Ik ben het wel met je eens Mark. Ik ben trouwens al afgehaakt in deze discussie, omdat ik het gewoon niet te volgen vind. Dat iemand een andere mening heeft, prima, maar ik kan eerlijk gezegd niet eens meer volgen wat de mening van @idoo is. Het komt op mij nogal warrig over. Misschien kan @idoo eens op een rijtje zetten wat zij nou eigenlijk precies bedoelt te zeggen.Mark-fryslan schreef:Tjonge wat gaat iedereen toch geduldig met jou om. Ik kan er niet meer zo goed tegen die blaauwe teksten en die uitlachende smiles. Het irriteert me mateloos. Je hebt opzich veel kennis maar het lijkt wel alsof je harde schijf gecrashed is. Ik zou even opnieuw formatteren en proberen alles kennis opnieuw te indexeren. Dat je een andere mening hebt vind ik prima maar dat je zo op anderen neerkijkt vind ik echt min. Of ben ik nu de enige die die indruk heeft?@idoo schreef: De enige sociale activiteit die ik bij mijn honden waagenomen heb is het verzorgen van de jongen door de moeder. Maar misschien geven we een verschillende betekenis aan hetzelfde begrip![]()
Met a-sociaal bedoelde ik dat voor een hond alleen zijn directe eigenbelang telt.
Hij is wel op aandacht en gezelschap gesteld, niet omdat het een sociaal dier is, maar gewoon omdat hij zijn prooi liever niet uit het gezich verliest en als dat wel gebeurt is janken van teleurstelling gewoon een aangeboren reflex. [/color]
Groetjes Mark
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaring gevraagd: Twee teefjes!
Moderator: moderatorteam
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
nance
- Erelid
Je hebt helemaal gelijk Mark!!!Mark-fryslan schreef:Tjonge wat gaat iedereen toch geduldig met jou om. Ik kan er niet meer zo goed tegen die blaauwe teksten en die uitlachende smiles. Het irriteert me mateloos. Je hebt opzich veel kennis maar het lijkt wel alsof je harde schijf gecrashed is. Ik zou even opnieuw formatteren en proberen alles kennis opnieuw te indexeren. Dat je een andere mening hebt vind ik prima maar dat je zo op anderen neerkijkt vind ik echt min. Of ben ik nu de enige die die indruk heeft?@idoo schreef: De enige sociale activiteit die ik bij mijn honden waagenomen heb is het verzorgen van de jongen door de moeder. Maar misschien geven we een verschillende betekenis aan hetzelfde begrip![]()
Met a-sociaal bedoelde ik dat voor een hond alleen zijn directe eigenbelang telt.
Hij is wel op aandacht en gezelschap gesteld, niet omdat het een sociaal dier is, maar gewoon omdat hij zijn prooi liever niet uit het gezich verliest en als dat wel gebeurt is janken van teleurstelling gewoon een aangeboren reflex. [/color]
Groetjes Mark
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Bespaar me de detailskitty schreef:Aidoo is een hijDaisy@ schreef:Of we worden gigantisch in de maling genomen met z'n allen...............En geloof me, hij bestaat echt
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- Daisy@
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nou, als dit alles is wat je terug hebt te geven aan mensen die aardig hun best doen een normaal gesprek met je aan te gaan ben ik klaar met je.@idoo schreef:Inge O schreef:@idoo schreef: Lees dit bijv.
en verder...
'Een voorbeeld van negatieve straf is als de hond jankt om aandacht, direct de kamer uit te lopen. De hond is een sociaal dier dat op aandacht en gezelschap is gesteld. Direct de kamer verlaten als hij om aandacht jankt is voor hem dus het verdwijnen van de kans op iets leuks, iets waar hij bovendien op uit was.'
...heb ik dit stukje trouwens ook van die site gehaald - vreemd....want volgens jou was de hond dus (letterlijk) a-sociaal. het onthouden van aandacht kan hem dus geen moer schelen........of wel?
![]()
Ok'e, ik had er bij moeten zetten dat het me niet om alles wat er stond te doen was maar om de alternatieve theorie over de oorsprong van de mens-hondrelatie. Ik dacht dat dat wel duidelijk was, omdat ik reageerde op wat er opgemerkt werd over de hond als juveniele wolf![]()
Ik sluit me inderdaad aan bij het gevoel van Mark. Ik vind je smiliegebruik storend en ik zie gebrek aan inhoud door het totaal negeren van andermans argumenten.
Klets lekker verder in de lege ruimte van je hoofd!
Dag hoor!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
@idoo
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Daisy@
- Zeer actief
- Strandloper
- Vaste gebruiker
Volgens mij is dit het enige wat jou echt interesseert. Zolang het maar een theorie is die tegen alle andere theorieën indruist dan sta jij er als eerste achter. Heb je het nodig? Je zegt dat je liever een hond als metgezel hebt dan een mens. Toch weet je in iedere discussie de aandacht te trekken met je absurde theorieën. Blijkbaar heb je toch de menselijke aandacht nodig...@idoo schreef:Inge O schreef:@idoo schreef: Lees dit bijv.
en verder...
'Een voorbeeld van negatieve straf is als de hond jankt om aandacht, direct de kamer uit te lopen. De hond is een sociaal dier dat op aandacht en gezelschap is gesteld. Direct de kamer verlaten als hij om aandacht jankt is voor hem dus het verdwijnen van de kans op iets leuks, iets waar hij bovendien op uit was.'
...heb ik dit stukje trouwens ook van die site gehaald - vreemd....want volgens jou was de hond dus (letterlijk) a-sociaal. het onthouden van aandacht kan hem dus geen moer schelen........of wel?
![]()
Ok'e, ik had er bij moeten zetten dat het me niet om alles wat er stond te doen was maar om de alternatieve theorie over de oorsprong van de mens-hondrelatie. Ik dacht dat dat wel duidelijk was, omdat ik reageerde op wat er opgemerkt werd over de hond als juveniele wolf![]()
Groeten Cees
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik heb me door alles heen geworsteld en ik ben hem kwijt.....Daisy@ schreef:Ik hoop toch dat je jezelf nog wel snapt?????.............. ikke niet meer...............

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
@idoo
- Zeer actief
- Belle
- Zeer actief
Sorry hoor @idoo, maar als je de emoticons uit beleefdheid gebruikt, waarom kies je dan iedere keer juist die symbolen die toch wel erg veel op uitlachen lijken. Het komt over alsof je iedereen die het niet met je eens is, uitlacht om zijn/haar door jou vermeende domheid.@idoo schreef:Waarom daar minachting voor andere visies in bespeurd moet worden, of opzettelijke neerbuigendheid, ontgaat me hoor. Die Emoticons staat er dacht ik om gebruikt te worden om de grijsheid van de tekst een beetje op te vrolijken, dus doe ik dat uit beleefdheid en als poging om met mijn tijd mee te gaan. Persoonlijk vind ik het eerder een irritant storend dwaallichtje
[/color]
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
- Dibbes
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Misschien omdat je het je hond toestaat????? Even denken voor je gaat schreeuwen en lachen zou je netjes staan. Als jij nl je hond verbiedt te dekken en je blijft bij het koppel wordt er dus echt niet gedekt@idoo schreef:Je geeft hier zelf al het bewijs dat rangorde geen rol speelt bij de voortplanting van honden. Immers, als voortplanten alleen weggelegd is voor de ranghoogste en je bent zelf de ranghoogste van je groepje, hoe kan het dan dat niet jij maar je hond het teefje beklimt![]()
Het is bij honden gewoon niet waar dat de reuen onderling uitmaken wie de teef dekt en dat alleen de sterktste c.q. hoogste zich mag voortplanten.
De teef bepaalt wie haar dekken mag en elke teef plant zich voort[/color]
Als je de baas niet bent en je hond wil dekken dan dekt hij en bijt hij je in je poten als je het hem verbiedt.
Apart van dat niet vechten van reuen ook, dat met name omdat ik dat dus al tientallen keren gezien heb en als jij even zou nadenken dan weet je dat een groepje reuen en een loopse teef op een veldje zeker gevechten gaat geven. Gevechten om wat dan als ik even net doe alsof jij altijd gelijk hebt. Gevechten voor de lol???? De teef zou immers bepalen wie haar dekt. Begrijp me niet verkeerd, de teef kiest haar partner. Maar haar partner zal nooit of te nimmer de omega zijn.
Ik vind dat jij met je gebrekkige kennis erg heftig en irritant reageert dus verder zoek je het maar uit en als je reactie ontlokt zal ik ook met uitlachsmiles reageren en daar moet je het dan maar mee doen denk ik
- Roelfien
- Zeer actief
Ik ga al mijn hondenboeken weggooien.
En vooral het laatste boek wat ik aan het lezen ben, waarin gesteld wordt door wetenschappers dat honden allang niet meer te vergelijken zijn met wolven en een eigen species vormen met hun eigen behoeften en belangen.
Ik ben vooral onder de indruk van het stukje van Aidoo over de roedel. :N:
"Dogs"van Coppinger kan linea recta richting papierbak.
Maar eh, ik vind het knap hoor: men neme een lading boekjes, husselt naar eigen inzicht alle woordjes door elkaar en hoppa, de nieuwe theorie over honden is geboren.
En vooral het laatste boek wat ik aan het lezen ben, waarin gesteld wordt door wetenschappers dat honden allang niet meer te vergelijken zijn met wolven en een eigen species vormen met hun eigen behoeften en belangen.
Ik ben vooral onder de indruk van het stukje van Aidoo over de roedel. :N:
"Dogs"van Coppinger kan linea recta richting papierbak.
Maar eh, ik vind het knap hoor: men neme een lading boekjes, husselt naar eigen inzicht alle woordjes door elkaar en hoppa, de nieuwe theorie over honden is geboren.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hoe kan dat dan dat mijn reuen het hier niet in hun hoofd halen om maar een poging te doen om m'n teef te dekken?@idoo schreef:en je bent zelf de ranghoogste van je groepje, hoe kan het dan dat niet jij maar je hond het teefje beklimt
elke teef? Ik ken een teef die zich absoluut niet laat dekken door geen enkele hond!De teef bepaalt wie haar dekken mag en elke teef plant zich voort

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
@idoo
- Zeer actief
- Daisy@
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
Als je dit meent, waarom staan er dan in je volgende berichten weer alleen dit soort uitlach-smily's? Je tekst is al blauw dus wat dat aangaat is hij al "leuk" en "vrolijk" genoeg zou ik zeggen@idoo schreef:
Grappig hoe verschillend je iets kunt opvatten.
![]()
Ik dacht dat dat uitlachen dus sloeg op je eigen tekst![]()
Dus meer een signaal was van: ik heb de wijsheid ook niet in pacht, dus lach er maar om als het echt een stomme opmerking is![]()
In een echt gesprek zou ik er ook een lachend gezicht bij trekken, zo van het is maar een mening, geen zaak van leven of dood wie er gelijk heeft![]()
-
Rob*
- Zeer actief
Re: Ervaring gevraagd: Twee teefjes!
Pepper schreef:Hallo iedereen,
Volgend jaar komt onze nieuwe pup.
Het wordt een teefje.
Heel erg leuk en we hebben er heel veel zin in.
Alleen lezend en adviezen van andere aanhorend, is niet iedereen van mening dat, als je al een teefje heb (en die hebben we dus), dat het dan verstandig is er een teefje bij te doen.
Vooral tijdens en na de eerste loopsheid van de jongste hond zou dat veel problemen op kunnen leveren.![]()
Onze eerste hond is een Jack Russell die meestal heel vriendelijk is naar andere honden.
Onze tweede hond wordt een Toller.
Zelf denk ik dat het vooral ook is hoe de rangorde vast gesteld wordt en hoe je je opsteld tegenover beide honden.
Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus wil ik dit van te voren wel even duidelijk hebben voor mijzelf.
Zodat voor ons volgend jaar gewoon geldt: Two dogs, double the fun!Heeft iemand ervaring (positief of negatief) met twee teven in huis.
Alvast bedankt
Ik heb een tijdje twee teefjes gehad voordat ik ze zat was en eruit heb getieft, maar dat ging altijd perfect, aten zelfs naast elkaar en hadden respect voor elkaars eten zelfs zo erg dat toen de oudste wegging dat de jongste het vertikte om uit de bak van de oudste te eten, ze moest haar bakkie in haar gedeelte hebben.
Nee nooit problemen gehad, en dat met 2 boxerteefjes
-
@idoo
- Zeer actief
-
Rob*
- Zeer actief
@idoo schreef:MARC_S schreef:[Als je dit meent, waarom staan er dan in je volgende berichten weer alleen dit soort uitlach-smily's? Je tekst is al blauw dus wat dat aangaat is hij al "leuk" en "vrolijk" genoeg zou ik zeggen![]()
![]()
![]()
Eigenlijk gewoon omdat ik die lachende zelf de leukste vind en het makkelijkst te begrijpen![]()
en
en
en
en
zijn ook duidelijk maar alweer minder makkelijk neer te zetten, deze
dacht ik ook van dat ie op je eigen tekst sloeg, zoiets als hoor mij weer eens verwaand zijn :N: en
en
ook duidelijk maar minder makkelijk, en
en
en
en
en
moeilijk plaatsbaar, en
vind ik minder geslaagd omdat er tekst bij staat, zonder die blah is ie ook duidelijk
Dit zijn pas leuke antwoorden die je plaatst!!
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Angel-eyes schreef:Dit zijn pas leuke antwoorden die je plaatst!!![]()
![]()
![]()

-
Rob*
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
:N:Angel-eyes schreef:malinois schreef:Angel-eyes schreef:Dit zijn pas leuke antwoorden die je plaatst!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jaloers?

-
@idoo
- Zeer actief
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Twee teven hier, 10 en (bijna) 7 jaar. Af en toe hangen ze wel eens een keertje in elkaar, vooral als het om eten gaat, maar meestal gaat het supergoed.
Het is voor mij heel onduidelijk wie net de baas is tussen de twee, ze leven precies op gelijke rang naast elkaar. Ze laten beide elkaars eten met rust, ze respecteren beide een grom van de andere.
Ik zou zo terug een teef bij allebei durven zetten, maar toch wordt de volgende een reu omdat die combinatie vaak veel leuker is en ik merk dat Yis veel liever speelt met reuen.
Maarre een Toller-teef en een niet felle Jack Russell teef, ik zie er niet zo'n problemen in.
Het is voor mij heel onduidelijk wie net de baas is tussen de twee, ze leven precies op gelijke rang naast elkaar. Ze laten beide elkaars eten met rust, ze respecteren beide een grom van de andere.
Ik zou zo terug een teef bij allebei durven zetten, maar toch wordt de volgende een reu omdat die combinatie vaak veel leuker is en ik merk dat Yis veel liever speelt met reuen.
Maarre een Toller-teef en een niet felle Jack Russell teef, ik zie er niet zo'n problemen in.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020