Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gewoonte

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Gewoonte

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Tsja, nu zit ik hier om 8 over 10 's avonds en gaat Bram ronddrentelen omdat we altijd tussen 10 en half 11 de laatste ronde doen. Als ik niet wil dat hij gaat bepalen hoe laat het precies wordt, moet ik hem dan gewoon negeren? Gaat het dan over, dat gewoontegedrag? Het wordt namelijk steeds vroeger bij meneer.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Yep, gewoon negeren. Hij zal nog meer gaan drentelen en piepen, maar uiteindelijk helpt het wel.
Als Nika hier begint te zeuren omdat ze vindt dat het etenstijd is stuur ik haar trouwens gewoon weg. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

daarom gaat hier dus niks op 'tijd' ..... :wink:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

"Op je plaats, Af en Blijf" ipv. negeren lijkt mij handiger.

Als hij daar tenminste goed naar luistert.

Het is op zich niet verkeerd natuurlijk, dat hij het leuk vindt om naar buiten te gaan en dat je hem op vaste tijden uitlaat. Hij moet alleen leren om zich een beetje te beheersen als jij dat nodig vindt. Dus niet moeilijk gaan doen met negeren en op wisselende tijden uitlaten maar gewoon even laten weten wat jij wilt dat hij doet.

Kijk alleen wel uit dat hij niet een nieuw spelletje ontdekt: "Steeds weer opstaan zodat het vrouwtje leuk met mij bezig is tot we uiteindelijk naar buiten gaan!" Wees duidelijk.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Saar drentelt niet, maar die gaat me heel indringend aan zitten kijken. Met d'r kop op het uiteinde van de bank waar ik zit, of gewoon naast me als ik achter de pc zit. Kan ze minutenlang volhouden :mrgreen:
Tot ik zeg dat ze nog heel even moet wachten. Dan laat ze haar zware lijf met een diepe plof op de vloer vallen, en dan gaat ze zogenaamd slapen. En bij de minste of geringste beweging komt die indringende blik weer.

Maar ze komt dus wel altijd zo bij me zitten, wanneer het dus eigenlijk wel tijd is. Ik laat ze dus nooit lang in haar sop gaar koken, en geef dus altijd binnen een kwartier ofzo ook wel toe. Niet omdat ik die dwingende ogen niet kan weerstaan, maar gewoon omdat het tijd is dat ik mijn luie reet van de stoel af haal.
Als ze het doet wanneer we net 2 uur terug zijn, dan zeg ik ook niet "nog even wachten", maar dan zeg ik dat ze maar even papie moet doen. Dat is ons commando voor Plaats. Dat doet ze dan ook zonder mokken.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Tuana heeft dat ze rond 7 uur ook gaat piepen. Oplossing: op de gang slapen! Ze heeft die rust echt nodig, want ze zoekt tegenwoordig de gang zelf op
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Wil de hond schreef: Kijk alleen wel uit dat hij niet een nieuw spelletje ontdekt: "Steeds weer opstaan zodat het vrouwtje leuk met mij bezig is tot we uiteindelijk naar buiten gaan!" Wees duidelijk.
Dat zie ik idd al helemaal voor me bij Bram. Moet ik goed op letten!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”