Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond mag straks alleen op bank als ik dat wil???

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Hond mag straks alleen op bank als ik dat wil???

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Mijn hond is nu 3 jaar en gewend heerlijk op de bank en stoelen te zitten slapen en zelfs graven in de bank
Dat kan allemaal
MAAR
er komt een nieuwe bank :denken:

een dure bank, een leren bank :eek:

dus, of ik kan er een dikke fleece opleggen als ik wegben of als ie erop ligt maar misschien gaat ie dan juist graven

Eigenlijk wil ik dat ie er niet zomaar opgaat
hij heeft al een kussen en een heerlijke stoel waar hij zo op kan
een andere leren fauteil leg ik bladen op, daar gaat ie soms alsnog opliggen :19:

Kun je dit afleren, nieuwe bank andere regels?
Hij zal er toch wel op gaan als ik wegben of ik moet trucjes uithalen, iets eropleggen of mijn glazen roltafeltje ervoor rollen dan wordt het alweer lastiger, MAAR kan ie er wel langs denk ik :pffff:

Denken jullie dat ik dit kan aanleren (afleren)
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Tips welkom!
Milou85
Zeer actief

Ongelezen bericht door Milou85 »

Misschien proberen af te leren met plastic zakken die heel erg kraken op de bank, dat als hij er op wil gaan liggen het heel erg kraak?Of maakt 'm dat niet uit? Misschien oude bank houden voor hem? Of hem die stoel dan wijzen of gewoon z'n mand. Ik weet het anders ook niet. Onze hond kende dat niet toen we hem kregen :mrgreen:
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief

Kraak erop kan misschien wel helpen, aluminiumfolie heb ik wel eens gehoord. Maar ja om dat nu steeds erop te leggen....
als het weg is gaat ie weer gewoon liggen hoor :roll:
slimme hond

Zakken kan ik doen, weet niet of hem dat uitmaakt, volgens mij gaat ie er gewoon opliggen. Ik zal extra krakende zakken gaan verzamelen, sommige kraken meer dan andere hè :mrgreen:

Duidelijk zijn en andere plek aanwijzen is wellicht erg slim, dan ook consequent zijn, blijft toch raar, nu mag ie het wel
maar ja is ook andere bank
dus andere regels? :denken:
AnneMarie
Zeer actief

Kraak erop kan misschien wel helpen, aluminiumfolie heb ik wel eens gehoord. Maar ja om dat nu steeds erop te leggen....
als het weg is gaat ie weer gewoon liggen hoor :roll:
slimme hond

Zakken kan ik doen, weet niet of hem dat uitmaakt, volgens mij gaat ie er gewoon opliggen. Ik zal extra krakende zakken gaan verzamelen, sommige kraken meer dan andere hè :mrgreen:

Duidelijk zijn en andere plek aanwijzen is wellicht erg slim, dan ook consequent zijn, blijft toch raar, nu mag ie het wel
maar ja is ook andere bank
dus andere regels? :denken:
starfleet
Erelid

Re: Hond mag straks alleen op bank als ik dat wil???

Ongelezen bericht door starfleet »

AnneMarie schreef: Hij zal er toch wel op gaan als ik wegben of ik moet trucjes uithalen, iets eropleggen of mijn glazen roltafeltje ervoor rollen dan wordt het alweer lastiger, MAAR kan ie er wel langs denk ik :pffff:

Denken jullie dat ik dit kan aanleren (afleren)
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Tips welkom!
Ik denk dat je het beste stoelen omgekeerd op de bank kan leggen o.i.d. zodat het geen lekker plekje voor hem is. Anders geeft ik je weinig kans.

Anne
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

zorgen dat hij niet op de bank kan in je afwezigheid. Baasje weg betekent bank voor de hond :wink:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief

Dus een hond gaat altijd op de bank tenzij hij niet kan of
van pups af aan dit niet mocht?

Je kunt toch wel veranderingen aanbrengen ALS je thuisbent uiteraard, dus dat ie dan niet vanuit zichzelf op de bank mag?
Of snapt ie daar dan niets van in het kader van de consequentie

Ik ken iemand met een probleemhond, agressie. Gedragsdeskundige thuisgehaald, die zei, hond mag niet meer onder de bank (hond kan daar onder de bank)
en eerst zelf door de deur , eerst zelf eten etc de bekende dominantietrucs.
Dus dan zijn aanpassingen ook aan de orde van de dag
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Je kunt hem wel wegsturen als hij op de bank gaat liggen als je er bent, dat snapt ie na een poosje wel. Dus als jij er bent gaat ie niet meer op de bank. Echter als je weg bent gelden die regels niet meer en kan hij ervoor kiezen toch op de bank te gaan liggen. Je kan een ander plekje aantrekkelijker maken dus dat hij wellicht daarvoor kiest als je er niet bent of je legt op je nieuwe bank iets dikkers ipv van fleece om je bank te sparen.

groetjes majelle
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik denk dat je er het beste iets op kunt leggen als je weg bent,óf de kussens omhoog zetten.
Dit is trouwens één van de redenen waarom mijn honden nooit op de bank mogen;het is makkelijk aangeleerd maar oh zo moeilijk om het ze weer af te leren als het nodig is :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Ik zou beginnen met afleren op de oude bank. Als hij dat al een eind weet en er komt een nieuwe dan begrijpt hij het misschien sneller?? Zelf dit probleem nooit gehad.
AnneMarie
Zeer actief

Ligt er geen grote lobbus op jouw bankje? :eek:
Seahorse
Actief

Ongelezen bericht door Seahorse »

Ik denk dat het best gaat lukken zo lang je zelf in de buurt bent. 's-nachts en als je weg bent wordt het een ander verhaal. Je zou de hond dan in een andere kamer kunnen laten, maar het is de vraag of je dat er voor over hebt. De enige hoop die ik zie is dat je hond zijn eigen stoel misschien lekkerder vindt liggen dan de leren bank.

In het begin was ik ook vrij streng als het om de bank ging. Inmiddels is het zijn favoriete slaapplek en die haren pluk ik er wel af als er visite komt.
Groetjes,
Jolanda en Billy
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief

Ach ja, en krassen zal ook wel meevallen
Daarom leer genomen, doekje erover en weg is het
nu ligt er fleece over (zand is hier erger dan haren!)
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

HAd ik ook en begin geprobeert de hond van de bank te houden lukte ook goed maar ... ik miste de hond lekker naast me op de bank haha. Heb er een kleed op liggen en hij mag gewoon ter allertijden op de bank. Krassen vervagen snel en na een poetsrondje ook niet meer zichtbaar.
Bij mijn moeder mag hij alleen op de bank als de plaid erop ligt hij weet dit en als hij op de bank wil liggen legt hi zijn kop erop en kijkt om haha doen we niets zucht hij eens diep en gaat met veel gekreun en bombarie op de mat liggen. this dus goed te leren en tja 's nachts kan hij de kamer niet in of als ik weg ben dus das geen probleem hier.
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik wens je veel succes ermee :mrgreen:
Ameno mag niet op de bank, gewoon niet. Wel af en toe op schoot maar dan ga ik ergens anders zitten dan op de bank.

Kijk wel uit met aluminium folie. Er kunnen nare dingen gebeuren met je hond als hij besluit om de folie maar op te gaan eten.
AnneMarie
Zeer actief

ja alufolie is link, ga ik maar niet doen
denk dat ik er een dikke teddyfleece opleg, voor mijzelf ook lekker warm en ik heb een prachtige kleur gekocht hiervan

Ik vind de hond naast me op de bank te gezellig, dat heb je met zo'n kleine :19:
Mijn Dog lag nooit naast me op de bank :denken:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ach het zal heus wel loslopen denk ik.
Inderdaad een lekkere dikke fleece op de bank en dan denk ik dat het wel goed zal gaan. Leer kan best wel wat hebben.
AnneMarie
Zeer actief

De eerste kras zal het ergst zijn, we moeten toch leven in huis nietwaar
hond is altijd nog belangrijker dan bank

maar ja, ik wil ook niet alles honds hebben
:denken:
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

AnneMarie schreef:Ach ja, en krassen zal ook wel meevallen
Daarom leer genomen, doekje erover en weg is het
nu ligt er fleece over (zand is hier erger dan haren!)
Nou ik heb een leren stoel en die zit onder de krassen, maar mss valt het bij jou mee? Hij (de stoel) is er overigens niet lelijker op geworden! :wink:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wij hebben sinds kort een hele dure wit leren hoekbank met een mooi plaid erop :mrgreen:
Ze gaan er toch wel op als ik er niet ben dus waarom ook niet als ik er wel ben?
Er is alleen 1 regel, als er visite komt moeten ze in hun mand omdat de plaids er dan af gaan, en dat gaat prima, maar zodra de visite opstaat moet ik snel weer de plaids erop leggen want voor ik bij de deur staat liggen ze er al weer op.
Klinkt lullig maar ik vind dat als je het zonde vind van de bank moet je niet zo een dure kopen en waarom een hoop stress en ergenis veroorzaken als ze per ongeluk wel een keer op de bank gaan...leg er een plaid op en over is het probleem.

Jacqueline
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

AnneMarie schreef:De eerste kras zal het ergst zijn, we moeten toch leven in huis nietwaar
hond is altijd nog belangrijker dan bank

maar ja, ik wil ook niet alles honds hebben
:denken:
Wij hadden ook een hele mooie teakhouten tafel gekocht...na 3 dagen vond Samara dat hij er temooi uitzag en heeft de hoek er maar afgevreten :neenee: terwijl we er niet waren..tja ...zonde maar tis niet anders dat risico heb je met honden.

Jacqueline
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Wij hebben een goedkope bank gekocht. Honden en kinderen gaan niet samen met een duur en smetteloos interieur als je zelf gewoon ook rustig nog wil leven.

Ik vind het ook weer zoiets om een mooie bank te kopen en die dan te bedekken met foulards. Dan kun je dat beter doen als de bank er niet meer uitziet imo.

Anne
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

er ligt bij mij een kleed op in dezelfde kleur als de bank. Gekocht op een hondenshow zoeen nep vacht en zonder vind ik het maar kaal haha ben er zo aan gewend en het staat bes mooi. Af en toe in de wasmachine en we zittne er weer fris bij :smile:
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Wij hebben ook altijd fleece dekens op de bank liggen en dan mogen ze er dus op..wanneer ze naar de bank lopen en ik zeg nee.., dan gaan ze er niet op. Verder mogen ze altijd op de bank, ook wel met visite, als daar plaats voor is, maar ze moeten eerst toestemming krijgen.
Dus eerst leggen ze altijd een kop op je schoot; en zeg je dan nee, dan gaan ze id. zuchtend voor je liggen en zeg ik; kom maar, krijg je een super enthousiaste hond van 55 kilo op schoot! Lekker warm :ok:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Ik had eerder ook een leren bank en hondjeslief kropen er altijd op. ( De katten mochten toch ook op de bank dus waarom wij niet :19: :mrgreen: )
Het is maar net wat je zelf wil, en aangezien je het eerder wel toestond kan het moeilijk zijn en worden om het hem nu af te leren.
Met Utah moesten wij het hem toen ook gaan afleren van de gedragstherapeut, en moet eerlijk bekennen dat het nooit gelukt is.
Zodra ik me kont maar gelicht had lag ie weer heerlijk parmantig op de bank :mrgreen:
Ik wens je veel succes :ok: :mrgreen:
Afbeelding
JohanTienen
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door JohanTienen »

biij mij ligt in de driezit een laken en in de tweezit een dekentje.

mijn hond mag ten alle tijde in de zetel, ik en hijzelf hebben nooit anders geweten. als het te warm word in zijn tweezit dan duwt hij het deken wel weg, maarja.

als er bezoek is en er is geen plek meer voor hem moet hij op de grond liggen wat hij geen erg vind, maar als er plek is zal hij er meestal wel gaan liggen. Mijn bezoek weet dat en ergt zich er ook niet aan. (en anders moeten ze maar blijven recht staan :pffff: )
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mirri »

Als ik thuis ben dan weet Max dat hij alleen op de bank mag als ik toestemming geef anders ligt hij lekker op zijn kussen ook als ik achter of boven ben.
Maar ben ik van huis en dan voel ik altijd op de kussen van de bank en dan is het warm :boos:
Op zich niet erg want hij springt er heel voorzichtig op en vindt het al voornaam dat hij het niet doet als we thuis zijn :ok:
heylane
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door heylane »

Mijn hond mag nooit op de bank (en dat doet hij ook niet als ik weg ben)
Hij mag niet eens op schoot als ik op de bank zit. (met als gevolg dat als er iemand op een stoel zit mijnhher klaar staat om te vragen of 'ie op schoot mag). Ik heb een stoel in de kamer staan, als ik de hond op schoot wil ga ik daar zitten.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”