Bertus,
Ik las dat je bezig ben met een balans v/d SWH, zet je dat ook op dit forum, bedoel je een balans over PRA?
Ik ben er wel nieuwsgierig naar, ik heb het altijd met interesse gevolgd, en ik zie je niet zoveel meer op dit forum.
Groetjes,
Willy.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bertus, wat is de balans v/d Saarlooswolfhond?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: Bertus, wat is de balans v/d Saarlooswolfhond?
Hallo Willy.Wil de hond schreef:Bertus,
Ik las dat je bezig ben met een balans v/d SWH, zet je dat ook op dit forum, bedoel je een balans over PRA?
Ik ben er wel nieuwsgierig naar, ik heb het altijd met interesse gevolgd, en ik zie je niet zoveel meer op dit forum.
Groetjes,
Willy.
Ik kijk nog wel regelmatig op het hondenforum , maar ik ben veel bezig met photoshop , oude dia en foto's en negatieven scannen uitzoeken opslaan en heel veel weg gooien , plus ik heb via internet en mails contacten met NL in Nieuw-Zeeland die op mijn aanwijzingen foto's daar maken.
Maar je vraagt de balans v/d SWH , ik ben er zo beetje mee gestopt , 7 jaar lang vechten tegen een fokker die het etiket Nederlandse-Vereniging draagt en waar het bestand v/d honden 80% hun kennel-naam draagt die dus grote eigen belangen hebben vind ik nu wel genoeg.
Maar ik kwam via derde onlangs op hun web site terecht , en zag tot mijn grote verbazing , ERG uitslagen die door een Duitse arts alleen gemaakt en gebruikt worden voor een voor onderzoek ivm een operatie cataract .
Deze arts heeft mij zelfs geschreven dat hij absoluut geen ERG onderzoek doet om PRA in begin stadium te ontdekken , maar de RV gebruikt wel mooi deze totale zinloze uitslagen om mensen te misleiden .
Maar laat er nu een ERG uitslag bij zitten waar de lijnen heel vlak zijn . Nou Wil als dat al zo vlak is met een ERG onderzoek en gestreste hond vol met spanning en spier trekkingen zonder narcose met veel drukte en mensen er om heen , dan is de hond zo goed als blind, en dat hebben ze zelf niet in de gaten.
Maar goed ze hebben het nu al jaren over plm 6 hondjes die voorlopig niet vrij zijn , ze vermelden niets over de wel echte lijders van PRA.
Nu komt het , ze schrijven er is geen progressie alleen maar hyper reflectie , dus net of dat niet erg is,wij hebben daarom in 2003 en 2005 totaal 5 SWH's met het juiste ERG protocol in Utrecht laten onderzoeken (dus onder totale narcose), dat waren klinisch gezonde honden en klinisch niet vrije plus klinisch met lichte hyperreflectie . De ERG gaf 100% duidelijk aan dat de zg onschuldige lichte hyper reflectie een zwaar aangetast netvlies is met gedeeltelijk blindheid plus erfelijk .
Op dit moment zijn er nakomelingen van vermenging van honden binnen en buiten de RV, en er komen er meer. En om de fokkers te helpen met het herkennen van honden met de erfelijke afwijking het PRA gen, geef ik van de week op dit forum een lijst van 24 geboorte datums van honden van de RV met de verhoogde hyper reflecties die PRA niet vrij zijn en PRA voorlopig niet vrij, maar ze zijn alle 24 gedeeltelijk blind tot totaal blind . ik vermeld dus geen naam of geslacht .
Maar dan weet men in ieder geval met fokken dat de ouders minimaal dragers zijn , mocht men toevallig zelf de namen van de 24 niet vrij gegeven honden weten, dan weet men ook gelijk dat als ze evt nakomelingen hebben dat die ook minimaal drager zijn.
Gr Bertus.
PS.
op mijn PRA site staan al gedeeltelijk namen met uitslagen en stambomen , ze staan in de afbeeldingen.
Ik hoop binnenkort van de PRA site een leuk Nieuw-Zeeland forum te maken.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: Bertus, wat is de balans v/d Saarlooswolfhond?
Ik ben toch niet de enigste met problemen.
http://saarlooswolfhonden.web-log.nl/lo ... 94#1454657
Gr Bertus.
http://saarlooswolfhonden.web-log.nl/lo ... 94#1454657
Gr Bertus.