Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dementerend oudje verstoten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

starfleet schreef:
Femia schreef: En jij stelt nog zúlke vragen? :eek:

Zelfs ík weet dat je je oude man moet beschermen en ik ben amateur.
Ik moet wel lachen om het gequote stukje. Overal met ruzie en conflicten weggegaan :smile: :smile: Hoe zou dat nou komen.

Anne
omdat WIJ allemaal naar, eng en gek zijn, heus hoor, jaja echt waar :pffff:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

@idoo schreef: Ik snap deze maar voortdurende beschuldiging echt niet hoor.
Waar haal je het vandaan dat ik twijfel of ik hem beschermen moet?
Ik twijfel helemaal niet!

Nee, je neemt euthanasie in overweging!

Ik konstateer alleen dat er als ik niet thuis ben niets gebeurt aangezien ik hem elke dag weer levend en wel aantref en dat als er wat gebeurt dat is terwijl ik thuis ben.

Hoe weet je nu of er niets gebeurd? Heb je een webcam of een videocamera hangen?

Ik vroeg hier ook niet om advies of ie wel of niet bescherming nodig had.
Ik vroeg naar jullie verwachting of ie meer risico liep in mijn aan- c.q. afwezigheid en hoe je dat vanuit jullie roedeltheorie dan zou kunnen verklaren.

Daar geeft niemand een antwoord op!
Maar het is natuurlijk wel makkelijker gewoon in het wilde weg wat absurde beschuldigingen te uiten dan met een goed onderbouwde uitleg te komen waarom de hond gevaar loopt als ik er niet ben
De hond loopt net zoveel gevaar in je aanwezigheid als in je afwezigheid. Je ouwetje begrijpt (soms) de hondentaal niet meer zo goed en kan er ook niet meer zo goed op reageren en vertoont daarom afwijkend gedrag waarop je andere hond(en) reageren. Onze Deur hier is doof en blind, en loopt wel eens per ongeluk tegen de anderen op. In het begin reageerde Huts hier erg fel op, ze heeft het gelukkig nu helemaal geaccepteerd, alhoewel ik haar wel eens moet waarschuwen als ik met hun samen loop. Hij accepteerde ook een correctie van Huts. Pientje pikt het niet als hij zomaar tegen haar oploopt of langs een botje loopt wat van haar is en corrigeert hem ook meteen. Omdat zij nog vrij jong is pikt Deur dat weer niet en dan is er ruzie. Die twee scheid ik dus omdat Deur er erg onzeker van werd, ondanks dat hij het niet pikte van Pien. De paar keer dat dit gebeurde was ik 2 keer uit het zicht, dus of je er nu wel of niet bent maakt niets uit. Verder heeft Deur op zijn ouwe dag zijn eigen slaapkamer met 2-persoonsbed en een bankje, en zo hoort het ook voor de oude man. Hij heeft daar zijn rust en hoeft nergens op te letten. Huts en Ozzy liggen weleens bij hem en dat vindt iedereen best.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Hutsje schreef:

Ik konstateer alleen dat er als ik niet thuis ben niets gebeurt aangezien ik hem elke dag weer levend en wel aantref en dat als er wat gebeurt dat is terwijl ik thuis ben.

Hoe weet je nu of er niets gebeurd? Heb je een webcam of een videocamera hangen?

Ik vroeg naar jullie verwachting of ie meer risico liep in mijn aan- c.q. afwezigheid en hoe je dat vanuit jullie roedeltheorie dan zou kunnen verklaren.

Maar het is natuurlijk wel makkelijker gewoon in het wilde weg wat absurde beschuldigingen te uiten dan met een goed onderbouwde uitleg te komen waarom de hond gevaar loopt als ik er niet ben
De hond loopt net zoveel gevaar in je aanwezigheid als in je afwezigheid. Je ouwetje begrijpt (soms) de hondentaal niet meer zo goed en kan er ook niet meer zo goed op reageren en vertoont daarom afwijkend gedrag waarop je andere hond(en) reageren. Onze Deur hier is doof en blind, en loopt wel eens per ongeluk tegen de anderen op. In het begin reageerde Huts hier erg fel op, ze heeft het gelukkig nu helemaal geaccepteerd, alhoewel ik haar wel eens moet waarschuwen als ik met hun samen loop. Hij accepteerde ook een correctie van Huts. Pientje pikt het niet als hij zomaar tegen haar oploopt of langs een botje loopt wat van haar is en corrigeert hem ook meteen. Omdat zij nog vrij jong is pikt Deur dat weer niet en dan is er ruzie. Die twee scheid ik dus omdat Deur er erg onzeker van werd, ondanks dat hij het niet pikte van Pien. De paar keer dat dit gebeurde was ik 2 keer uit het zicht, dus of je er nu wel of niet bent maakt niets uit. Verder heeft Deur op zijn ouwe dag zijn eigen slaapkamer met 2-persoonsbed en een bankje, en zo hoort het ook voor de oude man. Hij heeft daar zijn rust en hoeft nergens op te letten. Huts en Ozzy liggen weleens bij hem en dat vindt iedereen best.
ik bedoelde dus met mijn antwoord, "meer risico dat je hond word doodgebeten wanneer je weg bent"...omdat je er dus niet bent, niet dat er meer of minder risico is dat er een gevecht ontstaat, maar omdat je er niet bent om in te grijpen...en dus als het gebeurt je hond eerder dood is...

ik denk niet dat het wat uitmaakt om de TS iets uit te leggen... hij weet het allemaal wel... denkt ie... helaas voor zijn honden, sneu sneu...
Strandloper
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Strandloper »

starfleet schreef:
Femia schreef: En jij stelt nog zúlke vragen? :eek:

Zelfs ík weet dat je je oude man moet beschermen en ik ben amateur.
Ik moet wel lachen om het gequote stukje. Overal met ruzie en conflicten weggegaan :smile: :smile: Hoe zou dat nou komen.

Anne
Lees: 'weggestuurd' :wink:
Groeten Cees
@idoo
Zeer actief

Ongelezen bericht door @idoo »

:slaap:
Laatst gewijzigd door @idoo op 29 mar 2006 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

@idoo schreef:
Inge schreef:Helaas werkt dat niet altijd zo.
Nika is niet echt oud, maar wel versleten. Op dagen dat ze slecht loopt of uitglijdt reageert Marouck daar wel heel heftig op. Marouck is totaal geen agressieve hond en geen vechter, maar is wel behoorlijk puur in haar gedrag blijkbaar. Op zich is het "natuurlijk" gedrag, zwakkeren worden immers verstoten (of gedood) in het wild.
Voorheen was dat niet zo'n probleem, Nika gaf zich over, Marouck bromde nog even en dan was het klaar.
Maar nu Nika pijn heeft gekregen is het dus wel een probleem geworden.
Nika associeert de correctie van Marouck waarschijnlijk met de pijn en gaat dus in verweer, ze geeft zich op slechte dagen niet meer over.
Ze is echter totaal geen partij voor een erg fitte en wendbare Marouck. :wink: Met als gevolg dat ruim 2 maanden geleden Nika's oor zowat middendoor was.
:roll:
Eindelijk een inhoudelijke reactie.
Jij vind het dus niet a-typisch gedrag.
Maar is het omdat ze als zwakkere gezien wordt of omdat ze in de ogen van de andere hond vreemd gedrag vertoond?

Verder wil ik even benadrukken dat ik diep geroerd ben door jullie bezorgdheid en dat jullie daar reden voor zouden hebben als het om iemand met weinig ervaring zou gaan. Al begrijp ik dan nog niet waar jullie het vandaan halen dat ik de hond niet beschermen wil.
Teun is zeer voorspelbaar in haar gedrag en ik bekijk van dag tot dag voordat ik wegga hoe het tussen de honden zit. Ze valt ook niet zomaar ineens aan maar alleen als Tjalfi op het verkeerde moment te dicht bij haar komt. Dat is afgelopen jaar driemaal gebeurt, alleen in mijn aanwezigheid omdat dat de enige reden is waarom hij zo dicht bij haar zou komen. En dan was het nog mijn fout omdat ik haar over het hoofd gezien had.

Afgezien daarvan zijn schapendoezen van vijftien gemiddeld genomen echt geen bevende oudjes, maar nog steeds stevig op hun poten staande honden met een goede conditie. Tjalfi tenminste springt nog elke dag in en uit de auto en holt achter de anderen aan dat het een lust is. Binnenshuis ontgaat hem niets, alleen buiten weet die de weg niet meer en loopt ie gewoon zijn neus achterna.
Ehm....misschien de rest van mijn reactie ook quoten?
Dat het "natuurlijk" gedrag is wil namelijk totaal niet zeggen dat ik dat dus maar toesta, ik neem mijn zwakkere hond dus in bescherming als ik er niet ben.
Voor mij was het besluit simpel, op momenten dat ik niet in de buurt ben om direct in te grijpen zitten ze nu gescheiden. Ik heb er geen zin in om Nika zwaargewond te vinden als ik thuiskom, of zelfs dood. Als ik er wel ben lopen ze gewoon constant bij elkaar en 9 van de 10 dagen is er niets aan de hand, de keren dat het dreigde te escaleren zijn op 1 hand te tellen. Maar ik ben wel blij dat ik op die momenten ook direct in kon grijpen en ze uit elkaar kon halen (overigens is het dan ook gelijk over en lopen ze 5 minuten later weer gewoon samen rond).
Ik snap dan ook echt niet waarom de topicstarter wel dat risico neemt, zeker omdat zijn teef al eerder een hond doodgebeten heeft volgens eigen zeggen. Het is zo simpel, deur dicht en klaar. Laat dat beestje genieten zolang het nog kan, je gaat die hond toch niet de hele dag op zijn tenen laten lopen omdat een andere hond erop zou kunnen reageren?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Handig alleen maar lezen wat je wil...inhoudelijke reacties zijn dus alleen reacties die aansluiten bij jouw ideeen? Handig...

En ik begrijp nog steeds niet waarom je niet gewoon alle risico's voorkomt en de honden uit elkaar houdt. Wat kan mij het nou schelen dat een hond van 15 nog fit is, of dat het alleen gebeurt als jij er bij bent (tenslotte zie je het niet als je er niet bent) of dat je het van dag tot dag bekijkt... Wat als demente Tjalfi overdag wakker wordt en niet meer weet waar hij is of dan per ongeluk tegen Teun aan loopt? Wat als er niemand is om in te grijpen, hoe ver kan Teun dan gaan? Volgens mij heb je dat antwoord al... Wil je nu zo graag bewijs voor je theorie zien dat je Tjalfi in een risicovolle situatie zet, terwijl je maar 1 deur nodig hebt om al die risico's weg te halen. Bah!
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 29 mar 2006 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 29 mar 2006 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
@idoo
Zeer actief

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

@idoo schreef:
Chatterbox schreef: 's Winters werd dat altijd weer moeilijker omdat het nog donker is als je van huis gaat en het weer donker is als je thuis komt, dan moesten ze het dus doen met een lange wandeling aan de lijn door de wijk heen. Als ik niet thuis was sliepen ze, maar niet omdat ze slapen nou zo leuk vinden, maar omdat ze niks beters te doen hebben. Drie weken geleden heb ik ontslag gelopen en nu lopen ze meestal 2x per dag in het bos en geloof maar dat ze nu veel vrolijker en enthousiaster zijn en dat ze zich uitstekend vermaken nu ik overdag thuis ben. Ik kan met de beste wil niet voorstellen dat iemand doelbewust z'n honden elke dag 10 uur lang alleen thuis laat (terwijl hij er 5 minuten vandaan woont) en dan ook nog volhoudt dat dit geen probleem is voor z'n honden..

Geloof ik zonder meer hoor.

Maar ik begrijp niet waarom uitlaten 's winters een probleem is.
Ik laat mijn honden pakweg vijf maanden per jaar in het donker uit, maak altijd lange wandelingen in bos of polder en laat ze altijd altijd los lopen.Ze letten zelf wel op dat ze me niet kwijt raken, daar zijn het Schapendoezen voor.

Alleen nu Tjalfi niet meer weet waar ie loopt geeft dat problemen als ie te ver voor af achter me loopt en ineens een andere richting in slaat. Een zwarte hond in het donker terugvinden is niet makkelijk, en Tjalfi blaft niet als ie me kwijt is, maar blijft wachten waar ie me het laatst gezien dacht te hebben. Soms loop ik voor hem en kijkt ie ineens achterom, ziet me niet en holt dan heel hard terug, en dan wordt het wel eens flink zoeken geblazen waar ie nu weer staat te wachten.

Donkerte is dus geen reden om je honden niet meer los uit te laten!
Hier in de duinen zie je zelf gewoon niks als het donker is; helemaal als het ook nog bewolkt is. Echt helemaal niks!
Dus dat loopt zelf wat rot als je niet eens je eigen hand kan zien als je die voor je gezicht houdt.
Afbeelding
Joyce
Zeer actief

@idoo schreef:
Chatterbox schreef: 's Winters werd dat altijd weer moeilijker omdat het nog donker is als je van huis gaat en het weer donker is als je thuis komt, dan moesten ze het dus doen met een lange wandeling aan de lijn door de wijk heen. Als ik niet thuis was sliepen ze, maar niet omdat ze slapen nou zo leuk vinden, maar omdat ze niks beters te doen hebben. Drie weken geleden heb ik ontslag gelopen en nu lopen ze meestal 2x per dag in het bos en geloof maar dat ze nu veel vrolijker en enthousiaster zijn en dat ze zich uitstekend vermaken nu ik overdag thuis ben. Ik kan met de beste wil niet voorstellen dat iemand doelbewust z'n honden elke dag 10 uur lang alleen thuis laat (terwijl hij er 5 minuten vandaan woont) en dan ook nog volhoudt dat dit geen probleem is voor z'n honden..

Geloof ik zonder meer hoor.

Maar ik begrijp niet waarom uitlaten 's winters een probleem is.
Ik laat mijn honden pakweg vijf maanden per jaar in het donker uit, maak altijd lange wandelingen in bos of polder en laat ze altijd altijd los lopen.Ze letten zelf wel op dat ze me niet kwijt raken, daar zijn het Schapendoezen voor.

Alleen nu Tjalfi niet meer weet waar ie loopt geeft dat problemen als ie te ver voor af achter me loopt en ineens een andere richting in slaat. Een zwarte hond in het donker terugvinden is niet makkelijk, en Tjalfi blaft niet als ie me kwijt is, maar blijft wachten waar ie me het laatst gezien dacht te hebben. Soms loop ik voor hem en kijkt ie ineens achterom, ziet me niet en holt dan heel hard terug, en dan wordt het wel eens flink zoeken geblazen waar ie nu weer staat te wachten.

Donkerte is dus geen reden om je honden niet meer los uit te laten!
Mijn Cocker Spaniel is nachtblind en raakt me dus gegarandeerd kwijt als het donker is, is 1x gebeurd dat ik in het pikkedonker met m'n auto door het bos moest rijden om hem terug te vinden en sindsdien gaat hij dus niet meer los in het donker. Ik snap niet waarom je al die risico's zou nemen. In het bos hier is het 's winters pikkedonker (ook geen lampen) en polders hebben we hier niet, de honden gaan niet los binnen de bebouwde kom omdat veel te gevaarlijk is met auto's. Voor mij redenen genoeg dus om de honden aangelijnd te houden in het donker. Maar ja, wij hebben hele verschillende opvattingen over houden van en zorgen voor honden dus het verbaasd me niks dat we het ook hier niet over eens zijn.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

@idoo schreef:Er is ook echt wel een reden om ze zolang mogelijk bij elkaar te laten. Zoals gezegd hield ik ze al twee jaar gescheiden om de oude reu tegen de speelsigheid van de jonge te beschermen. Als ik dan thuiskwam deed Teun altijd akelig tegen Tjalfi, omdat ze hem dan een hele tijd niet gezien had, denk ik, want toen ik ze weer bij elkaar liet was daar 's avonds geen sprake meer van.
Nu weet ik waarom jij t begrip roedelleider niet kent, want jij bent t niet, maar Teun!
Als Teun al uitvalt terwijl jij er gewoon bij staat, heb jij dus niks te vertellen....
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

@idoo schreef:
Er is ook echt wel een reden om ze zolang mogelijk bij elkaar te laten. Zoals gezegd hield ik ze al twee jaar gescheiden om de oude reu tegen de speelsigheid van de jonge te beschermen. Als ik dan thuiskwam deed Teun altijd akelig tegen Tjalfi, omdat ze hem dan een hele tijd niet gezien had, denk ik, want toen ik ze weer bij elkaar liet was daar 's avonds geen sprake meer van.
Wat raar, de oude hond ligt toch in een slaapkamer de hele dag te slapen en de andere twee komen in de andere slaapkamer de hele dag het bed niet af omdat het avond en schemeringdieren zijn? Hoe moeten ze elkaar dan zien?

Op dezelfde manier als jij door het bos loopt in het pikkedonker met supermanogen?

Anne
@idoo
Zeer actief

kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

En nu wil ik nog steeds weten waarom je voor Tjalfi euthanasie hebt overwogen?
Je begint deze topic met te vertellen dat hij een 'dementerend oudje' is en nu vertel je dat hij nog een heel kwieke oude hond is die thuis geen probleem heeft alleen buiten af en toe verdwaald. Wilde je voor hem dan alleen euthanasie omdat je teef vervelend tegen hem doet?

Heeft je teef je andere hond nu daadwerkelijk gedood of niet? Dat spreek je ook steeds tegen.
Je hebt de gedragskeurmeester dus gesproken over de vorige situatie, dat liep dus niet goed af dus hebben we nu een andere situatie. Ook ging het toen over 2 teven en nu over teef/reu. Deze honden wonen ook al weer langer bij elkaar. De situatie is dus heel anders, iets wat jij als ervaren hondenkenner toch zou moeten zien.
Maar ik kan me voorstellen dat je met een gedragskeurmeester ook niet verder komt omdat je uit haar tips ook alleen dat deel haalt wat jou aanstaat.
@idoo
Zeer actief

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

@idoo schreef: In Haarlem hebben we ook duinen hoor, wandel ik vaak genoeg, omdat je er niet met honden mag komen is het heerlijk rustig wandelen daar, want dan krijgen mijn honden dan geen aanleiding tegen andere honden te gaan blaffen. :wink:
Of erger nog andere honden verscheuren, want jij had toch van die scheurende Schapendoezen. Het is inmiddels wel duidelijk. Je bent een querelant typje, laat je honden 10 uur per dag alleen, bent te beroerd om een deur dicht te doen voor je dementerend oudje wat heel kwiek en jolig is en gaat lekker los de duinen in met je honden terwijl dat verboden is vanwege beschermde broedende diersoorten etc. Wil niet uitleggen hoe je weet dat de dierenarts niet Tjalfi dood wil laten maken. Overal al met ruzie weggegaan.

Het beeld is wel compleet zo :zwaai

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 01 dec 2005 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

@idoo schreef:
Moos schreef:Hier in de duinen zie je zelf gewoon niks als het donker is; helemaal als het ook nog bewolkt is. Echt helemaal niks!
Dus dat loopt zelf wat rot als je niet eens je eigen hand kan zien als je die voor je gezicht houdt.

In Haarlem hebben we ook duinen hoor, wandel ik vaak genoeg, omdat je er niet met honden mag komen is het heerlijk rustig wandelen daar, want dan krijgen mijn honden dan geen aanleiding tegen andere honden te gaan blaffen. :wink:

Vroeger woonde in in de duinen van Walcheren, en daar liep ik ook altijd gewoon in het donker. Je ziet altijd wel genoeg om je voeten neer te zetten en een vaag verschil tussen pad en berm. Kwestie van oefenen misschien? :19:
Ik zie hier in de duinen mijn eigen voeten niet eens als het donker is en bewolkt. Maar goed, jij beschikt over kwaliteiten die wij normale mensen niet hebben, dus je ogen zullen ook wel 10 keer beter zijn dan die van mij.
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

In plaats van anderen voor joker te willen zetten wat betreft het wel cq niet wandelen in het donker(zou dus ook weer met veiligheid te maken kunnen hebben maar volgens mij heb je een beetje een hekel aan dat woord) zou je beter aan je eigen probleem kunnen werken.
Sorry,maar begrijp uberhaupt niet waarom je dit topic gestart bent. :19:
Hutsje
Zeer actief

yamie schreef:
Hutsje schreef:

ik bedoelde dus met mijn antwoord, "meer risico dat je hond word doodgebeten wanneer je weg bent"...omdat je er dus niet bent, niet dat er meer of minder risico is dat er een gevecht ontstaat, maar omdat je er niet bent om in te grijpen...en dus als het gebeurt je hond eerder dood is...

ik denk niet dat het wat uitmaakt om de TS iets uit te leggen... hij weet het allemaal wel... denkt ie... helaas voor zijn honden, sneu sneu...
Nee, het maakt, gezien zijn (uitblijvende) reactie blijkbaar niets uit. Zat nog te twijfelen of ik een verhaal zou tikken of niet. Naja.

Nog een klein toevoeginkje dan: Pien vind dat Deur zwak en oud is en wat haar betreft mag hij wieberen. Ze kan daar niet zo goed mee om gaan en ik denk dat Teun hetzelfde heeft.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

@idoo schreef: Hoezo?
Als je hond blind is kun je hem niet los laten, lijkt me logisch!
Waarom kan je een blinde hond niet loslaten? Als ik zo gedacht zou hebben dan zou Deur de laatste 2 jaar niet meer los gelopen hebben. En dat heeft hij echt, op bekend en op vreemd terrein.
Honden doen meer met hun gehoor en neus dan met hun ogen, lijkt me logisch!
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Hutsje schreef:Nog een klein toevoeginkje dan: Pien vind dat Deur zwak en oud is en wat haar betreft mag hij wieberen. Ze kan daar niet zo goed mee om gaan en ik denk dat Teun hetzelfde heeft.
Alleen ben jij van mening dat Pien dat wel kan vinden, maar dat zij het dak op kan en bescherm je Deurtje. En zo hoort het ook.
AfbeeldingAfbeelding
Hutsje
Zeer actief

bram en thijs schreef:
Hutsje schreef:Nog een klein toevoeginkje dan: Pien vind dat Deur zwak en oud is en wat haar betreft mag hij wieberen. Ze kan daar niet zo goed mee om gaan en ik denk dat Teun hetzelfde heeft.
Alleen ben jij van mening dat Pien dat wel kan vinden, maar dat zij het dak op kan en bescherm je Deurtje. En zo hoort het ook.
Uiteraard. Wie aan Deur komt, komt aan mij!
Afbeelding
Joyce
Zeer actief

Hutsje schreef:
Waarom kan je een blinde hond niet loslaten? Als ik zo gedacht zou hebben dan zou Deur de laatste 2 jaar niet meer los gelopen hebben. En dat heeft hij echt, op bekend en op vreemd terrein.
Ik zei dat Papu een soort van nachtblind was, in schemer/donker raakt hij ons dus gewoon heel snel kwijt en dat is niet handig. Maakt niet uit, hij loopt nu lekker overdag 1,5 uur in het bos, want mijn honden zitten niet 10 uur alleen thuis. :wink:

Ik heb een blind hondje in de opvang gehad (later bleek hij wel wat te kunnen zien), maar het was echt geweldig om te zien hoe goed hij zijn omgeving doorhad, hij liep nergens tegen op, had snel door waar wat stond en in het bos zag je hem rennen en springen en hij is nog nooit zomaar tegen een boom aangelopen hoor.
Hutsje
Zeer actief

Chatterbox schreef:
Hutsje schreef:
Ik zei dat Papu een soort van nachtblind was, in schemer/donker raakt hij ons dus gewoon heel snel kwijt en dat is niet handig. Maakt niet uit, hij loopt nu lekker overdag 1,5 uur in het bos, want mijn honden zitten niet 10 uur alleen thuis. :wink:

Ik heb een blind hondje in de opvang gehad (later bleek hij wel wat te kunnen zien), maar het was echt geweldig om te zien hoe goed hij zijn omgeving doorhad, hij liep nergens tegen op, had snel door waar wat stond en in het bos zag je hem rennen en springen en hij is nog nooit zomaar tegen een boom aangelopen hoor.
Deur wel, en hij begint dan heel hard te kwispelen om te laten zien dat hij het niet kwaad bedoelt. Als hij hier naar buiten gaat en de deur staat niet open of half loopt hij daar ook tegenop. Maar hij zit er niet zo mee, hij schudt zijn hoofd een keer en gaat vrolijk verder.
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 29 mar 2006 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Waarom heb je er voor gekozen Teun in huis te nemen?
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 29 mar 2006 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Hutsje
Zeer actief

@idoo schreef:Ik zie dat Tjalfi aan het minderen is, zie Teun weer neigingen krijgen, ik weet dat het nooit meer beter maar alleen minder wordt en dat ik dus binnenkort maatregelen moet gaan nemen.

Binnenkort???? Binnenkort?????????? Je had dat allang moeten doen! Of wacht je er op tot je niet eens meer naar de da hoeft om je oudje te euthaniseren?

In het algemeen is het het beste de honden voorgoed uit elkaar te doen.
Optie 1 is Teun weg, Optie 2 is Tjalfi weg.
Optie 1 is vanwege haar karakter niet uitvoerbaar, optie 2 is vanwege zijn leeftijd niet uitvoerbaar. Ik vind althans dat je zo'n oude hond niet meer verkassen moet.

Blijft over optie 3, Tjalfi in laten slapen als het echt gevaarlijk voor hem wordt. (Dus niet nu meteen al omdat ze vervelend begint te doen)
Optie 3 is alleen serieus te overwegen als hij behalve geestelijk ook lichamenlijk al zo afgetakeld zou zijn dat het alleen om het bespoedigen zou gaan van iets dat er toch al zit aan te komen.
[/color]
Optie 4: Permanent scheiden in huis.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”