Een broodfokker is voor mij een fokker die niet let op de combi`s die hij/zij maakt en dus puur fokt voor het produceren van puppies, ongeacht hoeveel puppies hij/zij fokt en ouderdieren heeft.
Ik heb een aantal honden die naar een gastgezin mogen, ten 1e omdat ik 2 teven heb die sinds 1 van 2 een nestje heeft gehad elkaar niet meer dogen en daarnaast heb ik een max van 4 honden omdat ik mijn honden een fijn en spannend leven wil geven en niet omdat het dan maar niets kost en ik lekker puppies kan trekken van de teven

Toevallig kreeg ik gisteravond een mailtje van een malloot die mij broodfokker noemde omdat ik mijn honden uitplaats

Nu zit ik hier te lezen en komen sommige uitspraken mij toch wel heeeeel bekend voor
Bovendien fok ik alleen met gezonde dieren en die daarnaast voldoen aan mijn eisen, en soms heb ik een hond voor de fok aangehouden en fok ik daar niet mee, waaronder dus 1 van de honden die uitgeplaatst mag worden. Ik ben heel selectief in het kiezen van eigenaren voor mijn puppies en gastouders voor de honden die ik aanhou, en verkoop ook gerust nee omdat het mij niet zint. Ik heb ongeveer 2 nestjes per jaar en iedere teef krijgt minimaal een jaar rust tussen 2 nestjes en hooguit 3 nestjes in totaal. Ben ik dan broodfokker, dacht het niet, want dan is iedere fokker broodfokker.