silvertje schreef:Jammer ik had toch minstens 1 leuk antwoord willen krijgen. Jullie fokken toch ook met je honden?
Nee, absoluut niet.
Waarom mogen er alleen echte rashonden bestaan.
fokken zou m.i. gericht moeten zijn op het creëeren van honden waar echt behoefte aan is, die een toegevoegde waarde hebben voor wat er al rond loopt en die zo gezond mogelijk zijn.
Aan alle drie punten gaat jouw leutnestje niet voldoen.
Om zo gezond mogelijke honden te kunnen fokken is een stamboom simpelweg noodzakelijk. Het is lang niet voldoende, maar een eerste beginnetje waar je absoluut niet zonder kunt.
Deze hond is mijn 2de hond. Mijn eerste was kruising poedel/maltezer uit het asiel. Heeft de leeftijd van ong. 14 jaar bereikt, je weet het nooit uit het asiel he. Deze hond heb ik vanaf dat ze 1 jaar is. Het lijkt me gewoon heel leuk om een keer in mijn leven puppy's van mijn hond te krijgen.
Heb eerst gekeken of er belangstelling is. Dit doen jullie toch ook met je RASHOND.
Alleen maar voor jouw lol komen er dus weer meer hondjes bij op de wereld. En dat terwijl er een gigantisch overschot aan honden is.
Oh, en hoeveel belangstellenden heb je ongeveer momenteel?
Ben me goed in gaan lezen over hoe het allemaal in zijn werk gaat. En heb gezocht naar een hond die in mijns inziens goed bij mijn teef past.
Het enige wat ik in mijn ogen anders doe, is dat ik geen rashond heb.
blijkbaar heb je helemaal niet zoveel gelezen over het onderwerp, anders had je hier wel andere vragen gesteld en anders gereageerd.
Wat zijn de erfelijke ziektes die typisch zijn voor de Tib Terriër en de andere honden die hier in zijn gekruist? Wat heb je gedaan om te weten te komen of jouw hond en de reu dit hebben of niet, en of het misschien in hun familie zit?
Mijn huis is niet megagroot, de bijkeuken zit aan de keuken vast, maar is een mooi rustig plekje. Ik zit alleen met die deur.
Hebben jullie je honden ook gewoon los in de kamer, of in een bench.
Die van mij heeft dus wanneer wij niet thuis zijn, de bijkeuken tot haar beschikking.
Ik vind het jammer van deze reakties, maar denk zelf maar even na over je antwoorden, beetje kort door de bocht.
Jammer

dat jullie niet voor jezelf denken, maar allemaal hetzelfde.
Of zijn er toch nog uitzonderingen op dit forum???????
Op dit forum zitten heel veel verstandige, zeer zelfstandige mensen. Toch denken velen hierover hetzelfde. Hoe komt dat, denk je?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)