Kom maar een keertje langs dan
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag voor herderliefhebbers....
Moderator: moderatorteam
- Dog-out
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr - Aantal honden: 2
-
estelle
Dat ligt idd maar net uit welke lijnen de herder komt.
Mijn ene duitseherder reu is zo'n lekkere glijbaan en een heerlijk mietje....
De andere herder heeft een mooie rechte rug en het karakter dat ik bij de herder horen vindt. Sociaal naar mensen maar er staan als het moet en dan ook durven gaan, vrijwel nergens bang voor. Van haar weet ik dat ze er voor me zal zijn dat moet ik bij mijn andere 2 herders nog maar afwachten die zijn veel schijtbakkeriger.....
En helaas zie je tegenwoordig heel veel herders die bij een poep en een scheet al de benen nemen.
Mijn ene duitseherder reu is zo'n lekkere glijbaan en een heerlijk mietje....
De andere herder heeft een mooie rechte rug en het karakter dat ik bij de herder horen vindt. Sociaal naar mensen maar er staan als het moet en dan ook durven gaan, vrijwel nergens bang voor. Van haar weet ik dat ze er voor me zal zijn dat moet ik bij mijn andere 2 herders nog maar afwachten die zijn veel schijtbakkeriger.....
En helaas zie je tegenwoordig heel veel herders die bij een poep en een scheet al de benen nemen.
- Dog-out
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr - Aantal honden: 2
Ik kan alleen vanuit mijn ervaringen met mijn eigen Hollandse Herder spreken want ik heb nooit een herder gehad en heb er ook nooit over nagedacht om er een in huis te nemen. Mijn Hollander is per toeval bij ons gekomen. Deze was van een kennis van ons die hem als onhandelbaar bestempelde. Hij zou naar het asiel gaan. Wij hebben toen besloten een poging te wagen. Ik kende het beestje en wist dat hij eerlijk was. Ook was hij nog maar 6 maanden oud dus nog tijd zat om hem te trainen. Heb me totaal niet ingelezen in het ras maar ben gewoon afgegaan op het gedrag dat de hond liet zien (zoals ik bij alle honden doe). Hij komt uit een werkhondenlijn en het werd me al heel snel duidelijk dat er gewoonweg te weinig met de hond was gedaan waardoor hij heel onrustig werd. Ben toen op zoek gegaan naar een goede hondensportvereniging waar ik nog steeds 2x per week train voor het VZH-examen. We zijn nu een jaar verder en ik kan heel stellig zeggen (dit is natuurlijk niet helemaal objectief meer) dat Djenko een superhond is. Hij vindt alles leuk, is enorm sociaal naar mens en dier, is nergens bang voor maar is ook absoluut niet te dominant.Maar helaas de herders zoals ik ze tegenwoordig zie zijn erg nerveus(neurotisch) wantrouwig-bang en ik vind ze vaak onvoorspelbaar.
Ik denk dat het gedrag dat een hond (ongeacht het ras) laat zien voor het grootste deel te maken heeft met de opvoeding die hij krijgt. Zo ken ik hele zenuwachtige doggen maar ook ontzettend stabiele en rustige JRT's. Natuurlijk is er bij elk ras een aantal aangeboren eigenschappen waar je wel of geen gebruik van maakt. De opvoeder zorgt er voor of deze eigenschappen en hun valkuilen in meer of mindere mate in het gedrag naar voren komen of niet.
Ik denk dat als ik niet in was gegaan op de behoefte van Djenko om te werken, dat het misschien ook een onvoorspelbare neuroot was geworden, simpelweg omdat hij dan zijn ei niet kwijt kan. Ik denk dat dit niet alleen voor herders geldt, maar voor alle honden.
Groetjes Lindy[/quote]
- jemima
- Actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Re: Vraag voor herderliefhebbers....
Ja daar ben ik weer, maar deze teef heeft 2 week geleden een nestje gehad, en over ongeveer 6 weken mogen wij een van haar pupjes ophalen!!!!!Martijn schreef: Ik zag net deze foto en daar herken ik toch iets van wuilus is in. Dit is toch niet zomaar een hond?
gr een erg blije en ongeduldige jemima
- bantu lohbo
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
natuurlijk is een herder een herder, een boxer een boxer, een poedel een poedel, een labrador een labrador, met allemaal hun eigen charmes,maar het blijven allemaal HONDEN. Net zoas een appel heel anders is dan een peer is, maar toch is en blijft het allebei fruit.
Het is alleen maar waar je van houdt, en zo zijn er een heleboel honden, die geen hond meer zijn.
Het is alleen maar waar je van houdt, en zo zijn er een heleboel honden, die geen hond meer zijn.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dus???bantu lohbo schreef:Het is alleen maar waar je van houdt, en zo zijn er een heleboel honden, die geen hond meer zijn.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
jidde
Ik heb 2 herders, 2 duiters. Totaal verschillend van karakter. Toch op hun eigen manier beide herders!
nanni gaat voor mij door het vuur! Zij is meestal wantrouwend en bepaalde mensen vind ze wel super leuk
Nanni is moeilijk te bereiken, erg opzichzelf. Zij zal alles doen om het baasje te plezieren en zal nooit kattenkwaad uithalen.
Of zij zo geboren is of dat ze zo gevormd is? ik denk allebei.
Tuana daarintegen is gek op IEDEREEN!! Vooral kinderen vind ze super, alle honden worden vrolijk begroet en iedereen krijgt een tongzoen als je binnenkomt
Toch staat ze haar mannetje.
Ik heb al 2 dingen meegemaakt waarvan ik zeker weet dat Tuana mij zal beschermen als het mogelijk is.
Tuana stuiterd van links naar rechts. Ik vraag mij nog steeds af waarom zij 4 poten heeft, want ze staat altijd op der achterpoten te dansen
Zij is vocaal, blaft als ze te lang moet wachten. Ze is vreselijk alert en wil ook supergraag werken!
In huis is ze erg rustig
overdag slaapt ze eigenlijk ook zelden, dan heeft ze het te druk met iedereen in de gaten te houden en Nanni te spelen. s avonds is ze total loss en slaapt ze.
Wel is Tuana een hond die je wat te doen moet geven. Als je nooit speelt mt haar, is zij een hond die gaat slapen. Afkloppen, zij heeft 2 tijdschriften en een pen gesloopt, voor de rest helemaal niets.
Tuana is ook vreselijk stabiel van karakter! Dat zie je tocg niet vaak meer bij herders. Tuana is wel eens gegrepen bijna door een duitser toen ze heel klein was en een keer door een dalmaat. Toch vind ze alle honden nog steeds leuk. Ze is ook nergens van onder de indruk. Ze is vreselijk bijdehand, dat wel
Nanni is wel een glijbaan, alles is gaan zakken
Tuana alleen als je der in stand zet
nanni gaat voor mij door het vuur! Zij is meestal wantrouwend en bepaalde mensen vind ze wel super leuk
Of zij zo geboren is of dat ze zo gevormd is? ik denk allebei.
Tuana daarintegen is gek op IEDEREEN!! Vooral kinderen vind ze super, alle honden worden vrolijk begroet en iedereen krijgt een tongzoen als je binnenkomt
Ik heb al 2 dingen meegemaakt waarvan ik zeker weet dat Tuana mij zal beschermen als het mogelijk is.
Tuana stuiterd van links naar rechts. Ik vraag mij nog steeds af waarom zij 4 poten heeft, want ze staat altijd op der achterpoten te dansen
In huis is ze erg rustig
Wel is Tuana een hond die je wat te doen moet geven. Als je nooit speelt mt haar, is zij een hond die gaat slapen. Afkloppen, zij heeft 2 tijdschriften en een pen gesloopt, voor de rest helemaal niets.
Tuana is ook vreselijk stabiel van karakter! Dat zie je tocg niet vaak meer bij herders. Tuana is wel eens gegrepen bijna door een duitser toen ze heel klein was en een keer door een dalmaat. Toch vind ze alle honden nog steeds leuk. Ze is ook nergens van onder de indruk. Ze is vreselijk bijdehand, dat wel
Nanni is wel een glijbaan, alles is gaan zakken
-
rob80
- Actief
mijn ervaring met herders is dat ze zeker veel meer een band aangaan met de baas, dus baasgericht. Maar ik zie zo veel herders die absoluut niet sociaal om kunnen gaan met andere honden (agressief gedrag) dat ik me wel eens afvraag of mijn volgende hond ook een herder zal worden.... Wat betreft karakter vind ik herders minder stabiel (over het algemeen genomen) dan andere rasgroepen.
Als ik zeker zou zijn dat mijn volgende herder een sociale hond zou worden, zou ik voor een herder kiezen, maar ik vraag het me af....of dat het aan mijn begeleiding ligt....??
Als ik zeker zou zijn dat mijn volgende herder een sociale hond zou worden, zou ik voor een herder kiezen, maar ik vraag het me af....of dat het aan mijn begeleiding ligt....??
-
jidde
Ik heb dus een vriendelijke en minder vriendelijke hond.
Ik zie uit Tuana der nest gelukkig allemaal supersociale honden! Tuana haar moeder kan eigenlijk ook wel met alle teven die daar rondlopen vinden
Haar pa schijnt behalve dat hij goed kan werken, ook super sociaal te zijn naar mens en dier!
Dus ze bestaan wel, super sociale honden
Ik zie uit Tuana der nest gelukkig allemaal supersociale honden! Tuana haar moeder kan eigenlijk ook wel met alle teven die daar rondlopen vinden
Dus ze bestaan wel, super sociale honden
-
Diesel73
- Vaste gebruiker
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
-
Tarz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
Hoi Wendy!
Ik geloof best dat Tuana een hele sociale hond is
en dat vind ik ook echt fijn voor je! Maar ze is nog wel jong hé? Dus haar karakter kan nog wel wat veranderen
Niet dat ze daardoor minder leuk wordt maar een jonge hond is vaak heel anders dan een volwassen hond.
Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig naar haar... jammer dat ik jou nooit op forummeetings heb getroffen! Misschien in de toekomst?
En in de tussentijd maar wat meer foto's plaatsen van dat lieve dametje van je
Ik geloof best dat Tuana een hele sociale hond is
Niet dat ze daardoor minder leuk wordt maar een jonge hond is vaak heel anders dan een volwassen hond.
Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig naar haar... jammer dat ik jou nooit op forummeetings heb getroffen! Misschien in de toekomst?
Groetjes Rob
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik wil ook weer een herder of een herdermiks en ik heb Martijn inmiddels aangestoken gelukkig want die begon gister over een Duitse herder als Dapper dat zou toestaan en we in een groter huis wonen met tuin
Een mooie Duitse herderreu zie ik ook wel weer zitten
Eigenlijk wilde ik na Wuilus een bouvier maar ik heb alles afgezocht naar bouviers van een beetje goed ouderwets type en kom tot de conclusie dat die er vrijwel niet meer zijn.
Ik wil geen hond met een te dikke vacht en ook het karakter moet wel een beetje pittig zijn.
Dus misschien stappen we van de bouvier af en gaan we voor de Duitse herder reu tegen die tijd.
Omdat we altijd minimaal 2 honden zullen hebben zal hij in ieder geval sociaal opgroeien en persoonlijk heb ik niet zoveel problemen met een hond die misschien niet leuk met andere reuen zal worden. Stiekem ga ik zelf altijd al uit van het feit dat een reu hoogstwaarschijnlijk niet met andere ongecastreerde reuen zal kunnen omgaan. Kan me niks schelen eigenlijk
Herders kunnen erg goed leren luisteren en dus zijn andere honden zowiezo niet snel een echt probleem in mijn ogen. Ik ben toch meer de man van het fietsen met de hond en lekker zelf spelen. De hond kan maatjes krijgen in de vorm van voor hem bekende leuke teven en natuurlijk de andere hond die er dan zeker is.
Ik vind het heerlijk om een hond te hebben die op het huis past en lekker waaks is. Het betrouwbare en trouwe spreekt me ook enorm aan in de herder. Luisteren leren ze ook snel en goed en meestal zijn het zeer prettige stabiele honden waar je alle kanten mee op kan.
Gister een kennel gevonden die fokt met DDR-honden in wolfsgrauw. Prachtig en niet een te schuine rug maar toch een mooi groot type waar je ook met een gerust gevoel mee naar trainingen kan gaan
Een mooie Duitse herderreu zie ik ook wel weer zitten
Eigenlijk wilde ik na Wuilus een bouvier maar ik heb alles afgezocht naar bouviers van een beetje goed ouderwets type en kom tot de conclusie dat die er vrijwel niet meer zijn.
Dus misschien stappen we van de bouvier af en gaan we voor de Duitse herder reu tegen die tijd.
Omdat we altijd minimaal 2 honden zullen hebben zal hij in ieder geval sociaal opgroeien en persoonlijk heb ik niet zoveel problemen met een hond die misschien niet leuk met andere reuen zal worden. Stiekem ga ik zelf altijd al uit van het feit dat een reu hoogstwaarschijnlijk niet met andere ongecastreerde reuen zal kunnen omgaan. Kan me niks schelen eigenlijk
Herders kunnen erg goed leren luisteren en dus zijn andere honden zowiezo niet snel een echt probleem in mijn ogen. Ik ben toch meer de man van het fietsen met de hond en lekker zelf spelen. De hond kan maatjes krijgen in de vorm van voor hem bekende leuke teven en natuurlijk de andere hond die er dan zeker is.
Ik vind het heerlijk om een hond te hebben die op het huis past en lekker waaks is. Het betrouwbare en trouwe spreekt me ook enorm aan in de herder. Luisteren leren ze ook snel en goed en meestal zijn het zeer prettige stabiele honden waar je alle kanten mee op kan.
Gister een kennel gevonden die fokt met DDR-honden in wolfsgrauw. Prachtig en niet een te schuine rug maar toch een mooi groot type waar je ook met een gerust gevoel mee naar trainingen kan gaan
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- Joy C
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- jemima
- Actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Re: Vraag voor herderliefhebbers....
Wij krijgen hopelijk een zwarte teef, dus geen kopie van Zarka, maar ik zal zeker foto's plaatsen tegen de tijd dat we haar hier hebben.Martijn schreef: Echt waar,joh? Wat tof!
Ik vind het echt een heel mooie hond. Ben dan ook benieuwd naar jouw pup!
gr jemima
-
jidde
Het kan natuurlijk veranderen... Ze is al loops geweest en merk geen verschil met haar. Misschien dat het met haar volgende loopsheid veranderd? Wie zal het zeggen.Tarz schreef:Hoi Wendy!
Ik geloof best dat Tuana een hele sociale hond isen dat vind ik ook echt fijn voor je! Maar ze is nog wel jong hé? Dus haar karakter kan nog wel wat veranderen
![]()
Toch is haar moeder ook supersociaal met andere honden!! Haar moeder ken ik persoonlijk, haar pa heb ik helaas nog nooit ontmoet. Wel weet k dat hij ook supersociaal is!
Het is een vreselijke lellebel
Het word tijd voor een meeting hahahha
-
jidde
-
Rob*
- Zeer actief
-
jidde