Mocht Nanni aangevallen worden, laat ik haar los. Mocht Tuana aangevallen worden, laat ik Nanni los
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Grote vreemde reu grijpt je hondje
Moderator: moderatorteam
-
jidde
- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
- Aantal honden: 2
Wat voor hond heb jij dan?Zoie schreef:Ik heb me twee maal echt zorgen gemaakt. De eerste keer Luna met een DD. Uiteindelijke schade, de DD een gaatje, geen scheur, een gaatje in zijn oor. Verbaal kreeg ik haar weer onder appel. Het had niet veel langer moeten duren, want de baas stond schopbewegingen naar Luna te maken, Ten onrechte, het was gewoon een fikse wederzijdse snauwpartij, niks meer, niks minder.Stang schreef:[Maar dan moet je het dus wel heel goed kunnen inschatten hoe ernstig het gevecht eigenlijk is.
De andere keer met een bullmastiff. Gigantische herrie, schade nul.
Dus ja, niet zomaar wat doen. Maar een hond die vasthoudt en een klein hondje gaat schudden e.d. dat is andere koek.
Mijn dog zou echt geen snauwpartij accepteren en dat haal je er echt niet effe af.

Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
- Aantal honden: 2
De meeste honden die ik heb zien vechten hadden de ogen dicht.MARC_S schreef:Nou nee hoor.greatdane schreef:En de meeste honden vechten met de ogen dichtDat zou een beetje een raar soort vechten worden als dat met de ogen dicht was.
Honden trekken hun ogen wel naar achteren om te zorgen dat ze niet beschadigen. Dieper de kassen in dus. Maar ze letten zeker wel op waar, wanneer en hoe ze bijten hoor en dat doen ze met de ogen open.
Hiermee bedoel ik als ze eenmaal beet hebben.

Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
- Zoie
- Zeer actief
x boxer, net even hoger dan Spok, maar ruim twe maal zo zwaar. Beresterk en toch wel atletisch. Zoë b.v. was net zo zwaar, maar als ze daar tegen aan liep maakte Zoë een salto. Ze liep Zoë als pup/jonge hond al compleet omver.greatdane schreef:[Wat voor hond heb jij dan?![]()
Mijn dog zou echt geen snauwpartij accepteren en dat haal je er echt niet effe af.
De DD vocht eerst wel terug, of ik weet eigenlijk niet wie er begonnen was, maar gaf het toch op, d.w.z. draaide van haar weg. Toen kon ik haar terugroepen.
Wil overigens niet beweren dat ze elke DD kan hebben hoor, absoluut niet. Maar het is net als met Spok, je staat soms raar te kijken hoeveel indruk een hond op een in principe sterkere hond kan maken.
Met die bullmastiff had ze denk ik mazzel dat het een reu was. Echt een imposante hond. Zat aan de lijn, dus ik roep Luna terug. Enfin, wij bazen wat praten. BM was "dominant "tegen reuen , maar teven ging goed. Ik zeg, mijn hond is dominant tegen alle honden. Enfin,
Dus ze lopen op elkaar af, en het was in een keer raak. Baas gillen. Even viel het stil, en kon ik Luna onder appel brullen en met hulp van de bal meenemen. Mijn indruk was dat die BM gehakt van haar had kunnen maken, maar er de noodzaak niet van in zag.
Zoals ik Luna ken is ze - als ze vecht - vooral een snauwhond. Dat doet ze werkelijk heel imposant, maar ze gaat niet voor de kill of de schade. Oprotten is goed genoeg voor haar.
p.s.
Zoë is mijn vorige hond ( mechelaar ) , luna is mijn uitlaathond ( x) , en Spok is mijn huidige hond ( vullisbakkie. )

-
Hobbes
- Vaste gebruiker
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer: