Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik had het vanmorgen helemaal gehad...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

@idoo schreef:Persoonlijk vind ik Schapendoezen rothonden om te houden, want alleen aan de vachtverzorging heb je je handen al vol.
Ik heb ze alleen maar genomen omdat ik hier woon en vind dat je je in eerste instantie moet bekommeren om de honden die hier thuishoren.
Toen ik eraan begon waren ze op uitsterven na verdwenen, nu het modehondjes geworden zijn, zou ik er nooit aan begonnen zijn, maar dat was van tevoren niet te voorzien[/color]
Dus je reageert je frustraties over jouw honden (die rothonden die je eigenlijk liever niet wilde) af op andere honden en hun bazen om er toch zo een soort voldoening uit te hebben? Als je geen Argentijnse dog kunt hebben omdat je een rotkarakter hebt, neem je Schapedoezen en die laat je lekker anderen vervelen?
Zoiets?
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

jidde schreef:
@idoo schreef:
jidde schreef: Vertel Aidoo, wat is er mis? Dan kan ik het de eigenaar uitleggen namelijk

Niks mis mee, Schapendoezen kun je alles leren!

Toen ik nog in Zeeland werkte, woonde ik tegenover een Duitse Herder.
Mijn Schapendoes ging de hele week door elke keer dat we elkaar tegen kwamen door het lint, en die Duitse idemdito, behalve zaterdags, want dan reed ik met hem mee naar deagilitytraining en zaten ze samen in de achterbak!
ik was al bang dat er wat mis was met Noddy :smile:
Maar ik moet je helaas wel gelijk geven, over dat blaffen :N: Noddy blaft ook altijd na andere honden. Hij loopt er alleen met een boog omheen
Dat blaffen en op andere honden afgaan zit ook wel in schapendoezen. Maar het is natuurlijk ook wel hoe je daar als eigenaar mee omgaat. :wink: Het is heel moeilijk om het helemaal af te leren maar je kunt natuurlijk wel zorgen dat je hond een beetje onder appel staan. De meeste doezeneigenaren die ik ken letten hier ook op.
kitty
Zeer actief
Contacteer:

fes/lou schreef:
@idoo schreef:Persoonlijk vind ik Schapendoezen rothonden om te houden, want alleen aan de vachtverzorging heb je je handen al vol.
Ik heb ze alleen maar genomen omdat ik hier woon en vind dat je je in eerste instantie moet bekommeren om de honden die hier thuishoren.
Toen ik eraan begon waren ze op uitsterven na verdwenen, nu het modehondjes geworden zijn, zou ik er nooit aan begonnen zijn, maar dat was van tevoren niet te voorzien[/color]
Dus je reageert je frustraties over jouw honden (die rothonden die je eigenlijk liever niet wilde) af op andere honden en hun bazen om er toch zo een soort voldoening uit te hebben? Als je geen Argentijnse dog kunt hebben omdat je een rotkarakter hebt, neem je Schapedoezen en die laat je lekker anderen vervelen?
Zoiets?
Hij reageert het ook af op schapendoezen en hun eigenaren. Wij hebben allemaal maar slappe aftreksels van die van hem als ik het zo lees. :denken:
Krummel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Krummel »

Zoek stok! schreef:
Krummel schreef:Even over het gedrag van schapendoezen.
Als aido het namelijk heeft over het aanblaffen van andere honden door schapendoezen, moet ik hem idd gelijk geven. Ik heb het inmiddels talloze keren zien gebeuren. Zeker als in grotere groepen gewandeld wordt hebben de doezen de nijging om woest blaffend op vreemde honden af te stormen. Dit lijkt idd op bluf gedrag, en ze doen verder geen vlieg kwaad. De aangeblafte hond ontwijkt de groep en neemt de benen. Het lijkt mij geen reden om overspannen op te reageren.
Ben jij ook een schapendoes eigenaar? Ik begin wel een lijn te zien. Dat maakt al twee ****** (ik heb m'n woord maar zelf even verborgen :mrgreen: ). En ik begrijp dat als jullie in groepen gaan wandelen iedere eigenaar het prima vindt als ze woest blaffend op vreemde honden afstormen in een groep? Toffe mensen zijn jullie zeg.

Staat er ergens een kalender met activiteiten van schapendoeseigenaren? Dan weet ik waar ik dan niet moet zijn.
Ik weet niet wat onder de sterretjes moet staan, maar ik ben vereert hoor.
Verder heb ik helemaal niet gezegt dat ik het geschetste gedrag goedkeur, ik probeer alleen uit te leggen dat het gedrag is wat in het ras zit. Andere rassen zullen ook best gedrag hebben wat anderen of zelfs de eigenaar minder leuk vind aan de hond. Ik denk dat we daar met z'n allen niet zo'n probleem van moeten maken, zolang iedereen weer heel thuis komt is er niets aan de hand vind ik. Verder wil ik nogmaals benadrukken dat schapendoezen lieve sociale honden zijn ( mijn oudste reu krijgt elke hond aan het spelen, ook bange , agressieve etc. als hij ze wat vaker ziet), ook heb ik met de meeste ideeën van aido niets op.
Greetz, Jurgen.
Afbeelding
Krummel
Vaste gebruiker

Moos schreef:
Als aido het namelijk heeft over het aanblaffen van andere honden door schapendoezen, moet ik hem idd gelijk geven. Ik heb het inmiddels talloze keren zien gebeuren. Zeker als in grotere groepen gewandeld wordt hebben de doezen de nijging om woest blaffend op vreemde honden af te stormen. Dit lijkt idd op bluf gedrag, en ze doen verder geen vlieg kwaad. De aangeblafte hond ontwijkt de groep en neemt de benen. Het lijkt mij geen reden om overspannen op te reageren.
Als de andere hond de benen neemt kan hij dat dus ook doen omdat hij zich een hartverzakking schrikt. Maar dat maakt jou verder niks uit?
Wat ik eerder ook al zei, als iemand met een pistool op jou af komt lopen,en dan later met een boog om je heen gaat, dan vind jij dat niet erg, want ach, hij deed toch niks?
Met alle respect, die vergelijking gaat wel een beetje mank, vind je zelf ook niet? Honden communiceren op een totaal andere manier met elkaar dan mensen. Dat moeten we wel tot op zekere hoogte laten gebeuren. Ik vind het zeker niet leuk als mijn hond zich zo gedraagt, en probeer om dat gedrag in goede banen te leiden. Zoals een ander poster al zei is dat nog helemaal niet zo makkelijk, en ik denk dat het stomweg verbieden hiervan ook geen evenwichtig hondje oplevert.
Weet je wat grappig is? Ik wandel wel eens een enkele keer met een groepje schapendoezen waarbij ook een cocker spaniel meeloopt. Die cocker is zo vertrouwt met het groepje doezen, dat hij het eerder besproken gedrag kopieert :roll: :wink: .
Greetz, Jurgen.
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

Ongelezen bericht door @idoo »

:slaap:
Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
@idoo
Zeer actief

chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Dat zal ik even tegen de eigenaar van een schapedoes hier zegen die zijn hond niet onder appél kan krijgen, die hond loopt ook kilometers ver van zijn baas vandaan andere honden te jennen....
Afbeelding
Krummel
Vaste gebruiker

@idoo schreef:
Krummel schreef:Met alle respect, die vergelijking gaat wel een beetje mank, vind je zelf ook niet? Honden communiceren op een totaal andere manier met elkaar dan mensen. Dat moeten we wel tot op zekere hoogte laten gebeuren. Ik vind het zeker niet leuk als mijn hond zich zo gedraagt, en probeer om dat gedrag in goede banen te leiden. Zoals een ander poster al zei is dat nog helemaal niet zo makkelijk, en ik denk dat het stomweg verbieden hiervan ook geen evenwichtig hondje oplevert.
Weet je wat grappig is? Ik wandel wel eens een enkele keer met een groepje schapendoezen waarbij ook een cocker spaniel meeloopt. Die cocker is zo vertrouwt met het groepje doezen, dat hij het eerder besproken gedrag kopieert :roll: :wink: .

Mijn ervaring is dat ze zo alleen reageren op honden die naar ze toe komen. Honden die van het begin af meelopen geven nooit problemen, worden gewoon geaksepteerd als erbij horend.

Sta je een Schapendoes toe gewoon zijn natuurlijke gedrag te vertonen dan voelt de hond zich er het lekkerst bij en zijn omgeving ook. Geldt misschien ook wel voor andere rassen?

Als je er niet tegen kan neem er dan geen, in plaats van stomweg te verbieden wat je niet aanstaat of begrijpen kunt!
Hier sla je de spijker aardig op zijn kop. Alleen ontkomen we er niet aan soms in te moeten grijpen, stomweg omdat we wel met z'n allen weer verder willen. Toch spreekt het mij wel aan, laat de honden het samen uit zoeken, zij begrijpen elkaar.
Greetz, Jurgen.
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

Krummel
Vaste gebruiker

@idoo schreef:
kitty schreef:Dat blaffen en op andere honden afgaan zit ook wel in schapendoezen. Maar het is natuurlijk ook wel hoe je daar als eigenaar mee omgaat. :wink: Het is heel moeilijk om het helemaal af te leren maar je kunt natuurlijk wel zorgen dat je hond een beetje onder appel staan. De meeste doezeneigenaren die ik ken letten hier ook op.

Schapendoezen hoef je helemaal niet onder appél te zetten, dat staan ze van nature al.

Gerichtheid op de baas is ze namelijk aangeboren!
Dan is mijn Krummel dus geen schapendoes :smile1: . Die is namelijk zijn hele leven al meer op honden dan op mensen gericht :80:
Greetz, Jurgen.
Afbeelding
Krummel
Vaste gebruiker

@idoo schreef:Ik had me een klein jaar eerder wel bij de rasvereniging aangemeld, maar die vonden me niet geschikt voor schapendoezen, althans degene die destijds de pupbemiddeling deed.
:smile:
Die is leuk, die houden we erin :ok:
Greetz, Jurgen.
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

kitty
Zeer actief
Contacteer:

Krummel schreef:
@idoo schreef:
Krummel schreef:Met alle respect, die vergelijking gaat wel een beetje mank, vind je zelf ook niet? Honden communiceren op een totaal andere manier met elkaar dan mensen. Dat moeten we wel tot op zekere hoogte laten gebeuren. Ik vind het zeker niet leuk als mijn hond zich zo gedraagt, en probeer om dat gedrag in goede banen te leiden. Zoals een ander poster al zei is dat nog helemaal niet zo makkelijk, en ik denk dat het stomweg verbieden hiervan ook geen evenwichtig hondje oplevert.

Mijn ervaring is dat ze zo alleen reageren op honden die naar ze toe komen. Honden die van het begin af meelopen geven nooit problemen, worden gewoon geaksepteerd als erbij horend.

Sta je een Schapendoes toe gewoon zijn natuurlijke gedrag te vertonen dan voelt de hond zich er het lekkerst bij en zijn omgeving ook. Geldt misschien ook wel voor andere rassen?

Als je er niet tegen kan neem er dan geen, in plaats van stomweg te verbieden wat je niet aanstaat of begrijpen kunt!
Hier sla je de spijker aardig op zijn kop. Alleen ontkomen we er niet aan soms in te moeten grijpen, stomweg omdat we wel met z'n allen weer verder willen. Toch spreekt het mij wel aan, laat de honden het samen uit zoeken, zij begrijpen elkaar.
Ik ben het er niet helemaal mee eens. Mijn ervaring is dat lang niet iedere hond dit gedrag begrijpt en dat lijkt me ook logisch. 1 van onze honden is als pup bijna verpletterd door 4 labradors die ook 'alleen maar' blaften en wilden spelen volgens de eigenaar maar wij hadden wel een pup waar we maanden mee aan de gang moesten om de angst er weer uit te krijgen. Als ik mijn doezen laat gaan gaan ze te ver. Wiske heeft zelfs de neiging om te draaien om nog even na te sneppen. Mijn ervaring is ook dat hoe minder leiding ze krijgen hoe meer ze het doen. Het zit er zeker in maar als ik wat minder sterk in mijn schoenen sta komt het er nog 3 dubbel zo hard uit. Er zitten wel meer gedragingen van nature in een hond die ik ook niet wenselijk vind en probeer af te leren. Mijn ervaring is ook dat mijn honden het veel meer doen als ik wat minder sterk in mijn schoenen sta en dus wat minder leiding geef. (maar ja... ik geloof wel in roedelgedrag :roll: :wink: )
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Ik zit de reacties van Idoo te lezen met gefronsde wenkbrauwen, open mond en mijn broek is er van afgezakt. Asocialer gedrag bestaat niet.
Mijn hemel, volgens mij is het tijd dat jij je intensief psychiatrisch laat behandelen. Als ze dit uberhaupt kunnen behandelen...... :19:
Er bestaat een boek: Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus (of iets in die trant) maar jij komt volgens mij van een ander sterrenstelsel.
Strandloper
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Strandloper »

Krummel schreef:
Moos schreef:
Als de andere hond de benen neemt kan hij dat dus ook doen omdat hij zich een hartverzakking schrikt. Maar dat maakt jou verder niks uit?
Wat ik eerder ook al zei, als iemand met een pistool op jou af komt lopen,en dan later met een boog om je heen gaat, dan vind jij dat niet erg, want ach, hij deed toch niks?
Met alle respect, die vergelijking gaat wel een beetje mank, vind je zelf ook niet? Honden communiceren op een totaal andere manier met elkaar dan mensen. Dat moeten we wel tot op zekere hoogte laten gebeuren. Ik vind het zeker niet leuk als mijn hond zich zo gedraagt, en probeer om dat gedrag in goede banen te leiden. Zoals een ander poster al zei is dat nog helemaal niet zo makkelijk, en ik denk dat het stomweg verbieden hiervan ook geen evenwichtig hondje oplevert.
Mijn reu kan ook zo woest blaffend op een andere hond kan afstormen. Het grappige is dat hij meestal genegeerd wordt door de andere hond. Ze merken dat het bluf is en dat hij het eigenlijk vreselijk eng vindt. Zodra de andere hond belangstelling voor hem toont dan zakt namelijk alles in elkaar. Kop gaat laag, staart op het dieptepunt en hij neemt de benen!
Groeten Cees
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Honden die woest blaffend op me afkomen vind ik echt een verschrikking...
Dan kan het wel bluf zijn, maar ik sta stijf uit en Rimpel vliegt er van over de zeik van hier tot Tokio..
We hadden in onze oude buurt een border collie wonen die dat ook deed, wat een kreng zeg!

Als we aan kwamen lopen dan HOORDE hij de penning aan Rimpel zijn halsband al meters verderop.
De hond woonde OM de hoek en zag ons dus nog niet..hoorde alleen die penning maar...
En dan kwam ie wild om de hoek heenstormen, lip omhoog, blaffen, woest uitkijken en op een meter of 10 bleef ie staan met zijn reet in de lucht...blijfen blaffen en grommen...

mevrouw het baasje dat in de deuropening stond te beppen met iemand, lachtte er nog net niet om (moest er ook nog bijkomen) maar deed ook niet veel.
Riep hem een keer of 3 en dan ging ie na veel gemopper en nog een paar schijn-aanvallen toch maar weer naar huis.
Dit tafereetlje is een keer of 5 voorgekomen...
Na de 2 e keer vroeg ik nadat ik het hoekje om was en de andere kant maar opliep omdat de hond gewoon op de stoep stond te loeren tot ie zijn kans weer schoon zag als het baasje weer stond te beppen...toen vroeg ik haar of ze wat beter op hem kon letten omdat ik me stijf schrok en ik een gestresste rimpel aan de lijn had...

Ik moest me niet zo aanstellen....

De 3 e , 4 e en 5 e keer heb ik vanachter uit mijn keel staan brullen dat die hond als de sodemieter op moest rotten.
De laatste keer schrok ik me ook weer te pletter...
Ik heb echt staan te vloeken op straat...en ik ben helemaal niet iemand die staat te godverdommen op straat...
Maar je hart staat gewoon stil en na 2 seconden moet je weer herstellen om je sterke Sharpei alle kanten op wil vliegen.
De laatste keer was ik zo geschrokken dat ik echt wel 5 volzinnen heb kunnen volmaken in de trant van: "godverdegodver ik schrik me gewoon kapot man...ik wordt hier echt niet goeddddd van!"
HOUD DIE HOND Godverdegodver bij je...

Ze keek me aan alsof ze vuur zag branden..
Heb nog van me af zitten pruttelen dat het gewoon te asociaal voor woorden was...

Maar denk je dat er iets veranderd?
Nee....

Staan jullie (de mensen met woestblaffende honden die op anderen afstormen) er geen seconde bij stil hoe anderen zich voelen?
Of staan jullie schaapachtig te lachen?
Schaapachtig lachen met een schapendoes...hoezo toepasselijk!?

Het is zo hoogst irritant als jouw hond 2 dagen later nog in de lijn hangt op die plek...puur stress...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Krummel schreef:
Moos schreef:
Nee hoor, ik vind de vergelijking helemaal niet mank lopen. Ik vind het wel heel makkelijk om bij een vergelijking meteen te roepen dat honden anders communiceren. Dat weet ik ook wel natuurlijk; het gaat om het algehele idee.
Je zegt zelf dat je honden bluffen, dat doet die man met dat pistool ook. Maak ik hem iets duidelijker: als een man mer een pistool op je afloopt en zegt "ik bluf alleen maar hoor, ik ga je niks doen", maar ondertussen wel het pistool op je gericht houdt. Dan schrik jij totaal niet? Ben je ook niet een beetje gestressed, want tja, hij houdt dat pistool wel op je gericht, ook al zegt hij dat hij niks zal doen.
Afbeelding
Milou85
Zeer actief

Ongelezen bericht door Milou85 »

:smile: :smile: :smile: Veeg me op!!!!

1. Gestoorde (niet goed gesocialiseerde e.d.) honden zijn volgens heeeeeel iets anders als agressievie vecht honden toch? :denken: Ik weet het niet maar volgens mij had jij het over gestoorde honden en nu8 ineens over agressieve vecht honden met idem baas. Daar had je 't eerst niet over :19:

2. Ik gok dat mijn 'mechel het niet zal afleggen. Daar gaat het verder ook niet om (ik hou helemaaaaal niet van vechtende honden) maar jij vergist je werkelijk waar verschrikkelijk in andere honden!! Als het echt menis is denk je toch niet dat dat haar van je hond IETS zal helpen (aangezien herders in je vorige verhaaltje een millitair aan stukken scheurden :N: )

3. Mijn hond heeft overgens een inburgeringscursus gevolgt en met succes afgerond. Hij heeft ondertussen een verblijfs vergunning en hij is zelfs al een jaar in bezit van een nederlands paspoort. Hij blaft alleen nog met de zachte G :wink:
Zou je denken dat hij nu wel los zou mogen lopen of moet ik daarvoor bij Verdonk of bij jou zijn om dat aan te vragen??

4. Herders zijn gevaarlijk en agressieve honden ((vooroordeel) wordt gezegt door veel mensen). Dat zit nou eenmaal in dat ras (zeggen ze dan). Dus dan hoeven wij herder eigenaren dat soort gedrag ook niet in goede banen leiden, en mogen ze maar gewoon alles aanvliegen wat ze tegenkomen?? Want dat hoef jij immers ook niet met dat (ik noem het uitdagen) op andere honden afrennen en aanblaffen, want dat zit 'm ook in dat ras toch :19: Wat ik hier over lees van andere does eigenaren (die hun hond wel leuk vinden :ok: ) proberen die er dus iniedergeval iets mee te doen, Jij laat ze gewoon gaan :19: .

5. Ik vind dat je behoorlijk tegenstrijdige dingen typt. (je hebt eigenlijk rothonden maar worden behandeld als God e.d.) Laat staan dat ik er dus ook nog maar iets serieus van neem!!
Ik vind het ergens wel om me rot te lachen :mrgreen: !
Aan de andere kant vind ik het dus dood eng dat er dit soort mensen bestaan!! Hoop je werkelijk waar nooit tegen te komen met honden :evil:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Strandloper schreef:
Mijn reu kan ook zo woest blaffend op een andere hond kan afstormen. Het grappige is dat hij meestal genegeerd wordt door de andere hond. Ze merken dat het bluf is en dat hij het eigenlijk vreselijk eng vindt. Zodra de andere hond belangstelling voor hem toont dan zakt namelijk alles in elkaar. Kop gaat laag, staart op het dieptepunt en hij neemt de benen!
Moos zal het ook negeren. En niet alleen als hij het als bluf zou beschouwen, maar ook omdat hij slim genoeg is om geen gevecht aan te gaan als dat wel de bedoeling van de andere hond is. Maar Moos is een zelfverzekerd stabiel reutje.
Saar maakt het geen ene moer uit of het bluf is, of angst van die andere hond, of wel serieus. In eerste instantie schrikt ze van het blaffen en het op haar af komen stormen. En misschien interpreteer jij haar reactie ook wel als "ze negeert mijn hond, dus doet het haar niks", maar ik als baas weet dat als ze bij me komt staan, met de staart laag en d'r oren in d'r nek dat ze bang is. En dan zal ze jouw hond negeren, maar niet omdat het haar niks doet, maar om hem te mijden.
Is misschien een idee om je Schapendoes ook te leren bij jou te komen als hij bang is i.p.v. andere honden aan te blaffen?

Ik zeg trouwens niet dat je het ten alle tijden moet kunnen voorkomen dat je hond zich zo gedraagt, ik kan me best voorstellen dat je het eens niet voor bent. Maar ik vind dat de insteek moet zijn dat je je hond even bij je roept als je ziet dat hij blaffend op een andere hond af gaat stormen. En dat de insteek dus niet moet zijn van "mijn hond heeft het recht om los te doen en laten wat hij wil en laat de rest van de wereld maar het rambam krijgen"
Afbeelding
poohbeer
Actief

Ongelezen bericht door poohbeer »

Nou ben ik toch benieuwd naar een aantal dingen @idoo.

Als wij als mens de hond beperken in zijn gedrag en ons gedrag overbrengen op de hond. B.v. angstig als er 5 blaffende schapendoezen op je af rennen. Hoe zit dat dat met jou verhaal dat je schapendoezen een hekel hebben aan duitse herders?? (en andere herderachtigen). Is dit niet iets van jouw gevoel ten opzichte van deze honden? Breng jij zelf geen haatgevoelens jegens dit ras over op je doezen waardoor ze zo'n bloedhekel hebben aan herders?????

En misschien ben ik totaal verkeerd geiinformeerd hoor, maar de huidige vorm van een does is allang niet meer inheems te noemen, tegenwoordig zijn ze dermate gefokt dat ze zonder mensen zo dood zijn, denk alleen maar aan het haar wat in de klit gaat, uiteindelijk raaktíe verstrikt.
En is het ook niet dat haar dat zorgt voor irritatie in de ogen? En al dat haar dat zorgt dat een does niet fatsoenlijk is staat is duidelijke signalen af te geven? En het beperkte zicht maakt dat ze blaffend op andere honden afrennen, simpelweg omdat ze van grote afstand niet kunnen zien of dat wat daar beweegt wel of geen gevaarlijk iets is? Pas op korte afstand kan hij zien dat het niets engs of gevaarlijks is en zal teruglopen of er met een boog omheen lopen.

Ennuh....Het plaatje bij mijn naam zegt al genoeg over wat voor levensgevaarlijke rothond ik wel niet heb :balon1:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Moos schreef:Ik zeg trouwens niet dat je het ten alle tijden moet kunnen voorkomen dat je hond zich zo gedraagt, ik kan me best voorstellen dat je het eens niet voor bent. Maar ik vind dat de insteek moet zijn dat je je hond even bij je roept als je ziet dat hij blaffend op een andere hond af gaat stormen. En dat de insteek dus niet moet zijn van "mijn hond heeft het recht om los te doen en laten wat hij wil en laat de rest van de wereld maar het rambam krijgen"
Hier ben ik het vokomen mee eens.Al is het maar voor de rust van de wandelende baasjes.
Tomas stormt in losloopgebieden af en toe ook op een andere hond af en soms draait dat op heibel uit, ik vind dat vreselijk en loop altijd met ogen op steeltjes, liefst loop ik ook 's morgens heel vroeg zodat ik niemand tegenkom.
Ik schrik mezelf ook altijd wezenloos als er een woest blaffende hond op ons af komt stormen.Dat went nooit.
Strandloper
Vaste gebruiker

mercedes2803 schreef:Honden die woest blaffend op me afkomen vind ik echt een verschrikking...
Dan kan het wel bluf zijn, maar ik sta stijf uit en Rimpel vliegt er van over de zeik van hier tot Tokio..
We hadden in onze oude buurt een border collie wonen die dat ook deed, wat een kreng zeg!

Als we aan kwamen lopen dan HOORDE hij de penning aan Rimpel zijn halsband al meters verderop.
De hond woonde OM de hoek en zag ons dus nog niet..hoorde alleen die penning maar...
En dan kwam ie wild om de hoek heenstormen, lip omhoog, blaffen, woest uitkijken en op een meter of 10 bleef ie staan met zijn reet in de lucht...blijfen blaffen en grommen...

mevrouw het baasje dat in de deuropening stond te beppen met iemand, lachtte er nog net niet om (moest er ook nog bijkomen) maar deed ook niet veel.
Riep hem een keer of 3 en dan ging ie na veel gemopper en nog een paar schijn-aanvallen toch maar weer naar huis.
Dit tafereetlje is een keer of 5 voorgekomen...
Na de 2 e keer vroeg ik nadat ik het hoekje om was en de andere kant maar opliep omdat de hond gewoon op de stoep stond te loeren tot ie zijn kans weer schoon zag als het baasje weer stond te beppen...toen vroeg ik haar of ze wat beter op hem kon letten omdat ik me stijf schrok en ik een gestresste rimpel aan de lijn had...

Ik moest me niet zo aanstellen....

De 3 e , 4 e en 5 e keer heb ik vanachter uit mijn keel staan brullen dat die hond als de sodemieter op moest rotten.
De laatste keer schrok ik me ook weer te pletter...
Ik heb echt staan te vloeken op straat...en ik ben helemaal niet iemand die staat te godverdommen op straat...
Maar je hart staat gewoon stil en na 2 seconden moet je weer herstellen om je sterke Sharpei alle kanten op wil vliegen.
De laatste keer was ik zo geschrokken dat ik echt wel 5 volzinnen heb kunnen volmaken in de trant van: "godverdegodver ik schrik me gewoon kapot man...ik wordt hier echt niet goeddddd van!"
HOUD DIE HOND Godverdegodver bij je...

Ze keek me aan alsof ze vuur zag branden..
Heb nog van me af zitten pruttelen dat het gewoon te asociaal voor woorden was...

Maar denk je dat er iets veranderd?
Nee....

Staan jullie (de mensen met woestblaffende honden die op anderen afstormen) er geen seconde bij stil hoe anderen zich voelen?
Of staan jullie schaapachtig te lachen?
Schaapachtig lachen met een schapendoes...hoezo toepasselijk!?

Het is zo hoogst irritant als jouw hond 2 dagen later nog in de lijn hangt op die plek...puur stress...
Natuurlijk zeg ik er wat van. Ik moet zeggen dat ik nog geen baasje ben tegen gekomen die schrok of bang werd van mijn blaffende hond. Hij blijft natuurlijk ook op ruime afstand want hij is veel te schijterig. Die wolbaal maakt gewoon geen indruk :wink:
Groeten Cees
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

@idoo schreef:
fes/lou schreef:[Dus je reageert je frustraties over jouw honden (die rothonden die je eigenlijk liever niet wilde) af op andere honden en hun bazen om er toch zo een soort voldoening uit te hebben? Als je geen Argentijnse dog kunt hebben omdat je een rotkarakter hebt, neem je Schapedoezen en die laat je lekker anderen vervelen?
Zoiets?

ik begrijp niet wat je bedoelt hoor.
Hoezo doe ik iets naar andere honden of hun bazen toe?

Ik heb een hekel aan mensen met schapendoezen, maar dat hebben ze er zelf naar gemaakt.
Kun je mij moeilijk de schuld van geven.

Toen ik mijn eerste Schapendoes kreeg wist ik niet eens dat het er een was.
Ik kreeg hem telefonisch aangeboden en besloot hem te nemen op basis van het beschreven gedrag, eigenlijk in de veronderstelling dat we het over een Belgische Herderpup hadden. Belgische Herders zijn namelijk ook inheemse honden.

Ik had me een klein jaar eerder wel bij de rasvereniging aangemeld, maar die vonden me niet geschikt voor schapendoezen, althans degene die destijds de pupbemiddeling deed.

Dus toen ik de hond ging halen en ontdekte dat het om een Schapendoes ging leek het me dat god zelf ingegrepen had!
Sinds wanneer is een belgische Herder inheems in Nederland? :smile:
Ik kan me de reactie van degene van de pupbemiddeling wel voorstellen: Als iemand eigenlijk een vechthond wil, maar een te asociaal karakter heeft om hiermee om te gaan, is een Schapedoes geen redelijk alternatief.
Je kunt het ingrijpen van boven noemen, maar je hebt je gewoon een hondenras in de maag laten splitsen waar je helemaal niks mee hebt :mrgreen:
En heel eerlijk gezegd geloof ik niet dat iemand aan een hond begint zonder dat hij weet waar hij aan begint. Je vraagt toch wat voor ras iemand je aanbiedt?
Ik geloof trouwens niet dat mijn allochtone Labradors en Jack Russells onder de indruk zouden zijn van die grootbekken van jou. Die van mij zijn nl sociaal opgevoed en hebben leren luisteren :wink:
Strandloper
Vaste gebruiker

Moos schreef:
Strandloper schreef:
Moos zal het ook negeren. En niet alleen als hij het als bluf zou beschouwen, maar ook omdat hij slim genoeg is om geen gevecht aan te gaan als dat wel de bedoeling van de andere hond is. Maar Moos is een zelfverzekerd stabiel reutje.
Saar maakt het geen ene moer uit of het bluf is, of angst van die andere hond, of wel serieus. In eerste instantie schrikt ze van het blaffen en het op haar af komen stormen. En misschien interpreteer jij haar reactie ook wel als "ze negeert mijn hond, dus doet het haar niks", maar ik als baas weet dat als ze bij me komt staan, met de staart laag en d'r oren in d'r nek dat ze bang is. En dan zal ze jouw hond negeren, maar niet omdat het haar niks doet, maar om hem te mijden.
Is misschien een idee om je Schapendoes ook te leren bij jou te komen als hij bang is i.p.v. andere honden aan te blaffen?

Ik zeg trouwens niet dat je het ten alle tijden moet kunnen voorkomen dat je hond zich zo gedraagt, ik kan me best voorstellen dat je het eens niet voor bent. Maar ik vind dat de insteek moet zijn dat je je hond even bij je roept als je ziet dat hij blaffend op een andere hond af gaat stormen. En dat de insteek dus niet moet zijn van "mijn hond heeft het recht om los te doen en laten wat hij wil en laat de rest van de wereld maar het rambam krijgen"
Wat ik al eerder schreef, hij maakt niet veel indruk met zijn geblaf :wink: Bij honden niet en bij mensen ook niet. Hij reageert ook niet op die manier op iedere hond. Hij is voornamelijk bang voor grote reuen. Maar het gaat steeds beter, hij is nu 2,5 en als hij redelijk in de buurt van me is dan kan ik hem naast me krijgen. Hij komt nu ook soms uit zichzelf naast me lopen als hij zich ongemakkelijk voelt. Vroeger kreeg ik op zo'n moment geen contact met hem dus het gaat de goede kant op :ok:
Groeten Cees
Milou85
Zeer actief

Ongelezen bericht door Milou85 »

:cheer: waar is @idoo nou? :cheer:
Afbeelding
andre
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door andre »

:denken: misschien uitheems :mrgreen:
Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Vast niet want dan mag die niet los...
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

pasja85 schreef::cheer: waar is @idoo nou? :cheer:
Om 18 uur is hij weer klaar met werken.

Anne
andre
Vaste gebruiker