lang over door zeuren iedereen heeft een eigen mening,maar nog niemand heeft gezegt iets over de vier jarige hond die gedumd wordt.
is dat die netjes geplaatst wordt in een gezin en daar een lekkere oude dag krijgt?

Volgens mij is dat toch juist heerlijk voor dat hondje dat ie dan gewoon normaal in een gezinnetje blijft?
Een fokker verplicht niet tot het nemen van een pup op fokkersvoorwaarden dacht ik?
precies, je weet de voorwaarden en je hoeft hem niet te nemen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

monique en sparky schreef:Nee in fokken heb ik geen ervaring.
Wel is me gevraagd geworden of ik met onze toekomstige pup teefje om hier mee te gaan fokken.

Ik kan alleen nu zeggen dat ik hier nog niet aan toe ben.erkomt hier veel bij kijken dan nog.Als ik het zou doen.
Moet ik hier nog veel over leren,lezen.
wel is me aangeboden om hierin begeleid te worden.
wat is er dan mis mee als de fokker jou aanbiedt als jij een leuke teef hebt, helemaal gecontroleerd en al op gezondheid etc. om haar te laten bevallen bij de fokker omdat hij er A. veel ervaring mee heeft, B. er stukken meer van weet dan jij hoeveel je er ook over leest, C. meestal meer mensen kent en ook de goede van de slechte pupkopers kan onderscheiden etc.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

monique en sparky schreef:als erdan puppies komen worden het zeker geen gastgezin puppies.............
wat voor puppies?? :denken:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
monique en sparky schreef:als erdan puppies komen worden het zeker geen gastgezin puppies.............
wat voor puppies?? :denken:

Een soort van Foster Parents puppies :denken:

Volgens mij blijven de puppies altijd gewoon bij de fokker toch? :denken:
monique en sparky
Vaste gebruiker
Contacteer:

grappig met zo'n discusiie nu kan ik het zelf niet mer volgen :denken:
ik heb me volgens mij het verkeerd gezegd even erug lezen en misschien kom ik er zelf uit mijn woorden............ :denken: :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben het wel met je eens hoor Monique. Als iemand te beroerd is om een teef te kopen en die teef ook te bieden wat ze nodig heeft is er dus maar 1 doel voor de teef, uitgefokt worden en later weer ingeruild voor een jonge teef. Dat schiet mij ook in het verkeerde keelgat hoewel de teef natuurlijk in haar pootjes mag klappen dat ze daar weggekocht wordt want de teef is beter af bij een baas die haar wil hebben en niet alleen haar puppies wil verkopen.

Op deze manier is het in ieder geval zo klaar als een klontje dat iemand teveel teven heeft want er zijn genoeg fokkers die hun teven niet dumpen na de fok maar gewoon houden als een van "hun" honden. :ok: Je kan je hechten en echt het beste voor de hond willen of je hecht je niet en fokt haar uit om haar dan te ruilen voor een nieuwe fokteef. :19: :kotz:

Mij staat dat erg tegen en ik denk dat de hel losbrak als iemand van het forum zijn teef zou wegdoen en een nieuwe zou kopen om daar mee door te fokken.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Daarnaast is mijn ervaring dat uitgefokte teven in eerste instantie vrij zielige honden zijn waarmee gehandeld is en die niet het mooiste leven achter de rug hebben. Uitgefokte teven moeten leren gewoon huishond te worden en dat verdienen ze uiteraard ook :ok:

De meeste fokkers willen niet eens 3 nesten met een teef doen omdat dat echt vermeerderen is en niet fokken met een doel. Wat heb je aan 20 verwante pups in de fokkerij? :19:
Afbeelding
monique en sparky
Vaste gebruiker
Contacteer:

eindelijk is er iemand die het met mij eens is
:ok:

Die mesne die mijn toen advies gevraagd hebben omdat zij een 4 jarige teef hebben aan geboden kregen had al 2 nestje gehad en hierna vroegen ze ernog 2 nestjes.Dus deze hond komt wel in een gezin terecht en hierna moest ze nog eens twee nestjes geven.
Deze hond was als ze het laatste nestje moest werpen.
op maximale leeftijd.
En in toetaal heeft ze dan vier of 5 nestjes gehad.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

het kan hier best zijn dat er in de toekomst een teefje op fokkersvoorwaarden geplaatst wordt, maar dan niet op de manier zoals jij nu beschrijft Monique,
dit teefje zal dan van pup af aan naar haar baas gaan en zal 1 of 2 keer bij ons komen voor een nestje (en natuurlijk tussendoor als evt vakantie opvang of zo, zodat ze zich hier wel thuis voelt.......) daarna wordt ze volledig eigendom van diegene die al die tijd al voor haar gezorgd heeft en mag ze daar oud worden (op haar vertrouwde plekje waar ze van pup af aan al is en bij de baas die haar van pup af aan getraind heeft)

dus niet een teef van 4 jr nog uitplaatsen en er dan nog 3 nesten mee fokken............
monique en sparky
Vaste gebruiker
Contacteer:

Waarom niet voor 150 euro een bullenmiks van marktplaats halen, scheelt je klauwen met geld
Iemand die bij markt plaats een hondje weghaald is voor 80% verzekerd dat hij bij een verkeerd iemand weghaald.
IK vind niet dat je hier een hondje moet kopen.
Dit zijn verkeerde plaatsen om je hond te koop te zetten.
Op deze manier steun je een broodfokker
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:het kan hier best zijn dat er in de toekomst een teefje op fokkersvoorwaarden geplaatst wordt, maar dan niet op de manier zoals jij nu beschrijft Monique,
dit teefje zal dan van pup af aan naar haar baas gaan en zal 1 of 2 keer bij ons komen voor een nestje (en natuurlijk tussendoor als evt vakantie opvang of zo, zodat ze zich hier wel thuis voelt.......) daarna wordt ze volledig eigendom van diegene die al die tijd al voor haar gezorgd heeft en mag ze daar oud worden (op haar vertrouwde plekje waar ze van pup af aan al is en bij de baas die haar van pup af aan getraind heeft)

dus niet een teef van 4 jr nog uitplaatsen en er dan nog 3 nesten mee fokken............
maar dat bedoel ik, het nestje komt wel bij jou te liggen. Dan zie ik het probleem niet zo. Ik zou daar persoonlijk liever voor kiezen dan het zelf thuis te doen met alle riscio's van dien. Ja ook bij de fokker zijn er risico's die zijn er overal. Maar met de ervaring, de tijd en de kennis is het toch niet zo'n vreemde oplossing lijkt me!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Daarnaast is mijn ervaring dat uitgefokte teven in eerste instantie vrij zielige honden zijn waarmee gehandeld is en die niet het mooiste leven achter de rug hebben. Uitgefokte teven moeten leren gewoon huishond te worden en dat verdienen ze uiteraard ook :ok:
dan is er toch niks mis mee om ze te herplaatsen in een gezin?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:De meeste fokkers willen niet eens 3 nesten met een teef doen omdat dat echt vermeerderen is en niet fokken met een doel. Wat heb je aan 20 verwante pups in de fokkerij? :19:
ben ik helemaal met je eens
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

monique en sparky schreef:dan ben je oorstom als je dit doet.

dan vul je de fokker zijn zak.Het het hondje die naar vier gedumpd wordt ik krijg het niet klaar hoor om haar naar vier jaar te dumpen...........
dan ben ik maar vreselijk dom, want ik heb onder die voorwaarde hier een pup in huis :19:
Ze is hier samen met nog een teef en is gewoon een heerlijke huishond! Ik train er nu ook mee in de africhting, dat doe ik zelf met haar. Ze doet alles wat alle honden zouden doen.
Bij de fokker moet je toch de aandacht delen, want daar zijn nou eenmaal meerdere honden.

En zakken geld?? ik heb ze nog nooit gezien hoor :N: Soms koop of houd je een teef aan die niet geschikt blijkt te zijn. Dan heb je dus geld in een hond geinvesteerd die niet geschikt blijkt te zijn. Dat zijn ook gemaakte kosten
jidde

wel met een 5,5 jarige die gestereliseerd werd na laatste nestje en daarna gedumpt is bij mij (om in jou woorden te praten...)
want zou zie ik het dus niet! Je moet niet naar je eigen belang kijken, maar naar die van de hond :ok:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Martijn schreef:
malinois schreef:
MARC_S schreef:Daarnaast is mijn ervaring dat uitgefokte teven in eerste instantie vrij zielige honden zijn waarmee gehandeld is en die niet het mooiste leven achter de rug hebben. Uitgefokte teven moeten leren gewoon huishond te worden en dat verdienen ze uiteraard ook :ok:
dan is er toch niks mis mee om ze te herplaatsen in een gezin?
PS, ik ben Marc :mrgreen:

Nee natuurlijk is daar niks mis mee, alleen maar fijn voor de hond waar het om gaat zou ik zeggen :ok:
Het kopen van fokteven en dan lekker veel omdat ze toch allemaal weggedaan worden met 6 jaar is wat ik niet door de beugel vind kunnen. Je moet bij elke hond die je koopt die hond willen hebben om de hond en niet om haar pups. Dat is wat ik niet ok vind. :wink: Als het je om de hond ging deed je haar ook niet weg als ze uitgefokt is en omdat ze al met dat doel werd genomen en gehouden denk ik dat het met de verzorging en het geestelijk welzijn ook niet super gesteld zal zijn. Het is immers niet je hond, het is je fokteef die als dat niet lukt of klaar is zo weer op mag rotten.
ik vind dit een beetje kort door de bocht, er zullen heus fokkers zijn die idd zo denken en met hun dieren om gaan, maar ook een boel niet.. bv: ik fok, ik hou een teefje aan, ja met als doel om daar ook weer een net mee te fokken.. maar helaas niet alles pakt zo uit zoals men graag wilt en de teef blijkt toch niet geschikt.. dan zou het idd zo kunnen zijn dat ik dat teefje herplaats om ( en dat klinkt harder dan het voelt hoor) op die plek een ander teefje aan te houden of aan te schaffen om wel weer mee verder te gaan... en ik weet dus van te voren, wanneer ik een pup aanhoud, dat dit ook een mogelijkheid zou kunnen zijn, dat ze toch niet geschikt is... maar dat ik met die wetenschap minder goed voor haar zorg? of minder gek met haar ben? nee hoor helemaal niet... het is ook echt geen eitje om honden weg te doen ( iig voor mij niet) dit is dan een vb waar het gaat om een teef waar uberhaupt dan niet mee gefokt is... maar het doel van aanhouden of aanschaffen is hetzelfde... en ja het zou ook kunnen dat ik ooit een teef herplaats waar al wel mee gefokt is... ook dat hoort bij fokken, selectief zijn... maar dat wil niet zeggen dat ik minder goed voor zo'n hond zou zorgen... :wink:
laeken
Zeer actief

Jij bent anders, jouw teven worden opgevoed en wonen in huis. 30 teven in kennels is iets totaal anders :wink: Ik zou het niet doen persoonlijk omdat ik echt alleen een hondje neem om te houden. Jij zoekt een goede baas en je hondje is een huisdiertje als ze herplaatst wordt. :ok:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

MARC_S schreef:Jij bent anders, jouw teven worden opgevoed en wonen in huis. 30 teven in kennels is iets totaal anders :wink: Ik zou het niet doen persoonlijk omdat ik echt alleen een hondje neem om te houden. Jij zoekt een goede baas en je hondje is een huisdiertje als ze herplaatst wordt. :ok:
ja das waar... en om even misverstanden te voorkomen, ik WIL het ook niet hoor, het is gewoon een mogelijkheid waar ik wel rekening mee hou... ik woon niet groot, ik ben alleen, ik kan gewoon geen 20 honden hebben en wil ik wel verder fokken zal ik soms selectief moeten zijn.. :wink:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

malinois schreef:
monique en sparky schreef:als ik alles nog als fokker een 4 jaar oud.heb zomaar afkunt staan.
vier jaar lang is je hondje in huis gedaan en dan wordt hij zomaar gedumd in geruild voor een jongere pup.Want die kan weer nieuwe nestje mee fokken.En over vier jaar weer te dumpen om dat de fokker niets meer van hem wilt..............Neee dan ben je niet goed bezich
wat is er nou mis mee als zo'n teef geplaatst wordt in een gezin en lekker gekroeld kan worden en alle aandacht krijgt?
Nee ze moet daar lekker blijven en steeds minder of geen aandacht krijgen omdat er zoveel honden lopen.
Heb je er ervaring mee?
Wat mij altijd zo opvalt is dat er dan word gezegd van een fokteefje die om wat voor reden niet meer gebruikt gaat worden voor de fok is dat ze dan een lekker huisje krijgt.
Volgens mij impliceer daar dan dus wel mee dat ze dat eerst niet had.
Wij hebben ook meerdere honden maar die zijn ook oud geworden hier en kregen aandacht en hoefden niet weg om ergens anders gelukkig te worden.
Een oude hond is niet per definitie ongelukkig in zijn of haar roedeltje hoor,en aandacht tekort heb je ook zelf in de hand.
Als je een hond weg doet omdat ze het ergens anders beter kan krijgen moet je eerst maar eens gaan kijken wat je zelf kan verbeteren om te zorgen dat het bij jou ook goed toeven is.
@idoo
Zeer actief

Ongelezen bericht door @idoo »

:slaap:
Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

jidde schreef:
wel met een 5,5 jarige die gestereliseerd werd na laatste nestje en daarna gedumpt is bij mij (om in jou woorden te praten...)
want zou zie ik het dus niet! Je moet niet naar je eigen belang kijken, maar naar die van de hond :ok:
Een hond hoort het toch al goed te hebben bij de fokker? Als ze daar niet genoeg aandacht heeft heeft die fokker, vind ik dan, te veel honden. Of ja zo zie ik het dan hoor :19:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
laeken
Zeer actief

@idoo schreef:Wat mij zo opvalt is dat er helemaal aan de gevoelens en verlangens van de teef zelf voorbij gegaan wordt. Een teefje dat eenmaal een nest gehad heeft houdt de rest van haar leven maar een, heel groot, verlangen en dat is het volgende nest. Vier of vijf nesten is op zich helemaal niet zielig voor de teef, en normaliter gaat een uitgeplaatste, ervaren fokteef graag terug naar de fokker omdat ze weet dat er dan een nieuw nestje aan zit te komen. Het uitplaatsen is ook uitstekend voor de teef omdat ze dan de aandacht krijgt die de fokker niet geven kan omdat ie zijn aandacht alweer aan het volgende nest moet wijden.
Aparte redenaties en ik ga er niet in mee. Een teef gaat niet met het idee van een nestje naar de fokker, hooguit met een goed gevoel omdat ze het er leuk heeft gehad de vorige keer maar dat is het. Als een hond kan denken Jippie, ik ga naar de fokker en dan krijg ik weer een nest dan kan ze ook zelf bepalen of ze zwanger wil worden want dat is ook een vooruitkijken in die zin. Ze denkt ook niet jippie ik wordt gedekt dus ik zal over 9 weken weer baby's krijgen.

Dat is meer iets voor mensen :wink:
Afbeelding
jidde

Lysette schreef:
jidde schreef:
Een hond hoort het toch al goed te hebben bij de fokker? Als ze daar niet genoeg aandacht heeft heeft die fokker, vind ik dan, te veel honden. Of ja zo zie ik het dan hoor :19:
Wat is veel honden? Waar Nanni vandaan komt, zaten er gemiddeld een stuk of 20
Waar Tuana vandaan komt zitten er 6 (plus 1 van Tuana der leeftijd, wordt naar Amerika verkocht en nog eentje uit DDRlijn). Daar slapen ze op bed en lopen om de beurte los.
Beide fokkers doen soms oudjes weg en houden sommige oudjes
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:PS, ik ben Marc :mrgreen:

Nee natuurlijk is daar niks mis mee, alleen maar fijn voor de hond waar het om gaat zou ik zeggen :ok:
Het kopen van fokteven en dan lekker veel omdat ze toch allemaal weggedaan worden met 6 jaar is wat ik niet door de beugel vind kunnen. Je moet bij elke hond die je koopt die hond willen hebben om de hond en niet om haar pups. Dat is wat ik niet ok vind. :wink: Als het je om de hond ging deed je haar ook niet weg als ze uitgefokt is en omdat ze al met dat doel werd genomen en gehouden denk ik dat het met de verzorging en het geestelijk welzijn ook niet super gesteld zal zijn. Het is immers niet je hond, het is je fokteef die als dat niet lukt of klaar is zo weer op mag rotten.
precies en daar ging het mij om, hier wordt verondersteld dat het zielig voor de hond is dat ze herplaatst wordt.... vind ik dus helemaal niet zielig is alleen maar heel goed voor het hondje.
20 teven vind ik ook erg veel hoor, maar ik kan me voorstellen dat je als fokker een teef wil herplaatsen omdat hij of niet geschikt blijkt te zijn voor de fok of een nestje heeft gehad en je er op die manier straks wel 20 hebt.
maar 20 of 30 honden voor de fok gebruiken vind ik wel erg veel en daar zou ik sowieso geen pup nemen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:Wat mij altijd zo opvalt is dat er dan word gezegd van een fokteefje die om wat voor reden niet meer gebruikt gaat worden voor de fok is dat ze dan een lekker huisje krijgt.
Volgens mij impliceer daar dan dus wel mee dat ze dat eerst niet had.
Wij hebben ook meerdere honden maar die zijn ook oud geworden hier en kregen aandacht en hoefden niet weg om ergens anders gelukkig te worden.
Een oude hond is niet per definitie ongelukkig in zijn of haar roedeltje hoor,en aandacht tekort heb je ook zelf in de hand.
Als je een hond weg doet omdat ze het ergens anders beter kan krijgen moet je eerst maar eens gaan kijken wat je zelf kan verbeteren om te zorgen dat het bij jou ook goed toeven is.
een teef die met 20 of 30 honden zoals hier genoemd samenleeft kan ik me toch niet aan het idee ontrekken dat die alle aandacht krijgt die ze nodig heeft. Ik heb ook 4 honden en die krijgen ook alle aandacht die ze nodig hebben en vinden het fantastisch in hun roedeltje die ze nu hebben. Maar 4, 5 of 20 vind ik toch wel een groot verschil.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

@idoo schreef:Wat mij zo opvalt is dat er helemaal aan de gevoelens en verlangens van de teef zelf voorbij gegaan wordt. Een teefje dat eenmaal een nest gehad heeft houdt de rest van haar leven maar een, heel groot, verlangen en dat is het volgende nest. Vier of vijf nesten is op zich helemaal niet zielig voor de teef, en normaliter gaat een uitgeplaatste, ervaren fokteef graag terug naar de fokker omdat ze weet dat er dan een nieuw nestje aan zit te komen. Het uitplaatsen is ook uitstekend voor de teef omdat ze dan de aandacht krijgt die de fokker niet geven kan omdat ie zijn aandacht alweer aan het volgende nest moet wijden.
hoe weet je dat?
er zijn ook teven die niks van de pups willen weten, willen die zo graag weer een nestje hebben dan?
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

monique en sparky schreef:
Youp schreef:Ik vind dat er met plaatsen onder fokkersvoorwaarden niets mis is. Het is dan niet perse een broodfokker. Een vriendin van mij heeft een reu van een fokker in huis. Voer, cursussen, dierenarts, enz wordt allemaal door de fokker betaald.
De hond heeft een goed leven en wordt af en toe gebruikt voor een dekking.
Dit is een fokker die hooguit 1 keer per jaar een nest fokt.
nee geen broodfokker maar wel een slechte fokker.
Jou vriendin heeft dan geluk.Mij is ook gevraagd geworden als ik straks onze pup heb of ik ermee wil gaan fokken.
Ik heb er heb me hier nog niet echt in verdiept.Om nu een puppie te nemen en ergens anders te laten fokken en dan net voor de bevalling je teefje naar de fokker te brengen en dan 10 weken niet te zien,dit gaat me erg te ver.

dan nog verdienen zij heteld ermee en daar ben ik op tegen.Over de fokker die ik bedoel krijg je niets alleen een gratis hondje waar
nestjes worden gevraagd.

als ik alles nog als fokker een 4 jaar oud.heb zomaar afkunt staan.
vier jaar lang is je hondje in huis gedaan en dan wordt hij zomaar gedumd in geruild voor een jongere pup.Want die kan weer nieuwe nestje mee fokken.En over vier jaar weer te dumpen om dat de fokker niets meer van hem wilt..............Neee dan ben je niet goed bezich
Ik zie echt het probleem niet van het uitplaatsen van honden.
Mijn pup is ook hier uitgeplaatst, kosten zijn voor de fokker (medisch, voer) en ik kan er lekker mee trainen. Mits geschikt zal ze over enkele jaren 1 of 2 nestjes krijgen bij de fokker.
Een fokker kan nu eenmaal niet alles aanhouden. Als een teef enkele nestjes heeft gehad en daarna lekker als huishond in een ander gezin mag leven, wat is daar mis mee? Ze kan ook blijven, maar in veel gevallen betekent dat ook dat die teef minder aandacht krijgt als de jongere generatie. De jongere generatie gaat naar shows, er wordt mee getraind.....de oudere generatie moet het vaak doen met minder aandacht. En dan heb ik liever dat ze lekker huishond mogen worden in een gezin waar ze volop aandacht krijgen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”