Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voeding van een hond

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Voeding van een hond

Ongelezen bericht door Silvia »

waar baseren/ baseerden jullie de keuze van het merk voer op.
dus waar hebben jullie je laten adviseren welk voer je hond te geven. en
ik gaf mijn vorige hond Eucaneuba omdat de kennel dat adviseerde en hij deed het er goed op.
Groetjes Silvia en Diesel
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik geef diepvries vers vlees compleet van Rodi. Ik vind het veel beter voer dan brokken en belangrijker nog. de hond vindt het heel lekker en doet het er prima op. Bij een klein ras ook heel goed te betalen.

Anne
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik geef kvv van Carnibest.
Ik wilde zo min mogelijk granen geven aan mijn hond en in Carnibest zit dat het minst (wel rijst)
Tevens sta ik achter de methode om rauwe voeding te voeren omdat ik het natuurlijker vind dan brokken. Ik heb niets tegen brokken maar ik zie dat mijn hond het goed doet op vers en dus blijf ik vers geven :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

mij reu heeft flinke huidproblemen en ik heb advies gekregen van een bevriende amstaffokker om hem fokker lam&rijst te geven en nu gaat het erg goed met hem, dus daar houden we aan vast.

ik geef ze voor de lekker wel ongeveer 2x per maand een kwart runderhart
Afbeelding
Diesel73
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Diesel73 »

Ik baseer mij op; fatsoenlijk voer dat de hond èn lekker vindt, en betaalbaar is (geen witte producten brol maar ook geen zak van 40 euro) en de hond blaakt van gezondheid. Das mijn perfecte voer.

Diesel
Afbeelding
Oh yeah, right.....'ram, would you mind please being sweet & diplomatic for a moment?'
Gimme a break!
kabouter
Actief

Ongelezen bericht door kabouter »

Ook ik geef KVV (Smuldier). Ik wilde een voer met veel vlees en weinig granen. Heb eerst een brok gehad met veel graangehalte en weinig vlees. Toen overgestapt op brok met meer vlees. Beviel me toch niet helemaal, zat nog steeds naar mijn gevoel te veel graan in.

Nu al ruim een maand KVV en dat bevalt heel goed. Blacky eet sowieso alles maar nu staat hij echt te springen van ongeduld als ik ermee bezig ben.
Zijn ontlasting is steviger en hij poept nu 2 a 3x, met brokken wel 4x op een dag. Blacky moest afvallen (nog steeds wel een beetje) op brok steeds honger nu niet meer :mrgreen:
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Ik ben begonnen met brokken bij mijn eerste bulldogje Beau. Ik wilde een voer zonder kunstmatige geur- en kleurstoffen en conserveringsmiddelen. Ik kwam toen uit op Nutro Choice. Toen ik dat wat lastiger kon verkrijgen, is dat Biofood geworden.

Maar Beau was een slechte brokkeneter en af en toe gaven we Smuldier of Rodi diepvriesvleesvoeding en dat ging er wel met smaak in.

Inmiddels via discussies hier op het internet kennis genomen van kompleet vers vlees, dus voor Beau gingen de brokken de deur uit en Duckburgers kwamen er voor in de plaats. En ik kreeg een blijer bulletje.

Toen Nala kwam heb ik die eerst van de meegekregen pupbrokken overgezet naar Farm Food, een geperste brok die goed past bij de vers vlees voeding van Beau en een merk dat geen onderscheid maakt tussen pupvoer of voer voor volwassen honden en die filosofie stond me wel aan.

Nu eten beide honden kompleet vers vlees (en een handvol Farm Food brokken zo nu en dan) en wagen we de eerste stappen op het gebied van zelfs samenstellen/barfen.

Waar ik mijn keuzes voor voeding dus op heb gebaseerd?
- Eigen bevindingen en eisen(brokken waren het gewoon niet voor Beau)
- Ervaringen van anderen uitgelicht op diverse internetfora
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Re: Voeding van een hond

Ongelezen bericht door ien »

twinmamasilvia schreef:waar baseren/ baseerden jullie de keuze van het merk voer op.
ik gaf mijn vorige hond Eucaneuba omdat de kennel dat adviseerde en hij deed het er goed op.
voer van mijn honden heeft geen merk, wel namen van materiaal.
ik baseer het nu op wat ik weet hoe honden horen te eten.
Dat wij zelf kunnen nadenken over wat je hond nodig heeft.
Advies hierover vond ik op internet.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Eerst Eukanuba. Omdat het premium voer was, en de hondenschool er aandelen in had. De fokster van onze huidige honden dat ook voerde (in den beginne).

Omdat Saar het niet moest en niet at, ben ik in de "voedingsleer" gedoken. Info op internet gezocht, en ervaringen aangehoord. Op basis daarvan gaan barfen, zo'n 3.5 jaar geleden. Dat is, in elk geval volgens Saar, een schot in de roos geweest.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ze barfen hier, gewoon kwestie van gezond verstand gebruiken en goede afwisseling, ze vinden het heerlijk en doen het er perfekt op :ok:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Hier krijgen ze 4 dagen per week brokken en 3 dagen duck of ander kvv en ben momenteel beginnend barfer :mrgreen:
Maar ben een schijt bak met die botten enzo dus weet niet of ik dat durf tegeven, word al licht hysterisch al ze op een vleeskluif liggen tekauwen en ze kuchen daarna ofzo :O:
Maar vlees gaat prima hier en ze vinden het geweldig en yoghurt en groentes..helemaal geweldig!

Jacqueline
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

voer een geperste brok (Barca), zou opzich best wel gedeeltelijk KVV willen geven maar dat kan mijn portemonee niet aan (veel & grote honden). Wel krijgen ze hier zo af en toe een portie pens of rood kopvlees.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

puck krijgt een geperste brok, Prins, ivm een mogelijk kleinere kans op maagtorsie en versvlees, rodi of runner of duck of prins.
Diesel krijgt sinds kort alleen nog maar vers.
Ook al die merken door elkaar en ik ben een laffe beginnende barfer.
Die botten zijn hier heel onhandig. Wordt vooral Diesel erg fel van.
Ik wil wel uiteindelijk helemaal overgaan op zelf samenstellen, omdat ik denk dat ik dat diepvriesvoer waar mijn honden het goed op doen zelf ook kan maken. Goedkoper (ik heb voor twee honden bijna 3 kilo per dag nodig) maar misschien ook wel beter. Ik vind dat bijvoorbeeld duck wel erg belachelijk veel mais bevat. Ik lees heel veel op barffora.
Puck doet het best goed op de prins, maar die hopen die ze poept, buitenproportioneel. Dus ze haalt er niet genoeg uit. Minder voeren is geen optie, dan wordt ze mager.
Ik heb geen ruimte voor zoveel versvoer momenteel.
Over een half jaar wel.
Dus misschien ga ik haar overzetten op een andere geperste brok. Kijken of die minder snel doorspoelt.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik baseer mijn keuze op ervaringen van anderen, betaalbaarheid en gezond verstand.
De herders krijgen hier allebei Cavom, doen ze het erg goed op.
Nika krijgt een kennelbrok van Royal Canin, die kan geperste brokken niet verdragen.
Verder krijgen ze regelmatig kvv (KIVO), meestal een paar weken achter elkaar.
En tussendoor regelmatig pens, veulenvlees, verse botten, kippennekken.....waar ik maar aan kan komen :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Alpha
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Alpha »

Ik gaf eerst altijd Eukanuba Lambs and rice, nu is het Prins Lambs and rice, is toch iets goedkoper in deze dure tijd, ze doen het er goed op!

Verder geef ik in het weekend vaak lamshart met bruin brood.

Ik ben wel aan het overwegen om carnibest te gaan geven.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

De eerste week heb ik de brokken gegeven die de fokker had meegegeven, en daarna ben ik alleen KVV gaan voeren. Eerst A.H.V. en soms smuldier en nu alleen Carnibest met sinds kort heel soms i.p.v. een maaltijd kippennekken of karkas of pens. Het bevalt mij ontzettend goed deze manier van eten geven aan mijn hond. Ze doet het er ontzettend goed op en ontlasting is altijd goed en ze ziet er gezond uit! Vacht glimt mooi en dergelijke!
Wat ik heel belangrijk vond en vind is dat ze er in het begin niet als een speer van ging groeien en dat de voeding goed is voor haar gewrichten en gestel.
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

twinmamasilvia schreef:waar baseren/ baseerden jullie de keuze van het merk voer op.
Of de hond het er goed op doet. Vacht etc en of er weinig xtra toevoegingen bij zitten
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Door veel lezen (vooral op internet) en gezond verstand is onze voedingskeuze in de loop der jaren gewijzigd van Eukanuba met blikmeuk (welke ik beide nu verfoei) via versvlees (Duck) en Farmfood (geperste brok) naar volledig BARF.
En van dat laatste stap ik nooit meer af als het aan mij ligt. Ze doen het er uitstekend op, hebben plezier in het eten en ik heb er een zeer goed gevoel bij als ik ze ermee bezig zie.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Advies hier op het forum opgedoken en via Barf-natuurlijk.
Ik voer dus volgens barf-methode.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
zaira
Actief

.

Ongelezen bericht door zaira »

Ik voer hier Carnibest omdat mijn golden veel dronk en 5 keer per dag poepte en veelste veel dronk wat nu veel beter is ze poept en drink veel minder. Mijn Papillon Stella at geen brokken 6 verschillende merken geprobeerd en ze at 1 keer in de 3 dagen haar bakje leeg en nou eet ze elke dag s'ochtens en s' avonds haar bak leeg en daar doe ik nou steets een vreugde dansje om want ze zag er steets slechter uit en is in 2 weken al wat aangekomen van 2,2 kilo naar 2,4 kilo whoei. en 1 avond in de week vissenkoppen die in de blender zijn geweest en tussen door kippennekken enzo.
Groetjes fenna
Groetjes Fenna en
Tayro
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Tayro »

Max krijgt Eukanuba, hij is nu 13, en doet het er al jaren goed op dus dat ga ik niet veranderen.
Tayro krijgt Royal Canin, eerst Eukanuba, maar daar deed hij het totaal niet goed op, alleen maar diaree. Ik wil over een tijdje wel overstappen naar KVV bij hem :wink:
Afbeelding
Afbeelding
MDoelman
Actief

Ongelezen bericht door MDoelman »

Ik doe gedeeltelijk KVV en BARF... Omdat het zo hoort, honden zijn vleeseters.

Nu zit ze op AHV voor vers, maar van het weekend ga ik een proefpakket Bibi halen... Er zit minder graan in en meer spiervlees dan AHV.

Martin
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Als ik nu terugkijk op mijn toch wel zeer lange hondenperiode, hebben al mijn honden het niet goed gedaan op brok. Toen was een brok een brok en wist ik niet beter, het duurste was tenslotte niet goed genoeg. Na een hoop ellende met Stanley ben ik me er consequent in gaan verdiepen en via bepaalde mensen met KVV en uiteindelijk met barf in aanraking gekomen.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey heeft op moment een mengsel van Royal Canin, Pedigree Pal, Smolke en Hills geloof ik :N: Allemaal de puppyversies

Dit aangezien ik nogal veel verschillende puppypaketten heb gehad, ik het toch echt zonde vind om voer weg te gooien, maar het ook niet zie zitten om haar steeds maar weer om te zetten... dus was dit wel een goede oplossing :mrgreen: En ze doet het er goed op, perfect glimmende vacht, niet te dik, niet te dun en poepen... sja... meestal buiten :idea:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Mijn keuze is gebasseerd op wat mijn hond wenst te eten.Dat klinkt heel dom maar is echt waar.Want als het aan mij lag dan aten mijn honden gewoon Nutro choice brokken met af en toe een lekker blikje erdoor.Maar de dametjes gingen heel dapper in hongerstaking,en hielden het langer vol dan ik,dus ben ik via internet op het idee gebracht om KVV te gaan voeren.Dat voer ik nu na ruim een jaar dus nog steeds,ik geef Rodi.Maar èèn van de dametjes doet het niet echt geweldig op KVV en ik zou haar dolgraag op brokjes willen zetten,maar het wil niet lukken,ze weigert pertinent brokjes te eten.Dus mijn keuze voor Rodi,was eigenlijk niet MIJN keuze maar die van mijn hondjes :jank: :jank: :jank:
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Mauyak schreef:Mijn keuze is gebasseerd op wat mijn hond wenst te eten.Dat klinkt heel dom maar is echt waar.Want als het aan mij lag dan aten mijn honden gewoon Nutro choice brokken met af en toe een lekker blikje erdoor.Maar de dametjes gingen heel dapper in hongerstaking,en hielden het langer vol dan ik,dus ben ik via internet op het idee gebracht om KVV te gaan voeren.Dat voer ik nu na ruim een jaar dus nog steeds,ik geef Rodi.Maar èèn van de dametjes doet het niet echt geweldig op KVV en ik zou haar dolgraag op brokjes willen zetten,maar het wil niet lukken,ze weigert pertinent brokjes te eten.Dus mijn keuze voor Rodi,was eigenlijk niet MIJN keuze maar die van mijn hondjes :jank: :jank: :jank:
Waarom is dat zo erg dan?!
Afbeelding
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Sennaruby schreef:
Mauyak schreef:Mijn keuze is gebasseerd op wat mijn hond wenst te eten.Dat klinkt heel dom maar is echt waar.Want als het aan mij lag dan aten mijn honden gewoon Nutro choice brokken met af en toe een lekker blikje erdoor.Maar de dametjes gingen heel dapper in hongerstaking,en hielden het langer vol dan ik,dus ben ik via internet op het idee gebracht om KVV te gaan voeren.Dat voer ik nu na ruim een jaar dus nog steeds,ik geef Rodi.Maar èèn van de dametjes doet het niet echt geweldig op KVV en ik zou haar dolgraag op brokjes willen zetten,maar het wil niet lukken,ze weigert pertinent brokjes te eten.Dus mijn keuze voor Rodi,was eigenlijk niet MIJN keuze maar die van mijn hondjes :jank: :jank: :jank:
Omdat een van de hondjes het dus helemaal niet goed doet op KVV,maar pertinent geen brokjes meer wil eten.Daarom zou ik haar liever weer na een jaar terug willen zetten op brokjes waar ze het wèl goed op deed,maar die ze nu dus niet meer wil eten.Mijn andere hondje doet het perfect op Rodi dus dat hou ik dan graag zo.Maar ik zou degene bij wie de KVV niet zo lekker zijn gezonde werking doet,dus liever weer op brok hebben,maar ja ik heb niet zoveel te vertellen vrees is.... :wink: :jank:
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

Mauyak schreef:
Sennaruby schreef:
Omdat een van de hondjes het dus helemaal niet goed doet op KVV,maar pertinent geen brokjes meer wil eten.Daarom zou ik haar liever weer na een jaar terug willen zetten op brokjes waar ze het wèl goed op deed,maar die ze nu dus niet meer wil eten.Mijn andere hondje doet het perfect op Rodi dus dat hou ik dan graag zo.Maar ik zou degene bij wie de KVV niet zo lekker zijn gezonde werking doet,dus liever weer op brok hebben,maar ja ik heb niet zoveel te vertellen vrees is.... :wink: :jank:
je zou eens een ander merk KVV kunnen nemen voor haar.
mijn honden doen het ook niet goed op rodi en duck.
maar weer wel op alle andere vers merken, zelfs smuldier :denken:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Wat doe je nu?
Ik ben best benieuwd, ik heb versvlees echt via het internet leren kennen en waarderen, en ik ga nu een stap verder met part-time barf.Ook geef ik nog altijd brokken, die waar ik van vind dat ze het beste zijn.
Heb jij iets verandert in de voeding van je pup?
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Ik heb gekozen voor voornamelijk kvv. Veel gelezen op internet e.d., naar mijn idee een goede benadering van natuurlijke voeding voor honden.
Ik voer verschillende merken : meestal Carnibest of Duck, een beetje Bibi en AHV, heel soms Rodi. En zo'n 4 ochtenden in de week krijgt ze geperste Farm Food brokken, naar mijn (niet deskundige) mening een goede brok onder de brokken.

Ook krijgt Raisa een klein beetje barf. Ik zou best meer willen barfen maar ik ben er nog niet achter waar ik daarvoor de adresjes hier kan vinden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”