Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een agressieve pup

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

pat1976
Vaste gebruiker
Contacteer:

Een agressieve pup

Ongelezen bericht door pat1976 »

Vraagje... een puppie (reu) van 8 weken die voelt zich niet op zijn gemak door een hond (teef) van dik 5 jaar. De volwassen hond probeert puur contact te zoeken en stelt zich niet al te dominant op.
Pup begint zich ongemakkelijk te voelen en trekt met lip en geeft redelijk snel een knauw, dit meerdere malen.

Ik vind het niet echt gezond gedrag... wie denkt hier anders over?
Op honden.blogo.nl vind je handige tips, nieuws, leuke filmpjes en diverse opmerkelijkheden!!!
@idoo
Zeer actief

Re: Een agressieve pup

Ongelezen bericht door @idoo »

:slaap:
Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

De eerste kennismaking van onze Heeler pup van 8 weken met onze andere honden ging net zo. Ze grauwde en snauwde om zich heen en wilde niks van die enge grote honden hebben. Dat is een paar dagen later helemaal goed gekomen.
Ik zou niet weten waarom een pup zichzelf niet mag verdedigen. Het is net weggehaald uit zijn vertrouwde omgeving bij zijn moeder die hem beschermde. Ik zou het gewoon een paar dagen aanzien.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ik zie hier ook niks vreemds in hoor. Denk gewoon een pup die wat onzeker/ bang is en van daaruit reageert met happen/uitvallen.
Wel moet je dit goed begeleiden.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Met Biène ging het ook zo.
Na een dag was het afgelopen en liep ze frank en vrij tussen de andere 2 rond.
Buiten moet ze nog steeds weinig weten van vreemde honden :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Martijn schreef:
@idoo schreef:
pat1976 schreef:Vraagje... een puppie (reu) van 8 weken die voelt zich niet op zijn gemak door een hond (teef) van dik 5 jaar. De volwassen hond probeert puur contact te zoeken en stelt zich niet al te dominant op.
Pup begint zich ongemakkelijk te voelen en trekt met lip en geeft redelijk snel een knauw, dit meerdere malen.

Ik vind het niet echt gezond gedrag... wie denkt hier anders over?
Echt wel normaal hoor.
Gewoon niet mee bemoeien, het zijn allebei honden dus ze begrijpen elkaar heus wel!
Kun jij alsjebieft gewoon in het normale lettertype in het zwart reageren?
Ik word een beetje moe van je blauwe gekrijs.
Buiten dat staan hoofdletters gebruiken voor schreeuwen op een forum, dus je gilt je de longen uit het lijf. :N:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

Ongelezen bericht door @idoo »

:slaap:
Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
bantu lohbo
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door bantu lohbo »

hoi, mijn pup deed dat de eerste dagen ook naar over enthousiaste honden, en ook ik maakte me zorgen. geheel overbodig, bleek. wel pakte ik de overenthousiaste even vast, zodat die mijn pup niet overlopen kon, en aaide de andere hond en sprak daar leuk tegen. daardoor kreeg mijn pup vertrouwen in die honden, hoewel hij nog steeds opletttend is naar grote honden die veel lawaai produceren. maar hij is niet meer bang en na die ene 'grom' dag heb ik het niet meer meegemaakt.

Dus geduld, niet zijn gedrag belonen, maar idd, zelf laten uit zoeken en zolang de andere hond maar eerlijk is, is er niks aan de hand.

Misschien is het juist handig om je pup met een dominante, wel eerlijke hond, kennis te laten maken, zodat hij leert, dat grommen gestraft wordt, alleen niet door jou. en dat drukt eventueel dominant gedrag wel de grond in.
sterkte en heb vertrouwen in je pup.
gr annet
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”