Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dementerend oudje verstoten
Moderator: moderatorteam
- Abischa
- Zeer actief
- Contacteer:
Wil de topic starter eigenlijk wel advies?
Want hij luisterd niet naar het advies en geeft alleen maar reden waarom naar zijn idee het wel goed is om de honden gewoon bij elkaar te laten.
Mischien is een Goede honden gedrags deskundige een goed idee ?!
Maar voorlopig apart houden als je weg bent en het oude hondje zo goed als mogelijk beschermen ook als je thuis bent hij verdient een fijn leven.
Want hij luisterd niet naar het advies en geeft alleen maar reden waarom naar zijn idee het wel goed is om de honden gewoon bij elkaar te laten.
Mischien is een Goede honden gedrags deskundige een goed idee ?!
Maar voorlopig apart houden als je weg bent en het oude hondje zo goed als mogelijk beschermen ook als je thuis bent hij verdient een fijn leven.
- starfleet
- Erelid
-
@idoo
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou, het zou mij niks verbazen als de topicstarter dit puur als lokkertje geplaatst heeft. Ik ben er nog serieus op in gegaan ook, maar er komt van zijn kant weinig zinnigs terug. Dus waarschijnlijk is dit weer zo'n bericht met de bedoeling om alleen maar te stangen.
Want het is inderdaad een opeenstapeling van narigheid en het is wellicht zelfs gewoon ver gezocht, zeker voor iemand die zoveel honden heeft (gehad).
Dat we er nog energie in steken ook, zeg.

NB. ik zie dat er net een reactie van aidoo boven de mijne staat, maar ook daar staat het weer bol van de onzin. Dus ajuus, aidoo. Je mag niet langs start, ga direct door naar af.
Want het is inderdaad een opeenstapeling van narigheid en het is wellicht zelfs gewoon ver gezocht, zeker voor iemand die zoveel honden heeft (gehad).
Dat we er nog energie in steken ook, zeg.
NB. ik zie dat er net een reactie van aidoo boven de mijne staat, maar ook daar staat het weer bol van de onzin. Dus ajuus, aidoo. Je mag niet langs start, ga direct door naar af.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
@idoo
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Ik zou zeggen zet er eens een webcam op, dan kunnen wij het ook zien. 10 uur per dag aan een stuk door slapen en dan 's nachts ook nog een uur of acht? Is dat typisch voor Schapendoezen of voor honden die vrijwel geen uitdaging overdag hebben en er zich maar in schikken?@idoo schreef:
Voor zover ik het kan nagaan liggen mijn honden de hele tijd dat ik er niet ben te maffen, moeder en zoon bij elkaar op mijn bed, en Tjalfi op zijn eigen bed in de voorkamer. ]
Anne
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Jeetje, wat ben ik dan dom bezig geweest afgelopen jaar....@idoo schreef:Chatterbox schreef:en ik voelde me al schuldig omdat m'n honden 4 uur alleen zitten, maar ik begrijp nu dat dat helemaal niet nodig is?
Dat hangt er natuurlijk helemaal van af wat je verder met je honden doet. Honden zijn van nature dagslapers, alleen actief in de ochtend en avondschemering, en er blijft nog altijd een zee van tijd over om ze aan hun trekken te laten komen, hoor.
Ga ik elke middag naar huis om de honden uit te laten, stoor ik ze gewoon in hun slaap...
mijn honden slapen 's nachts bij mij op bed, en wat is natuurlijk voor honden?? het is maar net wat je ze aangeleerd hebt...
Dan nog even over oude en jonge honden bij elkaar, vorig jaar is mijn chihuahua teefje overleden aan een hartaanval, maar daarvoor kreeg ze soms ook last als ze zich te druk gemaakt had, haar lichaam kreeg dan te weinig bloed en dan ging ze moeilijk lopen of viel ze om.. mijn honden hebben daar nooit op gereageerd of dat als reden gezien om haar af te maken.
En als die kans er zou zijn dan zou ik ze helemaal gescheiden houden. Het verschil tussen als je wel of niet thuis bent?? Als je thuis bent kun je je reu beschermen en ze eventueel uit elkaar houden, als je niet thuis bent is de kans dat de teef de reu doodt (is al eerder gebeurd) en dat jij er dus niet bij bent om dat te voorkomen. Lijkt mij reden genoeg om ze gescheiden te houden.
Het feit dat je als sinds 1971 je honden overdag zo lang alleen houdt wil niet zeggen dat het ook goed is en dat ze oud zijn geworden heeft er al helemaal niks mee te maken.
-
@idoo
- Zeer actief
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik wil daar toch even op ingaan op dat alleen laten van 8.00 tot 1800 en dat het al vanaf 1871 zo gaat bij jouw thuis.
In mijn werk ben ik vaak meegeweest bij het in beslag nemen van honden/dieren. Voor een dierenliefhebbers (zoals de meesten hier op het forum) is deze inbeslagname altijd te laat en tref je dieren aan in omstandigheden die ik geen minuut zou willen voor een dier. Het dier zelf weet in de meeste gevallen niet beter, past zich aan aan de omstandigheden, meestal komen ze niet eens in opstand tegen een slechte behandeling en lijkt het dus voor de eigenaar zo dat er niets aan de hand is. Het zijn gewoontedieren, liet ik ze los in de gang van het asiel liepen ze zo hun eigen kennel al is die plek niet het optimale voor het dier. Doel was toch om ze een tehuis te geven
Ze schikken zich in de situatie maar wil niet zeggen dat het een ideale situatie is voor het dier.................
In mijn werk ben ik vaak meegeweest bij het in beslag nemen van honden/dieren. Voor een dierenliefhebbers (zoals de meesten hier op het forum) is deze inbeslagname altijd te laat en tref je dieren aan in omstandigheden die ik geen minuut zou willen voor een dier. Het dier zelf weet in de meeste gevallen niet beter, past zich aan aan de omstandigheden, meestal komen ze niet eens in opstand tegen een slechte behandeling en lijkt het dus voor de eigenaar zo dat er niets aan de hand is. Het zijn gewoontedieren, liet ik ze los in de gang van het asiel liepen ze zo hun eigen kennel al is die plek niet het optimale voor het dier. Doel was toch om ze een tehuis te geven
Ze schikken zich in de situatie maar wil niet zeggen dat het een ideale situatie is voor het dier.................
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Wordt zo langzamerhand erg moe van je!!!
Wat wil je nou eigenlijk?????
Heb heel erg medelijden met je honden. Je weigert ze te zien als hond, als tamme wolf. Plus dat ze nog dag in dag uit alleen zitten. Met een dement oud baasje ertussen die z'n leven niet zeker is. Nou, lekkere liefhebber ben je.
Volgens mij zit je de zaak giga uit te lokken!
En stop nu eens met dat achterlijke kleurtje. Doe normaal dan doe je al gek genoeg, gaat zeker voor jou op!
Wat wil je nou eigenlijk?????
Heb heel erg medelijden met je honden. Je weigert ze te zien als hond, als tamme wolf. Plus dat ze nog dag in dag uit alleen zitten. Met een dement oud baasje ertussen die z'n leven niet zeker is. Nou, lekkere liefhebber ben je.
Volgens mij zit je de zaak giga uit te lokken!
En stop nu eens met dat achterlijke kleurtje. Doe normaal dan doe je al gek genoeg, gaat zeker voor jou op!
- starfleet
- Erelid
- Daisy@
- Zeer actief
Geen idee hoe dit aflopen moet, maar ik ben niet van plan de natuurlijke gang van zaken te respecteren en erbij te gaan staan kijken hoe het oudje verscheurd wordt
Dat doe je wel, want je weigert ze gescheiden te houden.
M'n nekharen gaan overeind van jouw verhalen.... zal ook wel je bedoeling zijn denk ik.................
BAH!!!!
- Abischa
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het intens zielig voor zijn Honden!Daisy@ schreef:Geen idee hoe dit aflopen moet, maar ik ben niet van plan de natuurlijke gang van zaken te respecteren en erbij te gaan staan kijken hoe het oudje verscheurd wordt
Dat doe je wel, want je weigert ze gescheiden te houden.
M'n nekharen gaan overeind van jouw verhalen.... zal ook wel je bedoeling zijn denk ik.................
BAH!!!!
En dat hij dan dus ook zijn kicks wil halen over de rug van zijn honden door
hun ellende die hij veroorzaakt te vertellen op dit forum ..
Daar zijn gewoon geen woorden voor....
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nouRataplan schreef:Ik wil daar toch even op ingaan op dat alleen laten van 8.00 tot 1800 en dat het al vanaf 1871 zo gaat bij jouw thuis.
In mijn werk ben ik vaak meegeweest bij het in beslag nemen van honden/dieren. Voor een dierenliefhebbers (zoals de meesten hier op het forum) is deze inbeslagname altijd te laat en tref je dieren aan in omstandigheden die ik geen minuut zou willen voor een dier. Het dier zelf weet in de meeste gevallen niet beter, past zich aan aan de omstandigheden, meestal komen ze niet eens in opstand tegen een slechte behandeling en lijkt het dus voor de eigenaar zo dat er niets aan de hand is. Het zijn gewoontedieren, liet ik ze los in de gang van het asiel liepen ze zo hun eigen kennel al is die plek niet het optimale voor het dier. Doel was toch om ze een tehuis te geven![]()
- starfleet
- Erelid
- Strandloper
- Vaste gebruiker
Het is schandalig. Ik ken Schapendoezen want ik heb er zelf twee. Het zijn intelligente dieren die veel beweging en uitdaging in hun leven nodig hebben. Geef je ze dat niet dan krijg je gestoord gedrag. Jouw teefje is wellicht een slachtoffer daarvan.
Wat geef jij ze aan beweging en uitdaging? Sport je met ze? Behendigheid, fly-ball (minder geschikt voor doezen, te eentonig), schapendrijven enz? Krijgen ze de gelegenheid om een uur te rennen per dag? En kom niet aan met een bullshit verhaal van dat Schapendoezen dat niet nodig hebben want dan ken jij het ras bitter slecht.
O ja, heb jij de inspectie van de dierenbescherming al eens aan de deur gehad? Lijkt me niet verkeerd in dit geval...
O nee, die inspecteur treft je natuurlijk nooit thuis, dom van mij.
Wat geef jij ze aan beweging en uitdaging? Sport je met ze? Behendigheid, fly-ball (minder geschikt voor doezen, te eentonig), schapendrijven enz? Krijgen ze de gelegenheid om een uur te rennen per dag? En kom niet aan met een bullshit verhaal van dat Schapendoezen dat niet nodig hebben want dan ken jij het ras bitter slecht.
O ja, heb jij de inspectie van de dierenbescherming al eens aan de deur gehad? Lijkt me niet verkeerd in dit geval...
Groeten Cees
-
@idoo
- Zeer actief
- Rataplan
- Zeer actief
Misschien is het wel geen typefoutyamie schreef:nouRataplan schreef:Ik wil daar toch even op ingaan op dat alleen laten van 8.00 tot 1800 en dat het al vanaf 1871 zo gaat bij jouw thuis.
In mijn werk ben ik vaak meegeweest bij het in beslag nemen van honden/dieren. Voor een dierenliefhebbers (zoals de meesten hier op het forum) is deze inbeslagname altijd te laat en tref je dieren aan in omstandigheden die ik geen minuut zou willen voor een dier. Het dier zelf weet in de meeste gevallen niet beter, past zich aan aan de omstandigheden, meestal komen ze niet eens in opstand tegen een slechte behandeling en lijkt het dus voor de eigenaar zo dat er niets aan de hand is. Het zijn gewoontedieren, liet ik ze los in de gang van het asiel liepen ze zo hun eigen kennel al is die plek niet het optimale voor het dier. Doel was toch om ze een tehuis te geven![]()
Ze schikken zich in de situatie maar wil niet zeggen dat het een ideale situatie is voor het dier.................ik vind hem ook een ouwe zeikerd hoor, maar zoo oud
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- MJ
- Zeer actief
-
@idoo
- Zeer actief
-
@idoo
- Zeer actief
- Rataplan
- Zeer actief
Nou nee maar als daar nog adviezen in staan dat er niets mis is met honden 10 uur per dag alleen te laten en dat je een hond die dementeert niet hoeft te beschermen en aan zijn lot over moet laten in je roedel, zie ik niet in wat ik mis aan een jubileumboek.@idoo schreef:Strandloper schreef:Het is schandalig. Ik ken Schapendoezen want ik heb er zelf twee. Het zijn intelligente dieren die veel beweging en uitdaging in hun leven nodig hebben. Geef je ze dat niet dan krijg je gestoord gedrag. Jouw teefje is wellicht een slachtoffer daarvan.
Wat is schandalig?
Misschien dat jij doet alsof je niet weet wat ik doe met Schapendoezen?
![]()
Nooit het jubileumboek gelezen dan?
Trouwens als je zo dichtbij je huis werkt waarom neem je dan niet te moeite om ze tussen de middag eens fatsoenlijk uit te laten? In lunchtijd bijvoorbeeld.
Lijkt me voor een hond ook niet prettig om zolang zijn behoeften op te houden, zeker niet voor een jonge / oude hond of zelf zieke hond.
-
@idoo
- Zeer actief
- Daisy@
- Zeer actief
Ik begin me, zoals velen hier, wel af te vragen waarom wij altijd zo moeilijk doen. Om ze vaak uit te laten. Iedereen in te schakelen als je een keer niet kunt.
Is niet eens nodig.... je laat ze gewoon heel de dag alleen. En als het uitkomt, tja.... dan wandel je even langs huis. Maar anders..... geeft het joh

Is niet eens nodig.... je laat ze gewoon heel de dag alleen. En als het uitkomt, tja.... dan wandel je even langs huis. Maar anders..... geeft het joh
- Moos
- Zeer actief
Als je vantevoren weet dat jouw ene hond anders op je oudje reageert loop je dus wel veel meer risico dan in de door jouw geschetste situatie dat er iets volkomen onverwachts gebeurt als je er niet bent.@idoo schreef:Chatterbox schreef:Dan nog even over oude en jonge honden bij elkaar, vorig jaar is mijn chihuahua teefje overleden aan een hartaanval, maar daarvoor kreeg ze soms ook last als ze zich te druk gemaakt had, haar lichaam kreeg dan te weinig bloed en dan ging ze moeilijk lopen of viel ze om.. mijn honden hebben daar nooit op gereageerd of dat als reden gezien om haar af te maken.
Maar soms gebeurd dat dus wel, wat je vantevoren niet weten kunt.
En als je op dat moment niet thuis bent loop je dus hetzelfde risico.
Je zou deze vraag ook niet stellen als je net zoveel risico zou lopen als ieder ander met twee honden. Ik ga hier toch ook niet vragen of ik Moos en Saar gescheiden moet houden als ik weg ben omdat er god mag weten wat zou kunnen gebeuren.
Jij weet dat er wat kan gebeuren, je weet ook wat er kan gebeuren, dus heb je gewoon veel meer risico dan iemand die nog nooit enige gevechten gehad heeft om wat voor reden dan ook.
Maar goed, ik snap eigenlijk niet waarom ik hier nog op reageer.....
Laatst gewijzigd door Moos op 30 nov 2005 14:10, 2 keer totaal gewijzigd.

- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
nee, hoor... want als ik ook maar 1% constateer van wat jij nu thuis omschrijft dan scheid ik mijn honden als ik er niet ben... daarnaast zitten mijn honden ook niet 10 uur per dag alleen thuis, misschien maakt dat wat uit?@idoo schreef:Chatterbox schreef:Dan nog even over oude en jonge honden bij elkaar, vorig jaar is mijn chihuahua teefje overleden aan een hartaanval, maar daarvoor kreeg ze soms ook last als ze zich te druk gemaakt had, haar lichaam kreeg dan te weinig bloed en dan ging ze moeilijk lopen of viel ze om.. mijn honden hebben daar nooit op gereageerd of dat als reden gezien om haar af te maken.
Maar soms gebeurd dat dus wel, wat je vantevoren niet weten kunt.
En als je op dat moment niet thuis bent loop je dus hetzelfde risico.
Ik ben trouwens wel benieuwd wat je allemaal met ze van 6 uur 's avonds tot 8 uur 's ochtends doet?
- Strandloper
- Vaste gebruiker
Hoe moet ik weten wat jij doet met je doezen? Anders zou ik het toch niet vragen? Je hebt er trouwens nog geen antwoord op gegeven. Wat in het jubileumboek staat is geen recente informatie.@idoo schreef:Strandloper schreef:Het is schandalig. Ik ken Schapendoezen want ik heb er zelf twee. Het zijn intelligente dieren die veel beweging en uitdaging in hun leven nodig hebben. Geef je ze dat niet dan krijg je gestoord gedrag. Jouw teefje is wellicht een slachtoffer daarvan.
Wat is schandalig?
Misschien dat jij doet alsof je niet weet wat ik doe met Schapendoezen?
![]()
Nooit het jubileumboek gelezen dan?
Groeten Cees
- starfleet
- Erelid
@idoo schreef: Zelf zie ik het zo dat ik tussen acht uur 's ochtends en zes uur 's avonds met mijn hobby bezig ben, en daarbuiten met mijn werk, want als je iets aan schapendoesen hebt dan is het wel dat je er veel werk aan hebt[/color]
Wow superman!
Fijn dat jij nooit hoeft te slapen, maar is niet goed voor je beoordelingsvermogen.
Anne