Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Strrrrressssss!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Strrrrressssss!

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Brammetje wordt altijd heel erg zenuwachtig als we naar de opvang gaan. Als we in de buurt komen, gaat hij heen en weer drentelen op de achterbank, gaat gapen en piept daarbij. Erg opgewonden dus. Ik doe daar verder niks mee, lever hem gewoon af en de medewerkers stoppen hem gelijk in de speelweide.

Soms moeten we echter even wachten omdat er net een vakantiehondje weggebracht wordt. Nou, dan is Bram toch een potje zenuwachtig. Ik ga dan even op m'n hurken zitten om hem vast te houden, anders gaat hij als een gek aan de lijn trekken. Maar zelfs als ik hem vast heb, is er niks met hem te beginnen. Hij piept, trekt, zit, staat, zit, staat, zit, staat en piept. Ik heb zelf zoiets van 'laat maar even', maar merk dat mensen die bij de balie staan (de mensen die de hond afzetten dus) erg verstoord naar me kijken.

Is het abnormaal gedrag? Moet ik er wat mee?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

nou bij ons reageerden een heleboel dagopvanghonden precies zo.
Maar wij hadden geen balie ofzo, mensen kwamen, deden hun auto open en de hond vloog dan het erf op naar ons toe om vervolgens door te racen naar het weiland of om in de schuur te kijken wie er allemaal al waren.

Van klanten hoorden wij ook dat de honden bij het begin van het laantje al begonnen te piepen en druk te doen e.d.
Zoek stok!
Zeer actief

estelle schreef:nou bij ons reageerden een heleboel dagopvanghonden precies zo.
Maar wij hadden geen balie ofzo, mensen kwamen, deden hun auto open en de hond vloog dan het erf op naar ons toe om vervolgens door te racen naar het weiland of om in de schuur te kijken wie er allemaal al waren.

Van klanten hoorden wij ook dat de honden bij het begin van het laantje al begonnen te piepen en druk te doen e.d.
O gelukkig. Bram is niet de enige idioot dus :mrgreen: Als ik hem weer kom ophalen, is hij tegenwoordig net zo blij. Dat is wel fijn voor mij :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Maartje-Sho
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Sharpei
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maartje-Sho »

Het zal wat stress mee brengen, maar natuurlijk ook leuke opwinding! Sho reageerde ook zo. Als Djara oud genoeg is gaat ze ook naar de crech, zal dan eens kijken hoe zij reageert.
Afbeelding

* Djara 30-05-2005 - 05-01-2009
* Sho 09-07-2002 - 03-08-2009
estelle

Zoek stok! schreef:

O gelukkig. Bram is niet de enige idioot dus :mrgreen: Als ik hem weer kom ophalen, is hij tegenwoordig net zo blij. Dat is wel fijn voor mij :wink:
hiihihihi wij hadden een paar honden die echt niet naar huis wilden. dan sjokten ze naar de auto, 10x omkijken naar ons 'moet ik echt weer naar huis?'
1 labrador ging gewoon in de ankers, die moest naar de auto gesleept worden en als de lijn van zn kop schoot dan rende hij het weiland op en kwam mooi niet weer..... hihhihi best lullig.
Zoek stok!
Zeer actief

estelle schreef:
Zoek stok! schreef:

hiihihihi wij hadden een paar honden die echt niet naar huis wilden. dan sjokten ze naar de auto, 10x omkijken naar ons 'moet ik echt weer naar huis?'
1 labrador ging gewoon in de ankers, die moest naar de auto gesleept worden en als de lijn van zn kop schoot dan rende hij het weiland op en kwam mooi niet weer..... hihhihi best lullig.
Ja, ik had al een keer een topic geopend of Bram me nog wel leuk vond, want hij was ook niet zo enthousiast als ik hem kwam halen. Inmiddels begint hij oorverdovend te piepen als hij mijn stem hoort en jumpt direct op me af. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat geen vervelende ontwikkeling vind :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

precies, ik zou dat denk ik ook niet echt leuk vinden als ik mn honden ergens kwam halen en ze niet eens blij waren.
Maar ja bij die labrador kon ik het me wel voorstellen, heel energiek beestje (beetje ADHD) en wandelde hij eerst elke dag met zijn vrouwtje 2 uur in het stadspark e.d. na de komst van een baby was er die tijd niet meer zo....ja dat beestje was dolblij dat hij zich bij ons uit kon leven....best sneu eigenlijk.

Maar we hebben ook genoeg honden gehad die heel blij waren om te komen maar ook weer heel blij waren dat het baasje er om 17:00 uur weer was. En dat is toch ook wel leuk hoor om te zien, hoe dolblij ze nar de baas rennen.
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Diesel doet ook altijd zo hyper als ik hem naar mijn vader breng. Gelukkig doet hij ook net zo debiel als ik weer terug kom. Ookal is dat 10 minuten later :mrgreen:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

mijn diesel doet altijd zo in de auto , na 5 minuten, en dan zeker 5 minuten.
:cheer: :cheer: :cheer: we gaan lol maken :cheer: :cheer: :cheer:

En als we dan nog niet zijn uitgestapt (als we verder moeten naar familie ofzo) gaat hij zuchtend zitten.

Verwachtingsvolle, blije spanning....

Puck zit onverstoorbaar naar achteren te loeren en als Diesel het te bont maakt gaat ze hem in een hoek drukken en op hem zitten :smile:
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Nou je bent inderdaad niet de enige hoor, Max doet altijd zo overdreven gapen en piepen als we naar het bos gaan. Is dan echt een aansteller :roll:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Gewoon lekker laten kijken die mensen :pffff: Zou me er zelf ook niet te druk om maken hoor, toch een teken dat hij er zin in heeft en das alleen maar goed toch :wink: :ok:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ach.....als ik vlakbij het bos ben (laatste stukje weg naar het bos is nogal bobbelig) gaan ze ook piepen of blaffen, hetzelfde zodra ik het terrein van de IPO-club of de KNPV oprij :mrgreen: Gewoon opwinding.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Utah sprong op en neer in de auto.
was geen land mee te bezeilen als ik hem eens mee wou nemen om ergens te lopen :roll: :mrgreen:
Afbeelding
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

Saar heeft precies hetzelfde als ik haar naar mijn Oma in een grote stad breng. Zodra we de snelweg af gaan (maakt niet uit welke afslag, zodra het maar "stadachtige" wordt) begint ze te piepen en tegen het raam te duwen.
Ik ben blij dat ze het daar zo naar d'r zin heeft :ok:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tommie en Femke doen het ook. Ze veranderen nog net niet in stuiterballen, maar het gepiep en gejank werkt zo nu en dan wel op je zenuwen.
Zoek stok!
Zeer actief

Sunnybunny schreef:Gewoon lekker laten kijken die mensen :pffff: Zou me er zelf ook niet te druk om maken hoor, toch een teken dat hij er zin in heeft en das alleen maar goed toch :wink: :ok:
Ja daar heb je gelijk in hoor! Ik vroeg me alleen wel af of het goed is wat ik doe door het gewoon te negeren.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Zoek stok! schreef:
Sunnybunny schreef:Gewoon lekker laten kijken die mensen :pffff: Zou me er zelf ook niet te druk om maken hoor, toch een teken dat hij er zin in heeft en das alleen maar goed toch :wink: :ok:
Ja daar heb je gelijk in hoor! Ik vroeg me alleen wel af of het goed is wat ik doe door het gewoon te negeren.
ik probeer het ook te negeren en rijd soms extra om, maar die honden hebben haarfijn door als ze in de buurt van iets leuks komen.
Een bocht naar rechts, nog een, een bobbel, en ja hoor we zijn er.....
Ze zijn niet achterlijk die honden.
Ik geef soms een brul naar achteren ZITTTTTTT, wat even helpt.
Het is niet anders. Ik laat het maar gewoon.
Van andere mensen niets aantrekken lukt me ook heel goed.
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Mirri schreef:Nou je bent inderdaad niet de enige hoor, Max doet altijd zo overdreven gapen en piepen als we naar het bos gaan. Is dan echt een aansteller :roll:
Rocky ook,precies tzelfde! :mrgreen:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Als we met Ivan ergens heengingen, dan gilde hij in de auto van het begin tot het eind. Echt zo hard gillen dat je elkaar niet meer kon verstaan. Vervolgens sprong hij tijdens het gillen ook heen en weer in de achterbak, en scheurde het interieur van de auto aan flarden van opwinding.
Fijn hoor, een stukje rijden. We hebben dat gedrag er nooit uitgekregen.
Op de terugweg deed hij het niet.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”