okeej... zo denk ik ook idd, ik weet dat ik verder weinig tot geen invloed uit kan oefenen wanneer mensen met me meer praten bij het kopen van een pup ( tot zover ik het niet kan doorzien) en ik zal er ook geen pup om terug halen...Martijn schreef:Dan krijgt diegene van van mij geen pup.yamie schreef:ja snap ik, maar wat als je nou weet van te voren dat iemand wat je ook zegt, bonzo of lidl brokken gaat voeren?bulletjebe schreef:Ik geef ook altijd advies, uuuuren lang en herhaalde malen over vanalles en nog wat. Ik hoop dan altijd dat ze er ook wat mee doen. Vaak volgen ze het op, soms ook niet. Maar ik kan en wil geen pupkoper gaan dwingen want ik zou dat ook niet willen als ik ergens een pup ga kopen. Als ik de pup ophaal is die mijn eigendom en ga ik die pup voeden en opvoeden zoals het mij goeddunkt.
Ik voer zowel mijn volwassen honden als de pups brokken gecombineerd met kompleet vers vlees voeding zodat de darmpjes van de pups aan beide manieren van voeden gewend zijn als ze hier weggaan.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe herken je een goede fokker ?
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Zo zou ik er ook over denken ja.Martijn schreef:Dan krijgt diegene van van mij geen pup.yamie schreef:ja snap ik, maar wat als je nou weet van te voren dat iemand wat je ook zegt, bonzo of lidl brokken gaat voeren?bulletjebe schreef:Ik geef ook altijd advies, uuuuren lang en herhaalde malen over vanalles en nog wat. Ik hoop dan altijd dat ze er ook wat mee doen. Vaak volgen ze het op, soms ook niet. Maar ik kan en wil geen pupkoper gaan dwingen want ik zou dat ook niet willen als ik ergens een pup ga kopen. Als ik de pup ophaal is die mijn eigendom en ga ik die pup voeden en opvoeden zoals het mij goeddunkt.
Ik voer zowel mijn volwassen honden als de pups brokken gecombineerd met kompleet vers vlees voeding zodat de darmpjes van de pups aan beide manieren van voeden gewend zijn als ze hier weggaan.
Dan zou ik me afvragen hoe bewust die pupkoper dan wel niet is wat betreft de nieuwe aan te schaffen huisgenoot.
Ik kan me voorstellen dat mensen onwetend zijn wat betreft KVV of barfen. Maar als je een hondje aanschaft moet je je niet alleen verdiepen in het ras, het uitzoeken van een goede fokker, het bewust omgaan met de hond en dergelijke, maar ook de voeding is heel belangrijk. Daar moet de hond op groeien en zich ontwikkelen. En dat vind ik persoonlijk ook een heel belangrijk facet.
Nu krijg je eigenlijk de vraag, hoe herken je een goede pupkoper

- Hansel
- Actief
- Contacteer:
Maar dit wil toch niet zeggen dat elke fokker welke alleen brokken geeft slecht is ?????Tamara en Bowie schreef:En juist daarom zou ik het wel heel erg fijn vinden als mijn fokker dat ook doet, zich in de voeding verdiepen...Hansel schreef:Vwb vers voeding, ik denk dat de meeste versvoeders veel verder zijn vwb voeding als de meeste pup kopers. De meeste " beginnende" pup eigenaren zullen toch wel het voedings advies van de fokker volgen.
![]()
:smile1:
![]()
![]()
gr,
H@nsel![]()
Je kan heel erg bewust bezig zijn met fokken, maar daar komt niet alleen juiste hondje op juiste hondje zetten bij kijken ( even zwart/wit gezien ). Daar hoort ook een stuk bewustwording vanuit de fokker bij wat betreft voeding. Dit geldt voor ieder ras, maar juist voor de grotere rassen.
Dan kom je weer terug op de eeuwen oude discussie vers / brok voeren.
Ik voer Cavom, en ben hier uitermate tevreden over, ben ik dan een slechte fokker ? Alleen omdat ik brokken voer, dit vindt ik dan ook weer een beetje kortzichtig.
Mochten puppy-kopers over willen stappen op vers, dan heb ik hier totaal geen problemen mee. Onze Lola is als pup opgegroeid met Barf, maar op mijn verzoek heeft haar fokker brokken gekocht en haar hier aan laten wennen.
gr,
H@nsel
New Sensation's Bullmastiffs

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nee hoor, zeker niet slecht ik ben behoorlijk voor vers, maar niet anti brok, dat voer ik zelf ook, maar het ligt er bij mij wel aan welke brok...Hansel schreef:Maar dit wil toch niet zeggen dat elke fokker welke alleen brokken geeft slecht is ?????Tamara en Bowie schreef:En juist daarom zou ik het wel heel erg fijn vinden als mijn fokker dat ook doet, zich in de voeding verdiepen...Hansel schreef:Vwb vers voeding, ik denk dat de meeste versvoeders veel verder zijn vwb voeding als de meeste pup kopers. De meeste " beginnende" pup eigenaren zullen toch wel het voedings advies van de fokker volgen.
![]()
![]()
![]()
gr,
H@nsel![]()
Je kan heel erg bewust bezig zijn met fokken, maar daar komt niet alleen juiste hondje op juiste hondje zetten bij kijken ( even zwart/wit gezien ). Daar hoort ook een stuk bewustwording vanuit de fokker bij wat betreft voeding. Dit geldt voor ieder ras, maar juist voor de grotere rassen.
Ik voer Cavom, en ben hier uitermate tevreden over, ben ik dan een slechte fokker ? Alleen omdat ik brokken voer, dit vindt ik dan ook weer een beetje kortzichtig.
Mochten puppy-kopers over willen stappen op vers, dan heb ik hier totaal geen problemen mee. Onze Lola is als pup opgegroeid met Barf, maar op mijn verzoek heeft haar fokker brokken gekocht en haar hier aan laten wennen.
gr,
H@nsel
- Hansel
- Actief
- Contacteer:
Ook hier krijg ik dan twijfels, ik probeer ze vooraf duidelijk te maken dat een kwalitatieve brok zeker het eerste jaar noodzakelijk is, het hoeft niet perse het merk te zijn wat ik ze geef. Als ze dit vooraf al weigeren, dan zal ik er toch eerst eens ernstig over moeten nadenken, en denk dat ik ze dan ook weiger als potentiele pup kopers.yamie schreef:ja snap ik, maar wat als je nou weet van te voren dat iemand wat je ook zegt, bonzo of lidl brokken gaat voeren?bulletjebe schreef:Ik geef ook altijd advies, uuuuren lang en herhaalde malen over vanalles en nog wat. Ik hoop dan altijd dat ze er ook wat mee doen. Vaak volgen ze het op, soms ook niet. Maar ik kan en wil geen pupkoper gaan dwingen want ik zou dat ook niet willen als ik ergens een pup ga kopen. Als ik de pup ophaal is die mijn eigendom en ga ik die pup voeden en opvoeden zoals het mij goeddunkt.
gr,
H@nsel

- Tamara.
- Zeer actief
Zo bedoelde ik het eigenlijk ook . Er zijn brokken waar je ook bewust voor kiest en waar ook goed over na is gedacht.yamie schreef:nee hoor, zeker niet slecht ik ben behoorlijk voor vers, maar niet anti brok, dat voer ik zelf ook, maar het ligt er bij mij wel aan welke brok...Hansel schreef:Maar dit wil toch niet zeggen dat elke fokker welke alleen brokken geeft slecht is ?????Tamara en Bowie schreef:En juist daarom zou ik het wel heel erg fijn vinden als mijn fokker dat ook doet, zich in de voeding verdiepen...Hansel schreef:Vwb vers voeding, ik denk dat de meeste versvoeders veel verder zijn vwb voeding als de meeste pup kopers. De meeste " beginnende" pup eigenaren zullen toch wel het voedings advies van de fokker volgen.
![]()
![]()
![]()
gr,
H@nsel![]()
gr,
H@nsel
Ik doelde meer op de bonzo brok en dergelijke!
- Tamara.
- Zeer actief
- Hansel
- Actief
- Contacteer:
Heb het verkeerd gelezen, en de originele ingave veranderd. !!Tamara en Bowie schreef:Dat dacht ik al!bulletjebe schreef:Dat lijkt eenvoudiger dan het isTamara en Bowie schreef: Nu krijg je eigenlijk de vraag, hoe herken je een goede pupkoper![]()
![]()
Ook deze is niet te herkennen.
Je kan er nog zo'n goed gevoel over hebben, de ervaring zal het leren.
gr,
H@nsel

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Helemaal mee eens !Hansel schreef:Heb het verkeerd gelezen, en de originele ingave veranderd. !!Tamara en Bowie schreef:Dat dacht ik al!bulletjebe schreef:Dat lijkt eenvoudiger dan het isTamara en Bowie schreef: Nu krijg je eigenlijk de vraag, hoe herken je een goede pupkoper![]()
![]()
Ook deze is niet te herkennen.
Je kan er nog zo'n goed gevoel over hebben, de ervaring zal het leren.
gr,
H@nsel
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Zowel de goede fokker als de goede pupkoper zijn niet te herkennen. Tegenwoordig met internet moet een fokker een goede informatieve website hebben, zonder taalfouten en met super kwaliteit foto's. Ze moeten dus handig zijn op een pc, goed met een camera overweg kunnen en perfect Nederlands kunnen. Dat geeft een goede website die mensen trekt. Of je moet iemand inhuren om een website te bouwen. Maar............ het zegt allemaal helemaal niets over de kwaliteiten als fokker. Persoonlijk gaan kijken en zien hoe de honden erbij lopen geeft al wat meer info. Maar, dat is altijd op afspraak. En dus is alles aan kant gemaakt voor het bezoek komt en mogelijk zijn er wat honden aan de kant gezet die een minder goede indruk kunnen geven. Dus ook dat is allemaal maar relatief. Ervaringen van eerdere pupkopers van die fokker geven eigenlijk de beste informatie. Dus......... ga naar evenementen van een rasvereniging en praat vooral met de pupkopers.
Ook die ideale pupkoper is niet te herkennen. Mensen die zo alles van hun fokker aannemen voor ze de pup kopen, nemen vaak ook alles aan van de buurman, de dierenarts, de hondenschool etc na aankoop van de pup. En dus krijgen ze veel tegenstrijdige adviezen, waardoor ze alsnog de mist in kunnen gaan. Ze bedoelen het goed, maar weten niet meer wie nog te geloven.
Wat betreft de voeding na aanschaf. Als fokker kun je een advies geven. Als mensen beslissen om wat anders te gaan geven is het wel verstandig om dat echt met de fokker te overleggen. Soms gaan mensen experimenteren. Iedere keer een ander voer, tot ze het juiste gevonden hebben (die ze door al dat wisselen mogelijk nooit vinden). Iedereen geeft immers een ander merk of manier van voeren die de beste zou zijn. Maar bij wie klopt die pupkoper straks aan als de heupen niet zo goed zijn? Of als de hond last van groeipijnen heeft? Juist, bij de fokker. Misschien toch wel verstandig om gewoon te geven wat de fokker adviseerde............ En als je het daar niet mee eens bent, gewoon de pup ergens anders te kopen.
Ikzelf combineer bij de pups KVV en brokken. Zo zijn de pups beiden gewend en kunnen de mensen zelf beslissen of ze brokken willen blijven geven of KVV (of barf). Maar wel graag in overleg met mij, zodat ik weet wat de pup krijgt en er dus niet met allerlei verschillende merken brokken enzo geexperimenteerd wordt.
Ook die ideale pupkoper is niet te herkennen. Mensen die zo alles van hun fokker aannemen voor ze de pup kopen, nemen vaak ook alles aan van de buurman, de dierenarts, de hondenschool etc na aankoop van de pup. En dus krijgen ze veel tegenstrijdige adviezen, waardoor ze alsnog de mist in kunnen gaan. Ze bedoelen het goed, maar weten niet meer wie nog te geloven.
Wat betreft de voeding na aanschaf. Als fokker kun je een advies geven. Als mensen beslissen om wat anders te gaan geven is het wel verstandig om dat echt met de fokker te overleggen. Soms gaan mensen experimenteren. Iedere keer een ander voer, tot ze het juiste gevonden hebben (die ze door al dat wisselen mogelijk nooit vinden). Iedereen geeft immers een ander merk of manier van voeren die de beste zou zijn. Maar bij wie klopt die pupkoper straks aan als de heupen niet zo goed zijn? Of als de hond last van groeipijnen heeft? Juist, bij de fokker. Misschien toch wel verstandig om gewoon te geven wat de fokker adviseerde............ En als je het daar niet mee eens bent, gewoon de pup ergens anders te kopen.
Ikzelf combineer bij de pups KVV en brokken. Zo zijn de pups beiden gewend en kunnen de mensen zelf beslissen of ze brokken willen blijven geven of KVV (of barf). Maar wel graag in overleg met mij, zodat ik weet wat de pup krijgt en er dus niet met allerlei verschillende merken brokken enzo geexperimenteerd wordt.
Groetjes,
Nancy Koper
La Grazia Di Dio Cane Corso Italiano
Waar iedere hond een huishond is
Nancy Koper
La Grazia Di Dio Cane Corso Italiano
Waar iedere hond een huishond is
Inderdaad. Op de dag dat Miep is geboren, ben ik met Saar begonnen te barfen. 's Avonds mocht ik puppensnuiven, en heb ik dat verteld aan de fokster. In het geval Saar was ze het daar helemaal mee eens, maar ze zei er wel gelijk bij dat ze hoopte dat ik Miep het eerste jaar 'veilig' op de brok wilde laten. Dat heb ik toen ook beloofd, ik was zelf ook nog veel te onzeker over of ik het allemaal wel goed deed.Martijn schreef:Je kunt niet verwachten dat iemand een voerregime handhaaft met hun hond waarvan ze niet geloven dat het het beste voorde hond is.
Maar twee-en-halve maand later (toen Miep dus inmiddels 2 weken bij ons was) was die onzekerheid over. En kreeg Miep ook af en toe hetzelfde lekkere maaltje als Saar. Met 10 weken barfde zij eigenlijk ook volledig, maar dat durfde ik de fokster niet te vertellen. Toen het even later wel uit kwam was ze daar ook niet heel erg blij mee. Maar in de maanden die volgden kwam ze daar volledig van terug, want ze zag hoe mooi gelijkmatig Miep opgroeide.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Hoi Tamara,Tamara en Bowie schreef:Dan heb je het hier denk ik alleen over barfen, want bij KVV is dat wel te achterhalen. ( en ik denk als je genoeg weet over barfen dat dat misschien ook wel te achterhalen is )empyree schreef:Ik ben namelijk van mening dat een grote hond als een newf niet optimaal kan opgroeien op vers vlees/voer omdat de calcium en fosfor gehaltes (en dan heb ik het niet over de verhouding) niet goed te balanceren zijn en dus veel groeipijnen kunnen geven.
groetjes,
Sandra
Mijn hond heeft ook een beetje last gehad van groeipijnen, ik geef mijn hond vanaf haar 9 weken ook KVV. Mijn dierenarts, erg onwetend met KVV en zijn hele wachtkamer vol met Royal Canin, gaf ook de schuld aan het voer. En daar noemde hij ook de calcium/fosfor verhouding.
Hij stelde voor dat ik de verpakkingen meenam van het voer wat ik gaf en hij zou dit nagaan hoe die verhoudingen precies zitten en of dat goed is. Hij en zijn collega's hebben alles berekend en zelfs contact opgenomen met de fabrikanten, en zij kwamen tot de conclusie dat de verhoudingen heel goed waren van het voer en als mijn hond het er goed op deed ik het gewoon moest blijven geven!!
Maar ik heb het over iets anders dan jij.
Jij hebt het over de verhouding en ik heb het over het gehalte.
Ik geef de voorkeur aan een voer waarbij zowel fosfor als calcium lager zijn dan in de meeste voeren. In het voer dat ik geef is calcium 0,9% en fosfor 0,65% en zelfs als je die gaat omrekenen naar de behoefte per kilo lichaamsgewicht zit je nog aan de hoge kant !
groetjes,
Sandra
Sandra

- Hansel
- Actief
- Contacteer:
En wat is dat dan voor voer ??empyree schreef:Hoi Tamara,Tamara en Bowie schreef:Dan heb je het hier denk ik alleen over barfen, want bij KVV is dat wel te achterhalen. ( en ik denk als je genoeg weet over barfen dat dat misschien ook wel te achterhalen is )empyree schreef:Ik ben namelijk van mening dat een grote hond als een newf niet optimaal kan opgroeien op vers vlees/voer omdat de calcium en fosfor gehaltes (en dan heb ik het niet over de verhouding) niet goed te balanceren zijn en dus veel groeipijnen kunnen geven.
groetjes,
Sandra
Mijn hond heeft ook een beetje last gehad van groeipijnen, ik geef mijn hond vanaf haar 9 weken ook KVV. Mijn dierenarts, erg onwetend met KVV en zijn hele wachtkamer vol met Royal Canin, gaf ook de schuld aan het voer. En daar noemde hij ook de calcium/fosfor verhouding.
Hij stelde voor dat ik de verpakkingen meenam van het voer wat ik gaf en hij zou dit nagaan hoe die verhoudingen precies zitten en of dat goed is. Hij en zijn collega's hebben alles berekend en zelfs contact opgenomen met de fabrikanten, en zij kwamen tot de conclusie dat de verhoudingen heel goed waren van het voer en als mijn hond het er goed op deed ik het gewoon moest blijven geven!!
Ik geef de voorkeur aan een voer waarbij zowel fosfor als calcium lager zijn dan in de meeste voeren. In het voer dat ik geef is calcium 0,9% en fosfor 0,65% en zelfs als je die gaat omrekenen naar de behoefte per kilo lichaamsgewicht zit je nog aan de hoge kant !
groetjes,
Sandra
gr,
H@nsel

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Voor mij is het allerbelangrijkste dat ik een goed gevoel heb bij een bepaalde fokker. De pups moeten er natuurlijk gezond uitzien, de plek waar ze zitten moet schoon zijn en ik wil de reactie van de pups op de fokker zien. Zijn ze vrolijk, onderzoekend, kennen ze hem duidelijk
, schrikken ze snel of juist niet, zijn ze al gewend aan bepaalde geluiden etc.
Ik wil een fokker die interesse toont in en aandacht geeft aan zijn eigen hond(en), ik wil een fokker die ook interesse in mij vertoont en ik wil een fokker die dat ook blijft doen nadat de pup bij mij in huis woont.
Bij Nika heb ik me daarin vergist. Naast het feit dat ik zelf niet kritisch genoeg was geweest en ik er pas bij de ontvangst van de stamboom achterkwam dat de moeder, oma en overgrootoma van Nika niet geröntgent waren, bleek de interesse nadat Nika hier was ook af te nemen. Heb nog 2x een kerstkaart gehad en dat was dat.
Toen ik erachterkwam dat Nika HD heeft heb ik gelijk een mail gestuurd naar de fokker. Heb nooit een reactie gehad en zag later dat met de moeder van Nika gewoon is doorgefokt.
De fokker van Marouck heeft me destijds zelf uitgenodigd om eens te komen kijken en ik heb daar een hele middag gezeten en heel veel vragen gesteld alvorens ik besloten heb een pup daar te kopen.
Ik was gewoon welkom om vaker te komen, ik mocht zoveel foto's maken als ik zelf wilde, de pups zaten er schoon bij (wel in een aparte ruimte) en waren eenmaal buiten lekker ondernemend. Ze reageerden heel duidelijk op de vrouw van de fokker, die hen verzorgde. Als ze iets eng vonden kropen ze even onder haar rokken om vervolgens weer de boel verder te onderzoeken.
Nadat Marouck hier was heb ik hen op de hoogte gehouden van alles, kreeg ik ook advies als ik met wat probleempjes zat of vragen had, de interesse bleef. Nu nog....als ik een update stuur hoe het gaat in de training oid komt er altijd een reactie.
Met Biène was het helemaal anders natuurlijk. Haar fokker ken ik persoonlijk en ik ben al enkele jaren verliefd op Biènes moeder.
Biène is mij cadeau gedaan door hem en ze zal over enkele jaren voor hem een nestje krijgen als ze geschikt is voor de fok.
Ik was vanaf het begin op de hoogte van alles, ik ben steeds op de hoogte gehouden van zijn zoektocht naar een geschikte reu tot de dekking tot de geboorte. Na de geboorte werd ik vrijwel dagelijks bestookt met foto's en verhalen via mail en MSN.
Toen ik uiteindelijk het besluit nam om een pup in huis te halen ben ik zo snel mogelijk de boel "in het eggie" gaan bekijken, ze waren toen een week of 4 oud geloof ik.
Op dat moment waren ze van binnen verhuisd naar de kennel. Ik heb met name heel goed gekeken naar Aki (moeder van Biène) hoe zij reageerde op haar kroost. Ik heb zelden zo'n fantastische moeder gezien, dat was echt heel mooi om te zien. Als ik op bezoek kwam werd de kennel opengezet en gingen alle pups op verkenning uit. Broekspijpen werden belaagd, er werden trekspelletjes gespeeld, de kippenren werd eens nader bekeken, ze worstelden zich door de spijlen heen Cain's kennel in (de DH-reu van Peter).....maar als Peter "puppies!!!" riep kwam de hele boel aangestormd.
Aki en ook Cain liepen gewoon bij de pups buiten.
Op zijn verzoek ben ik ook meegeweest toen ze 6 weken oud waren voor de eerste enting en ook bij het tatoeëren van de pups was ik erbij.
2 dagen voor ze getatoeëerd zijn zat een broertje van Biène in een hoekje van de kennel toen hij 's avonds thuis kwam. Hij is direct met die pup naar de dierenarts gereden, de pup is gelijk onderzocht en is op de kliniek achtergebleven zodat ze hem in de gaten konden houden. 's Ochtends is hij aan het infuus gelegd maar is helaas toen toch gestorven. Peter heeft gelijk sectie laten verrichten (waar niets uit is gekomen) en is 's avonds persoonlijk naar de mensen gereden voor wie de pup bestemd was om hen te vertellen wat er gebeurd was. Dat vind ik bewonderenswaardig. Hij belde mij daarna (ik wist dus ook nog van niets) en was duidelijk erg geëmotioneerd erdoor.
De eerste weken heeft hij Biène minstens 1x per week gezien en ook naar de vervolgentingen zijn we gezamenlijk geweest, nu is het directe contact een stuk minder omdat onze trainingsdagen nu gelijk vallen. Maar via foto's en MSN wordt hij op de hoogte gehouden van alle ontwikkelingen. Zodra er een traingsdag uitvalt bij mij ga ik naar de KNPV om Biène te laten zien
maar ook om te kijken hoe haar broer eruit ziet nu.

Ik wil een fokker die interesse toont in en aandacht geeft aan zijn eigen hond(en), ik wil een fokker die ook interesse in mij vertoont en ik wil een fokker die dat ook blijft doen nadat de pup bij mij in huis woont.

Bij Nika heb ik me daarin vergist. Naast het feit dat ik zelf niet kritisch genoeg was geweest en ik er pas bij de ontvangst van de stamboom achterkwam dat de moeder, oma en overgrootoma van Nika niet geröntgent waren, bleek de interesse nadat Nika hier was ook af te nemen. Heb nog 2x een kerstkaart gehad en dat was dat.
Toen ik erachterkwam dat Nika HD heeft heb ik gelijk een mail gestuurd naar de fokker. Heb nooit een reactie gehad en zag later dat met de moeder van Nika gewoon is doorgefokt.

De fokker van Marouck heeft me destijds zelf uitgenodigd om eens te komen kijken en ik heb daar een hele middag gezeten en heel veel vragen gesteld alvorens ik besloten heb een pup daar te kopen.
Ik was gewoon welkom om vaker te komen, ik mocht zoveel foto's maken als ik zelf wilde, de pups zaten er schoon bij (wel in een aparte ruimte) en waren eenmaal buiten lekker ondernemend. Ze reageerden heel duidelijk op de vrouw van de fokker, die hen verzorgde. Als ze iets eng vonden kropen ze even onder haar rokken om vervolgens weer de boel verder te onderzoeken.
Nadat Marouck hier was heb ik hen op de hoogte gehouden van alles, kreeg ik ook advies als ik met wat probleempjes zat of vragen had, de interesse bleef. Nu nog....als ik een update stuur hoe het gaat in de training oid komt er altijd een reactie.
Met Biène was het helemaal anders natuurlijk. Haar fokker ken ik persoonlijk en ik ben al enkele jaren verliefd op Biènes moeder.

Ik was vanaf het begin op de hoogte van alles, ik ben steeds op de hoogte gehouden van zijn zoektocht naar een geschikte reu tot de dekking tot de geboorte. Na de geboorte werd ik vrijwel dagelijks bestookt met foto's en verhalen via mail en MSN.
Toen ik uiteindelijk het besluit nam om een pup in huis te halen ben ik zo snel mogelijk de boel "in het eggie" gaan bekijken, ze waren toen een week of 4 oud geloof ik.
Op dat moment waren ze van binnen verhuisd naar de kennel. Ik heb met name heel goed gekeken naar Aki (moeder van Biène) hoe zij reageerde op haar kroost. Ik heb zelden zo'n fantastische moeder gezien, dat was echt heel mooi om te zien. Als ik op bezoek kwam werd de kennel opengezet en gingen alle pups op verkenning uit. Broekspijpen werden belaagd, er werden trekspelletjes gespeeld, de kippenren werd eens nader bekeken, ze worstelden zich door de spijlen heen Cain's kennel in (de DH-reu van Peter).....maar als Peter "puppies!!!" riep kwam de hele boel aangestormd.

Op zijn verzoek ben ik ook meegeweest toen ze 6 weken oud waren voor de eerste enting en ook bij het tatoeëren van de pups was ik erbij.
2 dagen voor ze getatoeëerd zijn zat een broertje van Biène in een hoekje van de kennel toen hij 's avonds thuis kwam. Hij is direct met die pup naar de dierenarts gereden, de pup is gelijk onderzocht en is op de kliniek achtergebleven zodat ze hem in de gaten konden houden. 's Ochtends is hij aan het infuus gelegd maar is helaas toen toch gestorven. Peter heeft gelijk sectie laten verrichten (waar niets uit is gekomen) en is 's avonds persoonlijk naar de mensen gereden voor wie de pup bestemd was om hen te vertellen wat er gebeurd was. Dat vind ik bewonderenswaardig. Hij belde mij daarna (ik wist dus ook nog van niets) en was duidelijk erg geëmotioneerd erdoor.
De eerste weken heeft hij Biène minstens 1x per week gezien en ook naar de vervolgentingen zijn we gezamenlijk geweest, nu is het directe contact een stuk minder omdat onze trainingsdagen nu gelijk vallen. Maar via foto's en MSN wordt hij op de hoogte gehouden van alle ontwikkelingen. Zodra er een traingsdag uitvalt bij mij ga ik naar de KNPV om Biène te laten zien

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- ridgebackfan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
ik denk als je na bezoek aan fokker als er nog geen nest is een goed gevoel hebt zelf dat je gerust verder kan gaan denken en als het nest er is en je gevoel is nog steeds goed durf ik gerust een pup daar te kopen
Of die dan brok of vers voer krijgt vind ik niet het eerste belangrijkste
Dat bepaal je zelf daarna wel er zijn veel goede merken ik geef en brok en vers ( carnibest) omdat wij veel weekenden weg gaan vind ik brok dan handiger
Als de fokker ook mensen durft af te wijzen ipv dat ze blij zijn met elke koper is bij mij al plus punt en als ze dan voor het nest geboren word
al genoeg ( helaas moet ze dan mensen telleurstellen) a.s.kopers op de lijst heeft vind ik dit dubbel pluspunt
En dan nog kan het tegen vallen want je weet nooit hoe de nazorg is en de interesse daarna van de hond die voor jou de leukste en liefste is
Wij hebben altijd geboft hebben nog steeds goed contact met beide fokkers , die van Yuma zelfs heel veel maar dat is beetje ander verhaal omdat ze van mijn vriendin komt
Of die dan brok of vers voer krijgt vind ik niet het eerste belangrijkste
Dat bepaal je zelf daarna wel er zijn veel goede merken ik geef en brok en vers ( carnibest) omdat wij veel weekenden weg gaan vind ik brok dan handiger
Als de fokker ook mensen durft af te wijzen ipv dat ze blij zijn met elke koper is bij mij al plus punt en als ze dan voor het nest geboren word
al genoeg ( helaas moet ze dan mensen telleurstellen) a.s.kopers op de lijst heeft vind ik dit dubbel pluspunt
En dan nog kan het tegen vallen want je weet nooit hoe de nazorg is en de interesse daarna van de hond die voor jou de leukste en liefste is
Wij hebben altijd geboft hebben nog steeds goed contact met beide fokkers , die van Yuma zelfs heel veel maar dat is beetje ander verhaal omdat ze van mijn vriendin komt
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

Kijk vooral hoe de honden op de fokker reageert
De fokker van Tuana ken ik erg goed, ik heb er stage gelopen. Ik weet dus precies alle honden en hun karakters.
Ik weet niet welk ras je wilt, maar als je karakterhonden wilt, vind ik het niet zo heel raar dat je ze gescheiden houdt door middel van kennel of benche
Ik ben nu erg benieuwd welk ras je wil
De fokker van Tuana ken ik erg goed, ik heb er stage gelopen. Ik weet dus precies alle honden en hun karakters.
Ik weet niet welk ras je wilt, maar als je karakterhonden wilt, vind ik het niet zo heel raar dat je ze gescheiden houdt door middel van kennel of benche

Ik ben nu erg benieuwd welk ras je wil

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Dat voer is Eukanuba Puppy en Junior Large Breed.Hansel schreef:En wat is dat dan voor voer ??empyree schreef:Hoi Tamara,Tamara en Bowie schreef:Dan heb je het hier denk ik alleen over barfen, want bij KVV is dat wel te achterhalen. ( en ik denk als je genoeg weet over barfen dat dat misschien ook wel te achterhalen is )empyree schreef:Ik ben namelijk van mening dat een grote hond als een newf niet optimaal kan opgroeien op vers vlees/voer omdat de calcium en fosfor gehaltes (en dan heb ik het niet over de verhouding) niet goed te balanceren zijn en dus veel groeipijnen kunnen geven.
groetjes,
Sandra
groetjes,
Sandra
gr,
H@nsel
groetjes,
Sandra
Sandra

- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
ik zocht een fokker waar het karakter van de honden op een stond..en dan speciaal de omgang met kinderen...Bij de fokker van Shaggy was dat het geval..verder vond ik het allemaal heel gemoedelijk hebben we daar uren zitten kletsen...en nu na 5 jaar hebben we nog steeds leuk contact..Bij veel fokkers van ambullen heb ik het idee dat het uiterlijk telt hoe groter en grover de hond hoe beter en worden er honden voor gebruikt die naar mijn mening niet het ideale karakter hebben ...Verder heb ik er op gelet hoe de honden erbij zaten en niet alleen de moeder van de pups maar ook de andere honden..verder ook gekeken hoe de honden op de fokker reageerde en p de rest van de fam..de kinderen toen nog klein liepen en kropen daar tussen de pups en honden heen...verder mochten we langskomen wanneer we maar wilde...en mochten altijd bellen..ik had er meteen een goed gevoel bij en dat was dus niet voor niets ..we hebben nu al 5 jaar een moordhond die precies bij on past

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Waarom vind jij dat een minpunt. Als de fokker goed is voor de hond, de hond goed socialiseert, goed voed, etc etc. Dan is daar toch niets mis mee?van Marc_s-Een fokker die een teef heeft gekocht en daarmee fokt zonder haar zelf te hebben grootgebracht vind ik persoonlijk ook een minpunt.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Contacteer:
ben Marc wel niet, maar heb daar zelf wel mn "ideeën" overAilena schreef:Waarom vind jij dat een minpunt. Als de fokker goed is voor de hond, de hond goed socialiseert, goed voed, etc etc. Dan is daar toch niets mis mee?van Marc_s-Een fokker die een teef heeft gekocht en daarmee fokt zonder haar zelf te hebben grootgebracht vind ik persoonlijk ook een minpunt.

vind t niet zo zeer een minpunt voor als ik zelf een pup bij een fokker zou kopen, MAAR zou voor mezelf voor de fok geen hond willen gebruiken die ik niet van pup af aan ken en waar ik niet van pup af aan van weet hoe ze opgevoed en getraind is, dit omdat ik graag wil weten wat er van het karakter van de teef "gemaakt" is en wat ze van nature heeft en er zijn africhters die de hond zo kunnen vormen dat ze dus meer laten zien dan dat ze van nature hebben...........alleen kom je dat dan wel in je "fokproducten" later weer tegen..........
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Contacteer:
Tarz schreef:Ik vind het dus wel heel belangrijk wat de fokker de honden voert. Als ik bv zie dat pups kvv of barf krijgen vind ik dat echt heel goed! En nog beter vind ik het als de ouderdieren (vooral de moeder) dit ook krijgen.
Ik heb een hond waarvan de moeder haast niets te eten had gehad tijdens de zwangerschap en wat ze kreeg was ook niet goed... en het resultaat was echt niet goed!
Zoals crutz dus doet vind ik dus geweldig en dat alleen al zegt naar mijn idee hoe de fokker tegenover de honden staat![]()
Er zijn zat fokkers die op voer bezuinigen door een goedkope brok te geven en ik vind dat gewoon slecht

probeer alleen maar te fokken en mn pups groot te brengen op een manier zoals ik zelf graag zou zien dat een pup die ik koop groot gebracht is en wat ik denk dat t beste voor de pups en de moeder hond is.........en bezuinigen op voer NEE, zeker niet in zo'n belangrijke fase.......
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Ligt er helemaal aan hoe mijn omstandigheden dan zijnjidde schreef: Ik ben nu erg benieuwd welk ras je wil

Maar ik heb veel interesse in de Groenendaeler en de Dogo Argentino!
Wilde het er eigenlijk nog niet over hebben, want het is iets voor over een hele poos en ik ben echt super blij met de honden die ik nu heb

Groetjes Rob
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
crutz schreef: probeer alleen maar te fokken en mn pups groot te brengen op een manier zoals ik zelf graag zou zien dat een pup die ik koop groot gebracht is en wat ik denk dat t beste voor de pups en de moeder hond is.........en bezuinigen op voer NEE, zeker niet in zo'n belangrijke fase.......

Groetjes Rob
Als je alle tijd heb, zou ik lekekr rustig alles goed bekijken. Eigenaren spreken over je ras, fokkers enzoTarz schreef:Ligt er helemaal aan hoe mijn omstandigheden dan zijnjidde schreef: Ik ben nu erg benieuwd welk ras je wil![]()
Maar ik heb veel interesse in de Groenendaeler en de Dogo Argentino!
Wilde het er eigenlijk nog niet over hebben, want het is iets voor over een hele poos en ik ben echt super blij met de honden die ik nu heb

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
heb het nest van Carmen van redelijk dichtbj kunnen volgen en ik zie de voordelen van afspenen met KVV zeker in. Zelf geef ik een geperste brok en daarnaast kregen de puppen ook rood kopvlees en pens, maar overweeg om het volgende nest ook volledig op kvv af te spenen (maar ze daarnaast ook aan geperste brok te wennen).crutz schreef:Tarz schreef:Ik vind het dus wel heel belangrijk wat de fokker de honden voert. Als ik bv zie dat pups kvv of barf krijgen vind ik dat echt heel goed! En nog beter vind ik het als de ouderdieren (vooral de moeder) dit ook krijgen.
Ik heb een hond waarvan de moeder haast niets te eten had gehad tijdens de zwangerschap en wat ze kreeg was ook niet goed... en het resultaat was echt niet goed!
Zoals crutz dus doet vind ik dus geweldig en dat alleen al zegt naar mijn idee hoe de fokker tegenover de honden staat![]()
Er zijn zat fokkers die op voer bezuinigen door een goedkope brok te geven en ik vind dat gewoon slecht![]()
(kon t bloos smily-tje niet meer vinden, dus deze kwam t dichtste bij.................)
probeer alleen maar te fokken en mn pups groot te brengen op een manier zoals ik zelf graag zou zien dat een pup die ik koop groot gebracht is en wat ik denk dat t beste voor de pups en de moeder hond is.........en bezuinigen op voer NEE, zeker niet in zo'n belangrijke fase.......
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl