Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
puppy voer voor shih tzu
Moderator: moderatorteam
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
puppy voer voor shih tzu
k heb Royal canin puppy mee gehad en wat zakjes pedigree puppy (smurrie)
mijn vriend werkt waar ze padigree maken en die kan dat dus voor bijna niks kopen maar in de dieern winkel zeggen ze dat dat samen met bonzo rommel is.
wat zeggen jullie??
mijn vriend werkt waar ze padigree maken en die kan dat dus voor bijna niks kopen maar in de dieern winkel zeggen ze dat dat samen met bonzo rommel is.
wat zeggen jullie??
Groetjes Silvia en Diesel
-
- Zeer actief
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
Een soort luxe? Mwah, als je hond er niets mee kan, dan is er niets luxe aan. Dan is het alleen een snackhapje wat hem eerder kwaad dan goed zal doen.twinmamasilvia schreef:ik wil dat ook wel hoduen alleen nu eet hij er bij het diner eenbeetje je weet toch wat ik bedoel dat ma flodder spul doorheen dat deed ik vroeger met mijn hond ook maar dat is dus allleen extra een soort luxe dan?
Wen hem maar niet aan fijne smurrie-dingen, want voor je het weet zit je over 2 jaar met een hondje met een stinkbek en gele tanden.
Je hebt het over brok? Ik heb geen idee. Ik geef mijn honden herkenbaar etentwinmamasilvia schreef:waar basseer je een goede voeding op ?
het duurtste is niet altijd het beste kijk maar naar vaatwas tabletten kwam Aldi als beste uit.
ik had vroeger eucaneuba ofzo

Is het niet een beetje errug laat om daar nu over na te denken? Het is zaterdagavond en de pup is al in huis. En nu pas ga je nadenken over wat je hem gaat voeren

Z'n voer lijkt me toch één van de eerste dingen waar je je zorgen over maakt. Doe je toch bij de kinderen ook? Kleur van het rompertje maakt niet zoveel uit, maar eten moet toch goed zijn.
Laatst gewijzigd door Marion. op 10 dec 2005 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Gewoon versvlees geven dan krijgt ie ook geen stinkbek.Marion. schreef:Een soort luxe? Mwah, als je hond er niets mee kan, dan is er niets luxe aan. Dan is het alleen een snackhapje wat hem eerder kwaad dan goed zal doen.twinmamasilvia schreef:ik wil dat ook wel hoduen alleen nu eet hij er bij het diner eenbeetje je weet toch wat ik bedoel dat ma flodder spul doorheen dat deed ik vroeger met mijn hond ook maar dat is dus allleen extra een soort luxe dan?
Wen hem maar niet aan fijne smurrie-dingen, want voor je het weet zit je over 2 jaar met een hondje met een stinkbek en gele tanden.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
en wat ga je je hondje morgen dan voeren? Zondag....twinmamasilvia schreef:oh ja is dat zo krijgen ze dan een stink bek.en van brokken niet? dan pleur ik die smurrie er vandaag nog uit.
Houdt je hondje maar even op de brokjes die hij kreeg. En geen bliksmurrie.
En ga dan eens lezen in het voedingsgedeelte.
En trek dan je eigen plan.
Dit is een forum en geen wetbundel.
- rianneke
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
nou nou mensen wat kunnen sommige weer hatelijk zijn zeg maar ja dat gebeurd wel vaker,
en by the way mijn zwangerschap was niet gepland.
maar voor de duidelijkheid ik heb gewoon voer maar hoopte (sjonge moet ik me alweer verantwoorden) meer te weten te kunnen komen waarom je welk voer wel of juist niet moet gebruiken.
en dat bedoel ik eigenlijk tegen Marion.
reageer aub niet als je niet aardig kan doen (is al de 3de keer dat ik dat vraag)
als je geen advies kan geven waar iemand iets mee kan geef dan niks!
dank je
maar voor de duidelijkheid ik heb gewoon voer maar hoopte (sjonge moet ik me alweer verantwoorden) meer te weten te kunnen komen waarom je welk voer wel of juist niet moet gebruiken.
reageer aub niet als je niet aardig kan doen (is al de 3de keer dat ik dat vraag)
dank je
Groetjes Silvia en Diesel
- M@ri@nne
- Zeer actief
Mensen geven je gewoon advies hoor.twinmamasilvia schreef:nou nou mensen wat kunnen sommige weer hatelijk zijn zeg maar ja dat gebeurd wel vaker,
dank je

Misschien moet je je wat minder aangevallen voelen en het advies eens ten harte nemen.

Groetjes, Marianne.

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@ri@nne
- Zeer actief
Je krijgt hier adviezen van mensen die zich zeer intensief met hun honden bezig houden. En zich dus zeer goed voorbereiden voor ze een hond aanschaffen. Dus vanuit dat oogpunt gezien begrijp ik Marion haar opmerking volkomen.twinmamasilvia schreef:Phoeeeeee. Ik hoop dat je je voor je kinderen iets beter ingelezen hebt wat voeding betreft, voor je ze aanschafte
Natuurlijk is niet iedereen zo, maar aangezien je advies vraagt kun je ook gewoon het advies die je krijgt lezen. En je er dus verder in verdiepen door de vele topics over voer door te nemen. Dan zal je een hoop antwoord op je vragen krijgen en ws zullen er nog meerdere vragen volgen.

Groetjes, Marianne.

-
- Zeer actief
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Geef je hond svp geen blikvoer of andere blikvoerachtige dingen.
Pedigree en Bonzo zijn brokken waar veel graan en zout in zit. Graan bevat niet de grondstoffen wat een hond nodig heeft en teveel zout is slecht voor de nieren. Daarbij krijgen ze er tandplak van en gaan ze uit hun bekkie stinken.
Voor wat betreft brokken: ik voer mijn hond een aantal dagen in de week brokken van Farmfood of Cavom. Dat zijn brokken die niet boordevol zitten met kleur-geur en smaakstoffen.Het is een eerlijke brok voor een eerlijke prijs.
Maar je hebt nu net een puppie in huis die gewend is aan Royal Canin brokken. Blijf hem dat voorlopig nog maar even geven want op zich is het geen slecht brok. Blijf er wel op letten of de ontlasting van je hond goed is,en of hij normaal groeit. Te snelle groei of vaak en drapperig poepen zijn tekenen dat je hondje het niet goed doet op dit voer.
Waar je ook over zou kunnen nadenken is om je puppy kompleet vers vlees te geven. Ik blijf erbij dat dat het beste voer is wat je een hond kan geven. Sommige merken zijn te koop in het vriesvak van de supermarkt zoals Rodi of Smuldier. Als je dit wilt geven aan je hondje dan kan dat gewoon en hoef je niet eerst je hond te laten wennen aan het nieuwe voer (wat met brokken dus wel moet)
Er zijn ook nog andere merken kompleet vers vlees, zoals Carnibest, Bibi en Duck.( te koop bij de betere dierenwinkels)
Dus je kunt het jezelf makkelijk maken door je pup voorlopig op royal canin te houden of als je hem iets zachts lekkers en gezonds wilt geven dan ga je even naar de supermarkt om Rodi uit te proberen.
De Royal Canin kun je overigens beter niet mengen met vers vlees.
Hopelijk kun je hier iets mee.
Pedigree en Bonzo zijn brokken waar veel graan en zout in zit. Graan bevat niet de grondstoffen wat een hond nodig heeft en teveel zout is slecht voor de nieren. Daarbij krijgen ze er tandplak van en gaan ze uit hun bekkie stinken.
Voor wat betreft brokken: ik voer mijn hond een aantal dagen in de week brokken van Farmfood of Cavom. Dat zijn brokken die niet boordevol zitten met kleur-geur en smaakstoffen.Het is een eerlijke brok voor een eerlijke prijs.
Maar je hebt nu net een puppie in huis die gewend is aan Royal Canin brokken. Blijf hem dat voorlopig nog maar even geven want op zich is het geen slecht brok. Blijf er wel op letten of de ontlasting van je hond goed is,en of hij normaal groeit. Te snelle groei of vaak en drapperig poepen zijn tekenen dat je hondje het niet goed doet op dit voer.
Waar je ook over zou kunnen nadenken is om je puppy kompleet vers vlees te geven. Ik blijf erbij dat dat het beste voer is wat je een hond kan geven. Sommige merken zijn te koop in het vriesvak van de supermarkt zoals Rodi of Smuldier. Als je dit wilt geven aan je hondje dan kan dat gewoon en hoef je niet eerst je hond te laten wennen aan het nieuwe voer (wat met brokken dus wel moet)
Er zijn ook nog andere merken kompleet vers vlees, zoals Carnibest, Bibi en Duck.( te koop bij de betere dierenwinkels)
Dus je kunt het jezelf makkelijk maken door je pup voorlopig op royal canin te houden of als je hem iets zachts lekkers en gezonds wilt geven dan ga je even naar de supermarkt om Rodi uit te proberen.
- starfleet
- Erelid
Als de hond met zijn zeven weken de brokken nog niet zo goed eet kan je ze eventueel wat vochtig maken, ik zou ook niet wennen aan die zakjes erdoor heen. Als hij zoals je zegt de grootste en dikste pup uit het nest is, zal hij de gewone (eventueel vochtig gemaakte) brokken ook best lusten en dat is veel beter voer voor hem.twinmamasilvia schreef:ik wil dat ook wel hoduen alleen nu eet hij er bij het diner eenbeetje je weet toch wat ik bedoel dat ma flodder spul doorheen dat deed ik vroeger met mijn hond ook maar dat is dus allleen extra een soort luxe dan?
Als je hem lekkere smurrie wil geven kan je hem Vers vlees compleet (bijvoorbeeld Rodi te vinden in het vriesvak van de supermarkt) geven, daar raakt hij ook niet van aan de diaree. Ik gaf mijn pup dat voorheen in de avond, maar al tijden voledig op vers overgeschakeld.
Anne
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
- Youp
- Zeer actief
Hier ben ik het helemaal mee eens! Ik voer zelf ook zo. 4 dagen Cavom (voorheen farmfood) en 3 dagen Carnibest.pooh schreef:Geef je hond svp geen blikvoer of andere blikvoerachtige dingen.