Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een agressieve pup
Moderator: moderatorteam
- pat1976
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Een agressieve pup
Vraagje... een puppie (reu) van 8 weken die voelt zich niet op zijn gemak door een hond (teef) van dik 5 jaar. De volwassen hond probeert puur contact te zoeken en stelt zich niet al te dominant op.
Pup begint zich ongemakkelijk te voelen en trekt met lip en geeft redelijk snel een knauw, dit meerdere malen.
Ik vind het niet echt gezond gedrag... wie denkt hier anders over?
Pup begint zich ongemakkelijk te voelen en trekt met lip en geeft redelijk snel een knauw, dit meerdere malen.
Op honden.blogo.nl vind je handige tips, nieuws, leuke filmpjes en diverse opmerkelijkheden!!!
-
@idoo
- Zeer actief
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
De eerste kennismaking van onze Heeler pup van 8 weken met onze andere honden ging net zo. Ze grauwde en snauwde om zich heen en wilde niks van die enge grote honden hebben. Dat is een paar dagen later helemaal goed gekomen.
Ik zou niet weten waarom een pup zichzelf niet mag verdedigen. Het is net weggehaald uit zijn vertrouwde omgeving bij zijn moeder die hem beschermde. Ik zou het gewoon een paar dagen aanzien.
Ik zou niet weten waarom een pup zichzelf niet mag verdedigen. Het is net weggehaald uit zijn vertrouwde omgeving bij zijn moeder die hem beschermde. Ik zou het gewoon een paar dagen aanzien.
Groetjes van Charlotte

-
estelle
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Met Biène ging het ook zo.
Na een dag was het afgelopen en liep ze frank en vrij tussen de andere 2 rond.
Buiten moet ze nog steeds weinig weten van vreemde honden
Na een dag was het afgelopen en liep ze frank en vrij tussen de andere 2 rond.
Buiten moet ze nog steeds weinig weten van vreemde honden
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- M@ri@nne
- Zeer actief
Re: Een agressieve pup
Buiten dat staan hoofdletters gebruiken voor schreeuwen op een forum, dus je gilt je de longen uit het lijf. :N:Martijn schreef:Kun jij alsjebieft gewoon in het normale lettertype in het zwart reageren?@idoo schreef:Echt wel normaal hoor.pat1976 schreef:Vraagje... een puppie (reu) van 8 weken die voelt zich niet op zijn gemak door een hond (teef) van dik 5 jaar. De volwassen hond probeert puur contact te zoeken en stelt zich niet al te dominant op.
Gewoon niet mee bemoeien, het zijn allebei honden dus ze begrijpen elkaar heus wel!
Ik word een beetje moe van je blauwe gekrijs.
Groetjes, Marianne.

-
@idoo
- Zeer actief
- bantu lohbo
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
hoi, mijn pup deed dat de eerste dagen ook naar over enthousiaste honden, en ook ik maakte me zorgen. geheel overbodig, bleek. wel pakte ik de overenthousiaste even vast, zodat die mijn pup niet overlopen kon, en aaide de andere hond en sprak daar leuk tegen. daardoor kreeg mijn pup vertrouwen in die honden, hoewel hij nog steeds opletttend is naar grote honden die veel lawaai produceren. maar hij is niet meer bang en na die ene 'grom' dag heb ik het niet meer meegemaakt.
Dus geduld, niet zijn gedrag belonen, maar idd, zelf laten uit zoeken en zolang de andere hond maar eerlijk is, is er niks aan de hand.
Misschien is het juist handig om je pup met een dominante, wel eerlijke hond, kennis te laten maken, zodat hij leert, dat grommen gestraft wordt, alleen niet door jou. en dat drukt eventueel dominant gedrag wel de grond in.
sterkte en heb vertrouwen in je pup.
gr annet
Dus geduld, niet zijn gedrag belonen, maar idd, zelf laten uit zoeken en zolang de andere hond maar eerlijk is, is er niks aan de hand.
Misschien is het juist handig om je pup met een dominante, wel eerlijke hond, kennis te laten maken, zodat hij leert, dat grommen gestraft wordt, alleen niet door jou. en dat drukt eventueel dominant gedrag wel de grond in.
sterkte en heb vertrouwen in je pup.
gr annet