Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
clickertraining
Moderator: moderatorteam
- bokke
- Vaste gebruiker
clickertraining
is een half jaar te oud om te beginnen met clickertraining? En als het niet te oud is (hopelijk), waar vind ik dan zo'n clicker? of kun je ook gewoon zelf iets gebruiken dat een klikgeluidje maakt, of moet je echt naar een dierenwinkel gaan en daar zo'n clicker kopen?
ik gebruikte vroeger alleen koekjes en mijn stem om hem te belonen, maar het is misschien handiger om met clicker te werken, als het nog mogelijk is.
ik gebruikte vroeger alleen koekjes en mijn stem om hem te belonen, maar het is misschien handiger om met clicker te werken, als het nog mogelijk is.

-
BeëlzeBubble
- Zeer actief
Geen enkele hond is te oud voor clickertraining!
Clickers zijn gewoon te koop bij de dierenwinkel. Kosten bijna niks dus daar hoef je het ook niet voor te laten. Ik raad je aan gelijk het boekje Een hond En Een Dolfijn erbij te kopen. Kost een euro of 6-7 en legt heel goed uit hoe clickertraining werkt

Clickers zijn gewoon te koop bij de dierenwinkel. Kosten bijna niks dus daar hoef je het ook niet voor te laten. Ik raad je aan gelijk het boekje Een hond En Een Dolfijn erbij te kopen. Kost een euro of 6-7 en legt heel goed uit hoe clickertraining werkt

Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

- bokke
- Vaste gebruiker
bedankt voor de tip
ik zal zodra de examens gedaan zijn naar de dierenwinkel (hopelijk is dat boek daar ook).
nog een vraagje: waarom moet die training juist met een échte hondenclicker? heeft dat geluid een speciale uitwerking ofzo?
Ik geloof natuurlijk wel dat het werkt, want anders zou het niet zo populair zijn natuurlijk
ik zal zodra de examens gedaan zijn naar de dierenwinkel (hopelijk is dat boek daar ook).
nog een vraagje: waarom moet die training juist met een échte hondenclicker? heeft dat geluid een speciale uitwerking ofzo?
Ik geloof natuurlijk wel dat het werkt, want anders zou het niet zo populair zijn natuurlijk

-
BeëlzeBubble
- Zeer actief
Het gaat erom dat het geluid van de clicker altijd hetzelfde is. Als je met je stem beloont zit daar toch vaak veel variaties in de verschillende toonhoogtes, klanken e.d. Hoe goed je er ook op let dat je altijd vrolijk klinkt. Of als je eens verkouden bent bijvoorbeeld. Het kleinste verschil pikt een hond toch op.
Met het geluid van de clicker kan er voor je hond geen twijfel over bestaan. De clicker klinkt altijd en eeuig hetzelfde en je hond weet dus: Click = goed = beloning
Met het geluid van de clicker kan er voor je hond geen twijfel over bestaan. De clicker klinkt altijd en eeuig hetzelfde en je hond weet dus: Click = goed = beloning
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

- bokke
- Vaste gebruiker
-
Daan
Zo'n clicker kost echt geen drol.
Daar hoef je het echt niet om te laten.
Waarom zoek je geen hondenschool die werkt met de clicker?
Daar kun je met honden van elke leeftijd terecht. En doen ze precies voor hoe je het moet doen.
Ik sprak laatst iemand die een heel verwend hondje van 11 overgenomen had van iemand die naar het bejaardenhuis ging.
Ze is er mee op een basiscursus mee begonnen. Zonder verwachtingen.
Het hondje kent na een half jaar 'hier' 'zit' 'af' 'pootje' en 'high five'
Echt super.
( ze grijpt nog wel elke kat in de buurt, daar helpt geen clicker tegen...)
Daar hoef je het echt niet om te laten.
Waarom zoek je geen hondenschool die werkt met de clicker?
Daar kun je met honden van elke leeftijd terecht. En doen ze precies voor hoe je het moet doen.
Ik sprak laatst iemand die een heel verwend hondje van 11 overgenomen had van iemand die naar het bejaardenhuis ging.
Ze is er mee op een basiscursus mee begonnen. Zonder verwachtingen.
Het hondje kent na een half jaar 'hier' 'zit' 'af' 'pootje' en 'high five'
Echt super.
( ze grijpt nog wel elke kat in de buurt, daar helpt geen clicker tegen...)
-
annemarie_hond
- Actief
- bokke
- Vaste gebruiker
Zou ik echt met zeer veel plezier doen hoor!
Maarrr, in de buurt is geen hondenschool. Ik zou het geen probleem vinden om in het weekend met de trein naar de les te gaan. Maar mijn ouders zien het niet echt zitten. Ze vinden ook dat het niet nodig is voor kleine hondjes. En ze zeggen dat ik daar geen tijd voor heb enzo.
Ik probeer ze nog altijd te overtuigen, maar intussen zoek ik een andere oplossing als leermethode, want ik kan maar pas als ik volwassen ben echt zelf beslissen wat ik doe en dan is het misschien al een beetje laat :s
Raden jullie goede hondenscholen aan? Helpt het ook tegen blaffen naar andere honden (ik denk van wel), wat zijn nog meer voordelen?
En à ls ik dan toch geen hondenschool doe (waar veel kans voor is :s), is het dan mogelijk om zelfstandig mijn hondje op te voeden met clicker?
Maarrr, in de buurt is geen hondenschool. Ik zou het geen probleem vinden om in het weekend met de trein naar de les te gaan. Maar mijn ouders zien het niet echt zitten. Ze vinden ook dat het niet nodig is voor kleine hondjes. En ze zeggen dat ik daar geen tijd voor heb enzo.
Ik probeer ze nog altijd te overtuigen, maar intussen zoek ik een andere oplossing als leermethode, want ik kan maar pas als ik volwassen ben echt zelf beslissen wat ik doe en dan is het misschien al een beetje laat :s
Raden jullie goede hondenscholen aan? Helpt het ook tegen blaffen naar andere honden (ik denk van wel), wat zijn nog meer voordelen?
En à ls ik dan toch geen hondenschool doe (waar veel kans voor is :s), is het dan mogelijk om zelfstandig mijn hondje op te voeden met clicker?

-
Daan
bokke schreef:Zou ik echt met zeer veel plezier doen hoor!
zoek dan behalve naar een goed boek ook naar een dvd of een videoband met instructies. Dan kun je het zien. Is misschien net iets duidelijker dan alleen een boekje.
Succes
- bokke
- Vaste gebruiker
goed ideeDaan schreef:![]()
zoek dan behalve naar een goed boek ook naar een dvd of een videoband met instructies. Dan kun je het zien. Is misschien net iets duidelijker dan alleen een boekje.
Succes
ik heb nu gezocht naar een hondenschool in de buurt. De dichtstbijzijnde is er een van Martin Gaus. Maar ik vind hem wel wat duur : basiscursus 170€. Of is dat een normale prijs? Ik denk wel dat dat zeer goede hondenscholen zijn, die zeker die prijs waard zijn, maar of mijn ouders dat ook zullen denken en die prijs willen betalen... denk van niet :s
Ondertussen zal ik dan op zoek gaan naar een dvd of video, als dat ergens te vinden valt

-
Daan
http://www.mediaboek.nl/product/1849_Mi ... 0de%20baasbokke schreef:goed ideeDaan schreef:![]()
Succeshad ik nog totaal niet aan gedacht
ik heb nu gezocht naar een hondenschool in de buurt. De dichtstbijzijnde is er een van Martin Gaus. Maar ik vind hem wel wat duur : basiscursus 170€. Of is dat een normale prijs? Ik denk wel dat dat zeer goede hondenscholen zijn, die zeker die prijs waard zijn, maar of mijn ouders dat ook zullen denken en die prijs willen betalen... denk van niet :s
Ondertussen zal ik dan op zoek gaan naar een dvd of video, als dat ergens te vinden valt
http://www.hondenshop.nl/shop/default.php?cPath=4_69
dat mediaboek daar bestel ik vaak iets.
en ik vind 170 euro ook erg prijzig.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Hola,
170 euro is niet niks, maar als je nagaat wat de trainer van die MG-school heeft moeten investeren in zijn opleiding, dat je gedegen les krijgt in kleine groepjes waardoor je op voldoende individuele aandacht kunt rekenen, dat je goed info-materiaal krijgt, dat je ook veel theorie-les krijgt en dat het de bedoeling is dat je daadwerkelijk een goed resultaat behaalt met je kursus binnen de gestelde tijd is het eigenlijk helemaal niet duur te noemen. Integendeel.
Met hondenscholen is het toch vaak zo dat goedkoop duurkoop is. Het is veel beter om in korte tijd een goed resultaat te behalen dan dat je maaaandenlangggg loopt te emmeren in een grote groep zonder daadwerkelijk te bereiken wat je wilt.
Ik ben er vrijwel zeker van dat je aan het eind van zo´n MG-kursus heel blij bent dat je je geld en je tijd in zo´n kursus hebt geïnvesteerd.
Je kunt misschien je ouders wel zover krijgen dat ze in ieder geval naar een introduktie-bjeenkomst van de MG-school willen gaan, hopelijk krijgen ze er dan zin is, als ze zien dat het gebodene het geld waard is?
170 euro is niet niks, maar als je nagaat wat de trainer van die MG-school heeft moeten investeren in zijn opleiding, dat je gedegen les krijgt in kleine groepjes waardoor je op voldoende individuele aandacht kunt rekenen, dat je goed info-materiaal krijgt, dat je ook veel theorie-les krijgt en dat het de bedoeling is dat je daadwerkelijk een goed resultaat behaalt met je kursus binnen de gestelde tijd is het eigenlijk helemaal niet duur te noemen. Integendeel.
Met hondenscholen is het toch vaak zo dat goedkoop duurkoop is. Het is veel beter om in korte tijd een goed resultaat te behalen dan dat je maaaandenlangggg loopt te emmeren in een grote groep zonder daadwerkelijk te bereiken wat je wilt.
Ik ben er vrijwel zeker van dat je aan het eind van zo´n MG-kursus heel blij bent dat je je geld en je tijd in zo´n kursus hebt geïnvesteerd.
Je kunt misschien je ouders wel zover krijgen dat ze in ieder geval naar een introduktie-bjeenkomst van de MG-school willen gaan, hopelijk krijgen ze er dan zin is, als ze zien dat het gebodene het geld waard is?
-
annemarie_hond
- Actief
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe kun je nu verwachten dat iemand een uur of 15 intensief met jou en je hond bezig is tegen een uurloontje van zeg 4 euro?annemarie_hond schreef:de MG scholen zijn wel duur hoor.
zo rond de 100 euro is een normalere prijs.
maar het is idd een goede tip om een goed boek aan te schaffen voordat je gaat beginnen met de clicker.
gr.AnneMarie
-
annemarie_hond
- Actief
Hoe kun je nu verwachten dat iemand een uur of 15 intensief met jou en je hond bezig is tegen een uurloontje van zeg 4 euro?Wil de hond schreef:annemarie_hond schreef:de MG scholen zijn wel duur hoor.
zo rond de 100 euro is een normalere prijs.
maar het is idd een goede tip om een goed boek aan te schaffen voordat je gaat beginnen met de clicker.
gr.AnneMarie
ik hb zelf een trainingsschool en ik train ongeveer een 1/5 uur per les en bij mij kost het voor 7 lessen 100 euro.
gr.AnneMarie
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik het goed begrepen heb duurt zo´n MG-kursus 10 lessen van een uur. Je kunt daar de info-bijeenkomst nog bijtellen, je kunt ervan uitgaan dat de meeste lessen wat langer duren als een uur en ook dat als iemand wat extra les nodig heeft dit ook bij de prijs inbegrepen zit. En natuurlijk het lesmateriaal en de lesvoorbereiding. Ook moet er belasting betaalt worden.
Alles bij elkaar kom ik dan op hoogstens 4 euro per uur uit, als je 90 euro voor 10 lessen zou berekenen.
Ik weet niet wat jij je leerlingen bijbrengt in 7x12 minuten trainen, ik mag aannemen dat je de overige 4/5e van je lesuren ook intensief met je leerlingen bezig bent, toch?
Maar als ik even omreken: 100 euro gedeeld door 7 lesuren komt op 14,30 euro per uur. 14,30x10 lesuren=143 euro. Doe daar je btw nog eens bij en je komt op 170 euro voor 10 lesuren. Zo bezien ben je net zo duur als een MG-school.
Alles bij elkaar kom ik dan op hoogstens 4 euro per uur uit, als je 90 euro voor 10 lessen zou berekenen.
Ik weet niet wat jij je leerlingen bijbrengt in 7x12 minuten trainen, ik mag aannemen dat je de overige 4/5e van je lesuren ook intensief met je leerlingen bezig bent, toch?
Maar als ik even omreken: 100 euro gedeeld door 7 lesuren komt op 14,30 euro per uur. 14,30x10 lesuren=143 euro. Doe daar je btw nog eens bij en je komt op 170 euro voor 10 lesuren. Zo bezien ben je net zo duur als een MG-school.
-
annemarie_hond
- Actief
Ik weet niet hoe je rekend maar ik heb het toch iets anders berekend,
ik reken 7 lessen voor 100 euro incl btw.
ik ga uit van 1 uur per les maar meestal gaat de les vrij snel en zijn we in een half uur klaar (ik geef individueel les)
dus een half uur dus 14,30 per les. na deze 7 lessen gaan ze door naar een groepje en dan is het 60 euro voor 5 lessen.(12 euro per les.)
en in die 7 leerste individuele lessen leren ze zit, af,komhier, naast lopen blijf en aandachtsoefeningen. en dat is heel goed te doen.
gr.AnneMarie
ik reken 7 lessen voor 100 euro incl btw.
ik ga uit van 1 uur per les maar meestal gaat de les vrij snel en zijn we in een half uur klaar (ik geef individueel les)
dus een half uur dus 14,30 per les. na deze 7 lessen gaan ze door naar een groepje en dan is het 60 euro voor 5 lessen.(12 euro per les.)
en in die 7 leerste individuele lessen leren ze zit, af,komhier, naast lopen blijf en aandachtsoefeningen. en dat is heel goed te doen.
gr.AnneMarie
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
wij hebben de clickertraining opgepakt met onze oude herder toen zij 8 was, met kalusha ben ik begonnen toen ze ruim 2 was. Met Solar en thirza toen ze pup waren. Allemaal perfect gegaan
wij deden de training bij de MG hondenschool en ik ben hier heel tevreden over, het geld was het dubbel en dwars waard en omgerekent in uren was het niet eens veel duurder dan bij de lokale KC maar ik heb er veel meer voor terug gekregen
wij deden de training bij de MG hondenschool en ik ben hier heel tevreden over, het geld was het dubbel en dwars waard en omgerekent in uren was het niet eens veel duurder dan bij de lokale KC maar ik heb er veel meer voor terug gekregen
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- bokke
- Vaste gebruiker
Ik heb al contact opgenomen met de hondenschool en in januari is er een gratis proefles
Dat is tijdens de vakantie, dus als mijn ouders durven mij niet laten gaan
Nog een vraagje. Zou hondenschool helpen om mijn hondje van zijn angst van andere honden af te helpen? Hij blaft echt naar élke hond. Zeer lastig :s
Stoor ik daar andere mensen mee, dat mijn hondje zo blaft en houden andere honden daar iets aan over? Want misschien zijn er daar andere honden op de proefles, die ook niet echt sociaal zijn en die dan misschien nog banger worden van soortgenoten door dat ambetante geblaf:s
Of is dat bij yorkshers gewoon niet af te leren en moet ik het geblaf er maar bij nemen. Niet dat ik dat zooo erg vind, maar het wandelen zou wel aangenamer zijn zonder het geblaf :s
Dat is tijdens de vakantie, dus als mijn ouders durven mij niet laten gaan
Nog een vraagje. Zou hondenschool helpen om mijn hondje van zijn angst van andere honden af te helpen? Hij blaft echt naar élke hond. Zeer lastig :s
Stoor ik daar andere mensen mee, dat mijn hondje zo blaft en houden andere honden daar iets aan over? Want misschien zijn er daar andere honden op de proefles, die ook niet echt sociaal zijn en die dan misschien nog banger worden van soortgenoten door dat ambetante geblaf:s
Of is dat bij yorkshers gewoon niet af te leren en moet ik het geblaf er maar bij nemen. Niet dat ik dat zooo erg vind, maar het wandelen zou wel aangenamer zijn zonder het geblaf :s

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Je moet echt proberen om bij die proefles aanwezig te kunnen zijn hoor, het liefst natuurlijk met je ouders. Zij kunnen dan nl. zien hoe geweldig zo´n kursus zal zijn. Ik weet nl. zeker dat jij en je hondje al tijdens die eerste les meer zullen leren dan je voor mogelijk houdt.
Of je hond van zijn angst voor andere honden af zal raken kan ik je niet voorspellen hoewel ik vermoed dat hij in dat opzicht een heel stuk zal verbeteren. Wel kun je er op rekenen dat hij veel handelbaarder wordt in het bijzijn van andere honden en dat dat irritante geblaf in elk geval tot het verleden zal gaan behoren. Natuurlijk kunnen ook Yorkies leren om niet te blaffen naar andere honden.
Over het feit dat jouw hond andere honden zal storen tijdens de les moet je je helemaal geen zorgen maken. Er zullen waarschijnlijk wel meer honden zijn met lastig gedrag. Iedereen komt daar om zijn hond ander, beter gedrag aan te leren. Als het een goede hondenschool is weten ze vast en zeker de lessen zo te regelen dat niemand last heeft van de rest.
Wedden dat jullie na die kursus veel meer zullen genieten samen, ook tijdens de wandelingen?
Ik hoop echt voor je dat je ouders je zullen willen helpen om van je hond een echte fijne hond te leren maken.
Of je hond van zijn angst voor andere honden af zal raken kan ik je niet voorspellen hoewel ik vermoed dat hij in dat opzicht een heel stuk zal verbeteren. Wel kun je er op rekenen dat hij veel handelbaarder wordt in het bijzijn van andere honden en dat dat irritante geblaf in elk geval tot het verleden zal gaan behoren. Natuurlijk kunnen ook Yorkies leren om niet te blaffen naar andere honden.
Over het feit dat jouw hond andere honden zal storen tijdens de les moet je je helemaal geen zorgen maken. Er zullen waarschijnlijk wel meer honden zijn met lastig gedrag. Iedereen komt daar om zijn hond ander, beter gedrag aan te leren. Als het een goede hondenschool is weten ze vast en zeker de lessen zo te regelen dat niemand last heeft van de rest.
Wedden dat jullie na die kursus veel meer zullen genieten samen, ook tijdens de wandelingen?
Ik hoop echt voor je dat je ouders je zullen willen helpen om van je hond een echte fijne hond te leren maken.
-
Daan
ik sluit me hier helemaal bij aan.Wil de hond schreef:Je moet echt proberen om bij die proefles aanwezig te kunnen zijn hoor, het liefst natuurlijk met je ouders. Zij kunnen dan nl. zien hoe geweldig zo´n kursus zal zijn. Ik weet nl. zeker dat jij en je hondje al tijdens die eerste les meer zullen leren dan je voor mogelijk houdt.
Puck was als pup echt bang voor andere honden.
De pupcursus heeft daarbij echt geholpen.
Dat jouw hondje blaft en lastig doet is helemaal niet erg, want daar is zo'n cursus nou voor, dat jij leert hoe je dat gedrag kunt begeleiden.
Het zijn daar allemaal honden met baasjes die komen om te leren.
Het zou wat zijn als alleen maar goed opgevoede en getrainde hondjes op die cursus komen.
hebben ze al snel niets meer te doen.
- bokke
- Vaste gebruiker
aja dat is inderdaad waarDaan schreef: Het zou wat zijn als alleen maar goed opgevoede en getrainde hondjes op die cursus komen.![]()
hebben ze al snel niets meer te doen.
Ik heb het er al met mijn mama over gehad en ze was er niet echt zo voor maar ook niet super tegen. Ik zei eerst de veeeele voordelen en dan pas de nadelen (prijs+afstand).
Het vreemde is dat iedereen in mijn omgeving hondenschool 'belachelijk' (niet echt zoo, maar zo vertsa ik het) vind en zeker voor kleine hondjes.
Het zal echt fantastisch worden als mijn hondje wat braver wordt
Bedankt allemaal voor de tips en als jullie nog iets te binnen schiet, mag je het altijd zeggen he

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer: