Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voor het eerst aan de lijn

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Silvia
Zeer actief
Contacteer:

voor het eerst aan de lijn

Ongelezen bericht door Silvia »

dat was wel even wennen hij ging zitten en bleef waar hij was en maar spelen met die lijn. ik neem aan dat het een kwestie van oefenen is?
Groetjes Silvia en Diesel
snakelady33

Ongelezen bericht door snakelady33 »

:ok: :mrgreen: leuk is dat, want ze weten totaal niet wat ze nou met zo'n ding aan moeten, want als ze los lopen is het leuk om de broekspijp proberen te pakken dus lopen ze automatisch mee, maar met een riem, hebben ze een bewegend speeltje bij hun waar ze niet voor hoeven te lopen, en gaan ze er lekker bij zitten en in sommige gevallen liggen.
Tenminste als ik een pup zou zijn, zou ik zo denken. :denken: dus wie weet. inderdaad een kwestie van oefenen en niet opgeven. de aanhouder wint. succes :ok:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Is inderdaad gewoon een kwestie van wennen,want je pup heeft nog nooit iets om zijn hals gehad :mrgreen:
Je kunt hem helpen door binnen het riempje aan te doen en hem er dan een poosje binnen mee te laten lopen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

De rest hier kent hem wel, maar dit is misschien een leuk herkenbaar filmpje voor jou.
Komt allemaal goed, dus :wink:

www.kadoklok.nl/forum/aan%20de%20riem.wmv
Marion.

Oja, en dit ging eraan vooraf. Het wennen, wat Marian al zei.

www.kadoklok.nl/forum/Halsbandje.wmv
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

het halsbandje had ik al gelijk om gedaan om te wennen maar dat vind hij prima. ik doe het niet constant om omdat zijn nekharen dan zo in de war gaan. en snachts ook niet omdat het een beetje ruim is en het was al de kleinste maat.
zo erg was het niet met de eerste keer aan de lijn. ik heb niet getrokken maar hem gewoon even laten kijken en morgen proberen we het weer maar dan binnen denk ik. tot hij het kent maar ik heb alle tijd hij is nog geen 8 weken dus te jong voor de grote hondenplaatsen en wandelen kan hij ook nog niet echt
Marion.

Prima joh. Als zijn haar maar niet door de war gaat.
Filmpjes waren gewoon bedoeld voor de leuk hoor. Of jij dacht natuurlijk dat ik mijn pup al zittend aan de riem naar huis gesleept had? Oja, je hebt gelijk, want ik was degene die niet van plan was om mijn hondje liefdevol huis te geven :N:
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

ik bedoelde niks naars had er beter een haha bij kunnen zetten, ik vond de filmpjes erg leuk n heb ze opgeslagen op mijn pc.
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Marion.

twinmamasilvia schreef:ik bedoelde niks naars had er beter een haha bij kunnen zetten, ik vond de filmpjes erg leuk n heb ze opgeslagen op mijn pc.
Oké, dan is het goed zo :wink:
Ik voelde me verbolgen, omdat je eerst al insinueerde dat ik mijn honden geen liefdevol thuis wilde geven, en nu kwam met dat jij niet zo hoefde te trekken. Zand erover :ok:

(je hebt wel gehoord dat er bij het eerste filmpje nog een ironisch muziekje zat hè :mrgreen: )
Marion.

BeëlzeBubble schreef:
:smile:
Is toch super om dit gewoon op DVD te hebben? Die dikke kont van Miep, ik moet er iedere keer weer om lachen.
Het is wel een beetje in scene gezet hoor, Pieter was er gewoon bij (die was aan het filmen). In plaats van dat hij dan gewoon Saar neemt :19:
(maar dat mocht niet van mij, want ik wilde Moepekind op film, samen met de reactie van Saar haha)
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

ja samen het straatje om......

ik luister altijd radio dus had het eerst niet gehoord.

altijd leuk die dieren dingen je kent vast wel funniest home video's? nou de kinder en dieren bloopers vindt ik het leukst.
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

wat! ben jij dat dan op die film? zijn wel dezelfde soort honden. vertel vertel........
Marion.

twinmamasilvia schreef:wat! ben jij dat dan op die film? zijn wel dezelfde soort honden. vertel vertel........
Dat ben ik. De oudste hond is Saar, de puppedup is Miep, en het filmpje is dus 3 jaar oud. Oja, en het is onze garagedeur :wink:
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

was dat voor een commercial ofzo?
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Marion. schreef:Die dikke kont van Miep, ik moet er iedere keer weer om lachen.
Ik zei ook al gelijk tegen mijn man: Kijk der nou zitten met die dikke reet :mrgreen: :I: En dat sippe staartje...
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Marion.

twinmamasilvia schreef:was dat voor een commercial ofzo?
Nee, voor onszelf. Om er 3 jaar later nog eens van te genieten. Gewoon zelf gedaan hoor. Manlief gefilmd, ik bewerkt en er een liedje onder gezet. Voor het internet stukken in kwaliteit ingeboet, maar in het echie op de DVD is hij superscherp :wink:
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Leuke filmpjes Marion. Ik kon nooit je filmpjes zien, maar nu op mijn nieuwe computer wel :cheer:
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Ik heb ook van de filmpjes genoten, heel mooi en ook heel herkenbaar! :mrgreen:
Marion.

BeëlzeBubble schreef:Ik zei ook al gelijk tegen mijn man: Kijk der nou zitten met die dikke reet :mrgreen: :I: En dat sippe staartje...
Ik heb ze gelukkig ook met heel vrolijk staartje, en de wonderen van een bal aan het ontdekken. Wel diezelfde dikke reet :mrgreen:
Marion.

Belle schreef:Leuke filmpjes Marion. Ik kon nooit je filmpjes zien, maar nu op mijn nieuwe computer wel :cheer:
Maar je hebt nog steeds een Apple? Ha, ben blij dat die tegenwoordig mijn filmpjes ook willen draaien. Ik ga maar weer filmen dan :mrgreen:
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Marion. schreef:
Belle schreef:Leuke filmpjes Marion. Ik kon nooit je filmpjes zien, maar nu op mijn nieuwe computer wel :cheer:
Maar je hebt nog steeds een Apple? Ha, ben blij dat die tegenwoordig mijn filmpjes ook willen draaien. Ik ga maar weer filmen dan :mrgreen:
Ja, nog steeds een Apple, maar met OSX gaat het wel goed. Dus wat mij betreft zijn nieuwe filmpjes welkom, ze zijn leuk!
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Angél
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russel en onbekende mix
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angél »

Onze pup probeerde hem eerst af te krijgen tot ze zag dat Trixie er ook eentje kreeg en je er mee naar buiten mocht dus huppelde ze heel blij Trixie achterna hihihihi
Liefs, Trixie, Jacky, Huub en Mary
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Marion. schreef:De rest hier kent hem wel, maar dit is misschien een leuk herkenbaar filmpje voor jou.
Komt allemaal goed, dus :wink:

www.kadoklok.nl/forum/aan%20de%20riem.wmv
:smile: :smile:

Gezellig eindje lopen. Buffy liep gezellig mee, maar had bij de fokker al aan de riem leren lopen, bij onze eerste pup ging het net zoals in jouw filmpje.

Anne
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Lekker herkenbaar het filmpje :ok: , leuk!

Mijn Nala ging alleen nog een stukje verder. Die ging gewoon liggen :eek: . En toen zeiden bevriende hondeneigenaren nog tegen me: je moet gewoon doorzetten hoor, trek haar maar mee! Dat kon ik dus echt niet, he. Was het net of ik een vaatdoekje aan een lijntje mee had :denken: .

Ik toonde me uiteindelijk dus dusdanig zwak dat ik Nala gewoon los mee liet lopen. Ze ging (en gaat nog steeds) niet ver van me weg en dat los mee gaan, ging dus uitstekend :ok: .

Maar ik stond uiteindelijk mooi voor gek op pupcursus. Iedereen liep met een hondje aan een riempje en mijn bulldogje bleef gewoon zitten :jank: ! En ze was toen al 14 weken!

Nou het is uiteindelijk gelukt (moest het tuigje wel inruilen voor een halsbandje en ben begonnen met alleen op de terugweg aanlijnen omdat ze dan toch uitzichzelf wel naar huis liep) en mezelf een beetje meer dwingen om Nala aan het lijntje te leren laten lopen.

Wat ik bij mijn eerste bulldogje Beau heb gedaan is thuis oefenen met het tuigje. Een paar keer binnen onder toezicht het lijntje aankoppelen en er even mee laten lopen. Buiten op precies dezelfde manier. Beetje los dan weer vast en heel veel lokken. En een beetje doorzetten, dus niet zo snel opgeven (wat ik bij Nala wel deed).
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

:smile: :smile: :smile: :smile:
Hoe herkenbaar!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

pompidom......samen een straatje om....pompidom.

Bedant he marion, zit de hele dag dat irritante liedje in mijn kop! Heb trouwens wel in een deuk gelegen om het filmpje, jij sjorren aan die riem en lieve pupsel zit plat op zijn kont de andere kant op te kijken. Go mieppie!!! :ok:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

zo herkenbaar, dat filmpje van marion.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

:smile: Marion! :smile:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.