Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn onhandige,drukke hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

annemarie_hond
Actief

Mijn onhandige,drukke hond

Ongelezen bericht door annemarie_hond »

Hoi,
ik heb een probleem met 1 van mijn OHDers.
het is een jonge reu van bijna 18 maand oud(dus volop aan het puberen) maar dat is niet alleen zijn probleem
Hij is eigenlijk van kleins van aan al erg onhandig, druk en vreselijk actief.
hij is altijd bezig (ook al slaapt hij) dan is hij nog bezig. hij heeft geen rust in zijn lijf.
hij zou deze maand gekeurt worden voor de fok, maar dat zie ik op dit moment niet zitten ook omdat zijn oortje nog niet goed staat.
op dit moment denk ik dat ik hem gewoon nog een jaar moet door laten stuiteren en puberen en dan weer eens zien. maar moet ik hem nou meer beweging geven of juist niet. want van bv fietsen krijgt hij meer conditie en kan hij nog meer aan(help dat is niet de bedoeling)
ik heb al zitten bedenken dat ik wel behendigheid met hem wil doen, want hij kan zich niet zo goed concentreren dus misschien helpt dat. Ik weet het niet meer.
en zou het nog goed komen met dat oor? zijn oor staat iets rechter op de op de foto hieronder.
gr.AnneMarie
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door diana25 »

van fietsen krijgen ze een goede conditie maar geeft ook voldoening aan je hond. ik fiets op dagen dat ik niet train dan kan hij lekker zijn energie kwijt. ik zou idd wat gaan doen met je hond. behendigheid of andere vorm van training vraagt denkwerk van je hond en dat is juist goed. ik weet niet of dat oor nog goed komt. heeft hij dit altijd gehad of is het sinds kort zo?
annemarie_hond
Actief

ja zijn oortje is nog niet goed geweest, meestal staat het redelijk maar het is erg slap.
zijn zussen hebben de oortjes nu staan (heeft ook lang geduurd hoor) en van de reutjes weten we dat ze overal laat mee zijn ook met zinnelijk worden en puberen enz. ook blijft hij erg mager en schaal(iel) wat ik hem ook te eten geef hij wordt er niet dikker of forser van. hij is echt zo'n slungel.
als dat oortje dus niet goed komt kan ik niet met hem gaan fokken.
gr.AnneMarie
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door diana25 »

tja mannen hé die zijn altijd (te)laat :smile: nee grapje ik hoop dat het goed komt!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Een drukke hond wordt niet minder druk door hem veel te laten bewegen, ook niet door hem minder te laten bewegen.
Een drukke hond wordt (naar mijn eigen ervaring met Marouck) pas rustiger zodra hij ook geestelijk écht moe wordt.
Wat bij drukke honden rust kan brengen is bv. door te gaan speuren, dat is erg intensief voor een hond. :wink: Ik heb met haar ook een tijdje behendigheid gedaan maar zij begon daardoor alleen maar meer te stuiteren en een rem op het parcours was er niet :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Inge schreef:Een drukke hond wordt niet minder druk door hem veel te laten bewegen, ook niet door hem minder te laten bewegen.
Een drukke hond wordt (naar mijn eigen ervaring met Marouck) pas rustiger zodra hij ook geestelijk écht moe wordt.
Wat bij drukke honden rust kan brengen is bv. door te gaan speuren, dat is erg intensief voor een hond. :wink: Ik heb met haar ook een tijdje behendigheid gedaan maar zij begon daardoor alleen maar meer te stuiteren en een rem op het parcours was er niet :mrgreen:
Doe je dat speuren op eigen houtje of bij een club?
Het lijkt me wel wat voor Zara maar ik wil niet bij een club :wink:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marja schreef:
Inge schreef:Een drukke hond wordt niet minder druk door hem veel te laten bewegen, ook niet door hem minder te laten bewegen.
Als je eenmaal de beginselen geleerd hebt kun je het heel gemakkelijk zelf doen.
Op www.duitseherders.com staat er onder het kopje trainen een handleiding speuren :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik sluit me aan bij Inge. Met fietsen bouwt je hond conditie op waarbij hij alleen maar energie zal krijgen.

Mijn reu is bijna negen maanden en heeft ook veel behoefte aan geestelijke stimulatie (iedere hond eigenlijk :wink: ). Ik doe thuis vaak zoekspelletjes en gehoorzaamheidsoefeningen.

Ik merk dat Vegas, sinds ik hier intensief mee begonnen ben, veel meer rust in zijn lijf heeft.

Inge gaf al de optie te gaan speuren, dat lijkt me ook een heel leuk idee!
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Als jij momenteel moeite hebt om met zijn karakter om te gaan, zou dát dan niet al een reden zijn om er niet mee te gaan fokken?

En misschien kun je het fietsen gebruiken als uitlaatklep voor af en toe, maar niet zo regelmatig dat hij er extra conditie door gaat opbouwen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

annemarie_hond schreef:ja zijn oortje is nog niet goed geweest, meestal staat het redelijk maar het is erg slap.
zijn zussen hebben de oortjes nu staan (heeft ook lang geduurd hoor) en van de reutjes weten we dat ze overal laat mee zijn ook met zinnelijk worden en puberen enz. ook blijft hij erg mager en schaal(iel) wat ik hem ook te eten geef hij wordt er niet dikker of forser van. hij is echt zo'n slungel.
gr.AnneMarie
Zo een hond zou ik niet de fokkerij inzetten :neenee: Tuana had met 6 maanden al staande oren, net als de rest van het nest. Slappe oren mogen gewoon niet, ookniet gaan plakken dus :neenee:
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Inge schreef:
Marja schreef:
Als je eenmaal de beginselen geleerd hebt kun je het heel gemakkelijk zelf doen.
Op www.duitseherders.com staat er onder het kopje trainen een handleiding speuren :wink:
Leuk! dank je hoor, ga het e :wink: ens proberen
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
annemarie_hond
Actief

jelle schreef:Als jij momenteel moeite hebt om met zijn karakter om te gaan, zou dát dan niet al een reden zijn om er niet mee te gaan fokken?

En misschien kun je het fietsen gebruiken als uitlaatklep voor af en toe, maar niet zo regelmatig dat hij er extra conditie door gaat opbouwen.
nou dat is mijn mening dus ook om niet al te vaak met hem te gaan fietsen, ik doe dat nu wel eens maar niet elke dag of zo. verder wat betreft het karakter ik heb er zelf geen problemen mee hoor hij is wel druk en stuiterig. maar daar in tegen heb ik een hele rustige teef waar hij op zo kunnen tzt. dus dan krijg je daar wel weer evenwicht in ik zou hem dus ook niet gebruiken voor mijn andere teef die ook zo'n werker is.
maar op dit moment wil ik er ook nog niet aan denken om hem in te zetten voor de fok.
gr.AnneMarie
annemarie_hond
Actief

jidde schreef:
annemarie_hond schreef:ja zijn oortje is nog niet goed geweest, meestal staat het redelijk maar het is erg slap.
gr.AnneMarie
Zo een hond zou ik niet de fokkerij inzetten :neenee: Tuana had met 6 maanden al staande oren, net als de rest van het nest. Slappe oren mogen gewoon niet, ookniet gaan plakken dus :neenee:
waaom zou je zo'n hond niet inzetten voor de fok als het oor wel goed komt te staan? kijk als die inderdaad niet goed komt zet ik hem ook niet in want dan wordt hij ook nooit goedgekeurt.
maar het oortje kan nog best goed komen (al ben ik het met je eens dat het erg laat is)
gr.AnneMarie(die hier best van baalt hoor)
jidde

annemarie_hond schreef:
waaom zou je zo'n hond niet inzetten voor de fok als het oor wel goed komt te staan? kijk als die inderdaad niet goed komt zet ik hem ook niet in want dan wordt hij ook nooit goedgekeurt.
maar het oortje kan nog best goed komen (al ben ik het met je eens dat het erg laat is)
maar de volgende generatie duurt het nog langer en straks heb je dus slappe oren in je lijnen. Of je moet een reu zoeken die wel stevige oren heeft, maar der word een hoop gesjoemeld daarmee.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

jidde schreef:
annemarie_hond schreef:
maar de volgende generatie duurt het nog langer en straks heb je dus slappe oren in je lijnen. Of je moet een reu zoeken die wel stevige oren heeft, maar der word een hoop gesjoemeld daarmee.
nou zo werkt het niet altijd wendy...er zijn ook honden die gewoon later zijn in bepaalde ontwikkelingen, zolang het iig natuurlijk blijft is er niks mis mee, tuurlijk is het verstandig om TEEF ( het gaat hier nl om een reu ;) ) uit te zoeken die zeer goede oren heeft, maar dan nog...
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Re: Mijn onhandige,drukke hond

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

annemarie_hond schreef: Hij is eigenlijk van kleins van aan al erg onhandig, druk en vreselijk actief.
hij is altijd bezig (ook al slaapt hij) dan is hij nog bezig. hij heeft geen rust in zijn lijf.
Ik heb ook een druk reutje. Ik weet niet of hij drukker/net zo druk/minder druk is dan de hond waar jij het over heeft, maar ik heb het er maar druk mee :wink: Na een wandeling begint het voor hem pas eigenlijk, behalve als hij met veel honden heeft gespeeld (ik zoek dus ook veel maatjes voor hem). Ik doe veel gehoorzaamheidsoefeningen met hem en speel veel met hem. Daarnaast dwing ik hem om zichzelf te vermaken met kluifjes enzo. Hij is bijvoorbeeld gek op in de tuin lopen, daar kan hij zich best lang mee vermaken. En verder? Tsja, ik ben gewend aan een drukke hond in huis. Hij is altijd bezig.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
jidde

yamie schreef:
jidde schreef:
annemarie_hond schreef:
nou zo werkt het niet altijd wendy...er zijn ook honden die gewoon later zijn in bepaalde ontwikkelingen, zolang het iig natuurlijk blijft is er niks mis mee, tuurlijk is het verstandig om TEEF ( het gaat hier nl om een reu ;) ) uit te zoeken die zeer goede oren heeft, maar dan nog...
Maar dan nog, ik ken een bloedlijn waar slappe oren aan de orde van de dag zijn. En ik denk niet dat mensen een reu willen die slappe oren heeft. Want zulke oren zullen nooit echt hard worden.
En helaas word het te vaak verzwegen en gaan ze vrolijk doorfokken ermee :boos:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
yamie schreef:
jidde schreef:
annemarie_hond schreef:
Maar dan nog, ik ken een bloedlijn waar slappe oren aan de orde van de dag zijn. En ik denk niet dat mensen een reu willen die slappe oren heeft. Want zulke oren zullen nooit echt hard worden.
En helaas word het te vaak verzwegen en gaan ze vrolijk doorfokken ermee :boos:
wat zijn slappe oren dan? ze zegt toch zelf, als het oortje niet gaat staan , fok ik er niet mee.. als het gaat staan is het niet echt slap meer toch?
jidde

yamie schreef:
wat zijn slappe oren dan? ze zegt toch zelf, als het oortje niet gaat staan , fok ik er niet mee.. als het gaat staan is het niet echt slap meer toch?
Je hebt wel degelijk verschil daarin. Ik zie het op cm's vaak, dat er honden zijn dat als ze lopen, de oren gaan tippen (zo noem ik het altijd). Nanni der oren kan je ook niet dubbelvouwen, die tippen meteen weer staan. Tuana der oren kan je wel dubbelvouwen, maar gaan uiteindelijk weer staan.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
yamie schreef:
Je hebt wel degelijk verschil daarin. Ik zie het op cm's vaak, dat er honden zijn dat als ze lopen, de oren gaan tippen (zo noem ik het altijd). Nanni der oren kan je ook niet dubbelvouwen, die tippen meteen weer staan. Tuana der oren kan je wel dubbelvouwen, maar gaan uiteindelijk weer staan.
hahha dan mag je de hele duitse herder wereld opdoeken meid, daar zit zoveel in wat niet klopt en waar de oren van bewegen als ze lopen :smile: en daarbij, als ze lopen en "tippen" is wel wat ander als ze zelf omtippen...
jidde

yamie schreef:
jidde schreef:
yamie schreef:
hahha dan mag je de hele duitse herder wereld opdoeken meid, daar zit zoveel in wat niet klopt en waar de oren van bewegen als ze lopen :smile: en daarbij, als ze lopen en "tippen" is wel wat ander als ze zelf omtippen...
Dat weet ik ook wel, daarop vind ik dat je een hond die tipt met lopen (waarvan de puntjes dus bewegen tijdens het lopen) als niet thuis in de fokkerij horen. Maar dat is mijn mening :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
yamie schreef:
jidde schreef:
yamie schreef:
Dat weet ik ook wel, daarop vind ik dat je een hond die tipt met lopen (waarvan de puntjes dus bewegen tijdens het lopen) als niet thuis in de fokkerij horen. Maar dat is mijn mening :mrgreen:
ja hou op zeg... :smile:
annemarie_hond
Actief

als je op de foto (logo) kijkt zie je hem met zijn 1e oor nog scheef staan, die staat nu inmiddels wel rechterop maar het oor draait nog wel naar buiten dus het tipt niet ofzo maar hij staat wat naar buiten gedraaid, en als hij hard rent dan zwabbert het oor.
en inderdaad als dat zo blijft weet ik niet of ik er wel mee ga fokken. het rara is ik ken een heleboel van de nakomelingen van zijn ouders en die hebben het niet alleen dit nest is erg laat(met alles hoor, Ook met zinnelijk worden)
dus of het erfelijk is weet ik niet, het is dus wel zo dat het geen goede combinatie was de ouders van hem. maar of hij dit vererft weet ik niet. een zusje van hem is ook voor de fok en zij krijgt eerder een nestje dan dat ik mijn reu laat dekken dus ik wacht het wel af of dit gaat vererven.
gr.AnneMarie
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”