Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Boxerprobleem
Moderator: moderatorteam
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Naar een boxerkringgroep!
Ze moet echt mensen zoeken die verstand hebben van boxers, op een gewone hondenschool schiet de specifieke kennis over het ras toch helaas vaak tekort.
Op de rug gooien en boven op hem gaan zitten is in ieder geval niet de oplossing.
Ze moet echt mensen zoeken die verstand hebben van boxers, op een gewone hondenschool schiet de specifieke kennis over het ras toch helaas vaak tekort.
Op de rug gooien en boven op hem gaan zitten is in ieder geval niet de oplossing.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Rob*
- Zeer actief
Nee en boxer op zijn rug gooien zoals deze boxer zou eens heel falikant mis kunen gaan lopen, als je die fysieke kracht niet heb dan zou ik het nooit doen, zowiezo heb ik het nooit gedaan omdat ik heel de beredenering er niet achter begrijp.Maar goed, als je wel in kan vinden dan moet je echt overwicht hebben, anders ben je helemaal verloren, een boxer die de confrontatie moet aan gaan met een mens en dan vind zal je echt totaal gaan overheersen.
Net wat Inge zegt, een goeie kringgroep zoeken op de boxer.pagina.nl en dan eens daarheen, die weten meer dan een gedragstherapeute die ook de onze hond eens af en toe leest.
Net wat Inge zegt, een goeie kringgroep zoeken op de boxer.pagina.nl en dan eens daarheen, die weten meer dan een gedragstherapeute die ook de onze hond eens af en toe leest.
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Nou ja zo zie je maar weer wat een verscheidenheid aan adviezen je wel niet kunt krijgen. Ik weet ook wel dat het erg moeilijk is om goed advies in te winnen. Iedereen zoekt hier min of meer. Het is continu bijleren en je meningen bij stellen. Nadenken over wat je zelf hebt geroepen en wat een ander roept. Maar de mensen die echt willen en er moeite voor doen vinden het eigenlijk toch wel ergens. Niet door je alles voor te laten schotelen door je beste vriendin maar door zelf op onderzoek te gaan. Boeken te lezen. Te discussiëren op forums als deze.sam&gijs schreef:Ze heeft de GD gebeld. Die adviseert haar om te stoppen met les, omdat het altijd een gevecht op dat veld is die hij wint zegt ze.
Ze heeft de fokker gebeld, die zegt dat ze absoluut niet moet stoppen en dat als hij iets doet wat niet mag ze hem op z'n rug moet gooien en boven op hem gaan zitten.
Tja wat moet je hier nou mee?
De ellende van mensen als je vriendin is dat ze er ook voor zorgen dat dit soort fokkers gewoon door kunnen gaan. Over waar je op moet letten als je voor het eerst een hondje aanschaft zijn tal van goede boeken geschreven. Ze worden niet bij je door de bus gegooid. Je moet ze zelf opzoeken. Sommigen doen dat en sommigen niet. Niet kritisch zijn en je niet goed oriënteren maakt je kwetsbaar voor alle vormen van fraude en oplichting die er maar zijn. Zo werkt de wereld nu eenmaal. Het houdt zichzelf in stand. En ik heb niet de illusie dat ik dat allemaal kan veranderen.
Maar als je mij dan vraagt of ik ook vind dat ze er niks aan kunnen doen dan ga ik daar wel tegenin. Ik vind namelijk dat er veel te veel mensen zijn die onnadenkend een dier aanschaffen. Ik vind het onacceptabel dat daar zoveel dieren de dupe van zijn.
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
-
Rob*
- Zeer actief
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Er zijn goede fokkers die vooral het belang van de hond in de gaten houden en dus voor elke pup een geschikt adres zoeken. De mensen goed begeleiden en ook later eventueel goede nazorg kunnen geven.Angel-eyes schreef:Mark-fryslan schreef:
De ellende van mensen als je vriendin is dat ze er ook voor zorgen dat dit soort fokkers gewoon door kunnen gaan.
Leg eens uit wat je hiermee bedoeld?
Dan heb je fokkers die gewoon wat fokken voor god mag weten waarom en de honden aan iedereen verkopen die er maar voor wil betalen. Als iedereen nu alleen nog maar zaken wou doen met de fokkers van de eerste groep zou de tweede niet bestaan. Als niemand meer aan heling zou doen dan zou het aantal diefstallen drastisch dalen. Zelfde verhaal gewoon marktwerking. Dus dat is je verantwoordelijkheid als aspirant puppykoper.
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
-
sam&gijs
- Vaste gebruiker
Ik ben het er wel mee eens dat ze een verkeerde keuze gemaakt hebben en dat ze dat hadden kunnen voorkomen door zich goed voor te bereiden en voor te lichten, maar de situatie is nu eenmaal zo en nu moet ze toch proberen er het beste van te maken of er mee te stoppen.Mark-fryslan schreef: Maar als je mij dan vraagt of ik ook vind dat ze er niks aan kunnen doen dan ga ik daar wel tegenin. Ik vind namelijk dat er veel te veel mensen zijn die onnadenkend een dier aanschaffen. Ik vind het onacceptabel dat daar zoveel dieren de dupe van zijn.
Groetjes Mark
Ik moet zeggen dat ik me zowat schuldig voel, we zijn dat de pup 5 weken was mee geweest kijken en wij hadden er meteen geen goed gevoel bij. Deze pup was veruit de grootste en de drukste, de vader zat buiten in een ren en was zo groot en druk dat ik er niet bij in de ren zou durven stappen terwijl ik absoluut niet bang voor honden ben.
Er was op dat moment nog een puppenkoper: een jongen van 19 die nog bij z'n ouders op de zolderverdieping woonde en hem dus ook daar wilde houden. Ik zou als fokker mijn hond niet aan zo iemand verkopen maar ok.
We hadden er gewoon geen goed gevoel bij, maar zij waren zo blij met hun puppie, alles was al getekend en rond dus ja dan ben je alleen maar blij voor ze.
Misschien had ik toen al eerlijk tegen ze moeten zijn en niet nu pas...
- starfleet
- Erelid
Herplaatsen met kleine kindjes in huis en totaal geen overwicht, dat lijkt mij het beste en beter nu hij nog jong is dan als hij al helemaal is verziekt.sam&gijs schreef:Ze heeft de GD gebeld. Die adviseert haar om te stoppen met les, omdat het altijd een gevecht op dat veld is die hij wint zegt ze.
Ze heeft de fokker gebeld, die zegt dat ze absoluut niet moet stoppen en dat als hij iets doet wat niet mag ze hem op z'n rug moet gooien en boven op hem gaan zitten.
Tja wat moet je hier nou mee?
Anne
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Het is ook gewoon een klote situatie. Ben het met je eens dat het niet veel zin meer heeft om achterom te kijken. Als je er maar van geleerd heb denk ik dan altijd maar. Met je nu schuldig voelen heeft de hond ook niks aan. Vandaar ook dat ik probeer aan te geven om nu even geen nieuwe dingen met je hond te gaan doen, voordat er iemand met verstand van zaken er echt eens goed naar gekeken heeft.sam&gijs schreef:Ik ben het er wel mee eens dat ze een verkeerde keuze gemaakt hebben en dat ze dat hadden kunnen voorkomen door zich goed voor te bereiden en voor te lichten, maar de situatie is nu eenmaal zo en nu moet ze toch proberen er het beste van te maken of er mee te stoppen.Mark-fryslan schreef: Maar als je mij dan vraagt of ik ook vind dat ze er niks aan kunnen doen dan ga ik daar wel tegenin. Ik vind namelijk dat er veel te veel mensen zijn die onnadenkend een dier aanschaffen. Ik vind het onacceptabel dat daar zoveel dieren de dupe van zijn.
Groetjes Mark
Ik moet zeggen dat ik me zowat schuldig voel, we zijn dat de pup 5 weken was mee geweest kijken en wij hadden er meteen geen goed gevoel bij. Deze pup was veruit de grootste en de drukste, de vader zat buiten in een ren en was zo groot en druk dat ik er niet bij in de ren zou durven stappen terwijl ik absoluut niet bang voor honden ben.
Er was op dat moment nog een puppenkoper: een jongen van 19 die nog bij z'n ouders op de zolderverdieping woonde en hem dus ook daar wilde houden. Ik zou als fokker mijn hond niet aan zo iemand verkopen maar ok.
We hadden er gewoon geen goed gevoel bij, maar zij waren zo blij met hun puppie, alles was al getekend en rond dus ja dan ben je alleen maar blij voor ze.
Misschien had ik toen al eerlijk tegen ze moeten zijn en niet nu pas...
Ik heb vertrouwen in het GT systeem van de alpha therapeuten. Maar ook daar worden vast verkeerde inschattingen gemaakt. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Niks is 100% goed. Maar goed een goede boxerclub hebben misschien ook wel mensen met een gedegen opleiding als het van hall rondlopen hoor. Dat is natuurlijk helemaal ideaal. Dat weet ik zo niet. Maar dat je vriendin er op deze manier niet uit gaat komen lijkt me helder. En dat de hond er zo de dupe van wordt ook.
Groetjes Mark
- Zoie
- Zeer actief
Ik ken het hele GT - systeem niet en ik heb er ook geen ervaring mee, dus geen oordeel er over. Maar bestaat het gevaar niet dat als je een therapeut erbij haalt, de kans dat er een therapie wordt gestart erg groot is, terwijl het misschien beter zou zijn, dat is althans mijn indruk, dat de hond gewoon zo snel mogelijk zo goed mogelijk herplaatst wordt.Mark-fryslan schreef:
Ik heb vertrouwen in het GT systeem van de alpha therapeuten. Maar ook daar worden vast verkeerde inschattingen gemaakt. Waar gehakt wordt vallen spaanders.

- Mark-fryslan
- Zeer actief
Nou ja een goede gedragstherapeut zal dat denk ik wel aangeven. Maar wat ik er van hoor als ik met gedragstherapeuten praat, is dat 90% van de problemen domweg te weinig beweging en bezigheid is. Dus ze komen steeds op dezelfde adviezen uit die mensen niet willen horen. Ze willen graag dat een "truckje" leren waardoor de hond niet meer trekt, jammert, huilt, knaagt, bijt, blaft enz. Of ze vragen of er niet een wonder pilletje voor is.Zoie schreef:Ik ken het hele GT - systeem niet en ik heb er ook geen ervaring mee, dus geen oordeel er over. Maar bestaat het gevaar niet dat als je een therapeut erbij haalt, de kans dat er een therapie wordt gestart erg groot is, terwijl het misschien beter zou zijn, dat is althans mijn indruk, dat de hond gewoon zo snel mogelijk zo goed mogelijk herplaatst wordt.Mark-fryslan schreef:
Ik heb vertrouwen in het GT systeem van de alpha therapeuten. Maar ook daar worden vast verkeerde inschattingen gemaakt. Waar gehakt wordt vallen spaanders.
Dus dat het vaak niet werkt heeft meer te maken met de mensen die gewoon geen zin hebben om er iets aan te doen dan met de therapeuten. Als therapeut kan je niet veel meer dan analyseren waar het ongewenste gedrag vandaan komt en dan aangeven hoe je hier het beste mee om kunt gaan om de hond te motiveren om ander gedrag te laten zien. De mensen moeten het zelf doen. Als dit geld kost is de bereidheid groter dan als het advies gratis is. Maar dat geld voor meer vlakken.
Groetjes Mark
- Zoie
- Zeer actief
Dat ben ik helemaal met je eens, en dingen haken vaak in elkaar. Want als een hond moeilijk is, dan moet je veel extra inspanning leveren om hem toch fatsoenlijk uit te laten en bezig te houden. En als dan het basis-probleem is dat ze er toch al niet zoveel mee deden, kan ik je op een briefje geven dat het met een steuntje in de rug van de therapeut ook niet gaat lukken.Mark-fryslan schreef:Nou ja een goede gedragstherapeut zal dat denk ik wel aangeven. Maar wat ik er van hoor als ik met gedragstherapeuten praat, is dat 90% van de problemen domweg te weinig beweging en bezigheid is. Dus je komt steeds op dezelfde adviezen uit die mensen niet willen horen. Ze willen graag dat je ze een "truckje" leert waardoor de hond niet meer trekt, jammert, huilt, knaagt, bijt, blaft enz. Of ze vragen of er niet een wonder pilletje voor is.Zoie schreef:Ik ken het hele GT - systeem niet en ik heb er ook geen ervaring mee, dus geen oordeel er over. Maar bestaat het gevaar niet dat als je een therapeut erbij haalt, de kans dat er een therapie wordt gestart erg groot is, terwijl het misschien beter zou zijn, dat is althans mijn indruk, dat de hond gewoon zo snel mogelijk zo goed mogelijk herplaatst wordt.Mark-fryslan schreef:
Dus dat het vaak niet werkt heeft meer te maken met de mensen die gewoon geen zin hebben om er iets aan te doen dan met de therapeuten. Als therapeut kan je niet veel meer dan analyseren waar het ongewenste gedrag vandaan komt en dan aangeven hoe je hier het beste mee om kunt gaan om de hond te motiveren om ander gedrag te laten zien. De mensen moeten het zelf doen. Als dit geld kost is de bereidheid groter dan als het advies gratis is. Maar dat geld voor meer vlakken.
Groetjes Mark
En dan vraag ik me af of therapeuten idd zo eerlijk zijn om te zeggen waar de schoen wringt. Ofdat ze dan toch maar liever trucjes gaan verkopen.
Nogmaals, gewoon een vraag, geen weet, geen ervaring mee.

- Mark-fryslan
- Zeer actief
Ik kan alleen maar praten over mijn eigen ervaringen. Ik ken nu een aantal gedragstherapeuten (opleiding van Hall of Gaus) en ik hoor niet anders dan hoe flauw ze er van zijn dat iedereen hun maar vraagt om "trucjes" uit te delen. Het is wat de mensen willen horen. Maar wat ik zeg de GT's die ik ken gaan voor de hond en willen alleen nog maar advies geven als ze het idee hebben dat de mensen er echt wat mee willen doen. Ze zijn allemaal gefrustreerd over het feit dat veel mensen gewoon de moeite er niet voor over hebben om een hond met ongewenst gedrag goed te begeleiden. Daar willen ze hun tijd niet instoppen.Zoie schreef:
En dan vraag ik me af of therapeuten idd zo eerlijk zijn om te zeggen waar de schoen wringt. Ofdat ze dan toch maar liever trucjes gaan verkopen.
Nogmaals, gewoon een vraag, geen weet, geen ervaring mee.
Dus hier ligt zeker een markt voor kwakzalverij en makkelijk geld verdienen met andermans ellende. Je moet met adviezen altijd oppassen dat geld voor alles. Dus ik denk dat er veel zijn mensen die zichzelf GT'r noemen en gewoon wat tips verkopen om zo makkelijk geld te verdienen. Ik denk ook dat Inge deze mensen voor ogen heeft als ze het heeft over GT’s die de oorzaak van alle hondenleed zouden zijn. Zij verpesten de naam van een beroepsgroep die er wel serieus mee om gaat. Tenminste zo zie ik het.
Groetjes Mark
Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 16 dec 2005 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- starfleet
- Erelid
Kan ik me in vinden. Als een GT zijn werk goed doet zal hij eigenlijk in zeker de helft van de gevallen adviseren de hond te herplaatsen. Eigenlijk willen de mensen dat zelf al, maar voor hun gemoedsrust schakelen ze dan maar een GT in en dan "werkt het niet" en wordt de hond alsnog herplaatst: "maar we hebben alles geprobeerd hoor".Mark-fryslan schreef: Ik denk ook dat Inge deze mensen voor ogen heeft als ze het heeft over GT’s die de oorzaak van alle hondenleed zouden zijn. Zij verpesten de naam van een beroepsgroep die er wel serieus mee om gaat. Tenminste zo zie ik het.
Groetjes Mark
Mensen die echt aan een probleem willen werken en er moeite, tijd en geduld in willen steken kunnen imo juist heel veel hebben aan een goede GT.
Anne
- Zoie
- Zeer actief
Zo zal het vaak met het soort hond als de boxer waar we het nu over hebben aflopen, maar of dat opgaat voor elke hond ...starfleet schreef:Kan ik me in vinden. Als een GT zijn werk goed doet zal hij eigenlijk in zeker de helft van de gevallen adviseren de hond te herplaatsen. Eigenlijk willen de mensen dat zelf al, maar voor hun gemoedsrust schakelen ze dan maar een GT in en dan "werkt het niet" en wordt de hond alsnog herplaatst: "maar we hebben alles geprobeerd hoor".Mark-fryslan schreef: Ik denk ook dat Inge deze mensen voor ogen heeft als ze het heeft over GT’s die de oorzaak van alle hondenleed zouden zijn. Zij verpesten de naam van een beroepsgroep die er wel serieus mee om gaat. Tenminste zo zie ik het.
Groetjes Mark
Zo ken ik ook een geval, jonge hond , kleine kinderen, div. deskundigen adviezen ingewind. Dat resulteert er dan b.v. in dat de hond in de bench verdwijnt als de kinderen met hun vriendjes thuiskomen.
Jij en ik weten niet hoe dit afloopt, en zelfs op dit forum zal niet iedereen het er over eens zijn of dit goed is of niet. Maar niet elke hond heeft het in zich om door wangedrag een herplaatsing af te dwingen.

- Mark-fryslan
- Zeer actief
Wat probeer je te zeggen Jan?, ik snap je even niet.Zoie schreef:Zo zal het vaak met het soort hond als de boxer waar we het nu over hebben aflopen, maar of dat opgaat voor elke hond ...starfleet schreef:Kan ik me in vinden. Als een GT zijn werk goed doet zal hij eigenlijk in zeker de helft van de gevallen adviseren de hond te herplaatsen. Eigenlijk willen de mensen dat zelf al, maar voor hun gemoedsrust schakelen ze dan maar een GT in en dan "werkt het niet" en wordt de hond alsnog herplaatst: "maar we hebben alles geprobeerd hoor".Mark-fryslan schreef: Ik denk ook dat Inge deze mensen voor ogen heeft als ze het heeft over GT’s die de oorzaak van alle hondenleed zouden zijn. Zij verpesten de naam van een beroepsgroep die er wel serieus mee om gaat. Tenminste zo zie ik het.
Groetjes Mark
Zo ken ik ook een geval, jonge hond , kleine kinderen, div. deskundigen adviezen ingewind. Dat resulteert er dan b.v. in dat de hond in de bench verdwijnt als de kinderen met hun vriendjes thuiskomen.
Jij en ik weten niet hoe dit afloopt, en zelfs op dit forum zal niet iedereen het er over eens zijn of dit goed is of niet. Maar niet elke hond heeft het in zich om door wangedrag een herplaatsing af te dwingen.
Groetjes Mark
-
sam&gijs
- Vaste gebruiker
Ze heeft besloten zich voorlopig op de adviesen van de GT te richten en die van de fokker maar te laten voor wat ze zijn.(gelukkig)
Ik heb haar ook wel duidelijk gemaakt dat het volgens mij ook door te weinig beweging en aandacht komt. Ze gaat proberen om hem meer beweging te geven, maar ik weet niet of dat gaat lukken met twee kleine kinderen. Ik heb aangeboden om hem op mijn vrije dag mee naar het bos te nemen ofzo. Ik heb dan namelijk ook al de hond van mijn moeder en of ik er nou met drie of vier naar het bos ga, hoe meer hoe leuker...
De GT heeft haar geadviseerd om binnen en buitenshuis kleine oefeningetjes te doen, de hele dag door.
Ze vertelde ook dat ze strenger moet zijn. Als ze met haar man op de bank zit en hij wil ertussen zeggen ze twee keer dat het niet mag, maar de derde keer denken ze: ach laat maar. Ze gaat dit nu anders doen, toch wegsturen en dan mag je hem 10 minuten later best roepen en aanhalen, maar niet op dat moment als hij het perse wilt.
Voor mij is dat basis, daar denk ik niet eens meer over na, maar dat zit er bij hun kennelijk nog niet standaard in.
Ik besef nu ook dat ze nog een hoop te leren hebben, maar de wil is er gelukkig wel. Ik hoop voor ze dat het goed komt...
Ik heb haar ook wel duidelijk gemaakt dat het volgens mij ook door te weinig beweging en aandacht komt. Ze gaat proberen om hem meer beweging te geven, maar ik weet niet of dat gaat lukken met twee kleine kinderen. Ik heb aangeboden om hem op mijn vrije dag mee naar het bos te nemen ofzo. Ik heb dan namelijk ook al de hond van mijn moeder en of ik er nou met drie of vier naar het bos ga, hoe meer hoe leuker...
De GT heeft haar geadviseerd om binnen en buitenshuis kleine oefeningetjes te doen, de hele dag door.
Ze vertelde ook dat ze strenger moet zijn. Als ze met haar man op de bank zit en hij wil ertussen zeggen ze twee keer dat het niet mag, maar de derde keer denken ze: ach laat maar. Ze gaat dit nu anders doen, toch wegsturen en dan mag je hem 10 minuten later best roepen en aanhalen, maar niet op dat moment als hij het perse wilt.
Voor mij is dat basis, daar denk ik niet eens meer over na, maar dat zit er bij hun kennelijk nog niet standaard in.
Ik besef nu ook dat ze nog een hoop te leren hebben, maar de wil is er gelukkig wel. Ik hoop voor ze dat het goed komt...
- Zoie
- Zeer actief
Wat ik wil zeggen, is dat als je in het belang van de hond denkt, wat voor hem een goed leven is dat bij zijn aard aansluit, met alle beperkingen die er natuurlijk zijn, je anders denkt dan wanneer je je hond zoveel mogelijk zo probeert te vormen en te beperken, dat hij in jouw leven past.Mark-fryslan schreef: Wat probeer je te zeggen Jan?, ik snap je even niet.
Dat laatste zal met veel honden met een pittige aard niet lukken, welke trucjes je ook toepast. Maar met veel honden lukt het ook wel. Of je dan goed bezig bent, ik vind van niet.
Even zwart - wit gezegd, de werkelijkheid is natuurlijk genuanceerder.

- Mark-fryslan
- Zeer actief
Ah oké, ja dat is ook een beetje waar die GT'ers zo druk mee zijn denk ik. Dat de mensen aan het verstand zien te peuteren. Dat er geen "trucjes" bestaan. Het is ook een lastig iets hoor. Je weet waar de schoen wringt maar hoe breng je het? Willen de mensen het wel horen? Staan ze open voor advies of worden ze boos en zien ze het als een persoonlijke aanval?Zoie schreef:Wat ik wil zeggen, is dat als je in het belang van de hond denkt, wat voor hem een goed leven is dat bij zijn aard aansluit, met alle beperkingen die er natuurlijk zijn, je anders denkt dan wanneer je je hond zoveel mogelijk zo probeert te vormen en te beperken, dat hij in jouw leven past.Mark-fryslan schreef: Wat probeer je te zeggen Jan?, ik snap je even niet.
Dat laatste zal met veel honden met een pittige aard niet lukken, welke trucjes je ook toepast. Maar met veel honden lukt het ook wel. Of je dan goed bezig bent, ik vind van niet.
Even zwart - wit gezegd, de werkelijkheid is natuurlijk genuanceerder.
De mensen verwachten vaak dat een Gt'er zal zeggen dat de hond iets heel aparts mankeert. Dat ze nu eindelijk een middeltje krijgen zodat de hond geneest of dat ze de gouden tip krijgen waardoor de hond ineens past in het ideaal plaatje. Dan krijg je te horen dat het komt omdat jezelf iets niet goed doet, je een verkeerd ras hebt uitgekozen, de hond te weinig beweging geeft of wat dan ook. Dat is wel even slikken natuurlijk. Niet iedereen kan daar tegen.
Groetjes Mark
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Nou gelukkig. Als je eenmaal weet hoe je het beste met iets om kan gaan geeft dat ook weer vertrouwen. Dat motiveert dan weer om er mee aan de slag te gaan.sam&gijs schreef:Ze heeft besloten zich voorlopig op de adviesen van de GT te richten en die van de fokker maar te laten voor wat ze zijn.(gelukkig)
Groetjes Mark
- Zoie
- Zeer actief
Ik zou ook wel eens willen horen hoe dit afloopt. ik herinner me gevallen uit het verleden waarbij de gemoederen hoog opliepen, de een voor herplaatsen was, en de ander nog genoeg moeglijkheden voor therapie zag. Het vervelende is dat je er dan nooit meer iets van hoort. Al moet ik toegeven dat ik niet alles lees.sam&gijs schreef:Ik besef nu ook dat ze nog een hoop te leren hebben, maar de wil is er gelukkig wel. Ik hoop voor ze dat het goed komt...

- Mark-fryslan
- Zeer actief
Dan vraag je het toch gewoon? Of open er een topic over. Lijkt me wel leuk.Zoie schreef:Ik zou ook wel eens willen horen hoe dit afloopt. ik herinner me gevallen uit het verleden waarbij de gemoederen hoog opliepen, de een voor herplaatsen was, en de ander nog genoeg moeglijkheden voor therapie zag. Het vervelende is dat je er dan nooit meer iets van hoort. Al moet ik toegeven dat ik niet alles lees.sam&gijs schreef:Ik besef nu ook dat ze nog een hoop te leren hebben, maar de wil is er gelukkig wel. Ik hoop voor ze dat het goed komt...
Groetjes mark
- Zoie
- Zeer actief
nou ja, ff off - topic dan, als het mag, zo vraag ik me b.v. af wat er met de hond van de vrouw met een verleden van mishandeling gebeurd is, die een man had die er prat op ging dat hun hond als de dood voor hem was, en die die hond strafte voor deemoedsplasjes.Mark-fryslan schreef:Dan vraag je het toch gewoon? Of open er een topic over. Lijkt me wel leuk.Zoie schreef:Ik zou ook wel eens willen horen hoe dit afloopt. ik herinner me gevallen uit het verleden waarbij de gemoederen hoog opliepen, de een voor herplaatsen was, en de ander nog genoeg moeglijkheden voor therapie zag. Het vervelende is dat je er dan nooit meer iets van hoort. Al moet ik toegeven dat ik niet alles lees.sam&gijs schreef:Ik besef nu ook dat ze nog een hoop te leren hebben, maar de wil is er gelukkig wel. Ik hoop voor ze dat het goed komt...
Groetjes mark
Volgens mij is ze gewoon van het forum verdwenen en weet niemand er iets van, maar kan me vergissen.

- Mark-fryslan
- Zeer actief
Wat een rotervaring joh. Dat gun je niemand hè. Het zal altijd voor blijven komen dat er verkeerde inschattingen gemaakt worden. Een GT'er is geen heilige natuurlijk. Maar je mag er toch vanuit gaan dat door de bank genomen iemand die een opleiding bij het van Hall heeft gevolgd of bij Gaus weet waar die over praat? Net als met huisartsen, de meeste doen gewoon hun werk en af en toe wordt er een opgepakt omdat hij vreemde dingen doet. dan zijn niet alle huisartsen ploerten. dat bedoel ik eigenlijk te zeggen.Inge O schreef:niet eens, mark, niet eens, en dat vond ik nou juist het ergeMark-fryslan schreef: Dus ik denk dat er veel zijn mensen die zichzelf GT'r noemen en gewoon wat tips verkopen om zo makkelijk geld te verdienen. Ik denk ook dat Inge deze mensen voor ogen heeft als ze het heeft over GT’s die de oorzaak van alle hondenleed zouden zijn. Zij verpesten de naam van een beroepsgroep die er wel serieus mee om gaat.. mijn 'persoonlijke' ervaring beperkt zich tot 2 gerenommeerde namen hier, en één alpha-therapeute. 'persoonlijk' bedoel ik dan dat ik er zeer dichtbij betrokken was, omdat het over problemen ging bij een 'pup' die hier vandaan kwam. ik wilde zelf liever niet meer verder adviseren, juist omdat ik zo persoonlijk betrokken was, ook bij die mensen.
het voert me hier tever om alles uit de doeken te doen, maar ik kan je voor de volle 100% garanderen dat je zelf zozou staan kijken, of zelfs zo
als je zou horen wat sommige van de adviezen waren....
ik geef toe, ik wás al zeer bevooroordeeld (idd, omwille van de beunhazerij), maar dat zelfs mensen met kennis van zaken de problemen alleen maar groter maakten heeft me heel zwaar teleurgesteld, en ik had het veel liever anders gezegd.
de hond is ondertussen trouwens weer zo goed als probleemloos, maar daar hadden die therapeuten geen verdienste aan.
Maar ik blijf gewoon bij mijn stelling dat het hier gewoon erg lastig oordelen is over honden in het algemeen. En dat je dus voorzichtig moet zijn met adviezen.
Groetjes Mark
als je zou horen wat sommige van de adviezen waren....