Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zomaar eens een vraagje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Zomaar eens een vraagje

Ongelezen bericht door Reini »

Geen probleem of iets belangrijks maar wel iets waar ik nieuwsgierig naar ben.

Tijdens het wandelen markeert Vegas de buurt met zijn plasjes.
Als hij een lekker tevenluchtje ruikt gaat hij erbij staan klappertanden, likkebaarden, schuimen, ijsberen etc. etc. maar......... hij markeert nooit over deze geurtjes heen.

Doet een reu dit alleen over plasjes van sexegenoten?

Vegas graaft tegenwoordig vaak ook met zijn poten als hij klaar is met plassen. Hij doet het nog niet altijd (i.t.t. zijn grote broer Ceasar) maar doet het wel steeds vaker. Daar heb ik geen vraag over maar ik wilde het gewoon even melden :roll: :mrgreen:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Nou ja het zou natuurlijk zonde zijn om al die heerlijke luchtjes van die teefjes te niet te doen met jouw lucht. Het bevat zoveel belangrijke informatie! Die lucht van eventuele concurrentie kun je maar beter wel weg poetsen. Om jouw lucht nog wat beter te verspreiden in de lucht maak je dan wat graaf bewegingen. Zo nu is het echt duidelijk dat ik hier ben geweest en dat dit mijn plekje is! Nu maar hopen dat die teefjes mij goed ruiken en dat het verder ook klikt! Gaan we een feestje bouwen!

Groetjes Mark
Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 16 dec 2005 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Reini
Zeer actief

Logisch inderdaad. Hij heeft er niks aan om over de dames heen te piesen :mrgreen:
Afbeelding
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Hmmm, Beau doet het dus wel. Tenminste zeker over Nala's plasje.

Sterker nog: als ik ze mee uitneem en Nala doet haar eerste plasje, dan staat Beau achter haar te wachten tot ze klaar is om eerst even te 'proeven' zoals ik dat noem en daarna over haar plasje heen te plassen.

Nala is nog niet loops geweest. Dus misschien dat het dan anders is.
Hoewel ik toch het idee heb dat Beau het ook over de plasjes van loopse teefjes doet :denken: . Zal er eens opletten.
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Riboet schreef:Hmmm, Beau doet het dus wel. Tenminste zeker over Nala's plasje.

Sterker nog: als ik ze mee uitneem en Nala doet haar eerste plasje, dan staat Beau achter haar te wachten tot ze klaar is om eerst even te 'proeven' zoals ik dat noem en daarna over haar plasje heen te plassen.

Nala is nog niet loops geweest. Dus misschien dat het dan anders is.
Hoewel ik toch het idee heb dat Beau het ook over de plasjes van loopse teefjes doet :denken: . Zal er eens opletten.
Veel van dit soort gedrag is niet heel logisch meer hoor. Het heeft wel ergens een oorsprong maar volgens mij weten ze zelf soms niet waarom ze bepaalde dingen doen. Dan blijft het een beetje gissen wat er in dat koppie om gaat. Zo weten de geleerden volgens mij nog steeds niet waarom honden rondjes lopen voordat ze gaan poepen. Ze zijn ergens heel druk mee maar waarmee precies? Zeg het maar.

Elke hond heeft zijn eigen motivatie om iets te doen. De beweegreden van de ene hond zijn dus niet zomaar toe te passen op een andere hond. Daarom zijn we hier ook zo druk met zijn allen :wink:

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Zomaar eens een vraagje

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Reini schreef:

Doet een reu dit alleen over plasjes van sexegenoten?
Ik zie wel altijd dat Bram demonstratief over een andere reu's plas heenplast, volgens mij is dat machtsvertoon. Toch? Bij teven doet hij dat idd niet. Was me nooit zo opgevallen, maar nu je het zegt klopt het wel!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Quasar doet dat ook, soms probeerd hij het zelfs op te likken :N:
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

Re: Zomaar eens een vraagje

Ongelezen bericht door @idoo »

:slaap:
Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reini
Zeer actief

bianca83 schreef:Quasar doet dat ook, soms probeerd hij het zelfs op te likken :N:
Dat doet Vegas ook :N: :ugh: :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos plast ook wel over tevenplasjes heen, maar hij is nooit van het klappertanden en kwijlen geweest :mrgreen:
Het enige plasje waar hij nooooooooooit overheen plast is dat van Saar. Vraag me niet waarom, want ik vind dat maar heel vreemd :19:
Hij ruikt eraan en loopt dan door, maar meestal negeert hij het zelfs volledig.
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Onze Kali(teef) plast ook over plasjes van andere honden heen, met poot omhoog.
In bekend gebied heeft ze het minder dan op onbekend gebied, dan blijft ze markeren.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni doet dat ook. Ook zij schuimbekt er soms bij. Zij kan ook over poep heen piezen en ook over rottende dingen.
Ook dat graven erna doet ze. Soms piest ze over Tuana der pies heen, vaak in het bos. dat is dan MET poot omhoog :smile:
Tuana piest meestal in 1 keer alles eruit. Alleen toen ze loops was, deed ze overal een paar druppels. Vandaag na het poepen zag ik haar voor het eerst ook daarna graven :smile:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tommie pist gewoon overal overheen. :19: Teven, reuen, het maakt hem geen donder uit.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”