Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Scharlakenbos en Schipborg
Moderator: moderatorteam
- kabouter
- Actief
Scharlakenbos en Schipborg
Hallo,
Weet iemand of het is toegestaan om in het Scharlakenbos (Haren GN) en het bos bij Schipborg de hond los te laten lopen?
Ik verhuis misschien die kant op, maar wil wel dat de hond daar vrij kan lopen.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Weet iemand of het is toegestaan om in het Scharlakenbos (Haren GN) en het bos bij Schipborg de hond los te laten lopen?
Ik verhuis misschien die kant op, maar wil wel dat de hond daar vrij kan lopen.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
- Patrol
- Zeer actief
Scharlakenbos mag niet, want daar lopen wilde koeien! En welk bos bij Schipborg. Als je de zandvlakte in Zeegse bedoeld dan mogen de hondjes daar niet los.
Maar wees niet bang hoor... ik woon tussen beide bossen in (ongeveer ) en genoeg plek waar je kunt wandelen waar je hond wel los kan, en helaas nog steeds niet officieel mag. Ik bedoel dan schouwpaden en agrarische wegen.
De beide bossen die jij noemt kom ik in ieder geval niet, veeel en veeel te druk en zeker met 2 rottweilers altijd commentaar, zelfs als ze aan de riem lopen....
Maar wees niet bang hoor... ik woon tussen beide bossen in (ongeveer ) en genoeg plek waar je kunt wandelen waar je hond wel los kan, en helaas nog steeds niet officieel mag. Ik bedoel dan schouwpaden en agrarische wegen.
De beide bossen die jij noemt kom ik in ieder geval niet, veeel en veeel te druk en zeker met 2 rottweilers altijd commentaar, zelfs als ze aan de riem lopen....

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
- kabouter
- Actief
Ik wil of in Haren of in Schuilingsoord gaan wonen.
Het gaat nog wel even duren, sta net 1 jaar ingeschreven bij Woonborg. Een van de redenen om te verhuizen is dat ik geen eigen vervoer heb. En daarom in de buurt van een losloopgebied wil wonen. Hier in Grijpskerk hebben we alleen een klein parkje bij de sportvelden. Daar ben je binnen een half uur wel klaar. Bij de N.A.M locatie is ook een mooi park, maar dat is net te ver lopen voor mijn hondje.
Vandaar ook deze topic. Zodat ik een goede keus kan maken.
Het gaat nog wel even duren, sta net 1 jaar ingeschreven bij Woonborg. Een van de redenen om te verhuizen is dat ik geen eigen vervoer heb. En daarom in de buurt van een losloopgebied wil wonen. Hier in Grijpskerk hebben we alleen een klein parkje bij de sportvelden. Daar ben je binnen een half uur wel klaar. Bij de N.A.M locatie is ook een mooi park, maar dat is net te ver lopen voor mijn hondje.
Vandaar ook deze topic. Zodat ik een goede keus kan maken.

- flatcoat4ever
- Actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
- Contacteer:
Nou een officieel losloopgebied kan je hier in de omgeving van Zuidlaren/Annen wel vergeten, maar als je hond onder appél staat zijn ze vrij soepel.
Ik heb in iedergeval de afgelopen jaren behalve een waarschuwing van een militaire hottemetoot die blijkbaar zelf bang was voor honden nooit geen problemen gehad met het gezag, kom zeker 5 keer per week in de Strubben/kniphorstbos, verder in de SBB van Gieten, Bos tussen Anloo en Eext, stroomdallandschap Drentsche AA enz.
Alleen Balloërveld zijn de laatste jaren erg fanatiek met het boekje trekken daar kom ik dan ook niet meer.
Omgeving Haren ken ik minder goed.
gr. van ook een Woonborg huurder
Ik heb in iedergeval de afgelopen jaren behalve een waarschuwing van een militaire hottemetoot die blijkbaar zelf bang was voor honden nooit geen problemen gehad met het gezag, kom zeker 5 keer per week in de Strubben/kniphorstbos, verder in de SBB van Gieten, Bos tussen Anloo en Eext, stroomdallandschap Drentsche AA enz.
Alleen Balloërveld zijn de laatste jaren erg fanatiek met het boekje trekken daar kom ik dan ook niet meer.
Omgeving Haren ken ik minder goed.
gr. van ook een Woonborg huurder
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel

Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)

Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje
- *amber*
- Vaste gebruiker
Ik zou als ik jou was in annen gaan wonen, dan woon je echt op loopafstand van het kniphorstbos (andere kant van de snelweg n34, onder het tunneltje door)
Ik kom daar bijna elke dag en loop dan toch wel een uur of meer, en nog nooit ben ik aangesproken daar. Iedereen heeft zijn hond daar los.
Ik heb weleens gehoord dat er mensen daar zijn aangesproken door het bosbeheermannetje, maar verder ook niet, volgens mij loopt dat wel goed hoor. Behalve dat bos zijn er ook nog veel meer mooie wandelplekjes.....
Ik kan alleen maar aanraden om hiet te komen wonen.
Ik kom daar bijna elke dag en loop dan toch wel een uur of meer, en nog nooit ben ik aangesproken daar. Iedereen heeft zijn hond daar los.
Ik heb weleens gehoord dat er mensen daar zijn aangesproken door het bosbeheermannetje, maar verder ook niet, volgens mij loopt dat wel goed hoor. Behalve dat bos zijn er ook nog veel meer mooie wandelplekjes.....
Ik kan alleen maar aanraden om hiet te komen wonen.

steun het Brooke Hospital!
www.brooke.nl
www.brooke.nl
- kabouter
- Actief
Nou in Annen wonen zit er niet in. Wel overwogen hoor
Maar ik ben in mijn uppie en er zijn niet zo heel veel kleine woninkjes daar. Ook zit ik dan weer wat verder van div. winkels vandaan. En de OV-verbindingen zijn niet optimaal.
Hetzelfde verhaal m.b.t winkels en OV geldt voor Eext.
Gisteren met een kennis naar Haren geweest om even naar de huisjes en omgeving te kijken. En het ziet er wel naar uit dat het dit gaat worden.
Lekker wandelen achter de Mikkelhorst en dan naar de eendekooi.
Ook trein en busverbinding is goed en natuurlijk voldoende winkels in het dorp.

Maar ik ben in mijn uppie en er zijn niet zo heel veel kleine woninkjes daar. Ook zit ik dan weer wat verder van div. winkels vandaan. En de OV-verbindingen zijn niet optimaal.
Hetzelfde verhaal m.b.t winkels en OV geldt voor Eext.
Gisteren met een kennis naar Haren geweest om even naar de huisjes en omgeving te kijken. En het ziet er wel naar uit dat het dit gaat worden.
Lekker wandelen achter de Mikkelhorst en dan naar de eendekooi.
Ook trein en busverbinding is goed en natuurlijk voldoende winkels in het dorp.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn