Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

geboft of.........?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

geboft of.........?

Ongelezen bericht door Moos »

Vandaag sprak ik weer eens iemand die tegen me zei dat ik zo geboft had met Moos en Saar als stel. Nu zeggen mensen dat regelmatig als ze weer eens samen door het bos sjeezen met een stok, of als ik met ze op visite ben en ze gaan tegen elkaar aan op hun kleedje liggen, met de neuzen tegen elkaar.
Maar daarop volgt vaak de vraag aan mij of dat 'normaal' is dat het zo goed gaat tussen een reu en een teef. Nu weet ik dat er een kleine kans is dat het zelfs tussen reu en teef echt misloopt, maar wat mensen dan willen weten is of je ook een reu en een teef kan hebben die volkomen langs elkaar heenleven, en niks samen doen. Niet spelen, niet slapen, niks.
En dat weet ik dus eigenlijk niet :denken:

Ik denk namelijk dat je bij Moos heel veel teefjes zou kunnen zetten, en dat dat, helemaal als het van pup af aan is, eigenlijk bijna altijd wel gezellig zal worden. En tuurlijk vind ik ook wel dat ik geboft heb, maar ik vraag me echt af of het met een ander teefje minder gezellig zou zijn (voor mij waarschijnlijk wel als dat andere teefje net zo zelfstandig zou zijn als Moos, maar voor Moos maakt dat weinig uit denk ik)
Zijn er ook reu-teef combi's die elkaar echt volkomen negeren, en niet spelen of wat dan ook (ervanuit gaande dat beiden nog redelijk jong zijn)?
Of groeit zo'n koppeltje altijd wel naar elkaar toe (de uitzonderingen dat het ECHT mis gaat daargelaten)?
Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: geboft of.........?

Ongelezen bericht door starfleet »

Moos schreef: Zijn er ook reu-teef combi's die elkaar echt volkomen negeren, en niet spelen of wat dan ook (ervanuit gaande dat beiden nog redelijk jong zijn)?
Of groeit zo'n koppeltje altijd wel naar elkaar toe (de uitzonderingen dat het ECHT mis gaat daargelaten)?
Sommige honden spelen niet, maar Moos heeft toch altijd graag gespeeld met hondenvriendjes? Ik denk als je er Buffy bij had gezet dat het ook een prima stelletje was geworden. Ik zie meestal dat de honden in een koppel toch veel met haar elkaar optrekken en spelen.

Anne
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ik zou willen dat Floeboe en Keizer ook zo waren als Moos en Saar, of zoals Benno en Floor van Lyset, die zijn ook zo leuk samen. :cheer:

Maar het is geen haat en nijd hoor tussen Floep en Keizer. Maar echt gek met elkaar zijn ze niet. Ze slapen alleen naast elkaar als het echt niet anders kan, en dat is maar heel zelden. :mrgreen: Ze trekken wel iets meer naar elkaar toe dan in het begin, maar dan heb je ook alles gehad.

Maar ik denk zelf dat het komt doordat ze alletwee behoorlijk zelfverzekerd zijn, spelen bijv. doen ze zowieso ook al niet met andere honden. :wink:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik zou graag willen toevoegen dat het mijns inziens echt uitmaakt of de reu gecastreerd is mbt hoe ver de liefde gaat. :wink:
Hier is het wel liefde tussen Nelson en Kiki, tussen Nelson en Laika was dat anders. Nelson had te veel respect voor Laika om bij haar dicht in de buurt te gaan liggen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Moos
Zeer actief

Re: geboft of.........?

starfleet schreef:
Moos schreef: Zijn er ook reu-teef combi's die elkaar echt volkomen negeren, en niet spelen of wat dan ook (ervanuit gaande dat beiden nog redelijk jong zijn)?
Sommige honden spelen niet, maar Moos heeft toch altijd graag gespeeld met hondenvriendjes? Ik denk als je er Buffy bij had gezet dat het ook een prima stelletje was geworden. Ik zie meestal dat de honden in een koppel toch veel met haar elkaar optrekken en spelen.

Anne
Ja, Moos heeft altijd graag gespeeld; nu nog voornamelijk met teefjes, als hij al speelt, want nu met Saar speelt hij nog maar weinig met andere honden. Maar 'voor Saar' speelde hij met bijna alles dat wilde spelen :mrgreen:

Maar inderdaad, daar had ik nog niet aan gedacht, dat je ook honden hebt die niet spelen. Maar die kunnen dan nog wel samen liggen natuurlijk, of samen kluiven ofzo.

Ik denk ook dat het met Buffy ook een prima stel was geweest, en eigenlijk met de meeste teefjes wel. Hoogstens niet met een teefje dat als pup heel druk en opdringerig was, daar houdt Moos niet van, maar ik denk dat zelfs dat later misschien nog best goed was gekomen.
Afbeelding
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

:cheer: Hier ook 2 handen op 1 buik, met Boris en Mientje!!! Met Sindy wordt afentoe gespeeld. Bij Sindy mag niemand tegenaan liggen!
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Eline* schreef:Ik zou graag willen toevoegen dat het mijns inziens echt uitmaakt of de reu gecastreerd is mbt hoe ver de liefde gaat. :wink:
Hier is het wel liefde tussen Nelson en Kiki, tussen Nelson en Laika was dat anders. Nelson had te veel respect voor Laika om bij haar dicht in de buurt te gaan liggen.
Is de 'klik' dan een stuk belangrijker bij een gecastreerde reu?

Speelden Nelson en Laika ook helemaal niet samen?
Afbeelding
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

Ik heb 2 honden, een teef van bijna 8 (kr. herder/retriever) en een Border Colliereu van 3. Die spelen zelden samen, want de teef speelt nooit met andere honden. Ze hebben ook nooit ruzie, dus het is geen probleem, maar ik zou het best leuk vinden als ze wel zouden spelen. We hebben de reu al twee-en-half jaar en de teef vanaf pup, maar volgens mij zou ik mijn teef er een groot plezier mee doen door de reu weg te doen, het is meer een eenmanshond denk ik. Ze is ook enorm op mij gericht en baalt er van dat ze de aandacht nu moet delen. Ze wil ook niet tegen hem aanliggen ofzo. De reu is niet gecastreerd, de teef wel.
Samen spelen met een flostouw loopt altijd wel uit op ruzie, dat probeer ik dus ook nooit. Wie er de baas is van hun tweeen, is me een raadsel, want ik merk nooit wat van een rangorde. De teef negeert de reu eigenlijk grotendeels.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Wij hebben wel eens een reu met Nanni in huis gehad, Noddy de schapendoes. Ze accepteren elkaar maar daar is alles mee gezegd :mrgreen: Als de 1 wil spelen, wil de ander niet. Wil de ander spelen, wil de 1 niet :smile: Ze leven volkomen langs elkaar heen.

Tuana en Nanni zijn 2 teven en spelen dik 2 uur per dag! Heerlijk vinden ze dat :cheer: Tuana is met de komst van de kleine weer helemaal los gekomen :ok:
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

hier 2 reuen en die kunnen het prima met elkaar vinden. joep is 7 en Lance is 10 maanden. de heren liggen tegen elkaar aan en spelen ook veel met elkaar :ok:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:(gecastreerd) kwiebusje kan het zeker niet met al 'zijn :denken: ' dames even goed vinden : dropje is zijn grote idool - sette zijn boksmaatje - attack zijn heilig vriendinnetje, vlam zijn ijskoningin en doetje zijn vriendinnetje-en-concurrente-in-één.
Kwiebusje heeft heel veel dames :mrgreen:

Maar denk je dat hij met sommige als koppetje niet zou klikken. Dat ze elkaar totaal zouden negeren en echt langs elkaar heen zouden leven?
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hier spelen Kaya & Moritz wel samen binnenshuis, maar buiten besteden ze zo goed als geen aandacht aan elkaar. Moritz plast wel even over het plasje van Kaya heen en probeert soms een poging te doen tot balletje afpakken en af en toe rennen ze even samen op en duikt Kaya bovenop Moritz :N: :mrgreen: Maar over het algemeen beperkt het spelen zich tot binnen.
Ze liggen ook wel bij elkaar te slapen, maar dit gaat bijna altijd van Kaya uit. Moritz heeft het niet altijd zo op dwingerig typje Kaya :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Kira en Basco zijn echt een echtpaartje. Ze slapen samen kunnen uit dezelfde bak eten, samen botjes kauwen en ze wassen/verzorgen elkaar. Als ze buiten spelen is Basco vaak te druk voor haar maar ook voor bijna elke andere hond :mrgreen: Maar ook buiten spelen doen ze samen. Ik vind het heel leuk 2 honden samen. En ze deden dit al vanaf het begin dat Basco er was, toen hij een hele reu was en nu als castraat nog steeds.
Carmen
Scarlett
Actief

Ongelezen bericht door Scarlett »

Hier ook een echt stel hoor. Zijn wel samen groot geworden, schelen maar 4 maanden.
Zijn zo op elkaar ingespeeld, heel mooi om te zien. Ze spelen wel, ook met anderen, maar halen meer passie uit het samen jagen. En dan vooral het samen. Als er 1 aangelijnd blijft om eoa reden, gaat de ander niet alleen jagen.

Dus hier hebben we het denk ik dan goed getroffen. :ok:
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

nee birka en asta waren niet erg close, het was meer gedogen van elkaar .
ze speelden wel maar niet zo leuk als ik birka soms met andere honden zie spelen :19:
slapen deden ze wel samen , maar denk meer omdat ze allebei op die plek wilden liggen dan dat het was om samen te liggen :19:

:wink: vond het zelf wel jammer had graag een echte "klik" gezien! :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Moos
Zeer actief

puk schreef: slapen deden ze wel samen , maar denk meer omdat ze allebei op die plek wilden liggen dan dat het was om samen te liggen :19:
Maar dan wilden ze toch ook wel samen liggen denk ik. Tenminste, als de katten ergens liggen waar Moos wil liggen, dan blijft hij vertwijfeld staan, en draait om. Als een kat bij Moos komt liggen loopt Moos weg.
Als Saar ergens ligt gaat Moos er bij (of erbovenop :N: ) liggen. En als Saar bij Moos komt liggen schuift Moos eens lekker tegen haar aan.
Oppashonden mogen ook niet bij Moos in de mand liggen; dat mag alleen Saar.
Saar ligt trouwens wel heel graag bij de katten.
Afbeelding
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

:wink: ik denk :19: waarom weet ik ook niet is meer een gevoel , dat ze het gewoon allebei goed vonden dat de ander ook op het bedje lag,en niet dat het was omdat ze zo graag bij elkaar lagen, die ander plek was een matrasje op de grond :wink:
het is een peuterbedje van ikea , dus groot zat , birka ligt er nu nog steeds op :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Eline* schreef:Ik zou graag willen toevoegen dat het mijns inziens echt uitmaakt of de reu gecastreerd is mbt hoe ver de liefde gaat. :wink:
Is de liefde er dan minder snel als de reu gecastreerd is??
Ben er wel benieuwd naar want Pongo en Pacha spelen dus nooit met elkaar. Hoewel ik het idee hier heb dat het vooral ligt aan de rangorde die denk ik nog niet helemaal duidelijk is.... Zij spelen beide wel af en toe met andere honden. Pacha corrigeert op dit moment Pongo vaak, als hij te dicht bij komt of als hij te dicht bij haar voerbak komt etc. ik heb daarom het idee dat de rangorde nog niet helemaal duidelijk is en dat ze daardoor dus niet spelen of bij elkaar liggen.
Maar ik ben wel heel erg benieuwd hoe jij het bedoelt met een gecastreerde reu.
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Terwijl ik mijn berichtje na lees zie ik ook mijn onderschrift waar ze heel lief samen drinken uit een bak...... geeft een beetje vertekend beeld! Hier hadden ze namelijk allebei erg dorst aangezien het erg warm was.
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik heb ook 2 verliefde teefjes
alles doen ze samen
ze zijn ook altijd samen spelen slapen eten echt het is net of ruby de schaduw van happy is
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Nina en Kanjer hebben niet zoveel met elkaar en ze zijn allebei nog best jong (5 en 6). Ze zijn wel beiden gecastreerd maar ik weet niet of dat bij hun zo'n verschil maakt.
Groetjes Rob
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”