Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hulp gevraagd voor de nachten...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

pebbles
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door pebbles »

kezmaster schreef:
marian* schreef:
kezmaster schreef:Ik had deze reacties wel een beetje verwacht. En ook logisch natuurlijk! Maar is het dan niet beter om bij de bench te gaan liggen?? Voor mij zou dat geen probleem zijn. Het lijkt me namelijk beter dat hij weet waar z'n bench staat zodat hij zijn plaats kent! Hoe denken jullie daarover??
Is er een bezwaar tegen de slaapkamer dan?
nee dat niet maar het lijkt me voor de hond beter. als ik hem beneden laat liggen dan weet hij dat dat zijn plek is.
Het maakt niet uit waar de bench staat.DE BENCH DAT IS ZIJN PLEK en dat zal hij op een gegeven moment weten waar de bench ook staat.
Groetjes jacqueline en haar beestenbende.
Dierenliefde is onbeschrijfelijk.Pebbles 10-08-2005

Afbeelding
pebbles
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door pebbles »

kezmaster schreef:
marian* schreef:
kezmaster schreef:Ik had deze reacties wel een beetje verwacht. En ook logisch natuurlijk! Maar is het dan niet beter om bij de bench te gaan liggen?? Voor mij zou dat geen probleem zijn. Het lijkt me namelijk beter dat hij weet waar z'n bench staat zodat hij zijn plaats kent! Hoe denken jullie daarover??
nee dat niet maar het lijkt me voor de hond beter. als ik hem beneden laat liggen dan weet hij dat dat zijn plek is.
Het maakt niet uit waar de bench staat.DE BENCH DAT IS ZIJN PLEK en dat zal hij op een gegeven moment weten waar de bench ook staat.
Groetjes jacqueline en haar beestenbende.
Dierenliefde is onbeschrijfelijk.Pebbles 10-08-2005

Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

pebbles schreef:
kezmaster schreef:
marian* schreef:
Precies,

En volgens mij is de plek van de hond naast de baas, niet aan de andere kant van het huis. Ik ben dan ook voorstander van het op de slaapkamer laten slapen van de hond, lekker naast het bed van de baas. Mijn honden vinden dat prettig, maar ik ook, het voelt fijn te weten dat mijn maatjes die dol op me zijn vlak bij me liggen te slapen. Het is al erg genoeg dat we niet altijd bij elkaar kunnen zijn, de nachtelijke uren benut ik liever om in elk geval samen te zijn.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

helemaal mee eens, hier hebben ze de keuze, ze kunnen de slaapkamer op en dat doen de meesten ook :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: of een ander plekje zoeken :wink:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Addy schreef:helemaal mee eens, hier hebben ze de keuze, ze kunnen de slaapkamer op en dat doen de meesten ook :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: of een ander plekje zoeken :wink:
Hier hebben ze de keuze ook, uitgezonderd Biène, die slaapt in de bench.
Marouck slaapt altijd boven, Nika deed dat eerst ook regelmatig maar sinds het minder goed gaat met haar blijft ze beneden op de bank liggen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

bantu lohbo schreef: ik heb sinds 4 dagen een pup en bij mij gaat het hartstikke goed! (...) ik haal om 8 uur savonds zijn water weg, hij krijgt om 20.30 uur zijn laatste eten (geweekt in water, zodat het geen vocht uit zijn maag opneemt) en om 23.30 uur ga ik naar bed.
Wat maakt het uit of het eten nat is door water uit de kraan of water uit zijn maag?
Waarom haal je zijn water weg???
Neve
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Neve »

Dit probleem komt me zooo bekend voor!!! :roll:

Toen we Neve net hadden, ging het wekenlang ook zo en we wisten absoluut niet wat we moesten doen. Ze hadden ons afgeraden om haar in een doos op de slaapkamer te zetten dus we hebben eerst een paar daagjes naast de bench geslapen...
De nachten erna waren moeilijk maar we moesten sterk zijn en zijn steeds minder naar beneden gegaan. En opeens: stilte! De nachten sliep ze lekker door.

Maar het probleem zette zich helaas ook overdag voort...Totdat we met de geniale oplossing kwamen: een deken! We hebben een deken over de bench gelegd op het moment dat we weg gingen. Zo zag ze ons niet weggaan en het was lekker donker dus ging ze slapen.
Sindsdien hebben we geen problemen meer gehad en de buren konden nu ook weer slapen... :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”