Na lang piekeren begin ik toch heel sterk te vermoeden dat Sandro bang is in het donker.
Toen hij hier net kwam wonen was hij s'nachts erg onrustig. Veel piepen, hijgen, tegen de buitendeur aanspringen en krabben.
Na een paar weken ging dit eigelijk wel goed (dankzij een nachtlampje) Ik hoorde hem s'nachts niet meer.
Vorige week hoorde ik hem af en toe weer tegen de deur aanspringen.
Ik heb een camera van iemand geleend en heb deze s'nachts aangezet zodat ik kon zien wat Sandro allemaal deed.
Afgelopen nacht had ik Sandro niet gehoord, ik ging er dan vanuit dat hij wel rustig in zijn mand zou liggen. (de camera draaide dus afgelopen nacht)
Omdat Sandro vandaag alleen moest blijven heb ik ook de camera overdag laten draaien.
Op de beelden van vandaag was te zien dat Sandro best rustig was. Hij heeft in de keuken gelegen en geslapen. Alleen op het moment dat ik vertrok liet hij even wat stress zien (staart naar beneden en versnelde ademhaling maar niet hijgen) Na een paar minuten ontspant hij en gaat in de keuken liggen.
De beelden van afgelopen nacht waren totaal anders, ik ben er echt van geschrokken. Ondanks het feit dat ik hem niet heb gehoord laat hij een hoop stress zien. De camera kan maar 1,5 uur openemen en in die tijd heeft hij heen en weer gelopen, minuten lang in de keuken staan hijgen, tegen de deur aanspringen (toen sliep ik waarschijnlijk al) Dit alles met zijn staart tussen de poten.
Hij kan totaal niet ontspannen en is vreselijk allert, hij lijkt van alles te horen en te zien. Ook probeerde hij zich achter de keukendeur te proppen.
Ik vind het zo ontzettend zielig en weet eigelijk helemaal niet wat ik hieraan kan doen. In het vorige huis had hij dit niet, maar daar kon hij bij ons op de slaapkamer liggen. Hij lag dan meestal op de grond te slapen.
Nu is er geen mogelijkheid dat hij bij mij kan slapen en ik kan ook niet beneden slapen.
De woonkamer is echt klein en er past geen bed meer in.
Aangezien hij overdag rustig is (ondanks dat ik er niet was) en hij s'nachts erg onrustig is (terwijl ik wel thuis ben) denk ik dat hij bang is in het donker. Als ik s'ochtends beneden kom ligt hij trouwens wel op de bank te slapen. Maar dan is het alweer licht buiten.
Er brand een nachtlampje en de radio staat heel zachtjes aan.
Heeft iemand hier ervaring mee en misschien wel de gouden tip?
Ik ben wat dit betreft een beetje aan het eind van mijn latijn.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bang in het donker
Moderator: moderatorteam
-
Charlotte*
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
Charlotte*
- Zeer actief
Dat van die lampen is wel een goed idee, ik heb de camera hier nog staan dus ik kan het weer opnemen.yamie schreef:wat sneu... zou het kunnen helpen om gewoon de lampen aan te doen? dus niet maar een klein lampje maar gewoon vol licht? en waarom zou hij niet op de slaapkamer kunnen slapen?
Ik slaap op de vliering en die kun je alleen bereiken door een vlizo trap. Deze is zo steil dat de honden er niet op kunnen
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
oke das dan idd begrijpelijk... ik hoop dat het iets helpt wanneer je de lampen aan laat.. wie weet... en anders misschien toch wat rescue? of iets anders homeopatisch wat kan helpen..?Sandro schreef:Dat van die lampen is wel een goed idee, ik heb de camera hier nog staan dus ik kan het weer opnemen.yamie schreef:wat sneu... zou het kunnen helpen om gewoon de lampen aan te doen? dus niet maar een klein lampje maar gewoon vol licht? en waarom zou hij niet op de slaapkamer kunnen slapen?
Ik slaap op de vliering en die kun je alleen bereiken door een vlizo trap. Deze is zo steil dat de honden er niet op kunnen
-
nance
- Erelid